Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thomas92

    aktív tag

    válasz Essentials #5 üzenetére

    Ha a bankod támogatja a Google Payt, akkor biztosan működik az órával fizetés egy jó ideje (kb. szeptember óta), nem kell fintech céget bevonni.

    [ Szerkesztve ]

  • Sys85

    veterán

    válasz Essentials #7 üzenetére

    Talán azért csak a 4-es szériával megy,mert a régebbi órákon Tizen OS fut,ergo nincs Google Pay.
    A 4-es szérián már WearOS van (Samsungos felülettel),azaz Google oprendszer,így lett elérhető a Google Pay is.
    Amúgy van a régebbiekben is nfc,de azok csak Samsung Pay-jel működnek.Illetve működnének,mert ez a szolgáltatás erre felénk nem elérhető.

    #Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#

  • DS39

    nagyúr

    válasz Essentials #14 üzenetére

    A magyar bankok hibája nem a Samsung sara.
    Ha ennyire kényelmesen akarsz fizetni (órával), akkor Apple watch. Az Apple Pay-t még az OTP is támogatja, pedig ez egy kőkorszaki bank.

  • LosBlancosRM

    senior tag

    válasz Essentials #14 üzenetére

    Jaj, hagyjuk már. Pontosan tudtad a választ.

    Samsung Galaxy S24 Ultra

  • thomas92

    aktív tag

    válasz Essentials #7 üzenetére

    Szóval de, működik.

    Az, hogy melyik bank fejleszt saját oldalról a Google Payhez, az nem a Samsungon múlik, hanem főleg a bankon és valamennyire a Google-ön. Az, hogy a magyar bankok egy része még mindig saját alkalmazást használ a mobilfizetéshez, nem a Samsung hibája.

    Mivel a korábbi órái Tizenesek, az újak Wear OS-esek, nyilván azon fogod tudni használni a Google megoldását ...

  • thomas92

    aktív tag

    válasz Essentials #12 üzenetére

    Felhasználói oldalról nagyjából mindegy, mert ugyanaz a végeredmény. De a bankoknál kell érdeklődni, hogy ott miért is nincs még Google Pay. A Samsung részéről a lehetőség adott. Ha meg ennyire fontos, lehet bankot váltani. Bár szerintem senkinek nem ennyire fontos, hogy emiatt bankot váltson.

  • thomas92

    aktív tag

    válasz Essentials #13 üzenetére

    2 modell, mivel ennyi óráján van Wear Os, de ne aggódj, a jövőben lesz több is ...

  • thomas92

    aktív tag

    válasz Essentials #28 üzenetére

    Úgy tűnik, hogy nagyon nem vagy képben azzal, hogyan is működik az Apple Pay és Google Pay fizetési megoldások banki bevezetése, vagy nem tudom... A bankok megállapodnak a Google-lel, fizetnek nekik azért, hogy használhassák a Google Payt, komoly kritériumoknak kell megfelelni, majd kell a fejlesztéshez a bank részéről humán és anyagi erőforrás is. És ez csak nagyon a felszín.

    Az, hogy TE pont nem ott bankolsz, ahol nincs Google Pay, az a "te bajod", NEKED nem működik. Aki mondjuk Erstés, annak megy. Szóval működik az órás fizetés bankkártyával a Samsung órákon is. Úgyis mondhatom, hogy a Samsung órákkal lehet fizetni, a bankoddal viszont nem. Ezen én sem tudom, hogy neked mi nem megy át. :D

    Nem kell, hogy érdekeljen felhasználóként, hogy ki miatt nem működik a TE bankodnál, de azt ne jelentsd ki, hogy vagyis "Nem, nem működik", mert NÁLAD nem müködik, miközben igenis működő funkció .. Apple Pay sem volt minden banknál (azt hiszem ilyen volt a Sberbank), akkor az Apple Pay sem működik? De, működik, ha a bankod lehetővé teszi.

    Az adott bankot használók átmehetnek másik bankhoz (ha valakinek ez annyira húsbavágó kérdés, bár kétlem, hogy értelme lenne), ha valaki most nyit számlát, akkor ennek figyelembevételével választhat, hogy hol és milyen mobilfizetési szolgáltatás érhető el. Akár lehet őket panaszlevelekkel bombázni. Ha a bank emiatt hátrányba kerül, akkor majd elgondolkodik, hogy rászánja magát a fejlesztésre. Ha meg nem foglalkozik azzal, hogy az ügyfeleinek lenne igénye erre, akkor az megint a bank sara. Ha az OTP-nél nem lehet elérni, akkor olyan is a bank, nem veszi figyelembe ügyfelei igényeit.

    Hülye példa, de ha nagyon akarsz mondjuk egy kék színű pólót, de az üzletben nincs, akkor is kereshetsz másik üzletet, ahol figyelembe veszik, hogy a vásárlóknak kell a kék színű póló és árulják is, és az üzlet a hibás, amelyik nem forgalmazza, ha a pólógyártótól nem akar kéket rendelni, pedig igény lenne rá.

    [ Szerkesztve ]

  • helixP

    nagyúr

    válasz Essentials #28 üzenetére

    Hát, ha nem érzed a Te dolgodnak, nem érzed, de akkor a hardware-nak sem illik beírni egy ilyen miatt feketepontot.

  • helixP

    nagyúr

    válasz Essentials #33 üzenetére

    " Emberrel kifizettetnek 100-200 ezret ": érdekes, velem senki nem "fizettette ki" akaratom ellenére. Én magam döntöttem úgy, hogy kifizetem. Amúgy 50 volt csak.

    Nem tudom, mi múlik rajtad, vagy mi nem, és mért kevered ide a hardveres fejlesztést, és Samsungra való nyomásgyakorlást, amikor egyrészt nem erről beszéltünk, másrészt össze sem lehet hasonlítani a Samsung multi cég magyar felhasználói bázisát, (akinek nyomást kellene gyakorolnia) a magyar OTP magyar felhasználói bázisával. Valóban nem lenne értelme a Samsungnak írogatni. Ezért HA meg akarod oldani a helyzetet az OTP-t kéne zaklatni. De mondom, nekem mindegy. Nekem működik. Csak értsd meg, hogy ez OTP probléma, nem Samsung.

    A HMS-összehasonlítás azért sántít, mert a HMS felhasználók csak egy kicsi (mazochista ;] ) réteg, az ő lobbierejük nem lenne fogható ahhoz, ha a regular wannabe GPay felhasználók lobbiznának az OTP-nél.

    [ Szerkesztve ]

  • thomas92

    aktív tag

    válasz Essentials #32 üzenetére

    Valóban felesleges neked bármit is írni, mert nem sikerült felfognod, hogy honnan ered a probléma és nem látod továbbra sem, hogy itt ki az, aki meg tudja oldani a te problémádat.

    Gondold azt nyugodtan, hogy nem működik a Google Pay okosórás fizetés és legyél magaddal boldog.

    A Samsung Pay esetén valóban tehetne valamit a Samsung, de a G Pay terítéséhez semmi köze,

    Köszöntem.

    [ Szerkesztve ]

  • gcsabi94

    csendes tag

    válasz Essentials #33 üzenetére

    Szerintem te nagyon nem vagy tisztában azzal, hogyan is működnek ezek a fizetési megoldások. Amivel nem is lenne baj, ha nem szeretnéd mindenáron a magad igazát bizonygatni, féligazságokkal, csúsztatásokkal. Az általad bedobott mondás okán igenis ketté kell bontani a "feleket", mint az eszköz gyártója és forgalmazója, a fizetési megoldás szolgáltatója és a pénzintézet.

    Nézzük...
    Eleve ez volt a kiindulópontod: "A Samsung óráinál működik már a "straight" mobilfizetés, vagyis odatartom, pittyen, vagy még ott is a fintech harmadik fele egyenlegeire kell pénzt töltögetni?"
    Egyrészt, ahogy te is beláttad később, a Samsung óráin működik már a mobilfizetés. Az más kérdés, hogy nem minden hazai pénzintézet támogatja a Google Pay fizetési megoldást (mint ahogy az Apple Pay-t sem (bár valóban jóval kevesebb bank nem támogatja az Apple Pay-t, mint a Google Pay-t). Igenis külön kell választani azt, hogy miért nem működik nálad a Samsung okosórával a fizetés. Mert az óra forgalmazója elérhetővé tette számodra a funkciót, benne van minden szükséges hardver és szoftver, az adott pénzintézet, akinél a bankszámlád van, ő nem biztosítja a Google Pay szolgáltatást. Ez olyan, mintha egy olyan szolgáltatónál lenne mobil előfizetésed, ahol nem lehet esim-et rendelni, ezért az órádban lévő "esim funkcionalitást" nem tudod kihasználni. De ez nem azt jelenti, hogy az óránál nem működik az esim, csak neked nincs olyan szolgáltatód, aki biztosít esim-et, amivel ki tudod használni ezen funkciókat. Attól a funkció még működik, és használhatod, ha olyan szolgáltatónál van előfizetésed. Google Pay-re "fordítva": Google Pay működik az órán, csak akkor tudod használni, ha olyan banknál van számlád, aki elérhetővé tette a Google Pay szolgáltatást. A kettő nagyon nem ugyanaz (nem működik != nekem nem működik). Ha nem érted, akkor az baj...

    Vagyis azért kell érdekeljen felhasználóként, hogy kinek a hozzáállása miatt nem működik érhető el az esetedben a szolgáltatás, mert a pénzintézet, akivel szerződésed van, nem biztosítja azt, ami fontos tényező, mert ez ellen tudsz tenni: 1. a szolgáltatónál jelzed az igényt, az hogy ez használ-e, más kérdés. 2. ha ez annyira fontos funkció, hogy mindenképp használni szeretnéd, akkor vagy olyan bankra váltasz, aki biztosítja neked a Google Pay-t, hiszen az órában a képesség már ott van.

    Az megint teljesen más, hogy nem működik, vagy a hazai felhasználók mekkora részének nem elérhető. De ezen sincs mit magyarázni. Teljesen külön dolog a kettő.

    De egyébként, hogy kicsit az egész mögé láss, mondok pár dolgot, hogy megértsd hogyan néz ez ki:
    - Apple Pay-t azért támogat itthon sokkal több pénzintézet, mert Apple telefonokon csak és kizárólag az Apple Pay megoldással van lehetőség mobilfizetésre (bank saját app nem képes ilyenre), Apple korlátozza. Vagyis míg Apple termékek esetében csak így tudja a bank biztosítani a mobilfizetést, addig Android esetében elég egy saját mobilalkalmazás fejlesztése, amibe lehet ezt a funkciót implementálni.
    - közel 2 évvel később lett elérhető Magyarországon hivatalosan a Google Pay, mint az Apple Pay
    - a bankok jelentős része Androidra már elérhetővé tette a saját mobilfizetési megoldását évekkel ezelőtt, amelyek bevezetése súlyos milliókba kerültek, míg az okosórával való fizetésre az igény csak jóval később jelentkezett széles körben, mint a mobilfizetés
    - a Google Pay és Apple Pay bevezetése nem csak két kattintásból áll, elég nagy IT munka van mögötte. A banki rendszert integrálni kell a Google Pay vagy Apple Pay rendszereivel, ami önmagában jelentős munka. Ezt megelőzi egy hosszas szerződéskötési procedúra, majd egy hosszadalmas elfogadási tesztelés kell, hogy a megvalósított fejlesztésekre tanúsítványt adjon a Google vagy Apple Pay fizetési szolgáltató.
    - a bankoknak nem 2 forint költése lesz egy Google Pay, Apple Pay bevezetés miatt, például az ügyfelek ösztönzésére adott kedvezményeket előírja az Apple, de azt a banknak kell állnia, a hazai bankok kicsik a Google-lel és Apple-lel szemben, nagyon egyoldalúak a feltételek, ugyanakkor a valós igény a Google Pay-re a saját mobilfiztési megoldással szemben eddig nem volt jelentős.

    Félre ne értsd, nem a bankokat kell sajnálni, csak azért egy ilyen megoldás bevezetése elég sok tényezős dolog, és az MNB elvárásoknak való megfelelés egy banknál szintén nem gyorsítja a folyamatokat. Biztosan meg fog jelenni egyre több bank a Google Pay megoldással a piacon, ahogy érzékelik az erre való igényt. De mint látod, már vannak is bankok, ahol sikeresen elindult itthon is a Google Pay. Ők vagy hamarabb reagáltak a piaci igényre, vagy ezzel akarnak kitűnni és ügyfelet szerezni - ezért bevállalták a magas bekerülési költséget, vagy egyszerűbb a rendszerarchitektúra a háttérben, stb, stb.
    De a Google Pay-ben a Samsungnak nincs érdekeltsége, nem fogja erőltetni, és házallni, pláne nem a magyar bankoknál (kis piac), azt a Google-nek kell.

    Szerencsére velem senki nem fizettetett ki semennyi összeget az óráért. Én döntöttem úgy, hogy megveszem.

    De amúgy meg, ha a bankod nem is támogatja a Google Pay-t, akkor sem kell fintech egyenlegekre pénzt töltögetni és azt használni. Curve. A Curve kártya mögé akár több kártyát is regisztrálhatsz és mindenféle utalás, átvezetés nélkül megy a fizetés, úgy mintha a saját kártyáddal a saját számládról költenél.

Új hozzászólás Aktív témák