Hirdetés
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
NomadND1
senior tag
válasz #16820480 #43 üzenetére
Úgy fogalmaznék, hogy egyre több. Ipari hidrogént meg eddig is állítottak elő. A kutatások meg egyre nagyobb teret kapnak, mert nagyon leegyszerűsítve vízből víz lesz.
Sőt már arra is vannak kutatási irányok, hogy az "égésterméket" újra hasznosítani így nem csak vizet, de akár még oxigént is pöfékelnek majd a jövőben.
Pl. Németországban már gond nélkül tudsz szinte bárhol tankolni.
[link]
Egyre több autógyártó is elmozdult erre, mert jobban meg fogja érni. A két technológia valószínűleg el fog férni egymás mellett, de nagyon úgy tűnik, hogy a jövő a hidrogéné és nem az elektromosoké. -
Stard72
tag
válasz #16820480 #52 üzenetére
minden benzinkúton lehet hidrogénkút is. Ez nem lenne téma. Üzemanyagcellás autók 10 éve készen vannak. teljesen használhatók is. Ha elég sok megújulóenergiánk lesz, neki is lehet nagy állni mennyiségben előállítani, hisz akkuban tárolni nem is lehet annyit, plusz az sem olcsó mulatság.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz #16820480 #52 üzenetére
Arrol se feletkezzünk meg, hogy elektromos autoknal meg cipeled a ki tudja hanyszaz kg akksit, az is nagyon környezetbarat.
Plusz ugye egyaltalan senki nem akarja ujrahasznositani az akksit, a veszelyes hulladek hegyek mellett nem lesz nehez ervelni a jelenlegi akksis e autok ellen. -
Stard72
tag
válasz #16820480 #55 üzenetére
ez ugyanolyan döntés kérdése, mint most az akkus autóknál. Ha előírják, akkor lehetne hidrogén is a benzinkúton. Ha nagyon sok plusz energiánk lesz,amit csak nagyon rossz hatásfokkal lehet az energiarendszerre ráereszteni( milliárdos károkat okoz a hirtelen túl sok zöldáram) akkor egyből nem tűnik majd annyira rossz hatásfokúnak a hidrogén előállítás.
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #55 üzenetére
Na, az olajlobbi azt mondta hogy a hidrogén a jövő tehát az a jövő érted! Addig meg kuss és vegyél benzint meg dízelt.
Már látod akár az állam be is szállhatna a hidrogénbe, hiszen állami hidrogén gyorsan utolérhetné a piaci alapok nyugvó akkumulátoros technológiát.
Még jó hogy a gyártóknak nincs megtiltva hogy hidrogén autót készítsenek, és lásd hol tartunk. Biztos véletlen.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
<Lacy85>
addikt
válasz #16820480 #146 üzenetére
Egy szóval nem mondtam, hogy nem éri meg (én is simán beköttetném), mindössze arra próbáltam rávilágítani, hogy ezt olcsóbb autóknál is meg kell csinálni, ha értelmes sebességgel akrod tölteni. Tele van már a piac 50-70kWh akksival szerelt autókkal.
Próbáltam egyértelműen fogalmazni, de sajnos ezt is megfogta a fan detektor.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #148 üzenetére
Ilyenkor nem azt kell nézni hogy mennyi idő alatt tölt fel 0-100%-ra, hanem hogy kiszolgál-e engem az adott sebesség amivel otthon tudom tölteni. És akkor mindegy mekkora az aksi, mert nem az a lényeg.
Hoplitész: Magyarországon az emberek 95%+ nem azért vesz elektromos autót mert óvni akarná a környezetet. Kár ráhúzni a tehetősekre hogy nem érdekli őket a környezet, mikor senki mást nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #240 üzenetére
Szabályosnak éppen szabályos. A nem tachográfköteles jármű vezetése ugyanis egyéb tevékenységnek minősül, ami nem a max. 10 órás vezetőidőből, hanem a max. 15 órás munkaidőből vonódik. Tehát, van 8 óra egyéb tevékenységem (ennyi idő alatt szoktam kiérni Budapestről), két óra átpakolásom, aztán 4 óra vezetésem. Belefértem a 15 -be. Az más kérdés, hogy a franc se írogatja vissza manuálisan a tachográfba. A telephelyi indulásnál elfogadják a nullás megelőző tevékenységet, úgyhogy kártya behelyezéskor visszaírom a két hét pihenőt, oszt csá. A legutóbbi turnusomban kiszedett a svájci rendőr kontrollra. Kiértékelte a tachográfot és mindent rendben talált. Az meg csak egy telephely ellenőrzésnél derülne ki, hogy minden visszaírt pihenő kamu, mert a 108 sofőrre egyetlen ágy sincs a telephelyen. De, ki mondta, hogy egy német cégnél minden szabályos?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #243 üzenetére
Az hogy mi a szabály, és hogy én mit érzek, az két, külön dolog. A szabályt már leírtam. Az érzésem pedig az, hogy egy jó utazóautóban a 8 óra számomra nem akkora megterhelés, hogy utána még ne tudnék biztonsággal négyet letolni a kamionnal. Hazafelé sokkal zűrösebb, mert egy hajnali kelés és 13 órás műszak után kéne még éjszaka nyolc órát hazavezetnem. Azt már nem mindíg szoktam bevállalni. Az Espace -ben elfér kinyitva a tábori ágyam és ha nem érzem magam alkalmasnak a vezetésre, akkor szundítok egyet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8th
addikt
-
Somatom
veterán
-
Rolly
veterán
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #287 üzenetére
Egyrészt az elektromosnak jobban csökken a hatótávja, mint a dízelnek, másrészt az 1200Km -ben van eldobható tartalék, az 500 -ban nincs, harmadrészt ha nem ér haza, akkor az egyikkel tíz perc az újabb 1200Km -re tankolás, a másikkal meg legalább fél óra és talán 300Km -nyi megy bele. A villany kicsi, városi autónak való, nem utazónak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #291 üzenetére
Valamit benéztél. Sztem elég egyértelműen leírtam a matekot. Budapest - Ulm, ahova járok (pontosabban Ulm előtt, Jettingen-Scheppach), az cirka egy ezres, hatótávon belül van. De, ha nem lenne, az sem nagy katasztrófa, egy tíz perces tankolás belefér.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
<Lacy85>
addikt
válasz #16820480 #304 üzenetére
Némi félreértés történt. Nem az a gond, ha valaki 20km-t vezet le 2 pihehő között.
A hsz. lényege az volt, hogy teljesen fogalmatlanul ne általánosítsunk már állandóan.
Szerinte mindenki megáll 100km után, meg valami ok mindig lenne szidni az e-autókat.
Nem, nem áll meg mindenki (kb. senki) és ha valakinek konkrétan az e-autó a baja, akkor leírja, hogy szar az egész, benzin, V6, V8 forever.
Ha valakinek meg a jelenlegi hatótáv csak a baja, akkor leírja azt. -
mrlujoak
veterán
válasz #16820480 #356 üzenetére
Ez már megint csak találgatás, hogy mi lenne...
Lehetne bármi. Egy max 160-ra korlátozott autó jönne mögöttem beragadt gázzal, fék nélkül, én meg úgy menekülhetnék előle, hogy szépen felgyorsítok a 130-ról 160-ra.
Tessék egy példa. Nem ez a lényeg.
Kár, hogy azt kell látnom itt is, hogy a kifogáskeresés, a szőrszálhasogatás, meg a kötözködés megy.
Ez nem jó. Nagyon nem.
Ha teszem azt maholnap mondjuk az Audi, a Mercedes, vagy a BMW jelentené be, hogy ő is 180-ban limitál, de magyarázatnak nem bullshitet ad meg, csak azt, hogy: "Mert csak", akkor mi lenne?!
Igen. Terjed az elektromos autózás.
Igen, egyes gyártók 180-nál megállnak.
Miért? Mert. Így döntöttek.
Van aki nem tud 100 km-nél hosszabb távot egyhuzamban vezetni, vagy végigülni, valaki meg egyhuzamban levezet 1000-et.
És?Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
válasz #16820480 #358 üzenetére
"nem értem miért siránkozol"
Nem siránkozom.
Csalódott vagyok.
Pláne, hogy nem ismerted fel a reakcióm.
...és látod? Ahelyett, hogy elfogadnád a 180-at, csak a kifogásokat keresed. Miért?
180 és kész.
Elektromos és kész.
100 km-t vezet valaki egyhuzamban és kész.
Ha te nem, akkor nem.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
Új hozzászólás Aktív témák
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Gumi és felni topik
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Óra topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11