- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Tikakukac #99 üzenetére
a forgalmiba akkor kell bármit is bejegyeztetni, ha a gyári specifikációtól eltérő alkatrészt akarsz feltenni az autóra. a gyári kerékméreteket és azok váltóméreteit nem szokás engedélyeztetni és beírni.
különösen érdekelne a rendőri eljárás abban az esetben, amikor a gumira írt méret egyezik a b oszlopra ragasztott matricán szereplő egy darab gumimérettel...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tikakukac
titán
A nem szokás és nem kell, az helyi specialitás, jogos.
A rendőrt mondom, ez nem fogja érdekelni, mert fingja nincs semmiről. De amúgy úgy megy a buli, hogy azokat a cuccokat aggathatod fel a kocsira, ami rendelkezik az autódhoz passzoló típusbizonyítvánnyal. Tehát az Opel jellemzően Borbet felniket használ, mint "gyári" felni. Kupakot rárakják és kész. Ezek a felnik elvben rendelkeznek egy jóváhagyási számmal, amihez társítva vannak adott típusok és motorok. Ezekre lehet feldobálni őket.
Az OEM mikor készít felnit jobb esetben tart egy listát, hogy ez mihez jó és mire lehet feltenni. Ezzel aztán el lehet csaszizni és be lehet íratni. Onnantól ha a világ legkekecebb zsaruját is fogod ki, átmész.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
DeltaPower
őstag
A #28-ban azt írtad, hogy lemezfelnit nem lehet rákalapálni a tengelyre.
Erről leginkább az jut a gyakorlatias ember eszébe, hogy valami lehetetlenül elbaszott kerékagy van a kocsin, amire nem gyártanak megfelelő középfurattal ellátott lemezfelnit. Ami mondjuk megint elég nagy baromságnak hangzik, ehhez annyira egyedinek kellene lennie, hogy csak a saját gyári felnijei mennének rá, de semmiképp se az ugrana be az átlag halandónak, hogy pl. a féktárcsa miatt nem fér fel.
Tehát megegyezhetünk annyiban, hogy a #28 gyakorlatilag értelmezhetetlen, de azt semmiképpen se tartalmazza, hogy 18-asnál kisebb nem megy rá. De azért tetszik hogy erre hivatkozva enragelsz és kioktatod az embereket. A későbbiek miatt meaculpa hogy nem olvastam végig részletesen az összes, nem nekem szóló hsz-edet is."vagy 17-est, télire úgyis jobb a keskenyebb gumi.": erről már ne is beszéljünk, hogy mekkora tévedés...
a fizika, a józan ész, sőt még a skandináv rallysok is tévednek, mikor télre-hóra keskenyebbet raknak fel, ugye? [link]Az eredeti problémához visszatérve: talán ha már az elején felvázolod a körülményeidet, és nem a huszonakárhanyadik hsz után árulod el, hogy egy Insignia Grand Sport GSI-ről beszélsz (amihez természetesen rohadt drága a cucc), akkor mindenkinek egyből leesik, hogy a te eseted ide baromira nem reprezentatív. Akkor nem kellett volna ennyit flame-elni se.
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
válasz DeltaPower #104 üzenetére
"akkor mindenkinek egyből leesik, hogy a te eseted ide baromira nem reprezentatív.": nagyon sajnálom, hogyha a többségnek nincs fogalma arról, hogy a "mindig olcsóbb" univerzális kvantorral tett kifejezést a matematikai logika szabályai szerint elegendő egyetlen ellenpéldával cáfolni, hogy hamis legyen.
másrészt a témaindítóban sem az szerepel, hogy négy téligumi bmw-re mindig olcsóbb, mint egy hamvasztásos dunábaszórós temetés vagy valami hasonló.
"a fizika, a józan ész, sőt még a skandináv rallysok is tévednek, mikor télre-hóra keskenyebbet raknak fel, ugye?": a fizika és a józan ész azt mondja, amit én állítottam. a skandináv rellisek (ha már ilyen ocsmány módon kell helyesen írni...) meg más feltételrendszer szerint gumiznak, az itt irreleváns. ha felraksz egy keskenyebb gumit, amit szokás szerint ugyanolyan nyomásra fújsz fel, akkor nem lesz jobb a tapadása. a rellisek úgy raknak fel sokkal keskenyebb gumit, hogy sokkal keményebbre fújják (meg gyakran szög is van benne).
a 17-es gumi ebben a speciális mellékszálban, ahol előkerült, azért se jobb, mert a 235/45R18-nak váltómérete a 235/50R17. Márpedig ha mindkét gumi 235 széles, akkor semmilyen különbséget sem lehet kimutatni közöttük a hó szempontjából.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
wwenigma
Jómunkásember
Szamold mar inkabb a Teslára a gyári szettet...
Idióták vagytok. Mehettek modkerbe nyugodtan, akkor is. Szomoru hogy ilyenek lehetnek az utakon, jogsit vetetném el attól akit megfognak nyári gumival, mert szerinte inkabb a temetésre költene...
[ Szerkesztve ]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
DeltaPower
őstag
Látom nem tudod abbahagyni, amíg nem a tiéd az utolsó szó, ha máshogy nem megy, szavakon lovagolsz és lényegtelen részleteket forszírozol, miközben az alapfelvetést (ti. hogy egy garnitúra téli gumi az esetek 99,9999999%-ában olcsóbb mint egy temetés, kivéve pl. nálad) nem vagy hajlandó mérlegelni. Reménytelen. Én kiszálltam, nem látom értelmét a műveltséged öncélú és fullasztóan ironikus csillogtatását tovább olvasni.
[ Szerkesztve ]
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
Olyan autót kell venni, amit az ember fenn tud tartani.
Nekem azért van F Astrám, mert arra van pénz. De amikor azzal hív fel a szerelő, hogy 100 ezer lesz a műszaki, simán ki tudom fizetni.
A téli gumit is.Lehetne sokkal drágább autóm is, csak azt nehezebb lenne fenntartani.
Asszony hüledezett, amikor meglátta a legutóbbi műszaki árát.
Mondom meg se szólalj, te valami 1 milliós, fele ennyi idős Kalos-t akartál, szerinted arra nem lenne minden 2x ennyi?[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
dabadab
titán
válasz DeltaPower #107 üzenetére
"(ti. hogy egy garnitúra téli gumi az esetek 99,9999999%-ában olcsóbb mint egy temetés, kivéve pl. nálad)"
Az a részlet látom elsikkadt, hogy még nála sem - innnen kezdve meg tényleg teljesen értelmetlen az egész.
DRM is theft
-
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #99 üzenetére
Sajnos ez nem így van, elég sok felni lepattant már nálunk is az autókról... A Zasszonyéra is max 195/50R15 mehetne fel (dízelre nagyobb), de 17-es felnik vannak nyárra, én úgy vagyok vele, hogy nyeljen sót a rendőr, meg majdnem kiköpött mása a gyári GTI felninek, csak egy "pöttyet" nagyobb + az ültetés (hótoló), így már feltűnő. Szóval igen, csak a gyári hozzá passzoló kerékkel lehet gurgulászni az utcán, legyen az acél, vagy alu.
A műbizonylatozás meg egy vicc, mert a TÜV papír lefordítása magyarra (egy oldal!) 70e magyar valuta, terveztetés mérnökkel ami megint hat számjegyű, utána a helyi hatóság TALÁN engedélyezi a menetet, és kifizettél egy vagyont, de lehet nem kapsz érte semmit. Az unió többi államában a TÜV papírral beballagsz a helyi érdekeltséghez, fizetsz 10 eurót, aztán már mehet is az autóba a majré. Az ültetésért nem kis vajúdást műveltem, de egy vicc az egész ország ilyen téren is. Műbizonylatos sportdobot nem kell forgalmiba jegyeztetni ha szakműhelyben rakattad fel, és van pecséted a forgalmazótól, gyártótól, beszerelőtől, de még az sem elég a sündisznónak, mert ő a törvény felett áll. Sőt, a rendőr két ujja egy mérő eszköz, mert ha megállít, és a kerékjárat + a gumi között nincs annyi hely, már rendszám le, útvonal engedély, szigorított vizsga, stb... Szóval ez a felni rádobálás nagyon nem úgy megy hivatalosan és élesben sem, hogy bemegyek a bótba, aztán veszek valami pimpelt polírozott alut, aztán mehet a szekér kerék az autó alá, mert sok helyen simán kikapnak a forgalomból.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Tikakukac
titán
válasz orion1025 #110 üzenetére
12 éves fapad Opel Astra is elbír legalább 16"-t, ne szívass már. gyárilag, mindennel, konkrétan nJoy szinthez ment is, ha sport volt akkor 17". És a kocsi 1998-as alapokon megy
Másik bekezdés fura, nem teljesen értem. Ha van egy típushoz egy validált cucc és ez be van írva, akkor a rendőr mi alapján küldene téged bárhova? Ablakfólia dettó. Ott van az egész, külön kis kari is, szépen meg lehet nézni, jé, tényleg egyeznek a számok, done. Minden más szintén.
Az, hogy nem az autóra való cuccot adja el a kisker, az más tészta
Amúgy jah, a hazai bürokrácia egy kalap kaki. De ettől függetlenül még ugyanúgy magaddal b@szol ki
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #111 üzenetére
Sötétített fólia, ó, már el is felejtettem. Plasztik kártyás Llumar volt a kocsin ( B-től hátrafelé), amit még az előző gazdája rakatott rá. Idén műszakira egyik "ismerősünk" vitte, mondván náluk minden átmegy, mondom okés, akkor a felni meg az első fényszórók, stb. letudva. Mikor vissza kaptuk, a hátsó ablakról le volt szedve valami kromofágos szarral, ami össze marta a C oszlop szélét is, illetve a két hátsó lámpát. Mondom oké, de a mi a fasznak kellett ez az egész?! A csomagtér ajtó ment volna a kukába fóliástól, a fél autóval együtt, én meg ezért nem küzdöttem a kapargatásával, csak műszakiig nem volt időm össze rakni, így ezért volt fontos az, hogy csússzon át esztétikum terén. Szóval szerintük nem lehet hátsó üvegre fóliát rakni már vagy 8 éve, mondom fasza, ott a kártya, eddig is sikerrel vette az akadályokat, erre ők önkényesen leszedték, és még én kaptam lebaszást. Így is sík ideg voltam, mert szét lett marva a két hátsó lámpa, a C oszlop széle, a kalaptartó, stb finomságok, közben meg fosták le a felnit, meg a műbizonylatos dobot, az ültetést, de a kártyás fóliára ráizgultak. Ha egy vizsgabázison ennyire képbe vannak, akkor egy mezei rendőr mennyire?! Ők nem szórakoznak, ha azt gondolja az nem úgy van ahogy te mondod és a törvény szerint le van írva, akkor nem úgy, és már szedi is le a rendszámot.
A másik példa a morcosított motorháztető. A miénken is az volt, angel eye lámpákkal, amit totálisan nem takar ki, mert nem olyan mint egy rendes foncsoros lámpa, de a sün azért is vígan kikaphatott volna a sorból. A szerelőnk kérdezte is, hogyan maradt meg a kocsi még ezzel a koncepcióval, mert levadászták az összeset az évek alatt.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Tikakukac
titán
válasz orion1025 #112 üzenetére
Na akkor sorban. Tehát. Van egy erre jogosult műhely által felrakott hivatalos fóliázás.
Ezzel elmész a műszakira, ahol fogták és leszedték a fóliát is, plusz még beltéri-kültéri műanyagokat is tönkrecsesztek. Gondolom mikor ezt tapasztaltátok azonnal lett rendőr hívva és jegyzőkönyv vésve, valamint megtörtént a feljelentés. Vagy itt valami nem stimmel a sztorival, mert ilyen nincs Elhozod hozzám a notitad takarításra és szanaszét verve adom vissza. Azt mégis hogyan?
A rendőr meg nyugodtan leveheti a rendszámot, ha úgy gondolja. Nyilván mindent kell dokumentálni és hangot is rögzíteni. Utána lehet menni a bíróságra. Mivel te az utolsó betűt is betartottad, nyerni fogsz és az utolsó centig kiverheted a költségeket.
Morcos géptetők, okos dolgok és egyebeket valóban zúzzák, nem feltétlenül gond az. Éndzsülájsz fényszórót is láttam bemérve egy olyan Opelen ami nekünk van. Éppen csak 18%-al volt szarabb fényere night braker mellett, mint az alap silverrel a gyáriban. Tökre megéri. És az a minőség és párazárás, külön öröm.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #113 üzenetére
Persze, okosba műszakiztatás hivatalos helyen, hmm... Akkor fogadtam meg, hogy autóhoz okosba nem nyúlnak, én többet maszek alapon semmimet nem adom senkinek csak számlásan, garanciával. Az angyalka szem (projektoros) pedig meglehetősen jól teljesít, simán hozza a gyári foncsor fényerejét, mert ez még nem a gagyi, E jelölés nélküli 40000-ért árult kínai szemét led csíkokkal keretezve, ezért is féltem egy kő felverődéstől.
Egyébként én speciel nem szeretem az igénytelen dolgokat, páromnak kellett a morcos tető, de már gyári került rá, egy év alatt sikerült rábeszélnem. Viszont az ültetést az komálja, Eibach Pro verseny rugók vannak alatta, keményített gátlókkal, ez az autó kanyarban sem mozog meg dőlöngél, pláne a nyári gumikon, ami majdnem slick, meg egy bömös is megirigyelné a szélességét
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-
Tikakukac
titán
válasz orion1025 #114 üzenetére
Na, akkor megint. Tehát akkor milyen alapon nyúlt bárki az autóhoz és tett rajta tönkre egy rakat mindent, mikor műszakira lett leadva? És miért nem lett feljelentés? Ezt oldjuk meg elsőnek.
Az endzsül amiről beszélek az is projis, E jeles, drága is volt az állat. A számok sajnos számok. Szemre nyilván király. Van aki szemre kijelzőket is kalibrál. Az se kutya.
Hogy közútra itthon mit és mennyire ültetnék meg keményítenék, az megint másik tészta. Rallys szakágba építő srác mesélte egyszer, hogy ült már kocsiban, ami GL szemből és betonból épült. Tök jó lehet versenypályára. Közúton meg úgy pattog el mindig mindenen, mint az atom És ugye a tapadás, mint olyan, nem árt, ha szeretnél ide-oda menni esetleg.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
orion1025
őstag
Ezt a hülyeséget is csak az tudja írni, aki maximum falu tuning trabantban ült, vagy még abban sem. Ezt elviheted egy körre, garantáltan nem rázza ki a beled, sőt, mindenki azt mondja milyen kellemes a látszat ellenére, pedig az olajteknő a földet túrja. Az egész autó alatt új futómű van, de gyárilag van keményebbel szerelt verzió is, ami fele ilyen jól nem muzsikál élesben, és "terepjáró" ehhez képest. A felnik is köszönik szépen jól vannak, pedig párom nem kíméli, szóval nem minden ültetett autó igénytelen és magyar utakra nem való. Ebből az autóból az érintetlen gyári egy vicc, ahogy a legtöbb átlag autó, mert külön életet él az elejük és a hátuljuk kanyarban, vagy egy fékezéskor, mindezt szép himbálózással karöltve. Azért ez a kocsi ebben a formában nagyon is élvezhető, mert pontosan azt csinálja amit kell, oda rakja az orrát ahová irányítva van, nem mozog és tekeredik a bódé. Amúgy meg emelem a tétet. Tök másik autóhoz való keményített szilentek vannak benne, amik ehhez a típushoz is jók, szóval más gumit vesz annyiért, amennyiért én egy garnitúrát a szilentből, és ezek már örökösek, nem veri szét őket semmi.
Tikakukac:
Mégis kinél reklamálnék? Egy ismerős szerelőnél, aki mondta, hogy elviszi biztos helyre, de az ott ügyeskedő "szakik" megoldották? Három ember kezén minimum átment akkor az autó, de nem érdekel, mert az egész karosszéria kukázva lett lámpákkal együtt, egyedül a C oszlopon lévő fényezést sajnálom, de át lett fújva az egész autó végül. Ezért most már csak úgy megy bárhová, hogy átvételkor szemrevételezés, és reklamálás ha valami nem tiszta kívül és belül. A tetőkárpittal is amennyit szívtam hogy újra bőrözzem, ha baja lenne, fejek hullanának. Mert volt rá példa, hogy bagóztak a kocsiban amíg le volt adva rugó cserére meg váltó mutyira, ki is vertem a patáliát, pedig nem az enyém, de sajátomként kezelem.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #116 üzenetére
Ismételni tudom önmagam, ültetés és ültetés között is van különbség. Már a megvételekor ültetve volt, nem is kicsit, na az abban a formában egy vicc volt, az tényleg pattogott. A mostani viszont mint írtam, maximálisan élvezhető. Magamnak nem hazudok, másnak meg pláne nem... A projektoros lámpákkal sincs baj, simán látni vele annyit mint a gyárival, nem érezni hátrányát, reflektorral meg ki lehet sütni a másik szemét olyan erős.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Tikakukac
titán
válasz orion1025 #118 üzenetére
Én a számok embere vagyok sajnos. Láttam bemérve, nem volt olyan, sőt. Érzésre én ágyneműt veszek, nem világítótestet
Hogy élvezhető-e az is nyilván egy külön kateg.
A műszakis részt akkor már értem. Tanulópénz megvolt. Konzekvencia is remélem lejött, ahogy kell.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
orion1025
őstag
válasz Tikakukac #119 üzenetére
Igen, a mérés más, ahogy egy izzószálas vs. led világításnál is. Én nem mondom azt, hogy ezek a lámpák tökéletesek, de egy normális kaliberű hozza a gyári szintjét. Ennél az egyetlen észrevehető változás a megvilágítás szélessége, de mivel az autón a lámpa egyébként is totálisan előre néz, nem nyúlik vele a sárvédőbe, ezért sincs olyan széles megvilágítási szöge. Egyébként egy Golf MK3 a becses megbecsült, hogy ne névtelenül dobálózzak róla.
Az ültetés pedig tényleg nem rossz dolog, persze ez is módjával, de egy mélyebb leseggeltetés is lehet komfortos. Egy 23 éves autót meg nem kell egy jóval fiatalabbhoz hasonlítani, mert ebben a kész összeállításban a gyári szintet lemossa minden tekintetben. Verseny légszűrő, nyitott kati, mart tárcsák, normális gyertyák, új hidrotőkék amik bírják a strapát, mert hamar neki szokott állni dízelesen kettyegni ha kicsit meg van küldve huzamosabban.
A műszakis rész igen, tanulópénz kategória, vagyis inkább önmagam szembeköpése és az elveim megszegése, mert szeretek a saját utamon járni, és attól nem igazán térek el. Mielőtt le lett adva az autó, mondtam páromnak, hogy ismét nincs jó megérzésem, mert előre meg szoktam érezni a bajt, és nem igazán tévedek benne.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
válasz orion1025 #118 üzenetére
Az a baj, hogy a hatóság nem ezt nézi. Nincs minősítése, repül.
Az alufelnivel meg úgy vagyok, hogy amikor megtudtam az árát, meg hogy mibe' fáj javítani, ha baja lesz, maradtam a lemeznél. Azokra a szar utakra, amiken járok, tök felesleges.
@Tikakukac : Nekem a szárnyat szedték le a Fordról 2016-ban. Azzal vettem 2001-ben, németből hozott 11 éves autó volt. 2016-ig párszor műszakizott, egyszer sem volt gond a szárnnyal. Aztán egyszer csak nem tetszett, akkor lekapták Műbizonylat hiánya. WTF? Egy gagyi műanyag szárnyra műbizonylat?
Mondjuk addig is csak azért volt rajta, mert jobb volt nem leszedni, a felfogatása alatt nem lett volna szép a festék + volt benne 3. féklámpa, amihez kifúrták a kasztnit, és az se lett volna jó szabadon hagyva.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
azért szedtek le szárnyat 2016-ban, mert akkor borult ki egy bili a hatóságnál, hogy túl sok szemét autó gurul át a vizsgákon, ezért nagyon durván bekeményítettek. egy csomó vizsgáztató állomást ellenőriztek, egy halomnak visszavonták az engedélyét, egy csomó vizsgabiztost elzavartak.
halom frissen vizsgázott autót visszahívtak utószemlére, és amelyik autó megbukott, annak a vizsgabiztosát is meg.. ööö vazelinezték
attól kezdve egy csomó mindent másképp kezdtek kezelni a vizsgaállomások.
#104-re: "Olyan autót kell venni, amit az ember fenn tud tartani.": attól, hogy valaki el tud tartani egy autót, még utálhatja a szervizek árrését.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
orion1025
őstag
Igen, repül. Na de alá rakom a gyári rugót+teleszkópot, és problem solved, utána meg mehet vissza minden. Mint írtam, műszakin senki le sem fosta az autót, pedig a város egyik legnagyobb vizsgahelyére vitték, így előre tele volt a kis gatyám hogy elhasal, de a sötétítő fóliára nagyon rá volt gerjedve a prosztatájuk. Sajnos korrodált ajtók voltak rajta akkor, mert a színre fújtakat még nem tudtam rádobálni az autóra a kábelezés, központi zárazás, stb. miatt, így igazából csak abba "kötöttek" bele, hogy itt-ott van pár kis pötty rozsda rajtuk, ami nem érdekel, mert utána mentek a kukába. Az autón lévő legtöbb dolog nálunk teljesen legális, én nem izgulok. Egy teljesen gyári autóba is bele tudnak kötni, ha olyan disznót fog ki az ember.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Tikakukac
titán
Ha gyári opciós, akkor nincs para. Need for Speed jellegű dolgokkal van gond. Rakat gyári extra ugrott fel a kocsira, nincs velük gond. Extralista pipálás kérdése volt anno, most meg filléres tételek, ezzel nincs is para.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
kenwood
veterán
a hamvasztas is olcsobb a temetesnel
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Áhá! Fura volt. Mondjuk az is LOL, hogy egy ilyen műanyag miatt kukacoskodtak, mert akkor, és azóta is rohadt sok roncs gurult - ez meg a ~25 év ellenére is igen jó állapotú volt. Az okosba' vizsgázás meg azóta is megy...
"#104-re: "Olyan autót kell venni, amit az ember fenn tud tartani.": attól, hogy valaki el tud tartani egy autót, még utálhatja a szervizek árrését."
Téligumikra írtam. csomó idióta meg tudja venni a csillivilli gépjárművet, de téli gumit már nem.@orion1025 : " Egy teljesen gyári autóba is bele tudnak kötni, ha olyan disznót fog ki az ember."
Azaz. Amúgy is a látványos dolgokon szoktak rugózni.@Tikakukac : Nem volt az, de amúgy jogos, amit gyárból rendelni lehetett, azt szabad. Egybként ezért is furcsa, mert a műbizonylat korábban is kötelező lett volna, de soha senkit nem érdekelt, hogy az a 10 centis műanyag miért, és hogyan van ott.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Jaffa75
őstag
válasz Tikakukac #116 üzenetére
"Rallys szakágba építő srác mesélte egyszer, hogy ült már kocsiban, ami GL szemből és betonból épült. Tök jó lehet versenypályára. Közúton meg úgy pattog el mindig mindenen, mint az atom" - ne is haragudj, de a közútra, illetve a versenypályára szánt ültetés/futómű közt van különbség... Nem feltétlenül pattog el ami kemény - ha jó a futómű, ez pont nem így működik. Ha gondolod összefutok Veled szívesen, és megmutatom, hogy van olyan megoldás, ami nem pattog el egyáltalán, és az utcán is megállja a helyét. . ha kellene (nekem nemigen), akkor kiviszed pályára, egy kis állítással kőkemény lesz, és alkalmas lesz pályaversenyre is!
-
válasz t72killer #81 üzenetére
"A hóban mért teljesítmény nem tisztán a profiltól függ?"
Ha már így rákérdeztél, akkor van pontos válaszom.
Hideg és száraz időben, az anyag számít.
Hideg latyakban a profil is számít.
Kevés hóban a profil számít. De nem az alakja, hanem a profil mélysége.
Magas hóban a hólánc számít.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
8th
addikt
csomó idióta meg tudja venni a csillivilli gépjárművet, de téli gumit már nem.
Ehhez már nem is feltétlenül kell idiótának lenni. Nézd meg ennek az kávédarálónak a gumiméretét. 43k-tól kezdődik rá a téli guminak darabja. Még ha egy olcsóbb garnitúrát vesz rá az ember az is minimum 170-180k a jobbak meg 200k felett valahol. 20" kerék egy hoki 110 lovas 1.5 dízel Renault-ra. Normális?! Negyedmillió forint felgumizni ezt a fost.
-
Phülöp
addikt
Tegnap este a téligumi mentette meg egy fostos gyalogbéka életét. Velem párhuzamosan balról sétált a járdán lehajtott fejjel, majd körülnézés nélkül(!) 2 méterre a zebrától úgy döntött, hogy átlósan átvág. Szerencsére a mögöttem jövő autó is időben satuzott, nem csúszott belém hátulról.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Tikakukac
titán
Éreztetni akarta, hogy mi a diffi aközött, amikor egy futómű 1,5 milla és adott helyre jó vs. amikor a garázsban és katalógusban okosak vagyunk és megoldjuk, mert értünk hozzá.
Utcára meg ami pályán is jó minden rázni fog. A magneto-rheologikus is, ami pedig nem picit más tészta
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Jaffa75
őstag
az a gond az egésszel, hogy a baj onnan jön, ahonnan nem várod.. Ha nem ez a vaddisznó téli van fent, lehet hogy Te magyarázkodsz, és a "tettes" épp a kórházban fekszik. Lássuk be, tényleg nem játék...
szerk:
(#132) Tikakukac: a 1,5M utcára nem kevés.. lehet pályára az. Jelenleg az én autóm többet tud futómű oldalról, mint az én vezetési képességem, ezzel nincs baj, majd biztonságos körülmények közt fejlezstem magam. A lényeg azon van, hogy van olyan opció futómű területén, ami utcán is elfogadható, de a határai nagyon nagy mértékben kitolhatóak, még komolyabb rizikó vállalások nélkül is akár közúton.[ Szerkesztve ]
-
orion1025
őstag
Sajnos aki nem szívleli az ültetést, az sosem fogja ezt megérteni. Én is ilyen vagyok az élet egy részén, mert szerintem az LG szar, sosem kéne lehet akármilyen, helyette csak Samsung.
Szerintem egy jól összerakott futómű brutális változást hoz sok pozitívummal, minimális kompromisszummal. Fékezéskor a kis golf nem akar elindulni sehová, egyenesen halad, nem bólogat, határozottan tart, mintha sínen haladna. Ott van jó anyám Táliája, egy életveszély azzal közlekedni, úgy imbolyog egy enyhe kanyarban is a fél méter rugó útjával.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Jaffa75
őstag
válasz orion1025 #134 üzenetére
Kicsit eltértünk a témától.... Az átalakítással nem az a baj hogy van, hanem hogy nincs normális keretek közt körülírva. Pl.: az autómra teszek egy nagyobb féktárcsát és mellé a hozzávaló nyerget/fékbetétet. Ez illegális átalakítás, mindezek elnneére, hogy a féktáv jobb lesz 3 méterrel... Értem én hogy van illegál tuning gagyi alkatrészekkel, de lassan kezd kinőni egy olyan autós társadalom, aki megengedheti magának (vagy hosszabb ideig gyűjt !!!) hogy komoly, és jó minőségű, akár TÜV minősítéssel rendelkező alkatrészeket építsen be. Ja, az hogy ez nálunk nem jó? Akkor minek van a CE jelzés?? Ja, mert az az EU szabvány jelölése?
Egy vicc, ami ebben az országban megy... Egy dolgot nem szabad elfelejteni: a rend éber őrei már szakértőket (és ezt vedd komolyan!!) alkalmaznak, akik messze rendelkeznek fejből legalább annyi infóval és paraméterrel, hogy az "eskü gyári" dolgokat kibökjék.
Inkább át kéne gondolni a szabályzás feltételeit a szigorított vizsga helyett...Az ültetés is olyan, hogyha a hétköznapok során még használható az autó, akkor nem feltétlenül káros... sőt..
[ Szerkesztve ]
-
-
Tikakukac
titán
Mikor a faszi felépítette a nyaralót 100 millából és nyáron az új Lexusszal akart bemenni... 200m után reccs volt a nagylökösnek Egy hétig borultam rajta.
Szabolcsból van sok autós tapasztalatom sajnos. Lehet ültetni és keményíteni, de, hogy minek és hova az faja kérdés.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
orion1025
őstag
Én nem vagyok az eskü gyári híve, de mindent nem fogok lepapírozni egy autó áráért, ennyi "kockázat" kell. A sufni híve nem vagyok, nagyon nem, elég sok pénzt képes vagyok áldozni a dolgaimra ésszerű és járható keretek között. Én nem állok neki ledeket fúrni a foncsorba nappali menetfénynek, de valahogy ezeket erre simán elnézik, meg azt, hogy egy roncs temető futkozik friss rendszámmal. Szóval én addig nem izgulok amíg ilyen dolgok történnek a világban. Régen is lehetett "tuningolni", aztán jött az állam részéről a pénzbeszedés lehetősége, de addig jó volt a tüv papír is, a kutyát nem érdekelte mi van a kocsin. Persze ez sem volt frankó a sok rugó vagdosó öngyilkos jelölt miatt, de most szinte járhatatlan a történet. Az pedig egyenesen vicc, hogy egy adott típushoz gyártott prémium terméket nem rakhat az ember az autóra, mert magyarisztán nagyon okos állam, de a téli gumi nem kötelező...
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Jaffa75
őstag
válasz orion1025 #138 üzenetére
na ezzel így... tökéletesen egyet is értek!
Minden része nehéz a legális fejlesztésnek... jobb, és sokszor gyári támogatású fejlesztés is csak nehézségek - és pénz - árán építhető be. Részben köszönhető a remek ( ) hazai jogszabályoknak , és a hazai tapasztalatoknak , és hozzáállásnak...
-
#07041792
törölt tag
Aki nem érti, hogy mire jó az ültetés és keményítés, egyszer próbáljon ki egy RENDESEN megcsinált autót.
Persze nem a vágott rugós kettesgolfos hülyegyerekekre gondolok.Én egyébként már rég belefáradtam, teljesen gyári, jó átlagos de jó minőségű autóval járok, azóta nyugi van, nincs görcsben mindenem, ha rendőrt látok.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
nov 1-től kötelezővé tenném a téli- vagy négyévszakos gumi használatát + azonnali rendszám levétel ha a gumi öregebb 10 évnél, hiába jó a minta
nekem 205/55 R16-ban szállítással együtt 61k volt a 4 téli gumi ADAC és AutoBild teszt 3/4. helyezett gumi
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
El nem hiszem, hogy csak ilyen kerekeket lehet rátenni
Különben ez már valami csillivilli krumpli nekem.
De mondjuk megint csak.
Autóvételkor az (okos) ember a rászánt összeg egy részét elteszi az esetleges problémák megoldására.
És máris marad téli gumira!
Egy 5-6 millás autónál már azért gondolkodni is kéne tudni...Mutogatni való hater díszpinty
-
-
-
8th
addikt
Rárakni bármit rá lehet de a gyárinál kisebb átmérőjű kerékkel esélyes, hogy leérne az alja egy nagyobb fekvőrendőrön. Váltóméret 205/75 R16 (-1.2%), 215/75 R16 (+0.8%) gumikkal pedig rettenetesen bután nézne ki. Na meg ezek már tipikus kisteher méretek, jó szar sebesség indexel. 17" méretben a legkeskenyebb váltómérete is már 225-ös. 1.5 110lovas dízel biztos szeretné...
-
-
Meg kell nézni, hogy a gyártó engedélyezte egy másik kerékméret használatát vagy sem.
A pontos típus jel alapján, mert előfordul, hogy automataváltó esetében nem engedélyezett a kisebb kerékméret. A kézi váltós esetében viszont választható a kisebb kerékméret.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #07041792 #140 üzenetére
csaladban van harom volvo, az enyem a gyarilag reszben Res (ultetett-kemenyitett).
a nyari 17"es 205/50essel a felfestest is erzem a fenekemben, de visszatero poen, hogy ha atmennek egy ermen meg tudnam mondani, hogy fej volt vagy iras.
uttartas szempontjabol meg kanyarban remek, fekezeskor remek, cserebe fejbol tudom, hogy a legendasan jo minosegu skandinav uthalozatban hol helyezkedik el a varosban az osszes repedes az uton.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Steam Deck
- Opel topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care