- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
Hirdetés
-
Elhalasztották a World of Goo 2 megjelenését
gp Május helyett csak augusztusban kapjuk meg a folytatást PC-re és Nintendo Switch-re.
-
Íme, a Huawei Pura 70 széria
ma A sorszámozás maradt, de az idén 12 éves P szériát ezentúl Pura-nak hívják.
-
Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
it A Cadence szuperszámítógépe a chipek tervezését és a hozzájuk kapcsolódó szoftverek megírását igyekszik felgyorsítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TeeJay
félisten
11KW-os otthoni töltéshez 3x16A kell csak ide, szóval ha mellett akarsz még indukciós főzőlapot vagy 2-3 klímát járatni nem árt ha van 3x25 de inkább 3x32A-ed
22KW-hoz 3x32A kell töltéshez, ott 3x50A nem árt ha van már ha egyáltalán a szolgáltató enged ennyit beköttetni
Aztán majd mikor minden 2. családi háznál lesz 11KW töltés este akkor jönnek a finomságokMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
válasz Juhaszatti #63 üzenetére
Mert mindenki este feldugja tölteni hogy másnap a max hatótávval indulhasson. Ezek a WLTP 500km-ek autópályán 300km körül vannak és a magyar olyan hogy ha menni akar valahova nehogy pont amiatt múljon hogy csak hetente tölti és induláskor éppen félig van nem tele. Jobb is hogy egyelőre a gazdagok játékszere a villany autó mert sok helyen villany hálózat gondok lennének ha az autók fele elektromos lenne
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
válasz Juhaszatti #97 üzenetére
Az ilyen drága elektromos autót nem belvárosi napi 10km-es utazásra veszik, a belsőégésű autót meg bárhol fel tudod "tölteni" 3 perc alatt és újra maximális hatótávval mehetsz. Jók ezek a DC több száz kW töltési teljesítmények csak ilyen sosem lesz otthon, már a 11kW AC-hoz is mázli kell hogy 3x16A legyen neki 10 órán át úgy hogy más otthoni eszköz ne terhelje túl a rendszert. 3x32A kiépítés nem gyenge plusz költség feltéve ha engedi a szolgáltató, egy 11kW fali töltő kiépítése szintén drága és pár év múlva nyakamat rá hogy adóztatva lesz az otthoni töltés és semmivel nem lesz olcsóbb autózni mint most a belsőégésű kocsikkal
Ha heti 1x töltöd csak úgy hogy hétköznap melóba jársz akkor hétvégén fél nap arra megy el hogy tele nyomd és ha mennél valahova pont sosem lesz tele így rögtön nem 300km hatótávval indulsz. Ne feledjük a WLTP hatótáv gyakorlatban autópálya mellett sokkal kevesebb lesz pláne télen hidegben ha még fűtesz is és az akkut is fűteni kell
[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
Majd csak várd ki míg az elektromos autóval is ugyanannyiba fog kerülni 100km mint most a benzinessel mert jön rá majd "töltési adó" vagy valami hasonló.
Mondjuk nem félek ettől mivel az átlag magyar embernek 2040-re talán a most új autókat lepukkanva esetleg meg tudja majd venni 20 éves használtként.
Azért is nézem milyen elektromos autók jönnek mostanában mert ezeket fogjuk venni 15-20 év múlva hiszen nem lesz pénzünk újraMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
198 cm vagyok Mazda 6 méretű autóban férek el már kényelmesen
Amik tetszenek elektromos autók (VW ID4, Skoda Eniaq, Kia EV6, Hyundai Ionic 5, Kia E-Niro) azok nagy akkuval jól felszerelve 15-20-22millióba vannak és tudnak 300km-t autópályán
Ha BP-ről mennék szülőkhöz vidékre Eger mellé faluba az 140km szóval csurig kell tölteni hogy az oda vissza út meglegyen gond nélkül (280km)
Persze nem fenyeget az hogy 15-22milliós új elektromos autót vegyek meg tölteni se tudnám panel telepen otthoni áramról de azért durva hogy milyen drágák a normális méretűek és mégsem tudnak sokat menni ha hosszútávon tolnád.Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
Faterék házában van 3 fázis 3x16A, ha lenne elektromos autóm és azon töltenék max 7kW-al mehetne hogy maradjon kakaó a többi elektromos eszköz számára is
Nem lesz olcsó mulatság az otthoni gyorsabb AC töltést kiépíteni
11kW-hoz 3x16A akinek csak ennyi van bővíthet 3x32-re és vagon pénz lesz a mulatságMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
Hálózat fejlesztési hozzájárulás (HFH díj) a jelenlegi előírás szerint minden új bekapcsolásnál, vagy teljesítmény bővítésnél 32A-ig (nem fázisonként, hanem összesen) nem kell HFH díjat fizetni. 32 Amper fölött amperenként 3600 Ft + Áfa a díj fizetendő. (Áfával 4572Ft hozzájárulás fizetendő amperenként)
Példák:
3*10A = 0 Ft
3*16A (48A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 73.152 Ft
3*20A (60A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 128.016 Ft
3*25A (75A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 196.596 Ft
3*32A (96A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 292.608 FtAkinek van 1x16A-je és akar 3x25-öt az zsebbe fog nyúlni vagy 3kW-al fogja tölteni a 70-80kWh akkus autóját
3x10A töltés mellé a maradék 6 A-en már nem megy el a villany bojler vagy egy mosógép de a mosogatógép vagy villany sütő is 2kW körül kér
Szóval szép és jó de otthon tölteni drága beruházás lesz és én azért ha biztosra mennék 3x32A-t kérnék hogy tuti sose kelljen gondolkodni mit mikor használhatok
Mellé a fali töltő jobb márkából 4-5kiló (11kW-os)Aztán mire szépen megvan ez majd bejelentik hogy na innentől akkor otthoni töltésre repül szépen a jövedéki adó és ugyanott lesz a húdezöld elektromos autózás mint a belsőégésűek de cserébe másfélszer annyiba kerül a verda és csomó kompromisszum lesz vele
Nem lepődnék meg ha 2030-hoz közeledve egyre többet érnének majd a használt benzines és dízel autók majdMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
Aha és majd 2030-ban mindenki kidobja a pár éves autóját ugye?
Pláne magyarok ahol 14év vagy mennyi az autók átlagéletkora
2030-ban sem fog kevesebb lenni ez, sőt még nőhet is.
Szép tervek de nálunk még 2040-ben is belsőégésű autók lesznek pláne ha az elektromos autókázás hasonló árban lesz 100km-re vetítve. Jelenleg azért vonzó csak mert 1,5liter benya árából lehet 100km-t menni de ha már autópályán tolod 130-al akkor 25kW körül kérnek a nagyobb elektromos autók ami 38forintos kW áron 2-3liter benzin árán jön ki
Ha erre jönne jövedéki adó hamar azonos lesz az ár és nem akarnak majd annyira villanyra váltani az emberekMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
-
TeeJay
félisten
Frankfurt - München autópályán 400km körül van, ha nem 110-el akar menni végig (4óra lenne az út kb.) hanem menne mondjuk 200-al hogy 2óra alatt odaérjen akkor nem lesz elég a kakaó egy WLTP 500km hatótávú elektromos autó esetén mert azt nem 200km/h sebességre adják meg így jó ha 300-at tudna menni.
Németeknek rá kell gyúrni még az akkura és a hatékonyságra hogy valódi 500km autópályás hatótáv is meglegyenAudi e tron 150km/h-nál 30kWh-t kajál 100km-re
180-nál lesz az 35-40 is és az EQS sem hiszem hogy könnyebb lenne sőt lehet még nehezebb is tőle de legyen egál a fogyasztás mert laposabb
180-as tempónál 35-40kWh fogyasztással érdekesen lesz meg 300km hatótáv 110-es akkuból is[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Gyúrósok ide!
- Dying Light 2
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Vicces képek
- Robot fűnyírók
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Windows 11
- További aktív témák...
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000