Hirdetés

Keresés
  • Partz

    senior tag

    Valóban 3D volt Billy Lynn, csak azt 2x120 fps-ben vették és csak speciális mozik vetítették ebben a formában. A Hobbitot valóban 2x48 fps-ben forgatták, viszont az egyes kamera fps-ek nem adódnak össze. ;)
    Remélem ha kiadják A Hobbit UHD változatát, az tartalmazni fogja az eredeti 48p-s anyagot.

  • Partz

    senior tag

    "Billy Lynn's Long Halftime Walk" ezt a filmet adták ki uhd 60p-ben, ezen kitudod próbálni, itt egy részlet. Igazából végig kell nézni az egészet, mert kell idő mire átáll az ember, de már nem foglalok állást az előző Samsungos hír kapcsán.
    Viszont egy szavazásra kíváncsi lennék filmes téren itt ph-n.

    -24p
    -semleges maradok
    -HFR

    vagy valami hasonló.

  • Partz

    senior tag

    Próbálom értelmezni amit írtál. Az interpoláció rossz mert szét ken, elmos, stb. Ne ehhez szokjatok, mert Hollywood is ellene van, értem, elfogadom, én se szeretem.
    Ebből a végén levontad konklúziónak, hogy a 60fps is rossz. Mikor épp az általad taglalt hiba kiküszöbölését eredményezi. Ebben a kommentben tulajdonképp magadat cáfolod.

  • Partz

    senior tag

    "Viszont finom mozgásoknál a túl sok FPS baromira keni a képet. "

    Pedig megint ezzel érvelsz. Pont az ellenkezője történik, élesebb lesz tőle a kép, több részlettel. Határozottan olyan érzésem van kevered az interpolációt és a magas fps-t. Ismétlem magam, szintén interpoláció ellenes vagyok.

    "Azzal egyébként egyetértek, hogy tájak bemutatásakor svenkeléskor nagyon akad a kép... Illetve moziban, ahol kadencia helyes a megjelenítés, ott rohadtul nem akad."

    Most akkor akad vagy nem akad? Egyébként moziban is "rohadtul" akad, tapasztalom sajnos.

    "A fekete fehér filmek óta folyamatosan csak fejlődtek a felbontások és szebb, jobb képet kaptunk. Ezzel én szerintem senkinek semmi baja nincsen."

    Ennek ugyan úgy volt hátulütője. Saját példa, Star Wars-on nőttem fel gyerekként vhs-en. Mikor 2011-ben kiadták a blu-ray fhd változatot, sok minden illúzió rombolóvá vált. Látni a Halál Csillag közeli jeleneteknél, hogy műanyag makett az egész, a nagy felbontás miatt szinte látni ahogy damilon mozgatják a vadászhajókat. Ennyi erővel a magas felbontás is sok esetben ugyan úgy a művész hatást rombolja (ilyen cgi is), mint a hfr.
    De érvelhetnénk a fekete-fehér kép mellett is, aminek szintén a hatás keltés a célja. Szerintem a régi így készült filmek határozottan jobba néznek ki, mint a kezdetleges színes filmek a béna színeikkel. Fekete-fehérnél szintén ott a művészhatás pluszba.
    Hfr-el is ugyan ez a helyzet, egyrészt szokatlan ezért vannak ellene a legtöbben. Másrészt ennek is idő kell, amíg megtanulják helyén kezelni a filmesek és kiforrott lesz. Összességében ezt minden eddigi újításra rálehetett húzni.

    *Ettő szerintem nem kell félni, amíg normál mederben folynak a dolgok. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Partz

    senior tag

    Erről beszéltem, ugyan ez volt mikor jött a blu-ray korszak. Hány ismerősömtől hallottam, szép meg jó, de így már látszanak a színészek bőrhibái, díszlet bakik, stb. Ez már nem filmes, mert elveszik az illúzió.
    Ma már erre figyelnek, sminkkel, számítógépes trükköket alkalmaznak, részletesebbek lettek a kellékek ennek hatására. Ugyan ezen átfog esni a hfr is, csak idő.
    Azzal is egyetértek, sok régi filmnek utólag nem feltétlen jó a nagy felbontás, mert lehet eredetileg az alacsony felbontás a koncepció része volt. Hfr esetén ez a veszély viszont nem fenyeget visszamenőleg, de az újat ne ellenezzük csak azért, mert valamit megszoktunk.

  • Partz

    senior tag

    Pedig mennyi ilyet tudok idézni, bementünk az MM-be, akkor jelentek meg az első blu-ray lejátszók. Ment egy film részlet, azt hiszem pont a Gladiátor, Lucilla-ról volt egy közeli. Női ismerőssel voltam és rendesen ment a kritika. Közben köze nem volt a témához, tehát még erre se foghatom. :)
    Ezeket a díszlet jellegű dolgokat is megkaptam sokszor, erre ott a Star Wars példa. Egyébként én is szeretem a nagy felbontásban nézni a dolgokat, amit tehetek uhd-ban nézem, főleg a hdr miatt. De sok minden gagyinak hat a részletek kapcsán így utólag, ami akkoriban tökéletes volt.
    Szerintem ebben sokan egyetértenek, csak ez a fajta ellenállás minden tech váltásnál megvolt. Az is lehet akkoriban még nem voltál ennyire a témában, épp ezért nem is figyeltél ezekre, mára pedig megszokottá vált.

  • Partz

    senior tag

    Régi 24p-s filmekhez én se nyúlnék, de nem hiszem hogy ehhez folyamodnának. Látva az új uhd transfereknél, se nyúltak bele az eredeti 2K DI-be. Amit annyira nem bánok, mert ez általa már változtatnának az eredeti látványon, nagyon George Lucas-os lenne az irány. 24p-t főleg régi klasszikus tartalmaknál támogatom.

  • Partz

    senior tag

    Nem elrugaszkodott ötlet. Az idei LGD 4K oled panelek elvileg már 240/200Hz-esek lesznek, 120/100Hz BFI-vel, kíváncsi leszek rájuk.
    Mondjuk kell is, mert a 8K panelek megint le lesznek maradva ilyen szempontból. Ez tipikus esete egy lépés előre a régiben, kettő hátra az új tech-ben.