- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Készül a Galaxy S24 FE
- Netfone
- iPhone topik
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hemaka
nagyúr
válasz noPublicFG #49 üzenetére
Amikor a motorháztető belső hangszigetelésén is folyamatosan spórolnak, minden kisebb frissítés után, ez már nem is annyira meglepő dolog szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Ezt is, mint a legtöbb elektromos autót 2 módon lehet tölteni: AC vagy DC töltő.
AC "töltő" esetén jellemzően az autó tartozékaként lévő Type2 kábelt kell használni, és az autóban lévő fedélzeti töltő van használva. Márka és típus függően általában vagy 1 fázisről 3,6/7,2 kW teljesítménnyel, vagy amik 3 fázisról tudnak tölteni, ott 11/16/22 kW teljesítmény szokott lenni.
Tehát a 22 kW AC oszlopokról autó függő, hogy mennyivel tudsz tölteni. I-Pace max 7,2 kW (1 fázis, 32A)
(egyes Zoe modelleknél van 43kW AC töltés)DC töltők esetében a töltő része a fix kábel. CCS/Chademo csatlakozóval (illetve a Tesla sajátja)
Így ezt nyilván egyik autóhoz se adják.(AC töltő az igazából egy EVSE, és a töltő az nem pontos megnevezés, hisz a töltő a kocsiban van...)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Amúgy egy ilyen mobil töltővel már lehet az átlag AC oszlopról 22 kW villámtölteni szinte bármit
(mondjuk ez chademo, de létezik CCS csatlakozóval is)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bog
HÁZIGAZDA
De hát én is ezt írtam a cikkben, mivel nem volt DC töltő, csak a klasszik Type-2, ezért csak 7,2-vel jött a nafta AC-n. Abban viszont igazad van, hogy maga a töltő (most megnéztem) nem is tud DC-t, csak AC-n ad ki 22 kW-ot, ha és amennyiben az autóban levő fedélzeti töltő ezt támogatja, de igen, AC-n a Reanult megoldása a nyerő (Zoe, Kangoo, Smart).
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
nagyúr
-
Hallosz
senior tag
Erőforrástól függetlenül is, betyár jól néz ki a masina. Az akkumulátoros hajtás, szerintem csak a kezdeti próbálkozás.
Mert lakni, muszáj.
-
Uzi74
senior tag
@pilóta
Egyeztettek az EU-ban, hivatalosan a Type 2 es annak bővítése a CCS a hivatalos töltőcsatlakozók. (az autón ez 1 aljzat, csak AC esetén nem az összes tű van használva.
Kicsit későn született a döntés, ezért van a Tesla supercharges szabvány, Chademo meg Ázsia..
Azért már van 2x4 Ionity töltőállomás 150 KW-al Magyarországon is. Az i-pace ezeken az oszlopokon az ígért 100 Kwh-t nem hozza, csak 84-et max a tesztek szerint (lehet majd jön valami update)A 2020-es modellévtől az AC töltés több fázisos lesz állítólag (a januári gyártástól).
@noPublicFG: Az I-pace nagyon is megvehető, 3-5 hónapon belül a tied ha rendelsz... Leasingelve jelenleg olcsóbb mint a Tesla 3-nál is (a német ajánlatokat nézve).....
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
A nagyon nagy teljesítményű AC töltést nem erőltetném, legalábbis az autó szempontjából olcsóbb és könnyebb lenne, ha nem egy nagy és nehéz töltő modul van benne, helyette inkább DC fogadási lehetőség. A nagy és nehéz áramátalakító legyen csak az oszlopon. Egy normál "kis"teljesítményű mondjuk 7kW "otthoni" töltő bőven elég lenne a fedélzetre, a többi legyen az oszlopon és jöjjön közvetlen az akku számára fogadható DC formájában.
A Zoé 43kW-os AC töltőjét sose értettem, városba minek, autópályák, országutak mentén meg DC villámtöltő kell úgyis, szerencsére ezt ők is belátták, és az új Zoén már CCS csatlakozó lesz (de azért megmarad egy relatív erős 22kW-os on-boart töltő is).(#54) Bog :
Csak a megfogalmazással volt némi probléma, ami azt sugallja, mintha a gyártó nem mellékelt volna egy CCS kábelt a csomagtartóba. . .Amit nyilván nem is tud, mert azok a töltőoszlopokon vannak fixen, és volt is aki félreértette, hogy hádde ennyiért miért nem mellékelik. Szerencsés lenne átfogalmazni.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Uzi74
senior tag
A 7Kw-al 1 fázison otthon nem nagyon fog menni, mert ha a 32 Amperes 3 fázisú CEE csatiról csak 1 fázis van használva általában max 20 ampert engedélyeznek, mert a hálózat szinkronja nem szereti.
Tipikusan inkább 3,6KW ami egy otthoni CEE 16A-ből kihozható
Normál 16A-es konnektorból 13A-t illik max kivenni, az meg 3 KW, szóval 10 óra alatt 100Km-et lehet kb. tölteni, ami a legtöbb embernek elég a napi ingázáshoz - itt lehet cserélni "kemping" csatlakozóra és akkor bírja a 16A-t is. -
Bog
HÁZIGAZDA
Én ezt annyiban másképp látom, hogy AC-s töltőket sokkal olcsóbban és gyorsabban lehet lerakni, tele is van velük az ország (Mobiliti, e-mobi), a legtöbb 22 kW-os, de vannak 43 kW-osak is, plusz amíg a DC-s töltőkön lóg egy Tesla, akkor a másik DC-s csatlakozón nincs ám gyorstöltés, AC-n viszont továbbra is adott a minimum 22 kW. Ezért egy Smart, vagy egy Zoe sokkal gyorsabban talál magának olyan helyet most már szinte bárhol, ahol hamar fel lehet tölteni.
Abban egyetértünk, hogy autópályák mellett a 100-150-300 kW-os villámtöltés biztosítja, hogy vállalható időn belül nagy távolságra elég naftát kapjon egy autó, de ha én a városban rohangálok, akkor baromi király, hogy akármelyik AC-s töltőnél az ebédidőmben majdnem fullra tudok rakni egy Zoe-t.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
nagyúr
-
.DLL
veterán
Igen, annyi a különbség, hogy hol van az AC-DC áram átalakító, mivel az akkuba végső soron mindenképp DC megy. Az AC oszlopban ilyen nincs, ezért olcsó, akkor is ha bika áramokat tud, viszont akkor az autóba kell a megfelelő teljesítményű konverter, ami nem olcsó (nem véletlenül feláras a 43kW-os Zoe). A DC fogadásnak viszont az autón belül nincs nagy felára, kell egy protokoll elektronika és egy megfelelő relé, így inkább ezt választják a gyártók. Remélem azért a "csirke* 50kW-os" DC töltőoszlopok ára lejjebb megy annyival hogy ezekből is több legyen minden felé.
*Vicces, hogy pár éve még ez volt A villámtöltő, ma meg már a 150-300kW-os egységek és nagyobb akkupakkok mellett nem olyan hűha.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
cucka
addikt
Ma jött szembe egy hír ezzel az autóval kapcsolatban, ami érdekes. Amerikában a kutya se veszi, rárohad a kereskedőkre a készlet. Amíg a legtöbb villanyautóra előjegyzést kell leadni, ebből fél évre elég készlet halmozódott fel a kereskedőknél.
Az okokat nem tudom, azon túl, hogy a Jaguar nincs jó bőrben, senki se veszi az autóikat. Ami különféle tesztekből lejött, hogy a Jaguar szoftverei ijesztően gyatrák, teljesen hétköznapi, hogy lefagy a klímavezérlő vagy az infotainment. Ha így folytatják, 10 év múlva múzeumban lesz a márka.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz #06658560 #71 üzenetére
Létezik olyan, hogy "dealer stock", tehát ha bemész a szalonba, akkor vannak autóik amiket azonnal el tudsz vinni. Ugyan ezek elvileg nem raktárra lettek gyártva, a Jaguar eladásai évek óta csökkennek Amerikában, szóval attól még nem tudják eladni, vagy csak nagy bukóval.
(Persze, ilyen gyártóknál lehet mindent egyedileg rendelni, de hidd el, Amerikában sokan úgy vesznek autót, ahogy mi mosógépet - bemész a boltba és elhozod amelyik tetszik. Szóval ezért kellenek a raktárkészletek az autószalonoknál)
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
US-ben kötelezően kereskedőtől kell venned, mert sikerült a kereskedőknek eleget kenni a politikusokat. Tesla ellen a direct sale miatt több per is volt.
Ebből ered amit írtál. A másik, hogy mocsok drága, drágább mint a Model S, így egyszerűen nem éri meg. Harmadrészt a Jaguár jelenleg nem márka US-ben és ez sokat számít. Tata nem marketingeli eléggé ott.
Mióta a Tata átvette őket kifejezetten helyre rakták a Jaguárt és jó ideje nyereségesen működnek ezért is engedhetnek meg maguknak egy egyértelműen veszteséges elektromos próbálkozást. -
cucka
addikt
Mióta a Tata átvette őket kifejezetten helyre rakták a Jaguárt és jó ideje nyereségesen működnek
Ez azért barokkos túlzás, a Jaguar-Land Rover tavaly 3.6 milliárd GBP mínuszban zárt. Ebből is a Land Rover amely szépíti az eredményeket, a Jaguar a béka segge alatt van mindenhol.
Szóval az, hogy kijöttek az elektromos autójukkal, ez sokkal inkább küzdelem a túlélésért, mintsem hobbi projekt, amit azért csinálnak mert úsznak a pénzben.(Az okokat nem tudom igazából, lehet rájöttek az emberek, hogy ezek illatos bőrbe varrt, gyönörű fával dekorált fostalicskák.)
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
-
cucka
addikt
Oké, amikor megvették őket a Fordtól, kb. egy lépésre voltak a megszűnéstől, ahhoz képest tényleg jó helyzetben vannak. De a jövő nem valami fényes számukra, az iPace volt a nagy dobásuk, szerintem a sokmilliárd veszteség is úgy lett, hogy ennek a fejlesztésére locsolták el. Szóval ha ez bebukik a piacon, akkor bajban vannak.
-
Mateosz
aktív tag
Tényleg nem fogy nagyon az USA-ban, de a durva az, hogy a Tesla tulajokat akarják átcsábítani, és nem a fosszilis autóban ülőket szólítják meg!
https://villanyautosok.hu/2019/08/16/kedvezmenyekkel-csabitja-a-jaguar-a-tesla-vasarlokat/*** Be prepared! ***
-
Uzi74
senior tag
Németeknél is van egy kontingens, ahol 7000 EUR-t engednek az i-pace árból (teslatól függetlenül), amire a leasinget számolják.. Mondjuk azt jól látják hogy a Model 3 a direkt ellenfele, be is mentek alá leasingkondíciókkal. Valószínűleg a modellév-váltás miatt ki akarják szórni a maradékot, ahol valószínűleg jön a több fázisú töltő...
Én is e két autó között vacilálok-
-a model 3 technikailag jobb, hosszabb utakra jobban megoldott a töltés, a szervízhattér viszont ha problémad van általában gyalázatos
-i-pace nem néz ki geek autónak, könnyebb a nőket rábeszélni, zajszint alacsonyabb belül, de bénább a szórakoztató-önvezető elektronika, az 1 fázisú AC töltés a legfájobb pontja, ha DC töltő nem lenne a közelben (abból is a Ionity szinte ami nem szokott problémát okozni).... -
atike
nagyúr
Na ha majd lesz ennyi pénzem autóra akkor a legnagyobb örömmel venném meg. Csak kb 200 évet kell még dolgoznom hozzá...
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care