- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Android szakmai topik
- OnePlus 9 Pro - gyorsulási futam
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
ma Még mindig lehet reszelni az algoritmuson.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HaliGab23
senior tag
2000MW beépített naperőmű van Magyarországon.
2030-ra 6500MW a cél.Már csak forgótartalék kellene mögé, amikor nem süt a nap, akkor ne legyünk majd kiszolgáltatva az importnak.
Rosszabb napokon 3000megát kell vegyünk.
A rezsiharc nagyon sokba fáj...Amíg a zöldek agyatlanul nyomják és minden ésszerű energiatározási formát (pl. szivattyús energiatározó) megtámadnak, nem tudom mire gondolnak, hogy zöld legyen az energiatermelés.
Télen 17h után mi a fenével akarnak majd világítani...?Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
Somatom
veterán
Nemtom az milyen város lehet, de tuti nem Budapest. A karácsonyi kajavásárlást akartam megejteni. 40 perc alatt jutottam el a Fény utcai piacig, ami cirka 3Km. Ott szembesültem azzal, hogy az összes parkolóház megtelt, még az utcájába sem tudtam bekanyarodni. A kimenekülés majdnem egy óra volt. Visszaálltam a garázsba, beöltöztem és a nagy hátizsákkal fordultam kettőt a bringával. Mitől lenne élvezetes ez egy villanyautóval?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sakal83
addikt
Nincs tapasztalatom, mert igenyem sincs még eautora. De költözés elott állok igy felmerem. Pont a szubjektivitasodat emeled ki azzal hogy egy regi luxusmonstrum fenntartasi költségeivel peldalozol. Erdemes lenne objektivnak lenni... Magam is meglepodtem hogy a regebbi eautosok bizony nem a hirdetett nem kell javitani tapasztalatokat irjak le.
Nagyvarosban kozlekedni élvezetes hat bexxarok. 1 orat allni a dugoban es a sok hulye kozepvezeto ket beosztottas ceges oktaviassal versenyezni hogy ne ugorjon eled a dugoban az nem élvezetes... Furcsa hobbid van...
Az eauto kb olyan mitosz lengi körül mint anno a led izzo nem megy tonkre szleng volt... 2-3 evente cserelem oket mert vagy tonkremennek vagy elhalvanyulnak. Jobbnak tartom oet mint a hagyomanyost ennek ellenere? Igen. Megfelelt a hypenak? Nem. Kb mint most még az eauto. Jo biztosításkotest a teslara addig is...
Jelenleg epp az extrem zodseg hozzaallas es eroszakossag a visszataszító. Bar erdekes hogy a kamionok eseteben nagy a kuss mert nem lenne a polcon ződség:) az akkugyarak meg bizony igazi wellnessek:)
Na de részemről zartam a temat. Tovabbi jo gondolkodast az útvonalon hogy legyen eleg nafta.
Halkan azert megjegyzem hogy a alszentseg azert tetten érhető abban hogy a nagyvarosban autozni akarsz, nem tomegkozlekedni vagy epp kozel lakni a melohelyhez:) jo a ződség de annyira nem hogy felemeljuk a sexxunket?
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Az első töltés fajlagosan a leglassabb, ez EV6 80%-ig tölt igazán gyorsan - a 2. 3 töltés többet tölt kevesebb idő alatt ha megnézed. Az ev6-al legalább 300 KW-os HPC oszlopokat akarsz.
Az, hogy mennyibe kerül az változó, 70%-ot beletölteni (ami tipikus 10%-80%)
Az első töltés kb 22,18 Euro ADAC e-Charge
A másik 2 az Ionity oszlop, ott alapban drágább:
de ha van Ionity power előfizetésed (amit most a kia 1 évre ad ingyen, amúgy havi 12 eur lenne)
16,12 Euro Kia Charge Easy + IONITY Power
amúgy "utcáról beesve" 42,58 Euro IONITY DIRECT
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/Oesterreich/Goettlesbrunn-Arbesthal/IONITY-Goettlesbrunn-A4/37924/Télen valamivel lassabb lenne, abetterrouteplanner.com -on játszhatsz széllel- esővel, sebességekkel, hol akarsz megállni, stb, ha érdekel. Amúgy +5 C-al számolva 8:31 perc lenne (15 perccel több) és bejön egy 4. töltés is. Meg azt tudni kell, hogy itt úgy számol mindenütt tudod tartani a kívánt sebességed, a valóságban ez kevesebb lesz és a fogyasztás is jóval kevesebb lesz (és a töltési idő is - vagy jobban nyomod helyenként látva hogy van tartalék áramod). Minnél nagyobb a forgalom, annál közelebb van a dieselhez az idő. (Üres úton benzisessel BUD-MUC távot 5 órán belülre lehet hozni, de volt már 6,5-7 óra is)
Még annyit, hogy worst case úton (-5 fok, hóesésben) is teszteltem Bud-Muc-ot és úgy is túlbecsülte az ABRP a fogyaszást, nem volt hatótáv para. Tervezett sebességnem 120Km/h-t szoktam megadni, mert az átlag oda fog tendálni és menet közben nézem a tervezett SOC görbét a ténylegeshez - 130-140-et általában lehet tartani a valóságban így tervezve
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
No, igen, a zöldség. Azt hűteni is kell, ahogy a legtöbb élelmiszert. A kamion motorja Euro6. De, a hűtést biztosító dízelre nem vonatkoznak ezek a normák. Tádááám. Szvsz. aki környezetvédő élharcos, az mondjon le minden olyan élelmiszerről, amit hűtve kell szállítani (kivéve, ha villanyhűtős a kamion, de olyan még nincs itthon).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Köszi a részletes választ!
Az utazási idő meglepett, de úgy látom, hogy ennek jelenleg csak a ződség lenne az előnye, mert tankolási költségben nem látok nagy eltérést. Plusz, a pakolhatóság. Most egy Grand Espace4 -em van, amiből kivettem három ülést. Így négyen sok cuccal is beférünk (Blablacaron is meg szoktam hírdetni az utat). Villanyosban nem találtam hasonló kalibert, de ha lenne is, az biztos többet fogyasztana. A dízellel is 1,5 - 2l plusszom van, a kollégám kombi Passat -jához képest. De, abban még hárman is szűkösen vagyunk.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Füleske
addikt
Karácsony előtt alap, hogy semmilyen vásárlás semmivel. Maximum nyitáskor, vagy zárás előtt fél órával.
#155 sakal83: Képben vagyok az elektromos autók problémáival. Típusfüggő, évjárat függő, ahogy a példám is. Te állítottál valamit - én hoztam ellenpéldát. Szerintem ez így fair, sőt Te még példát sem hoztál. Objektívnak messze nem nevezném az állításod, tehát az én ellenpéldám sem az, nem is akart az lenni.
A belső égésű az "ugrásban" nem ellenfél.
És még Tesla - m sincs.
Elektromos kamionok már vannak, és egyre több lesz az is.
Mint írtam már, az elektromos autóval nem a Földet lehet megmenteni, hanem a szmogtól és a zajtól lehet megszabadulni a városokban. Ennyi, nem több, a ződséget nem az elektromos autósok állítják. -
Uzi74
senior tag
Örülök, hogy segíthettem
Igen, jelenlegi árazáson teljesen attól függ mire használod, hogy melyik éri meg. Ha napi szinten mész 1000km-eket sok cuccal, nagy homlokfelülettel, akkor diesel - ha évi 4-5x, akkor az alig látszik meg az átlag kilóméterköltségeden igaz pár óra elveszett az életedből - de azt a pár órát csendben töltötted . Éves szervízek EV6-nál szinte minimál tételek lesznek, néha kell fékolajat cserélni meg pollenszűrőt, az adók is kissebbek. A futómű kopik kicsit jobban, mert nagyobb a tömeg.
Amennyiben egy hasonló teljesítményű hathengeres diesellel hasonlítanánk össze az EV6-ot, még jobban nyílna az olló.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
De, ez is csak átmeneti állapot. Az állam többszáz milliárdot húz be jövedéki adóból és a régebben külön fizetett útadót is beépítették az üzemanyagba. A villanyosok ezekből jelenleg semmit sem fizetnek, de ha változik a járművek aránya, akkor ennek is változnia kell, mert az állam nem fog lemondani ezekről a bevételekről.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Ne haragudj de ez mi is? Én azt állítottam hogy amiatt biztosan nem lesz rosszabb a levegő minősége hogy kevesebb füstös autót adnak el és több tisztán elektromost.
#83 kavalkád: Semmilyen hidrogén nem lesz nyugi. Egyébként sem tudnád otthon megtermelni és tankolni.
#89 Uzi74: Lengyelországban is bőven alacsonyabb a környezeti teher mint egy hagyományosnak.
#109 Hallosz: Az élet ilyen, mindig valakinek igaza van és mindig valaki téved. Az akkumulátor nem csak a múlt jelen, hanem a jövő is. Ez van, nincs jobb a hétköznapi eszközökbe.
#112 HaliGab23: Ha holnaptól 4 millió elektromos autó közlekedne Magyarországon akkor negyedével nőne meg az ország energiafogyasztása. 2010-2020 között pont negyedével nőtt meg a fogyasztás, elektromos autók nélkül. A hálózat még áll. És az átállás nálunk legalább 2050-ig tart. Ez is csak egy fránya tévhit, meg lehet nyugodni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Peat;)
veterán
"azt állítottam hogy amiatt biztosan nem lesz rosszabb a levegő minősége hogy kevesebb füstös autót adnak el és több tisztán elektromost"
???!!!!
Kevesebb új füstös autót adnak el, de alaptényekkel nem vagy tisztában. A használatban lévő gépjárművek száma növekszik.
Az megy hogy ha kevesebb új autót adnak el, együtt a füstös és együtt az elektromost is véve akkor miből származik a növekmény?[link] - Több a használt, levedlett autó forgalomba hozatala mint az új. Ha szerinted ehhez semmi köze az EU szabályozásnak akkor gratulálok, nyugodtan aludhatsz és harapd a levegőt a főutakon.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Én meg ahhoz gratulálok hogy ehhez szerintem semmi köze a magyar emberek alacsonyabb fizetéséhez, ahhoz hogy limitálva van az üzemanyagár, ahhoz hogy hulladék a forint, ahhoz hogy mekkora az infláció, ahhoz folyamatosan nő a gyártási költség mert drágább az anyag, drágább a munkaerő, növekszik a biztonsági előírás és még azt is elvárják hogy ha lehet füstösnél is csökkentsék a helyi kibocsátást ahogy csak tudják. De te légy naív és hidd azt hogy a gonosz EU miatt drágább az új autó, nagyon ügyes vagy!
Ja és külföldről modernebb autók jönnek, attól a szennyezés nem lesz nagyobb hogy lecserélik a régieket egyel újabbra. Közben meg van 20 ezer elektromos 20 ezer phev, kvótának köszönhetően. És a hibridekről nem is beszélve, ami szintén jobb a levegő szennyezettség szempontjából.
Ha ennyire zavar a levegő szennyezettsége akkor áprilisban jó helyre kell tenni az x-et. Érdekes módon máshol ha dolgozik a politika akkor annak megvan az eredménye. Romániában azt mondták hogy 30 óriásplakát helyett elektromos autó támogatást adnak. Le is hagytak minket mint ahogy kell. Nem, nem a nyugat hanem a románok. Nálunk meg propaganda megy a környezetvédelem ellen..
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
válasz Foglalt név #159 üzenetére
Ez így van, de itt most nice választás, ha mondjuk szeretnéd hogy a gyereked/unokád ne szívja meg túlságosan. Az alap jelenleg az, hogy minden fosszilis égetésnek mennie kell. Az iparban is, és máshol is. És akkor még mindig csak a nem rontjuk tovább a helyzetet állapotot érjük el. Pedig ez is kényelmetlen változás lesz a mostanihoz képest.
-
Uzi74
senior tag
Ez igaz, drágább lesz az elektromos autózás is, de abban biztos vagyok hogy a fosszilis üzemanyagok árát úgy fogják belőni, hogy az még drágább legyen - relatíve olcsóbb legyen a villany. Németeknél 2026-ig 20 centtel több adó kerül majd rájuk (most a dieselen 47 cent+áfa, benzinen 65 cent+áfa). Már most 1,60 körüli a dieselár.. Szóval 15 millió e-autóig egálban lesznek az adóbevételek csak az üzemanyagból (15 millióval kevesebb diesel-benzines legalább annyi adót fizet majd, mint korábban - eautókat 0 adóval számolva, ami szintén nem igaz az áram miatt) Magyarországon sem lesz örökké rögzített ár az is biztos.
@Noukoum: akkor a worst case is már átbillenti, jó tudni
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Persze, hogy nem lesz örökké rögzített ár, ahogy áramátvételi kötelezettsége sem a szolgáltatóknak. Akkor pedig a napelemnek marad a szigetüzem. De, egyébként nekem tök mindegy, hogy mi hajcsa a zautót, csak tudja azt, amire használni akarom.
A dízel áremelésének lesznek egyéb következményei is. Mivel a hosszútávú közúti szállításra még nincs általánosan alkalmazható alternatíva, ezért egy-egy gázolaj áremelés minden olyan dolognak tolja feljebb az árát, amit szállítani kell. Ha pedig hirtelen megdobják, akkor még sofőrhiánnyal is számolni kell. Azt meg láttuk nemrég angliában, hogy mit eredményez.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Yoshida
aktív tag
válasz Shadowbull #91 üzenetére
"Ez egy teljesen légbőlkapott szám."
[link] -
HaliGab23
senior tag
"Ha holnaptól 4 millió elektromos autó közlekedne Magyarországon akkor negyedével nőne meg az ország energiafogyasztása."
Igen, persze.
És nem lenne olyan egyidejűség sem, hogy pl. egyszerre töltené mondjuk 500ezer autós, vagy 1millió.. vagy akármennyi.
Elég ha 1 percig tart egy olyan állapot, amikor 1milliót rádugnak egyidejűleg a hálózatra, ha csak 5kW/autót nézünk is 5000MW (azaz két Paks II) egyidejű igény pluszban.Mivel a töltés több órás, simán lesz egyidejűség.
Pont most jött egy cikk, hogy a Toyota szerint nem kell növelni a hatótávot, mert az kis százalékban van kihasználva (pl. egy 650km-t tudó autóval nagyon ritkán mennek 650km-t) és csak cipeli a súlyt, feleslegesen van benne a drága akku, stb.
Mit jelent ez? Kisebb hatótáv, sűrűbb töltés = egyidejűség.Nem az energiafogyasztás a lényeg, hanem a pillanatnyi teljesítmény csúcsigény!
MWh vs. MW!
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
#16820480
törölt tag
-
Uzi74
senior tag
Nem szigetüzem lenne, hanem nulla betáplálásos konstrukció - megoldható okosmérőkkel és az arra alapuló inverter vezérléssel. Németeknél már most sincs szaldó elszámolás és az azonnali saját felhasználás irányába megy minden akár energiatárolók beépítésével is - minél nagyobb az olló a vásárolt és a betáplált áram között, annál jobban megéri 5-10Kwh tároló beépítése. Ha olyan az életviteled e-autóval, hőszivattyúval 70% fölé viheted az autarkia mutatódat. (ugye a fránya tél...)
-
Uzi74
senior tag
válasz HaliGab23 #171 üzenetére
Szimplán intelligens töltő kell távoli vezérlési lehetőséggel, németeknél eleve arra kaptak az emberek támogatást, ami képes erre. Ha gáz lenne a hálózattal visszaszabályozzák a töltést és lehet simítani a görbét. 10 Eur elektronika töltőnként olcsóbb mint 2 paks...
Kisebb hatótáv, sűrűbb de rövidebb töltés = szerintem ez csökkenti az egyidejűséget, poisson eloszlásra tippelnék elsőre.
-
Somatom
veterán
Nem tudom, hogy hogyan lenne nekem optimális. Két hétig a munkahelyemen áll az autóm, aztán utazok gyorsban, megpakolva egy ezrest, majd otthon két hétig alig mozog az autó. Aztán bezárom a lakást és autózok megint egy ezrest. Ez a kéthetes körforgás megy.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Uzi74
senior tag
A tied tipikusan az a felhasználás, ahol még nem váltanék elektromosra. Dusseldorf-Bud és FRA-BUD útvonalakat csináltam egy időben gyakran, ott eleget vagy úton töltés nélkül is és ha üres a pálya lehet tolni neki 200 fölött. Ha amúgy is megállnál 2 óránként, akkor viszont mehetne elektromosan is.
Ha lecseng a covid és tudsz vonaton is dolgozni (és nincs sok cuccod) Railjet 1st vagy Business class MUC-ig, ott átszállni - menetidő 8:20, igaz nem háztól házig - mikor egyedül mentem sokszor válaszottam már autó helyett -
Somatom
veterán
Ha lemegy a Covid, akkor meg tudom tölteni az autót, ami utasonként 50 Euróval számolva, 300 -at jelent egy oda-visszára. Ha emelik a gázolaj árát, akkor emelkedik a fuvardíj is. Sztem nem érné meg villanyoznom. Vonat az felejtős. Sok a csomag.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hallosz
senior tag
#109 Hallosz: Az élet ilyen, mindig valakinek igaza van és mindig valaki téved. Az akkumulátor nem csak a múlt jelen, hanem a jövő is. Ez van, nincs jobb a hétköznapi eszközökbe.
Végül is egyetértünk, hogy melyiküknek lesz igaza, az majd idővel kiderül.
Jómagam továbbra sem az akkumulátorra fogadok.Mert lakni, muszáj.
-
Vesa
veterán
válasz angyalpc2 #15 üzenetére
"Pláne ezeket a tank méretű szarokat. Elektromos kocsi -> kicsi városi, város közi bejárós, dugóban araszolós, rohangálós, gyerek cipelős."
Alapvetően igazad van, de pár hete, karácsonykor halt meg egy anyuka egy kiskocsiban a piros lámpánál állva, mert belerohant egy közúton gyorsulós BMW-s suttyó. Vagyis, sajnos nem csak a praktikum lehet szempont, hanem a biztonság is. Én pont nem tenném be a gyerekeimet egy kicsi kocsiba, hiába lenne praktikusabb. Egy ilyen E-SUV viszont már egész jó kompromisszumnak tűnik. Más kérdés, hogy nem 20M-ért.
A tudomány a valóság költészete!
-
Noukoum
veterán
válasz HaliGab23 #171 üzenetére
Nyilván most sem bírja el a hálózat a fűtést és nyáron sem bírja el a rengeteg klímát. Vagyis de. Hidd el, mire eljutunk odáig elfogja bírni a hálózat. Nem maradsz áram nélkül. Azért kíváncsi lennék mi történne ha az országban egyszerre indulna el tankolni 1 millió ember. Igen az történne. Miért nem láttunk még ilyet? Mert soha nem indult még el ennyi ember mert minek. Ugyan ez van az elektromos autónál. Csak ugye nem a hibát kell keresni mindenben hanem a realitást látni.
#181 Hallosz
Bárminemű összegben szívesen fogadok veled hogy 10 év múlva több tisztán elektromos autó lesz az utakon mint hidrogénautó. Ha sok pénzt akarsz keresni, milliókról is lehet szó részemről..
Picit abszurdnak érzem hogy mindenféle racionális érvek nélkül, hit alapján jósolsz. Nincs ezzel semmi baj, csak nem nagyon kell hirdetni nyilvánosan.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Hallosz
senior tag
Eszem ágában sincs meggyőzni senkit.
- Én meggyőződést és nem hitet írtam, légyzi olvass és érts.
- lehet, hogy 10 év múlva, sok akkumulátoros autó fog futni az utakon, lehet hogy hidrogénes alig. Hány évtized is kellett a benzin dízel motorok evolúciójához? Szóval messze még az abszolút megoldás.
- Az, hogy MO-n lehet hidrogén hajtású autót venni, látom nálad nem érv.
- A mágnes motorról már ne is beszéljünk.
Hogy mit képviselek és hirdetek, ahhoz ugye nem kell veled konzultálni, hogy jóvá hagyd?Mert lakni, muszáj.
-
Peat;)
veterán
Már régen kellett volna szigorúbban maximalizálni az autók méretét B jogsinál.
Nevetséges hogy a batár nagy SUV-okkal szerencsétlenkednek a belvárosban, lassítják, akadályozzák a forgalmat, sok helyen lehetetlen normálisan parkolni velük és dupla helyet foglalnak el. Az elektromos autók meg ezen semmit nem javítottak, lásd a cikk példányait.Itt nem csak a tulajokat ócsárolom, vannak olyan méretű autók amikkel egy nagyon jó vezető sem tud normálisan boldogulni. Egyszerűen túlléptek egy egészséges határt, skoda enyaq a nagyobbik akksival 2100 kiló, 1,9 méter széles és 4,65 méter hosszú, már ez is túl van a normális határon. És akkor ott a BMW X5, a több mint két méteres vállával az öt méterével és 2200 kilós súlyával asszem.
Én egyedül a 7 személyes autókat menteném fel hogy lehetnek nagyobbak valamivel. A többinél olyan határokat húznék mint max 1,8 méter széles és max 4,5 méter hossz és max 1600 kiló. Aztán hozzanak ki amit tudnak.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Én egyedül a 7 személyes autókat menteném fel hogy lehetnek nagyobbak valamivel.
Annak az lenne szerintem az eredménye, hogy betesznek hátra még 2 ülést opcionálisan, amire kb egy zsebkutya elfér talán, és kikiáltják 7 személyesnek az összes SUV-ot.Amúgy ugye 9 személyig vezethetsz B jogsival, tehát egy személyszállításra berendezett Transitot is simán (mondjuk azt szerintem tök könnyű, annyira kocka meg nagy szögben elfordul a kormányzott kerék, csak a magasságra kell figyelni), az meg azért jóval nagyobb, mint akár egy X5 is.
-
Shadowbull
addikt
"skoda enyaq a nagyobbik akksival 2100 kiló, 1,9 méter széles és 4,65 méter hosszú, már ez is túl van a normális határon. És akkor ott a BMW X5, a több mint két méteres vállával az öt méterével és 2200 kilós súlyával asszem"
Az X5 nem nagy autó, családi használatra pont megfelelő. Elég röhejes lenne ha le akarnád korlátozni kinek mekkora autója lehet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Peat;)
veterán
válasz Shadowbull #189 üzenetére
Ja biztos nem nagy, csak az európai városok kicsik hozzá? (messze nem csak Bp-ről van szó)
Mindegy is, ameddig státusz stb dolog sokaknak egy autó addig ez marad, ezért nem az emberek szintjén kell vizsgálni hanem engedély szintjén.
Aki s-max-al jár sosem néztem ki, ott elhiszem hogy a család miatt van. X5-nél én nem is emlékszem olyanra hogy családot láttam volna vele közlekedni, ritkább autó, de nem ugrik be.
Meg azt sem nézem meg (úgy) aki mazda mx5-el jár pl, inkább sóvárgok nem a tank méret adja az élvezetet az úton véleményem szerint. Vezetési élményben semmiképp. De ez egyéni vélemény. Ha más élvezete másoknak hátrány okoz viszont akkor az nem oké és én is már álldogáltam egy kereszteződésnél míg a suv-jával kikanyarodott a kedves soffőr, mert nem fértem be, ugyanis átlógott a sávomba olyan 40-50 centit. Egyedül volt benne, nem családdal, lehúzott ablak, telefon a kézben, nem család. Ha család és olyan az autó is ami azt az igényt szolgálja ki még elnézném a kényelmetlenséget.[ Szerkesztve ]
-
tthom
senior tag
válasz Shadowbull #189 üzenetére
Egyfelől igazad van, ha megkereste rá a pénzt és az tetszik neki, vegye.
Másrészről a város mindig az együttélésről szólt. El kell fogadni, hogy bizonyos dolgokat korlátozni lehet / kell. Ahogy az épületeknél sem csinálhatsz akármit, vannak előírások méretekre, elrendezésre, el lehet képzelni azt is, hogy a járművekre is lehessen. (persze akkor ugye a vidékről behajtást is korlátozni kellene, az pedig nem kicsi ellenszenvet szülne)Kicsit kisarkítva, ha mindenkinek a RAM 1500 tetszik és vesz, elég hamar el fog fogyni a hely a városban, ugyanis nem arra vannak méretezve a parkolók és az utcák, legalábbis Magyarország megyeszékhelyei általában nem.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz Shadowbull #191 üzenetére
Teljesen mindegy a birtoklási ok, a forgalomhatás a lényeges amit ha valaki tagad európai város + bitang autók kapcsán akkor az elfogult. Vegyen B autónak akkor ilyet az aki szeretne, városba meg másikat. A státusz hogy mekkora része fogalmam sincs, azért van ott a stb. Csak azt tudom hogy részét képezi a halmaznak. A német városlakók mindenesetre már szeretnének valamit lépni az ügyben.
-
Uzi74
senior tag
-
Neck
veterán
Pont ezt akartam írni. Én arra várok, hogy:
- VW Polo méretű vagy hasonló, akár 3 ajtós
- Alacsony építésű, jó városi manőverező
- ~150-200km hatótávú (értsd: -10-ben fűtéssel, 100as tempóval is tud 80-100km-t)
- bitang nagyon gyorsan tölthető (200+ kwh, a jövőre nézve)
- Elfogadható árú.autót lehessen venni.
Se SUV-ra, se kerekeken guruló aranyárú cellahalomra (Tesla) nincs szükségem.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Vesa
veterán
Ez ennél kicsivel bonyolultabb. Városban korlátozni szeretnél az együttélés -tehát más emberek- miatt, de itt felmerül a kérdés, hogy a másik ember ebből kifolyólag miért tegye ki a családját és a gyerekeit súlyos baleseti kockázatnak egy autópályán vagy főúton? Két város között, vagy nagyobb távokon főutakon, autópályákon egy kisautó minden, csak nem életbiztosítás. Rengeteg az ingázó agglomerációból, akik egy darabig ilyen utakon közlekednek a városig. Ki dönti el, melyik "másik" ember érdekei élveznek prioritást? Ráadásul még az sem érv, hogy a városból kitiltjuk a nagyobb autókat és akkor majd nem tudunk meghalni a kicsikocsiban sem, ha netán egy nagyobb tömeggel ütközünk, mert tömegközlekedés és áruszállítás (teherautókkal, furgonokkal) ettől még továbbra is lesz a városban.
A tudomány a valóság költészete!
-
Peat;)
veterán
Félelem miatt vásárolsz a SUV-ok közül is a nagyobb fajtából? (mert csak azokat ekéztem amire reagált a másik fórumozó, szintén elég nagy méretű példával élve)
Illetve a Te logikádat berakva egy ellenvéleménybe: A szabadság címén lehessen két tonnás tankokat venni, ami el sem férnek sok helyen a másik korlátozása nélkül, ráadásul a "másik ember ebből kifolyólag miért tegye ki a családját és a gyerekeit súlyos baleseti kockázatnak egy autópályán vagy főúton", tehát aki nem tankot vásárol? Egy rav4 vagy suzuki sx4 vagy egy classic ford focus tulaj akkor mind érezze azt hogy veszélyezteti a családját mert a 2 tonna az új "norma" a biztonságra?
Szerintem ez a logika azt eredményezné hogy egyre nagyobb és nehezebb autók közlekednének. Ó...illetve ez történik.
Az említett túlzott méretű suvok ezek mellett akadályozzák a forgalmat, vagy pl felfestett bicikliútba sztendred belógnak, nem feltétlen mert béna a sofőr, fizikai korlátok miatt, pl xvi ker pósa lajos ami kapott egy bicikli sáv felfestést. Lényegtelen mennyire volt jó ötlet ott van és kész és egy kamaszt pl nem érdekli a politika meg mások félelemérzete ő csak annyit ígért meg otthon hogy kizárólag bicikliúton megy át a haverhoz hétvégén, aztán vagy túléli vagy nem.Én úgy gondolom egy felső határra megérett már a szabályozás, aztán vagy lesz korlát vagy nem. De az nevetséges hogy az EU pampog a zöldségért és eközben egyre nagyobb és nehezebb autók szelik az utakat.
Én azzal is egyetértek hogy városba kisautó legyen jelentősen kedvezőbb helyzetbe hozva, aki nem ért vele egyet az rakja le a nagy autót a határban, vagy ne az agglomerációban telepedjen le.Engem az sem érdekel melyik csoport, a zöldek, vagy laposföldhívők érik el ezt a 195-ösre reagálva, ameddig engem nem korlátoznak, bántanak, veszélyeztetnek addig baromira nem érdekel ki miben hisz, vagy miben leli örömét. A VW up egyébként roppant szimpatikus kisautó, második autó lehet ilyesmi lesz majd egyszer. Használtan nem is olyan drága (weltauto) és most újra gyártják majd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Végre prezentálta a Snapdragon X szériát a Qualcomm
- Projektor topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- E-roller topik
- OLED TV topic
- Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
- Bundle topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Formula-1
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD