Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    "Folyamatosan emelik a minimálbért, az életszínvonal mégis inkább stagnál, nem emelkedik."

    Van ugye infláció is amivel szeretnek nem számolni az emberek, meg aztán ha a melósnak több pénzt kell adni a termék ára is magasabb lesz, amivel megint ugyanúgy adtunk a szrnak egy pofont sok esetben. Nyilván a külföldről származó termékek árában esetleg minimálisan jelentkezik a drágulás, de a piac korrigálja magát elég hamar...

    "Nagyon nagyra nyílt az az olló, ami az átlagembereket köti össze az új autókkal."

    Az átlagember az elgé tág fogalom, mert borsodban más az átlag mint pesten pl... Marajdunk abban, hogy kispénzből nem veszünk új autót. Dácsiát se. Semmilyet se.

    Nyilván volt egy időszak amikor boldog boldogtalan dagonyázott a svájcifrankos nullahuffosbeülős ingyenhiteles újautókban, és egymást ölték a szalonban az utolsó bentragadt vitaráért, de az nem volt normális állapot. Az új autó nem azoknak szól akik 1-2 minimálbér vagy közeli fizetésből élnek. Eleve a fentartása sem lesz olcsó, hiszen garidő alatt kötelező szervizek ugye, casco, adblue, kopófogyó alkatrészek, aztán meg ugye fénysebességgel veszít az értékéből, a sok közlekedő miatt meg várhatóan előbb utóbb itt ott lesz rajta ez az, amitől megint zuhanórepül...

    Persze lehet mondani hogy majd jól benne ülök 10+ évig és kész, de pont a kispénzből gazdálkodók azok, akik kénytelenek átülni az olcsóbb alternatívákba amint beüt a szarvihar... Abból meg mostanában volt elég, és az evergrande még nem is látjuk hogy meddig for érni... Akkor meg kiszállni belőle még a békeidőhöz képest is extra bukó... 10 éves távlatban ilyeneken gondolkozni szerintem jelenleg a középosztály számára is minimum rizikós...

    Az új autók sem éppen kényeztetik a tüdőnket sajnos úgy btw, több cikk is született az euro 6 óta a pm2.5 és alatta méretű részekcsékről, amik konkrétan úgy mennek át a tüdőn hogy szűrni se tudja. A mennyiségüket meg az alkalmazott mérési ciklusra alapozni nem igazán kéne... Hovatovább felmerül egy olyan kérdés is, hogy mi a zöldebb, egy 10 éves kb helyben kapható, karbantartott használt euro 4-es, vagy a világ minden részén legyártott alkatrészekből japánban összerakott majd hozzánk elszállított euro 6-os új... Mondjuk 10 éves távon... Nem vagyok bisztos abban, hogy az új nyerne...

    A felvetéseid jók, csak nem véletlenül kevés helyen látsz pl tömbház tetején napelemparkot. A termőföldre letett parkot vállalkozó csinálja, akinek át kéne vernie a teljes tömbház lakóközösségén hogy oda infrastruktúrát tegyen, a tetőt megfúrják, ha beázik azt is fizetheti, a karbantartás sem épp kellemes ott fent, és fajlagosan olyan bazisok nem fog felrérni mint a mezőn. Több szívás több költség, körülményesebb, nyilván egy vállalkozás számára az egyszerűbb út lesz járható. Egyébként meg a földnek sem akkora tragédia ha egy két évtizedre kivonják a művelésből úgy egyébként... A teherhajók normáit szigorítják általában, de nemzetközi vizeken elég nehéz ezt előírni vagy betartatni, és nyilván ha ott is euro 7 lenne a norma akkor annak ára lenne vagy így vagy úgy, azt meg te fizeted végül. A repülés meg... Ki mondaná meg hogy az én utam elég fontos e ahhoz hogy felülhessek e a gépre? Egy bizottság előtt kéne bizonyítanom hogy nekem ez elengedhetetlen? Ki ellenőrzi hogy valóban azért megyek? Ilyen feltételek mellett senki sem üzemeltetne semmilyen flottát.

Új hozzászólás Aktív témák