Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Sinesol #54 üzenetére

    Arrol se feletkezzünk meg, hogy elektromos autoknal meg cipeled a ki tudja hanyszaz kg akksit, az is nagyon környezetbarat. :D

    A rekuperáció miatt a súlynak jóval kisebb hatása van a fogyasztásra villanyosoknál, mint belsőégésűeknél. Nem tud olyan nehéz lenni egy akkupakk, hogy annyival megdobja az energiaigényt, mint hidrogénnel csak a sűrítés.

    Plusz ugye egyaltalan senki nem akarja ujrahasznositani az akksit

    Igen, a Hold pedig sajtból van. (Persze, hogy újrahasznosítják.)

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Rolly

    veterán

    válasz Sinesol #54 üzenetére

    Igazad van, hogy a plusz súlyt nehezebb megindítani, de nehezebben is áll meg tehát mikor fékezel akkor több energia nyerhető ki belőle. Volt magyar Youtuber teszt is, hogy ment alapból egy Zoéval majd plusz 300 kg-mal fogyasztásban nem volt különbség a hegyre fel / le tesztben :)...

    Az akkuk újrahasznosítására pedig sorban állnak cégek csak nincs akku a tesla mellé is alapítottak ilyen céget, már a Nissannak is van ilyen "üzletága" startupok is ráindultak csak nincs mit újrahasznosítani (legalábbis nincs elég), de hidd el egyszerűbb és olcsóbb egy 500 kg-os akkucsomagot szétbontani és újra hasznosítani és abból koncentráltan kiszedni a benne lévő anyagokat, mint több 100 tonna földet megmozgatni vagy vizet lepárolva a sóból kinyerni a lítiumot. Már most olcsóbb így az újrahasznosítás nem para.

    Ráadásul itt sok anyag van egyben így gazdaságos míg a mobiltelefon, drón, ceruza akku, aktivitás mérő, laptop, stb akkuk újrahasznosításánál nem az újrahasznosítás a probléma, hanem a begyűjtés. Van egy "tudományos" cikk, hogy az amerikai háztartásokban több lítium lehet mint 1-1 autógyár egy éves szükséglete... (régi telefon a fiókban, laptopok, stb...)

    Stard72 #53: lesz hidrogénben energia tárolás szerintem is csak napelem park mellett és nyárról elrakják a felesleges energiát télire... Így a felesleges el nem adható energiából lesz bevételük így működhet, de így szállítani sem kell.. Illetve ilyen telepek állíthatják elő a hajók és vonatokhoz (ahol nincs áram) szükséges hidrogént.

    Stard72 #58: jelenlegi biztonsági előírások szerint hirdogén kút nem lehet akárhol - ahogy amúgy benzinkút sem, de ha jól tudom érezhetően nagyobb a védőtávolság bizonyos építményektől hidrogén kút esetén (tavalyi baleset óta még inkább) mint hagyományos üzemanyag töltőállomás esetén.

    GoldhandRent #64: azért a Teslán kívül elég sokan csináltak hasonló időben elektromos autót (Nissan, BMW, Mistubishi) tehát a Tesla csak 1 volt amiben jelentős volt, hogy a hipe és a startup beállításban hatalmas pénzt tudott úgy befektetni, hogy nem volt a befektetők részéről profit igény. Hagyományos gyártók meg éltek valamiből és mint új termékpaletta kísérletezgettek ... Például a Peugeotnak volt 205-ös ből a 90-es évek elején elektromos modellje :), csak ugye nem litium akkuval (ahogy a General Motorsnak is volt)

Új hozzászólás Aktív témák