Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • e-newsee

    addikt

    A koncepción lévő VW embléma sokkal vagányabb lenne. Ha már retro.

    "Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

  • e-newsee

    addikt

    Az elektromos autóknak jelenleg a legnagyobb előnye, hogy kevés van belőlük. És ezt nem azért mondom, mert utálom őket (sőt, az én közlekedési szokásaimhoz simán passzolna egy elektromos kocsi, tetszene is), hanem a hozzájuk szükséges infrastruktúra még nagyon kezdetleges állapotban van.
    A töltése viszonylag sokáig tart, szemben egy egyszerű tankolással. Itt nem tudsz csak úgy útra kelni, hanem be kell tervezni előre egy-két több órás töltést, és addig is valamivel el kell ütnöd az idődet.
    A töltőhálózat szabványosítása nem teljesen megoldott, hiányzik egy olyan egységes módszer, mint akár az USB-nél is, hogy a csatlakozók, a fezsültség és amper szintek szabványok által legyenek meghatározva. Ez elég jól csökkentené az infrastruktúra kiépítésének és az autók gyártásának költségeit is. Tudom, a legtöbbet (vagy talán mindegyiket) lehet tölteni konnektorról, de az meg még lassabb. Jelenleg nagyon szerteágazó, hogy hol, mikor, mennyi idő alatt tudod tölteni a kocsit. Ezernyi töltő, ezernyi alkalmazás, természetesen egyikben nem látszanak a másik cég töltői, a gyűjtőappok pedig lassan frissülnek. Kb, mint a telefonokon az okostelefonok előtti időkben. Akkor is volt egyes plázákban telótöltő a padok mellett, vagy a kajáldákban, de volt benne 9 féle csatlakozó, és nem biztos, hogy pont a te telódhoz is volt.
    Ha egy elektromos autóval lemerülsz, nincs meg még az a fáradságos lehetőséged sem, hogy fogod magad, elsétálsz egy kútra, veszel két üveg ásványvizet, vagy egy kúton kapható kannát, és viszel benne a kocsidba üzemanyagot. Tehát hiába merülsz le 1km-re a kúttól, ott maradsz. Vagy eltolod odáig.
    És amiért írtam, hogy jelenleg előny, hogy kevés van belőlük, az azért van, mert a töltése relatíve sokáig tart, és jelenleg hiába van egyre több töltőállomás a városokban, ez nem elég. Egy átlag benzinkúton van mondjuk 6-8 töltőfej, mindegyikkel a töltés bruttó 10 perc nagyon max, és még így is sokszor 2-3 autót ki kell várni, hogy sorra kerülj. Gondold el ugyanezt egy elektromos kocsival, ha mondjuk a Pennynél lévő 2 hely foglalt. Átgurulsz a Tescohoz, az is foglalt. Átmész egy másik helyre, ott is áll 2 autó. És nem pár percig állnak ott, hanem lehet, hogy még egy óráig. Most még nincs ilyen gond, mert elvétve látni éppen töltődő elektromos kocsit, de ha az autók gyorsabban terjednek, mint ahogy a töltőállomások kiépülnek, és a töltési idők nem csökkennek le drasztikusan, akkor ez igen hamar egy "parkolóhelyhajszává" fog alakulni.
    És azt még nem is számoltuk, hogy ha eléggé elterjednek az elektromos autók, akkor a villanyhálózat is komoly fejlesztésekre fog szorulni. Szerintetek mennyire fog az egekbe elszállni a villany ára, ha igazán elkezdenek terjedni az elektromos kocsik? Hülye lenne bármelyik kormány nem hasznot húzni belőle.
    Persze, mondhatjuk, hogy ott a lehetőség a napelemes töltésre otthon, de azzal is csak az a gond, hogy amikor tölteni tudnád, akkor nem igazán süt a nap, mert árnyékot tart neki a Föld. Persze, meg lehetne oldani, hogy otthon eltárolod a nappal megtermelt energiát az éjszakai töltéshez, de akkor meg dupla annyi akksi kell, ami így már nem olyan zöld.
    Szóval nehéz ügy ez, és az a baj, hogy ahogy látom, az elektromos autókba sokkal többen beleugranak, mert viszonylag könnyű lecserélni egy autót, és viszonylag olcsó (most nem a magyarországi viszonyokra gondolok), és egyre több közül válogathatunk, és ahogy a törvények szigorodnak, egyre jobban szűkülni fog az olló a hagyományos és az elektromos autók árai között. Ez pedig még csábítóbb alternatívát fog kínálni a belsőégésűekkel szemben, amiket egyre jobban ki fog szorítani a törvényi háttér. Hiszen, ha kb. ugyanazon az áron megy majd, csak az egyik modernebb, újabb, csendesebb, még akár támogatást is fogok rá kapni, a régit meg majd nem engedik be a belvárosba, akkor én, mint egyén, hamar megoldom, hogy átköltözöm egy elektromos kocsiba. De az országok szerintem nagyon meg fogják érezni az átállást, és nem (csak) a pozitív hatásait.
    Nyilván ez a jövő, ezt kb. senki sem vitatja. Csak nem mindegy, hogy úgy jön a gyerek, hogy még el sem kezdtük a felújítást, vagy úgy, hogy már be van rendezve a gyerekszoba.

    [ Szerkesztve ]

    "Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

  • e-newsee

    addikt

    válasz <Adamsky> #55 üzenetére

    Azt még ki is hagytam, hogy sajnos, ha egy nyilvános töltőállomáson ott kell hagyni az autót, akkor biztosítani is kellene/illene lopás, vagy rongálás ellen. Már hallani olyan eseteket, amikor a töltőkábelnek lába kelt, mert amilyen drága, már meg is találta a maga fekete piacát.
    Valahol itt egy másik komment szekcióban olvastam, hogy olyan megoldás lehetne élhető hosszabb távon, hogy az akksik is szabványosak, cserélhetők legyenek, autómárkától függően, és nem töltőállomások lennének, hanem akksicsere állomások. Bemész, fizetsz, kicserélik az akkut egy töltöttre, a tiédet meg felteszik tölteni.
    Persze ebban is merülnek fel kérdések, hogy mennyi idős az akksi, vagy épp milyen állapotban van?
    De ez is áthidalható lenne valami olyan megoldással, hogy mondjuk egy új autóhoz adnak egy kvázi egyszer használatos akksit, amivel egy csereállomásig elmész, ott kapsz egy pakkot, az egyszer használatosat meg leadod, és visszajuttatja az állomás a gyártónak. Így nagyjából biztosítva lenne az akksik megfelelő kezelése, karbantartása, stb. És a jelenlegi infrastruktúrát sem kellene jelentősen módosítani. Pláne nem az otthoni magáncélú hálózatokat. Egy ilyen állomást (pláne városon kívül) már lenne értelme akár napelemmel is ellátni, hiszen ott nappal is menne a tölrés ezerrel. A töltési idő visszaesne a hagyományos töltőállomásokéhoz, vagy még gyorsabb is lehetne akár. Csak hát ehhez megint szabvány kellene, azt keresztül kellene verni az autógyárakon, az országokon, stb. De én valami ilyesmit tudnék elképzelni.

    [ Szerkesztve ]

    "Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

  • e-newsee

    addikt

    válasz Noukoum #57 üzenetére

    Nem az elektromos mobilitás következményeitől félek alapvetően, csak előttünk van sok példa, hogy ha a mai fogyasztói társadalom rákattan valamire (most mindegy, hogy divatból, vagy környezetvédelmi megfontolásból, vagy bármi más miatt), akkor hirtelen olyan növekedést bír produkálni, amit az adott terméket kiszolgáló kapcsolódó ipar nem bír lekövetni, vagy ha igen, akkor azt valaki extrán fogja megfizetni. Lásd a VGA piac és a kriptovaluták esetét, vagy mondhatnánk akár a chiphiányt is. Annak is egyik komoly oka (sok minden más mellett), hogy nem bírnak annyit termelni, amennyi hirtelen az utóbbi években kellene, a gyárak pedig lassan bővülnek, és a kapacitásukat annak adják, aki a legtöbbet fizet. Mindegy, hogy közben egy másik iparág szenved. Ugyanez lehet az elektromos autóknál is. Én tökre örülnék, ha elterjednének. Nem utálom a benzineseket, sőt! De lássuk be, az olaj is a végét járja. Szóval én benne vagyok, csak ismerve a vásárlói pazarló társadalmat, nem fogják okosan csinálni.
    Norvégia meg nem a legjobb példa, ott nagyon sok esetben úttörőként előbb épül ki a háttér, és utána vezetik be a szolgáltatást. Náluk van likviditás, szándék, hozzáértés, stb ahhoz, hogy előre fektessenek be valamibe, ne utólag csapjanak a homlokukhoz. A nagy átlag nem olyan.
    Ahogy fentebb írta Adamsky a németekről, ők most 19-re lapot húznak, aztán vagy bejön, vagy nem. Ha bejön, akkor ők a királyok. Ha nem, akkor meg majd Európa kisegíti őket, végülis csak nem hagyhatják áram nélkül az egyik legfejletteb iparú országot.

    Elolvastam sokszor a kiemelt részt, de nem veszem magamra, mert hullára nem érdekel a magyar sajtó, a facebook kommenteket meg tudom a helyén kezelni. ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

  • e-newsee

    addikt

    válasz Noukoum #62 üzenetére

    Lekattanhatnál már a hazai politikáról. Nekem teljesen elkerüli a figyelmem, de látom nálad valami nagyon bekattant, hogy bárki bármit ír, az rögtön a "narancs médiából" tájékozódik. Személy szerint elviselem, ha valaki érvekkel ellentmond nekem, és ha látok értelmet az érveiben, akkor képes vagyok nézőpontot is váltani. A te írásaiban is van olyan, amiben szerintem lehet igazad annak ellenére, hogy mást gondoltam korábban.
    Egy valami viszont k*rvára fel tud b@szni: ha valaki azzal gyanúsít, hogy egyik, vagy másik politikai oldalról nézek valamit, vagy írok valamiről.
    Még egyszer leírom, rohadtul nem érdekel a hazai politika, egyik rosszabb, mint a másik. De mondhatnám azt is, hogy bármelyik ugyanolyan jó. Azt sem hiszem, hogy bármelyik oldalnak csak rossz, vagy csak jó intézkedési lennének. Ilyen nincs. Matematikailag sem létezhet ilyen. K*rvára elegem van abból, hogy ma Magyarországon csak egyik, vagy csak a másik oldal létezik, és aki az egyik oldal valamelyik dolgával nem ért egyet, az csakis a másik oldal bérence lehet. Teljesen mindegy, hogy tudomány, vagy akár csak gyerekmese a téma. Minden kib@szott cikk alatt 10 kommenten belül valaki behozza a politikát (itt éppen te). Szóval velem kapcsolatban tessék elfelejteni a politika bármilyen színű szemüvegét! Köszönöm! És én itt lezártam a vitát, mert egy elektromos autóról van szó, annak is a dizájnjáról, csak kicsit (nagyon) elkalandozott a komment szekció.
    Read only ON.

    "Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

Új hozzászólás Aktív témák