- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Elég menő járgány lesz ez azért, főleg fehére beltérrel.
-
#16820480
törölt tag
válasz HarleyCustom #4 üzenetére
Hát igen, a férfiaknak tiltva vannak a színek. Fekete vagy fehér. Nincs más. Különben elvisz a maszkulin inkvizíció.
-
#16820480
törölt tag
válasz freeknight #28 üzenetére
Egészen más kedvezmények és adókulcsok vannak sok helyen elektromosra a cégeknek, ha jól tudom. Plusz cégként mondjuk lehet eleve egy lízingköltséget néznek 5-10 évre, és az összköltsége a fenntartással ha nem drágább, akkor már simán jó. Szóval azt nem érdemes kijelenteni, hogy biztosan sokkal olcsóbb a dízel.
-
#16820480
törölt tag
válasz freeknight #32 üzenetére
Egyrészt ez a kisbusz még nem létezik, nem lehet kapni, de más sem nagyon, 1-2 rövid hatótávú kisbusz van, amit lehet elektromos kivitelben kapni, de kb nem tudnak eleget gyártani semmiből, úgy viszik, szóval majd ha stabilan lehet kapni pár év múlva, akkor nézzük meg merre megy a trend.
-
#16820480
törölt tag
válasz freeknight #38 üzenetére
Azért a szinte minden márka kis túlzás, jelenleg a Merci és a Peugeot/Citroen kínál ilyen méretű elektromos kisbuszt, ahogy ránéztem gyorsan a kínálatra, a legtöbb gyártó még csak nem is forgalmaz ilyen kialakítású autót, nem hogy elektromosban.
Azért a 100k nem olyan lehetetlen, lásd például ezt, 4 év alatt vezette 365k km-t, ami nagyjából az a kategória, ráadásul egy egy 2013-as modell, szóval kvázi első generációs. Szóval nem értek azzal egyet, hogy lehetetlen lenne, vagy hogy ne érné meg összességében. Nyilván az, hogy pontosan hogy jönnek ki az anyagiak, az változik országonként, de itt például elég nagy különbség van az EV javára. -
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #52 üzenetére
A villanyautózás egy alapvetően érdekes tech, ami sokakat érdekel, ezért többet cikkeznek róla és jobban reflektorfényben van, mint mondjuk az, hogy felújítottak egy trafóházat, vagy 12%-kal hatékonyabb hőszigetelést alkalmaznak valahol.
Ettől még mindkét fronton kell a változás, mert lassan már a konkrét nulla emisszió sem lesz elég (nem hogy a net zero hazugságok, amikkel próbálják halogatni a változást). -
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #55 üzenetére
Persze, hogy fontosak, akár még fontosabbak is, de ez az oldal és ez a hír nem azokról szól. És továbbra is, attól hogy az ipart meg egyebeket kizöldítik, nem lehet hagyni a belsőégésű autózást sem. És lehetőleg nem egyiket a másik után kell változtatni, hanem egyszerre és minél előbb. Ez nem egy kizárólag kényelmi váltás, mint mondjuk az analógról digitális zene(adat)tárolásra váltás, hanem egyben kényszer is, mert az elmúlt 2-300 évben ennyire szétb...tuk a környezetet.
Az atom egy elég komplex kérdés, de mivel sokkal szigorúbb előírások vannak rá, mint egy szénerőműre, így nem olyan egyszerű őket fenntartani sem, és a kiöregedő erőműveket nem feltétlen éri meg pumpálni pénzzel. Ráadásul egy új erőmű építése még optimális esetben is évtizedes projekt, szóval már az sem segítene, ha hirtelen elkezdenének mindenhol (jelenlegi technológiával) atomerőműveket építeni. -
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #65 üzenetére
Igen, mert ez egy jól eladható narratíva. Az tényleg igaz, hogy Fukushima egy nagy lökést adott a kivezetés irányába, de ez szokás szerint egy komplexebb probléma, mint hogy annyival el lehetne intézni, hogy "egy becsípődés".
Ez egy elég jó cikk a helyzetről, tele forrásokkal, mint például a belga vagy francia esetek, illetve ez is egy jó írás. Érdekes látni, hogy sokan jönnek a kiöregedő szélerőművek és napelemek problémájával (ami tényleg probléma, és kell rá fenntartható megoldás, de mivel nem kritikusan veszélyes anyagokból vannak, így azért ez szerintem abszolválható), de közben valahogy elsikkad az atomerőművek karbantartása. A helyzet az, hogy egy atomerőmű az felépítésében egy nagy dinoszauruszra hasonlít, központi termelést ad, rengeteg víz kell neki, rengeteg betonból van, ami idővel repedezni kezd, kvázi újra kell építeni a szerkezetét. Ehhez képest a megújulók esetében egy kevésbé centralizált hálózat van, jóval olcsóbb és biztonságosabb kiépíteni és üzemeltetni is őket, nem kellenek speciális engedélyek, nem probléma, hogy a tech miatt esetleg sutyiban atombombákat akarjon valaki gyártani, nincs évezredekre szennyező hulladéka, és így tovább. Ami még egy használható megoldás lenne talán a hatalmas központi reaktorok helyett, hogy mikro-reaktorok legyenek, de ilyenre egyelőre csak terv van, kulcsra kész engedélyezett nem létezik belőle. Illetve az MSR megoldások is elvben ígéretesek, de azok is terv szinten léteznek csak, és még lehet, hogy több évtized, mire engedélyezett megoldásokat látunk, mivel azok is ugye veszéyles anyagot használnak, ezért nem lehet csak úgy nekiállni építgetni."A radioaktív hulladék tárolása továbbra sem megoldott ... "
Pedig, de.
Pedig nem. Ami nukleáris hulladékot termelt eddig az emberiség, az mind ideiglenes tárolókban van csak, mivel egyszerűen nincs olyan technológia (épület, akármi), ami garantálni tudná, hogy a következő mondjuk 100.000 évben háborítatlan maradjon és ne forgassa fel mondjuk egy földrengés vagy árvíz vagy belvíz vagy háború, vagy akármi. Pont ez a gond, hogy olyan időskálákban kellene megoldani a tárolását, ami az emberiség egész történetének többszöröse, lehet, hogy addigra civilizáció sem létezik már a jelen formájában, de valahogy el kellene érni, hogy ha akkor lesznek még értelmes lények a bolygón, akkor megértsék például, hogy azt ott nem szabad kiásni, mert halálos.
Egyetlen megoldásról hallani, ami egész időtálló, a finneknél, ahol a sarkvidéki grátni rétegbe fúrta alagutat és oda betonozták be a tárolóedényeket, de ilyen adottságai nem mindenkinek vannak, például sem a franciáknak, sem nekünk.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #73 üzenetére
Csernobil az hozzá-nem-értésből fakadt, arra lehet készülni. Egy természeti csapásra sokkal nehezebb, és ilyenekből amúgy egyre több lesz mostanában, részben a klímaváltozás miatt (erre utalt amúgy szerintem a kolléga is, csak furán fogalmazott). Szóval ha mondjuk az erőmű hűtésére használt folyón soha nem látott árvíz van, és megrongálja az épületet, akkor ott is lehetnek komoly gondok. Ilyen méretű erőművek elég komoly single point of faliure-t jelenthetnek.
A zöld energia kiszámíthatatlanságára is létezik tanulmány, csak jól kell tudni tervezni [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care