Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ambivalens érzéseim vannak nekem is ezzel.

    Egyetértek azzal, hogy az erőszak azok eszköze, akik kifogytak az észérvekből.

    Ugyanakkor ha kortól függetlenül vesszük a gyerek szó, mint jellemző használatát, az egy olyan viselkedésmódot takar, amikor valaki nem gondol a következményekre, nem tartja be a számára érthetetlen normákat, egyetlen motivációja, hogy önmagát szórakoztassa és kíváncsiságát kielégítse.

    Egy ilyen emberre az észérvek nem hatnak, a következmények is csak akkor, ha a következmény egy számára érthető kimenetelhez vezetnek. És ilyenkor ahhoz, hogy mederben lehessen tartani amíg megkomolyodik és megérti miért rossz amit csinál, kell valami eszköz.

    Gyerekkoromat felidézve: azokat a gyerekeket, akikre lehetett észérvekkel hatni sose agyalták meg. Ugyanakkor akiket elkentek, csak jobban utálták tőle az iskolát.

    Jelenleg kisfalumban élhetetlen lett az iskola. Aki szeretné, hogy a gyereke valóban tanuljon valamit, 20-30 percre lévő városba kell hordania. A körzeti iskolában marad a kisebbség, az állami nevelt kompánia, meg azok a gyerekek akiknek a szülei nem tehetik meg hogy elhordják őket máshová. Az iskolaőr egy nyugalmazott rendőr, de minimális a hatása.

    A 17 évesen hatodikos Rolika közli az angol tanárnővel, hogy "Ne rikácsolj már, ha b.sztlan a p.nád akkor tedd szét a lábad és beléd verem" - és az osztály megosztatlanul szórakoztatónak tartja ezt. (megjegyzem, ez a tanárnő az én időmben is szexidol volt, nem tudom hogy csinálja). Eközben az osztályfőnök/igazgató beírja az n+1-ik intőt, Rolika meg ma is menőbb lett.

    Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...

Új hozzászólás Aktív témák