Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gcsabi94

    csendes tag

    válasz Essentials #33 üzenetére

    Szerintem te nagyon nem vagy tisztában azzal, hogyan is működnek ezek a fizetési megoldások. Amivel nem is lenne baj, ha nem szeretnéd mindenáron a magad igazát bizonygatni, féligazságokkal, csúsztatásokkal. Az általad bedobott mondás okán igenis ketté kell bontani a "feleket", mint az eszköz gyártója és forgalmazója, a fizetési megoldás szolgáltatója és a pénzintézet.

    Nézzük...
    Eleve ez volt a kiindulópontod: "A Samsung óráinál működik már a "straight" mobilfizetés, vagyis odatartom, pittyen, vagy még ott is a fintech harmadik fele egyenlegeire kell pénzt töltögetni?"
    Egyrészt, ahogy te is beláttad később, a Samsung óráin működik már a mobilfizetés. Az más kérdés, hogy nem minden hazai pénzintézet támogatja a Google Pay fizetési megoldást (mint ahogy az Apple Pay-t sem (bár valóban jóval kevesebb bank nem támogatja az Apple Pay-t, mint a Google Pay-t). Igenis külön kell választani azt, hogy miért nem működik nálad a Samsung okosórával a fizetés. Mert az óra forgalmazója elérhetővé tette számodra a funkciót, benne van minden szükséges hardver és szoftver, az adott pénzintézet, akinél a bankszámlád van, ő nem biztosítja a Google Pay szolgáltatást. Ez olyan, mintha egy olyan szolgáltatónál lenne mobil előfizetésed, ahol nem lehet esim-et rendelni, ezért az órádban lévő "esim funkcionalitást" nem tudod kihasználni. De ez nem azt jelenti, hogy az óránál nem működik az esim, csak neked nincs olyan szolgáltatód, aki biztosít esim-et, amivel ki tudod használni ezen funkciókat. Attól a funkció még működik, és használhatod, ha olyan szolgáltatónál van előfizetésed. Google Pay-re "fordítva": Google Pay működik az órán, csak akkor tudod használni, ha olyan banknál van számlád, aki elérhetővé tette a Google Pay szolgáltatást. A kettő nagyon nem ugyanaz (nem működik != nekem nem működik). Ha nem érted, akkor az baj...

    Vagyis azért kell érdekeljen felhasználóként, hogy kinek a hozzáállása miatt nem működik érhető el az esetedben a szolgáltatás, mert a pénzintézet, akivel szerződésed van, nem biztosítja azt, ami fontos tényező, mert ez ellen tudsz tenni: 1. a szolgáltatónál jelzed az igényt, az hogy ez használ-e, más kérdés. 2. ha ez annyira fontos funkció, hogy mindenképp használni szeretnéd, akkor vagy olyan bankra váltasz, aki biztosítja neked a Google Pay-t, hiszen az órában a képesség már ott van.

    Az megint teljesen más, hogy nem működik, vagy a hazai felhasználók mekkora részének nem elérhető. De ezen sincs mit magyarázni. Teljesen külön dolog a kettő.

    De egyébként, hogy kicsit az egész mögé láss, mondok pár dolgot, hogy megértsd hogyan néz ez ki:
    - Apple Pay-t azért támogat itthon sokkal több pénzintézet, mert Apple telefonokon csak és kizárólag az Apple Pay megoldással van lehetőség mobilfizetésre (bank saját app nem képes ilyenre), Apple korlátozza. Vagyis míg Apple termékek esetében csak így tudja a bank biztosítani a mobilfizetést, addig Android esetében elég egy saját mobilalkalmazás fejlesztése, amibe lehet ezt a funkciót implementálni.
    - közel 2 évvel később lett elérhető Magyarországon hivatalosan a Google Pay, mint az Apple Pay
    - a bankok jelentős része Androidra már elérhetővé tette a saját mobilfizetési megoldását évekkel ezelőtt, amelyek bevezetése súlyos milliókba kerültek, míg az okosórával való fizetésre az igény csak jóval később jelentkezett széles körben, mint a mobilfizetés
    - a Google Pay és Apple Pay bevezetése nem csak két kattintásból áll, elég nagy IT munka van mögötte. A banki rendszert integrálni kell a Google Pay vagy Apple Pay rendszereivel, ami önmagában jelentős munka. Ezt megelőzi egy hosszas szerződéskötési procedúra, majd egy hosszadalmas elfogadási tesztelés kell, hogy a megvalósított fejlesztésekre tanúsítványt adjon a Google vagy Apple Pay fizetési szolgáltató.
    - a bankoknak nem 2 forint költése lesz egy Google Pay, Apple Pay bevezetés miatt, például az ügyfelek ösztönzésére adott kedvezményeket előírja az Apple, de azt a banknak kell állnia, a hazai bankok kicsik a Google-lel és Apple-lel szemben, nagyon egyoldalúak a feltételek, ugyanakkor a valós igény a Google Pay-re a saját mobilfiztési megoldással szemben eddig nem volt jelentős.

    Félre ne értsd, nem a bankokat kell sajnálni, csak azért egy ilyen megoldás bevezetése elég sok tényezős dolog, és az MNB elvárásoknak való megfelelés egy banknál szintén nem gyorsítja a folyamatokat. Biztosan meg fog jelenni egyre több bank a Google Pay megoldással a piacon, ahogy érzékelik az erre való igényt. De mint látod, már vannak is bankok, ahol sikeresen elindult itthon is a Google Pay. Ők vagy hamarabb reagáltak a piaci igényre, vagy ezzel akarnak kitűnni és ügyfelet szerezni - ezért bevállalták a magas bekerülési költséget, vagy egyszerűbb a rendszerarchitektúra a háttérben, stb, stb.
    De a Google Pay-ben a Samsungnak nincs érdekeltsége, nem fogja erőltetni, és házallni, pláne nem a magyar bankoknál (kis piac), azt a Google-nek kell.

    Szerencsére velem senki nem fizettetett ki semennyi összeget az óráért. Én döntöttem úgy, hogy megveszem.

    De amúgy meg, ha a bankod nem is támogatja a Google Pay-t, akkor sem kell fintech egyenlegekre pénzt töltögetni és azt használni. Curve. A Curve kártya mögé akár több kártyát is regisztrálhatsz és mindenféle utalás, átvezetés nélkül megy a fizetés, úgy mintha a saját kártyáddal a saját számládról költenél.

Új hozzászólás Aktív témák