- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
"ország bevételének egyik leggazdagabb forrása az üzemanyagok adótartalma,"
"bevételének jelentős hányadáról,"Kissé el van ez túlozva. Az üzemanyagokból eredő adóbevétel nem éri el a teljes adóbevétel 5%-át.
2020-as nav évkönyv szerint 14 121 milliárd HUF volt a teljes adóbevétel.
A jövedéki adó 1196 milliárd HUF. Ezen belül az üzemanyag-energia termékek jövedéki adója mindössze 687 milliárd HUF volt. -
Krugszvele
aktív tag
-
Somatom
veterán
válasz Krugszvele #54 üzenetére
Nem is ez a matek a durva. Számold ki, hogy egy dízel tulaj 100Km -enként mennyi jövedéki adót fizet be állambácsinak és ezt az adómennyiséget tedd rá a töltésre használt áram árára! A villanyautó is ugyanazokat az utakat használja.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ghoosty
őstag
válasz Krugszvele #54 üzenetére
Persze van az is, de összességében kevesebb, mint a jövedéki adó. Ha alacsony a benzin ára, a jövedéki adó tartalma 1l benzinnek kétszerese is lehet az ÁFA tartalomnak.
Azért nem írtam bele, mert ÁFA mindenen van, bármi mást veszel a pénzedből ugyanúgy fizeted, így az üzemanyag kitüntetett különbsége a jövedéki adó.
ÁFÁ-val együtt se éri el a 10%-ot.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Mármint mi nem éri el a 10% -ot? Mert a jövedéki adó 110-120Ft/liter.
Egyébként ebben nem értek valamit. Úgy tudom, hogy anno a regisztrációs adót azért engedték el, majd nevezték át regisztrációs díjra, mert adót nem lehet adóztatni. Így viszont a díjra már rá tudák tenni az áfát. Mármost ha a jövedéki adóra ráteszik az áfát, akkor az adót adóztatják.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ghoosty
őstag
Az ország adóbevételének a 10%-át nem éri el az üzemanyagok után fizetett összes adó. (ÁFA + jövedéki adó)
Ennyire nem vagyok benne a témában, hogy meg tudjam mondani, hogy tényleg ez volt-e az oka az átnevezésnek. De jövedéki adó esetében így van, az adó után is fizetsz áfát.
[ Szerkesztve ]
-
Olyan, hogy autó és olcsó, együtt nem létezik.
-
félisten
válasz stickermajom #37 üzenetére
Kormányunk szerintem találna rá megoldást, hogy ne lehessen.(Lehet erre végre igaz lenne az extra profit)
Azért a nettó ár egy olyan szám amit viszonylag könnyen össze lehet hasonlítani EU-n belül. -
Krugszvele
aktív tag
válasz Kolondrum #60 üzenetére
Mégis, nálunk a faluban _mindegyik_ családban van _legalább_ egy autó. És ez egy kis szolnok megyei világvégi falu! Nem is egy érd. Mi vagyunk az egyetlenek, akinek nincsen.
Tökmindegy mennyibe kerül megvenni, fenntartani, megveszik. Ez pont olyan, mint az ingatlan. Ha kell, 20 évig véreset szarnak, de _meg kell venni_ mert nem vagy ember ha nincsen saját házad.Ezek az ősöreg beidegződések egy életre adósítják el az embereket. Egy ház és egy autó pont elég ahhoz, hogy kb. 400.000-500.000 Ft-ot kereső családot a padlóra vágjon egész életére...
De tökmindegy, ha ketten egymillió keresnek csak annyi változik, hogy nem 10, hanem 30 milliós házat vesznek és nem 1, hanem 5 milliós autót...[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Mivel része a tervezett költségvetésnek, nyilván ha hirtelen eltűnne az gond lenne, de nem egy olyan dolog, amit ne lehetne kigazdálkodni. De mondom az ÁFÁ-t nem illik belevenni, mert ha nem erre költik a pénzt, elköltik másra, amin szintén van szóval 5% alatti összegről beszélünk.
Amúgy viszonyításképpen:
A jelenlegi költségvetés közel 10%-os hiánnyal lett elfogadva.
A mostani tervezett szja vissztérítés kb 5%-a a teljes költségvetésnek. -
Megvilágosodtam! Az van, többek között, hogy minden elfogyóban van.Pl a földgáz is.Tudtad, hogy történelmi szintre süllyedt az európai földgáz tartalék? Ezért is drágul minden. Mindet összefoglalva:kisembernek nem kell autó, pláne nem új. El kell engedni, azt a tévhitet, hogy mai viszonylatban össze lehet egy új autóra spórolni. Most már kíváncsian várom, mikor pukkan a lufi, mert nem mehet a végtelenségig a minimálbéremelés, amilor lassan minden elfogyóban van.Aztán, ha majd minden elfogyott, nem lesz víz, gáz, benzin, na akkor tudunk majd kedvezményesen villanyautót vásárolni.
-
Somatom
veterán
válasz Jack Hunter #65 üzenetére
Vékony jég ez. Ki a fene fogyasztja el ezeket? Hát az emberek. Minden plusz ember egy plusz szarógép, egy ökológiai lábnyom. Ha az emberek száma csökken, akkor a fogyasztás is csökken. Nem családtámogatás kell, hanem családtalan támogatás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ja, a vezetési "élményről". Olvastam itt valamelyik hozzászólást, hogy zavarja az index, meg a váltó használata,és idegesíti a többi őrült közlekedő.Neki üzenném, hogy nem minden fekete-fehér, vannak az őrültek, a mazsolák, meg a normális közlekedők, amik között elmosódott határok vannak.Ha idegesít az autóvezetés, talán jobb ha nem ülsz volán mögé, és tévedés azt hinni, az a vezetési élmény, ha most jól bebüntetőfékezek, bevágok a másik elé.Az az őrültek kiváltsága, akikkel fokozott türelmességet érdemes tanúsítani.Kötözködni, megtorolni nem érdemes, egyedül is össze tudja törni magát.
Vezetési élmény az, ha megfelelő helyen, időben másokra vigyázva feszegetjük önnön és az autónk képességeit.Az átlagautós meg örül, hogy egyenletesen jár a motor, suhan a táj, és kényelmesen elér a-ból b- be. -
stickermajom
addikt
válasz Jack Hunter #67 üzenetére
"Vezetési élmény az, ha megfelelő helyen, időben másokra vigyázva feszegetjük önnön és az autónk képességeit."
Erre viszont nem a közút való és még saját autó sem kell hozzá. [link]
-
updog
senior tag
válasz Krugszvele #63 üzenetére
Nem csak a topic, de kb. a világ is zárható a hsz-eddel. Nem szarkazmus, komolyan. Menthetetlenek vagyunk.
Nálunk itt a lakótelepen megy a hiszti hogy nincs hely a parkoló autóknak, mert hát 50 éve nem számoltak azzal hogy minden lakáshoz tartozni fog egy vagy több(!) autó. Kb. már a konyhámban az ötödiken is parkol egy autó, zöldfelület már alig-alig van a környéken, de az a megoldás hogy (mivel már amúgy is a füvön parkolnak és az már kiszáradt és nem zöldfelület (sic!)) hogy még több placcot betonozzanak már le a kedvükért hogy legyen hova állni....
Idézem a jóembert (na jó, az internetes cikkekben összefoglalt mondandóját), aki konkrétan bement az önkormányzathoz asztalt verni és ők meg engedtek neki, így a szegíny családok második autója is kedvezményesen parkolhat Zuglóban:
"“Az ott lakóknak gyakorlatilag lakásonként egy autóra jut engedély, miközben egy családnak általában két autóra van szüksége.
A másodikra 70 ezer forintba kerül egy éves engedély. Ezt sokan anyagilag nem engedhetik meg maguknak, vagy nem akarják megvenni.”"Tehát két autó van, de évi 70 ezer forint földhözb***ná őket vagy ezen akar fillért b***ni.
(ja, van autóm, egyelőre egy, és nem szégyellném magam ha amúgy lenne egy második is az asszonynak. szerintem nincs ellentmondásban a mondandómmal)
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
válasz Krugszvele #63 üzenetére
Hát ő.. Mi úgy vagyunk vele, hogy az autók műszaki állapota kiemelten fontos (ebben a percben írtam a szerelőnek, vízpumpa ügyében) a lakhely miatt. Innen gyalog olyan mintha minden nap amikor kimész a kapun, büntetnéd magad (hegy + több mint 1km séta a bmeg/bármi télen nyáron ha esik ha süt a nap + [Ezek miatt] ). Eleinte 1 autó volt, de nagyon hamar kiderült, hogy a világ legjobb döntése volt a második. Igen, fenn kell tartani, pontosan vezetem mi mennyi /hó/év. Meglepő. Melóba be sem érnék normális időben (vagy korán vagy kések).
Ház: Különösebben nem befolyásolja az életünket a lakáshitel. Bármi bérlése zsákutca, volt benne részünk.Az autó luxus, az fix. Főleg ha az rendben van tartva. Egyik R17-re kapott télit, másik R14-re. Alu/acél felni. Olajcsere fél évente max /autó a futás miatt. Vizsga egyiknek februárban, casco, biztosítás, volt balesetem is. DE sajnos nem sajnos azt mondom, megéri.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
+1
De azt tegyük hozzá, hogy óriási különbségek vannak az emberek lábnyomai között.
Csakhát a tőkés geciknek új- és újabb fogyasztók kellenek, ez egy ördögi kör. Aztán ott nem sikerül megállítani a létszám növekedést, ahol kellene... Tudni kell, hogy pl. a most születő afrikaiaknak már nem lesz elég a két banán/nap...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
válasz Krugszvele #72 üzenetére
Van [ilyen] is
-
félisten
válasz Kolondrum #75 üzenetére
Menőség. + Videóidból látom, hogy elég jól beleástad magad a Vitarák lélektanába. Helyes.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
dabadab
titán
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #84 üzenetére
Az elejétől exportálják nyugatra. Krómküszöb, tetőcsomi, meg hasonló csingilingik a különbség. Erős autó az.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #84 üzenetére
De, mutatok szebbet. Látsz biztonságot érintő változtatást?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hintalow
senior tag
Városban az esetek többségében nem is éri meg autót tartani, szerintem is affelé megy a világ, hogy szépen lassan luxussá válik a saját autó fenntartása.
Időrőé időre számolgatok én is, de mindig úgy jön ki a matek, hogy tiszta ráfizetés lenne egy saját, jóval többet állna a parkolóban, mint amennyit használnám. Meg aztán nem is akarok olyan zsírosan amorf lenni, mint több ismerős, aki csak azzal tudja elképzelni a mozgástHa a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
dabadab
titán
Erős autó az
Define "erős".
Törésnél az a lényeg, hogy legyen különbség aközött, hogy milyen erős az utascella és milyen erős a gyűrődőzóna (és hogy az miképpen gyűrődik). Önmagában az, hogy az autó erős, nem túl nagy vígasz, ha meghalsz benne, mert leszakadnak a szerveid.DRM is theft
-
-
totron
addikt
Egyenlőbb elosztás, na ezt fejtsd ki. Örök kritikus pont. Az egész témakör tragédiája egyébként, hogy sokfelé szegmentálható, elemeiben is hosszan tárgyalható, magas fokú szakértelmet is megkívánó akár, de a vége mindig ugyanaz a szögegyszerű elem, azaz mi, lakók <- ez meg már pont közhellyé lett, szóval beszélni róla is reménytelen. Kiválasztom inkább a selymet a koporsómba, ez a legprogresszívebb út, de előtte még megiszok egy házmestert. Jellemzően mindenki le van házmesterezve a többség által, aki beszélni próbál a tarthatatlanságról.
Ki tud futni aztán még meghatározott eszményképekbe a megoldáskeresés, de azok rendre ugyanolyan illuzórikus vagy haszontalan képek mintha azt mondanám, hogy nincs itt már semmi tennivaló, itt már csak bulizni kell. Ja, elszúrtuk. Nem biztos, hogy lehetett volna másképp.
Meglehet, hogy egy félrerakott virtuális terrárium lakói vagyunk valahol egy raktárban, ami játszik magában, nemsokmindenki néz rá, közben meg fontosnak éreztük magunkat mindvégig. -
Somatom
veterán
válasz stickermajom #93 üzenetére
Ez komoly? Ugyanazt a videót néztük? Az UAZ egy alvázas autó. Mit erősítsenek a bódén? De, tudod mit? A Gugli szerint itt van a közelben az UAZ kereskedés. Valamelyik nap arra bringázok és rákérdezek.
Egyébként ennél az autónál az "utascella" találó kifejezés.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hintalow
senior tag
válasz Dilikutya #88 üzenetére
Ezt mondjuk nem tudom megítélni, emberfüggő (meg aztán én pont bringával járok az év 12 hónapjából 10-ben ) de szerintem semmi gond nincsen a lokális tömegközlekedéssel, itt most Budapestet értem, azt ismerem csak.
Mondjuk nekem alap, hogy 30, nagyon max 40 perces utazási időtávban váalsztok munkahelyet, azért tanultam, hogy válogathassak.Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
Mondjuk belegondolva, hogy a 60kg-os kis szöszik saját helyváltoztatásukhoz 2T-ás suv-okat használnak... az ufo-k biztos jót röhögnek.
Szerintem az lenne a logikus, hogy közösségi autók, amik oda mennek ahol éppen szükség van rájuk. Megoldódna a parkolási probléma, a dugók egy része is, ha nem egyedül ülnének vörös fejjel az 5m hosszú kocsiban, hanem 4-en valami kisebb de kényelmes dobozban.Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #93 üzenetére
Egyébként meg nézted azt a korábban linkelt, "modern" Citroen Ami bemutatót? Ahhoz képest a Niva egy biztonsági mentőkabin. Az UAZ -ról nem is beszélve.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dunakanyar hegyoldal.
Jól áll, délelőtt raktam át 1.5 köbméter fát, előtte héten fatárolót építettem (betonozás, famunka, festés). Tegnap bepakoltam a fát, össze is hasogattam. Torna majdnem minden nap, több odafigyelés, de amúgy csinálom a "dolgom".
Hintalow! Itt gyakran nem hűl ki a blokk mire újra megyünk vele
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
"Most már az egyenlőbb elosztásra, a hosszútávon hatékony cselekvésre (hatástanulmányok, nem csak haszonkalkulációk a beruházások előtt pl.!) és a "belső megelégedésre" kellene figyelni."
Ha a vagyont egyenlőbben osztják el (ez mondjuk eleve utópia, mert mi alapján, vagy ebben a vonatkozásban hogyan definiáljuk az "egyenlő elosztást"?), akkor a jólét miatt drasztikusan megemelkedne az átlagéletkor, ezzel párhuzamosan a népesedés! Bár ez is egy összetett kérdés, mert pl. a jólét a valóságban hátrányosan hat az utódnemzésre és a születésekre, a szegényebb régiákban sokkal több a gyerek, mint a gazadgoknál.
Autózás érdekes kérdés lesz, elvileg az elektromos rendszerű autók gyártása egyszerűbb, olcsóbb, ami még nem látunk az alacsony gyártási volumen miatt (illetve remélhetőleg amiatt). Az átmenetben viszont a szegényebbek valószínűleg szívni fognak, mert új elektromost nem fognak tudni venni, a füstösökkel pedig majd kitiltják őket mindenhonnan.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Mi szandekosan olyan helyre koltoztunk, ahonnan 1-2 kilometeren belul van az ovoda / iskola / bolt, ahova labbal hajtos rollerrel vagy gyalog el tudok menni"
Ez jól hangzik, csak nem működik. Ha változik a munkahelyed, már nem 1-2km lesz. Ha a gyerek felnő és középsuliba megy, az már nem ott lesz helyben. Agglomerációban lakom, sajnos hiába érem el könnyen a fővárost, ha onnan ugyanúgy dugózni kell. Ráadásul sz*r az egész infrastruktúra, mert nincsenek brutál nagy P+R parkolók a városhatárban, ahol kulturált körülmények között letehetnénk az autót és mondjuk Metroval bárhova eljuthatnánk, mint pl. Bécsben. Ott még a parkolóból sem kell kijönni, kvázi belül áll meg a Metro. Itt abszurdisztánban meg parkoljál 500Ft/óra áron ahol akarsz paraszt.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kolondrum #70 üzenetére
Esélyes, hogy kb. ugyanott lakunk! Vaddisznót rendszeresen látok, a kertben meg minden van, legutóbb egy sün család költözött be a kerti tó mögé. Van továbbá mókus (az napi szinten jön a mandulafára), sikló, denevér, mindenféle béka, gyíkok, és amire most éppen pipa vagyok, az a fakopáncs, mert rákapott a tetőgerendára és éppen szétb*ssza reggelente. Amellett, hogy anyagi kár és tehetetlen vagyok, iszonyat hangos is. Mintha valaki kalapáccsal verné a tetőt. Pedig új a ház, nincs benne rovar. Van azért hátránya is, a darazsak. Gyakorlatilag minden évben irtatnom kell egy fészket a házon valahol, mert 2 utcára van a Pilisi erdő, és onnan jönnek.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
A lakást, házat ellenőrizni kell.
Minden rést és repedést beleértve a nyílászárok szigetelését ellenőrizni kell és megszüntetni az átjárhatóságot. Még a konnektorok csövezésén sem férhetnek át.
Éjszakára minden folyadékot elérhetetlenné kell tenni. Beleértve a lefolyókat is.
Ha erős a támadás, akkor élelmiszercsapda is segít.
Házi készítésű csapdák.
YT1
Ezt hatékonyan lehet alkalmazni, ha megfordítod. és úgy alakítod, hogy befelé haladva ragadjon be a szárnyakkal. onnan már nem lesz menekülő út.
YT2Kora télen nagyot lendít a betolakodók elűzésében, ha a család elmegy vendégségbe máshoz, egy hosszú hétvégére. A lényeg az, hogy ne jussanak vízhez és 10 fok alá essen a lakás hőmérséklete. Önként fognak távozni melegebb helyre. A visszautat mindenképpen zárni kell a lakás felfűtése előtt.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest