Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz wolfman #1 üzenetére

    Azt nem értem miért nem adják az iPhoneX-et dupla ennyiért? Kétszeres ár, de sokkal kevesebben akkor se vennék meg.

    Nem ilyen egyszerű ez, bár (jelenleg) van igazság abban amit mondasz:

    -(1) nyilván az Apple-nél is végeznek piackutatásokat és a mutatók valószínűleg az mondják, hogy ezen az árszinten lehet az X-szel a legnagyobb nyereséget elérni az egész termékportfóliót figyelembe véve. (az árat lejjebb víve nyilván drasztikusan nőne a forgalom, de az egységenkénti profit csökkenése ÉS a portfólió kannibalizálása és gyengébb szegmentáció miatt az nem lenne globálisan a teljes portfólióra nézve plusszos)

    -(2) amíg ők fújják a passzát szelet (és ők fújják, ebben nincs vita) addig aránytalanul sokat elkérhetnek egy flagshippért és teszik is ezt, generációról generációra, azonban piaci szempontok miatt nem lehet az előző és a következő generáció között bármekkora áremelést meglépni, mert:

    -(3) a vásárlók egy jelentős része visszatérő vásárló vagy legalábbis olyanok akik már egy ideje kacsingatnak az iPhone-nal és őket prioritás megtartani/elérni, nem szabad őket elijeszteni egy durva áremeléssel, mert az emberi pszichológia úgy működik életérzés jellegű termékeknél, hogy

    - a vásárló a következő generációs termékből is igyekszik megszerezni ugyanazt a kategóriájú/státuszú terméket mint amivel jelenleg rendelkezik, amit jelenleg használ, ha nem teszi ezt meg, azt érzelmileg a szociális és vagyoni helyzetében történő visszalépésnek éli meg. Na ezek a userek hajlandóak generációról-generációra reál értéken 5-15%-kal többet kifizetni egy termékért, amit ugyanabban a kategóriában hirdetnek meg. Ennyit megér számukra a szubjektív "prémium termékem van, vagyok valaki" életérzés. Egy azonnali 50%-os áremelés azonban kiszórná őket, mert az emberi tűréshatárt/fájdalomtűrést szépen lassan szinte tetszőlegesen ki lehet tolni, azonban egy nagy áremeléssel borulna a bili.

    Ha megnézed, az iPhone árak is szép lassan mennek fölfelé generációról generációra. 2007-ben kb senkinek (a jelenlegihez képest nagyon szűk rétegnek) sem jutott volna eszébe nettó 1000 dollárért telefont venni, most meg ez szépen realitássá vált. Apránként, lépésről lépésre.

    Egyéb példa: Autógyártók.

    Sokan elkötelezik magukat egy konkrét termékcsalád mellett: Opel Astra, Volkswagen Golf, Passat etc.
    És szeretnék, ha a következő autójuk is ebből a modellcsaládból kerülne ki, vagy legalábbis a kategóriából. Sokak számára ez prioritás és rosszul érintené az egójukat, önbecsülésüket, ha pld. egy középkategóriás autó után egy alsó középkategóriásba kellene átülniük. VW Passat -> VW Golf vagy Astra

    Az autógyártók ezt szépen ki is használják:
    Generációról generációra feljebb lépnek az egyes modellcsaládok, mindig csak egy kicsit, ezáltal az árakat is feljebb lehet tornászni (infláció fölött). Ha összehasonlítasz egy jelenlegi Opel Corsát egy régebbi Astrával vagy egy jelenlegi Golfot egy régi Passattal, akkor az jön ki, hogy az új kis-közép autó kategória nagyobb lett mint a régi középautó autó. Sokan megpróbálnak lépést tartani a kedvenc modellkategóriájukkal (és annak árazásával) akkor is, ha igazából nincs rá szükségük, mert ez ad egy lelki pluszt nekik.

    A lényeg: apránként nagyon sok mindent el lehet adni, keresztül lehet vinni -áremelésről beszélünk-, de ez évek munkája és nem egy egyszeri modellváltás eredménye

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák