- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Blackview A200 Pro - hajtűkanyar a középkategóriában
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Flagstaff
tag
Talán érdekes lenne tudni, miért esnek egyik végletből a másikba az autógyártók.
A belsőégésű motorral szerelt, a használat helyén szennyező járművekkel szemben városban ugyan van értelme annak hogy ne bel-Pesten hanem Visontán dőljön a füst vagy Pakson dobálják ki az elhasznált fűtőelemeket, de tényleg ez a jó/jobb elképzelés?
Miért az akkumulátoros üzemet erőltetik? Jelen ismeretek szerint a közeljövőben sem lesz olyan áttörés, ami akár megközelítené a jelenlegi hajtóanyag-vételezés sebességét/kényelmét, otthoni töltés pedig a panelek előtt álló (jellemzően városok ugye) autók esetén nem alternatíva, a közkutak áteresztőképessége a töltés ideje miatt még a jelenleginél jelentősen jobb kiépítettség és jelentősen rövidebb töltési idő mellett is szűk keresztmetszet. Nem csak azt kell kivárni egy utazásnál hogy a saját verda feltöltődjön, hanem az esetleg várakozó 2-3 (20-30 a hosszú töltési idő miatt) autó feltöltését is.
A Toyota a 90-es évek végén (Japánon belüli tesztüzem) kihozta a hibrid hajtási rendszerét. Utólag kiderült, az egy helyes elképzelés volt - főleg az akkori mércével - a városi üzemeltetés közben jelentkező károsanyag-kibocsájtásra. Főleg hogy a többi gyártó a kisdízelek egyre növekvő számú kihozatalával próbált a fogyasztási és károsanyag-kibocsájtási igényeknek (akkoriban csak a CO2 volt fontos) megfelelni ez pedig látjuk hová vezetett (szálló por és NOx). Az pedig külön üdvözlendő, hogy mindehhez nem volt szükség (és még ma sincs bár a plug-inek már elég nagy akkukkal bírnak) rengeteg drága és ritka fém akkuvá alakítására. Úgy tudnak alacsony fogyasztást és károsanyag-kibocsájtást produkálni, hogy nem szenved csorbát az autó mindennapi használhatósága. Az utóbbi években más gyártók is elmozdultak errefelé, talán szerencsésebb irány lenne rövid távon, mint az akkus-elektromos erőltetése jelen technológiai/kiépítettségi feltételekkel.
Miért az akkumulátorokban tárolt energiában látják a jövőt? Elektromos áramot lehet tárolni hidrogénben is. Nyilván annak is vannak korlátai és hátulütői, de a jelenlegi töltőhálózatok minimális (teljes elektromosításhoz képest) átalakításával megoldható lenne a viszonylag gyors utántöltés és egyben a lehető legkörnyezetkímélőbb üzem hatótávpara nélkül. Van még annyi előnye, hogy képződik némi hő ami így a jármű fűtésére használható (a mi éghajlatunkon ez jó, svédeknél nagyon jó, a spanyolok már nem feltétlenül tapsolnak neki). A járműben történő tárolás kellő anyagi ráfordítással (akkutechnológiai kutatásokra szánt pénzek töredéke) a jelenlegi sorozatgyártásra már alkalmas megoldásokhoz képest is biztonságosabbá tehető.
Új hozzászólás Aktív témák
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- Asus X54SA notebook 15.6" HD Pentium 4GB RAM 240GB Kingston SSD magyar bill., DVD-olvasó
- Eladó MSI G2412 Full HD, 1ms, 170HZ, IPS
- Eladó garis LG 27GR95QE-B UltraGear QHD 0.03 ms 240 Hz
- Apple Watch SE 2022 40mm Fekete CSERE IS!