- iPhone topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
Új hozzászólás Aktív témák
-
PDA_FAN
tag
A bejegyzésem a Toyota Auris és Verso modellekről szólt. Aki ilyet vesz, az kevéssé van kisegítve azzal, hogy a Mazdának milyen a dízele (Skyactive egyébként jó, csak drága).
-
hNp88
aktív tag
-
PDA_FAN
tag
Nemrég vettem autót, egy Toyotát. Az elődje is Toyota volt. Öreg krehács mindegyik. A mostani egy első szériás Auris, 1.6-os benzines. Minden olyat tud, amit a cikkíró felemlített: magasan ülök benne, relatíve kényelmesen elfér benne négy felnőtt még hosszabb úton is, és elfogadhatóan megy. A csomagtér nem nagy, de ha ez szempont, akkor vegyél benzines Toyota Versót. Ugyanaz a platform, csak hosszabb az autó. Dízeleket kerüld, mint ördög a tömjénfüstöt.
-
ZS3NI
őstag
"Végezetül, ne legyen öreg, max tizennyolc éves."
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
refrigerator #1 üzenetére
18-ban is csak egy régi Swiftet vihettél max haza 300-ért, ami sokáig jól működött, minden más max egy kotla volt.
Ma meg 1 millió alatt neki se állnék autót nézni.
(bocsi, nem válasz akart lenni)
-
hNp88
aktív tag
válasz
fatpingvin #124 üzenetére
ok, velem lehet beszélni
valóban, nem tartottam relevánsnak a téma szempontjából, abba a hozzászólásomba amire válaszoltál, ezért nem is írtam bele a körülményeket.
ezen mehetett félre a dolog, sorry.
-
fatpingvin
addikt
oké, megkövetlek, ebbe nem gondoltam bele, abban viszont szerintem egyet tudunk érteni hogy ez egy nagyon-nagyon speciális minősített eset, és ha valaki kontextus nélkül állít olyat amit te írtál, az valószínűleg vagy nettó nem mond igazat, vagy nincs tisztában a szükség és a kényelem fogalmi különbségével.
-
hNp88
aktív tag
válasz
fatpingvin #122 üzenetére
hát nézd, van, hogy hétvégi napokon egy nap végigtolok 3-6 címet, ahol kisebb munkák, hibakeresések, gyors javítások vannak. ezek gyakran egymástól ilyen elenyésző távolságra vannak egy lakótelepen belül.
meg mikor a főállásomból indulok dolgozni - ehhez eleve reggel már autóval kell jönnöm, kb 500 méterről
és délután megyek a 2 kilométerre levő tetthelyszínre. esélyem nem lenne gyalog bóklászni, meg pakolászni jobbra-balra, mikor minden perc számít. ez nem túlzás... ha ebben dolgoztál akkor tudod.
igyekszem tervezetten, minél kevesebb indítás/leállítás mellett abszolválni a dolgokat, csak sokszor kb. lehetetlen.
itt Egerben egymás mellett van a munkahelyem, a tesco és a lidl. (meg az obi
) na az ilyen körmenetes vásárlásokat úgy szoktam intézni, hogy az autó marad szépen a melóhelyemnél, átsétálok a vásárlandó dolgokért, aztán visszatrappolok a kocsihoz. hülye lennék 50 méterek miatt indítgatni csóri 2.0 CDTI-t ha nem nagyon muszáj
szóval ja, a körberöhögés igazából ennek szólt: "ilyen egyszerűen nincsen hogy "muszáj" vagy ekkora távokra járatni a motort." de, van. gyakrabban, mint szeretném.
megesett már az is, hogy biciklivel mentem szerelni, mikor a szerszámok fent voltak a munkaterületen, fölösleges lett volna az autót beindítani.
a sok indítgatás/rövidtávozás ellensúlyozására az átlagtól gyakrabban cserélem az olajat, meg OMV prémium dízelt kap a jószág, remélem gyakorlati haszna is lesz ennek
-
fatpingvin
addikt
valóban nem írtál semmi konkrétat, csak önmagában ezt a kontextus nélkül komolyan vehetetlen állítást.
így árnyaltabb, ezt megadom, bár azt továbbra sem tudom elképzelni hogy mi lehet az a végletekig optimalizálatlan munkamenet amivel 150 méteren kell oda-vissza járkálni autóval. amúgy elég nagy bakot lőttél, középiskola alatt főleg ilyenekben dolgoztam, szerencsére nem vállalkozóként. szóval én is elhiszem rólad hogy nagyon okos vagy, de azt látom nem tudod elképzelni hogy a tiédtől eltérő tapasztalatok is léteznek. -
Danex
addikt
Jó de így igazából már más a kérdés, mármint ez már inkább átmegy az alapvető pénzügyi tudatosság irányába vagy a tudatos vásárlás irányába.
Vannak ismerőseim akik magasabb kategóriájú de használt autót vesznek, abból van aki még nem járt pórul és van aki már igen. Az általánosságban igaz az emberekre, hogy rendszeres fix összeget könnyebben kezel, mint sem 1-1 váratlan nagyot.
A másik, hogy olyan ismerősből is akad, aki mindenképpen használt autó, meg hű de jó, de pl egy külföldi útra már nem merne elindulni mert nem bízik az autójában.
Abban teljesen egyetértünk, hogy sokan túlnyújtóznak a saját takarójukon, illetve sokan túl optimalisták, hogy velük biztosan nem történhet meg. Pl 5misi feletti autó, de casco semmi, gumiból is jó a régi, kikeményedett.. minta még van rajta... De ha odakoccolja a ledes lámpát az elején vagy ha összetöri rendesen akkor elég kellemetlen egy roncs után fizetni még évekig a törlesztőt. -
hNp88
aktív tag
válasz
fatpingvin #118 üzenetére
persze, majd pakolászom folyamatosan az autó és az emelő között a szerszámokat, adott esetben anyagot stb... ami aztán szóródik jobbra balra..
a megrendelő számára is hatalmas meggyőzőerő lenne
talán a délután 5-ös "műszakkezdésemmel" hajnali egyre haza is érek így
továbbá a villásemelőt otthon a parkolóban lezárom és beriasztom
ez még viccnek is rossz volt, remélem így nem haragszol a körberöhögésért
elhiszem, hogy nagyon okos vagy, de, hogy kétkezi szakmában egy napot nem dolgoztál az is biztos, főleg vállalkozóként nem.
ps. való igaz, elfelejtettem beleírni (a téma szempontjából nem is releváns) hogy másodállású villanyszerelő vagyok. talán ez kicsit árnyalja a dolgot
-
borg25
senior tag
De amúgy azon miért kell meglepődni, hogy egy autó, egy luxus, kényelem, extra szolgáltatás, hobbi pénzbe kerül?
Mert sokan nem gondolkodnak előre, vagy ha igen, akkor egy optimista becsléssel élnek.
Az szép álom, hogy az ember megveszi az autót és csak benzinre kell költeni. Aztán esetleg első csalódásként jön az eredetiség vizsgálat ára.
Bele kell kalkulálni, hogy bizony itt vannak más költségek is, amit vagy ki kell tudni gazdálkodni, vagy az ember megoldja maga. Gondolok itt arra, hogy karosszériát az ember lefestethet, lefújja maga, esetleg csak a karcot javítja helyileg, vagy beletörődik a karcba, esetleg hagyja, hogy hagy rozsdásodjon.
Mikor az első autómat megvettem mondták, hogy két dologra készülj fel:
1. Megveszed, utána még biztos kell rá költened, tehát ne minden pénzed a vásárlásra költsd.
2. Bármi előfordulhat. Aztán rossz, mikor azt nézed, hogy ott a szép autó, csak épp x ezret kellene költeni valamire, amire épp nincs pénz, tehát csak nézed, hogy szépen belepi a por.Ha ezeket az összegeket az ember számszerűsíti, akkor jobban el tudja dönteni, hogy mit szeretne?
Új autó vagy 1 éves autó + 1 millióból elmenni nyaralni? Igen, az 1 millió elég hasra ütéses szám, főleg az elmúlt pár év tendenciáját nézve. Lehet azon vitatkozni, hogy az inkább egy vacsora a kínai büfében, de a kérdés feltehető.
A kérdés az, hogy nekem tartósan hónapról-hónapra meg fogja-e érni, hogy autóm van, vagy van-e más ami fontosabb? Esetleg akarom-e kombinálni? Olcsóbb autó + valami?Befektetésként is kezelhetem, hogy egyre nőnek az árak és most jobban megéri a pénzemet eszközben/autóban tartani. Itt az a kérdés, hogy mennyire akarom azt kockáztatni, hogy egy barom egy kanyarban az eszközöm értékét nullára leírja? Mert akkor nem veszek az összes megtakarításból autót.
-
fatpingvin
addikt
-
fatpingvin
addikt
válasz
Krugszvele #54 üzenetére
ez és így. aki csak a saját seggét utaztatja, az fizessen. ahol ténylegesen valamilyen szükséget fedez a dolog, ott lehet költséget csökkenteni.
igen, ez vastag szopatás
...nak tűnik azok számára, akik nem képesek felérni ésszel hogy a sarki kisboltba is autókázás nem egy szükséglet hanem egy luxus. az ilyeneket meg leginkább csak a pénztárcájuknál fogva lehet leszoktatni a hülye szokásaikról. -
Danex
addikt
A mostani infláció előtt is közel megállt már az autók árainak az esése, mivel az új EU normák miatt minden új autó default emelkedik árban ez pedig nem igazán engedi az újszerű autó árának esését. Pl anyámnak 6 éves SX4 Scrossa 4.7millio volt, most ahogy nézem ugyan ez a ha.hu-n 6.2M-ért van fent használtan. De a mostani nagy autóhiányos idő előtt is szinte végig tartotta az árát.
Jelenleg pl azt látni, hogy eszközben jobban megéri tartani a pénzt mint kp-ban vagy akár szuperállampapírban ahol az elején kb alig kapsz valamit a végére pedig az infláció eszi meg.
De számolhatunk úgy is ,hogy pl a helyi bérlet 2 főre közel 20e Ft, időben is több, mert 10 perccel hamarább ott kell dekkolni a megállóban és az út is tovább tart. (mert az idő sincs ingyen valójában)
Kutyát vinni kozmetikushoz vagy egyéb helyekre taxival oda vissza 6-7eFt / alkalom a megtömött tömegközlekedésre ahol a klíma is hol megy hol nem meg nem szívesen viszi az ember.
És akkor nem számoltunk semmi olyat, hogy mondjuk rokonokhoz menni, illetve városon kívülre kikapcsolódni.
-----------
De amúgy azon miért kell meglepődni, hogy egy autó, egy luxus, kényelem, extra szolgáltatás, hobbi pénzbe kerül?
Nyilván aki ráér a világ összes idejével, sose mozdul ki random helyekre, se kutyája, se rokona akit látogatna annak egyértelműen pénzégetésnek hat egy autó és minden fityingjének utána számol mert mint egy befektetés számolja a megtérülést, hozamot stb.
Mert nyilván annyit érdemes számolni, hogy ne úgy vegyél autót hogy éppen a törlesztőt ki tudod köhögni, se 13%-os THM-el, illetve ne Audi A8-at vegyél ami 20 millió, majd 4 év múlva már csak 8 millió mert annyira réteg autó.
-
Snoop-y
veterán
válasz
Krugszvele #54 üzenetére
Azt vagod, hogy mindenki azonnal futar lenne?
-
borg25
senior tag
Ok, félreérthető voltam, igazad van, de nyilván nem arra gondoltam, hogy az autót vitrinbe veszem, hanem, hogy az, hogy megyek vele a tankolás, parkolási díj stb az ezen felül van.
De azon kívül, hogy 2 éve nincs, meg pár évig még így lesz, még mindig nem mondtál arra semmit, hogy szerinted mi a helyzet az amortizációs díjjal.
Danex:
Új autó? Az amortizációs ktg hol van? Pont annál a legnagyobb. Gondolom szerinted is most épp hatalmas infláció és gazdasági válság van ezért 0Ft tehát ne is foglalkozzunk vele.Gumit nem azért veszel 5-6 évente mert elkopott, hanem mert elöregedett és megváltozott a tapadása. Kivéve, ha anyósé, neki jó a 2mmes 10 éves nyárra, amivel a gyereket viszed oviba már nem biztos.
-
Danex
addikt
60e-ret kicsit sokallom, egy új autóra kezdő biztosítással 4700Ft a kötelező, 11e Ft a casco, gépjármű adó 1400 Ft, szakszervíz kb havi 5e Ft, parkoló bérlet lakcím nélkül 8e Ft, lakcímmel általában 1000Ft sem.
Ez a költség úgy, hogy nem mozdul.
Nyilván ha mész évi átlag 10-15e-ret, akkor 5-6 évente elkopik a gumi is az kb 300e, az havi 5e lebontva.
-
#72042496
törölt tag
Autótól, egyéntől és helytől is függ. Nekem Pesten rögtön úgy indulna, hogy nem az utcán tartom, így a beálló 20-25 ezer forintot elvisz havonta. (Vagyis ennyivel kevesebbet termel, de úgy is kevesebb pénz az eredmény.) Mellé alsó hangon ugyanennyi lenne a Casco, ha egy jobbféle új autót nézek.
-
borg25
senior tag
Bocsi én nem ezt mondtam, hogy nem mész az autóval, én azt mondtam, hogy 30-60eFt havonta úgy egy autó, hogy még nem tankoltál bele semmit, az ezen felül értendő.
Aztán te kezeled magától értetődően a kivételeket:
1. Mi az, hogy nem mindenki vidéki B10 kategóriában fizeti a kötelezőt ötöd áron, semmint új gépjármű tulajdonosként a fővárosban? Főleg úgy, hogy a témaindító azon van, hogy vegyen e autót?
2. Mi az, hogy nem mindenki otthon csinálja az egyszerű szereléseket? Te látod magad előtt, hogy valaki a belvárosban ahol alig lehet parkolni valaki a kocsi alá bújik, nem fél attól, hogy a szerszámai eltűnnek, eltapossák stb? Esetleg a porban ott fest karosszériaelemet?
3. Jó kell cserélni a féket, de csak tíz évente. Jah, de aztán 10 évente cseréled a kettős lendkereket is ha van, az már 5 évente egy nagyobb kiadás, és az autó nem ebből a két kritikus alkatrészből áll. Simán számolhatsz úgy, hogy átlagban valami fontosat minden évben javítani kell.
4. Milyen amortizációs költség, amikor megduplázódtak az árak? Jah, csak az elmúlt 30 évre nem ez volt a jellemző. Ha azt mondod, hogy ez tartósan fennáll, akkor az csak úgy tud működni, ha jövőre is nőnek/duplázódnak az autó árak. Ez mennyiben normális? Vagy azt mondjuk, hogy 30+% inflációról beszélünk, amit már illek belevenni a költség számításba. Mert arról beszélünk, hogy 30% infláció mellett a pénzed 0%-os kamatra kocsiba fektetted, (hacsak nem munkához kell és jövedelmet termel, így értelmezhető a megtérülés), pedig te vehettél volna állampapírt is 4,25%-ért.
A másik lehetőség, hogy a kocsik és több más termék ára tartósan elkezdett valamiért az inflációt meghaladóan felfelé kúszni. (Hiány? Árvíz? Mocskos kapitalista gyárak?)
Egyik lehetőség se szép, és bár látszólag 0Ft az amortizációs költségem, az autóba fektetett pénzem értéke csökken, csak olyan egyszerűsített modellt használtam, ami 1-2% körüli elhanyagolható inflációval kalkulált, vagy nem vett figyelembe egy gazdasági válságot. -
zoli03
őstag
Arról beszéltünk, hogy mibe kerül havonta fenntartani egy autót, ha nem használjuk. Ne keverd már ide a fékbetét cserét 10 évente, akkor beszámolhatnám azt is a havi költségbe, hogy 15 év múlva mennyibe kerül megcsináltatni a lógó tetőkárpitot.
Amortizáció: te azt számoltad, hogy havonta mennyit vesztesz, mikor később alacsonyabb áron adod el az autót, mint amennyiért vetted. Én is és más is írta, hogy ilyen már 1-2 éve nincs és nem is lesz egy ideig. Szó nem volt róla, hogy helyette újat kell venned.
Arra az állításodra írtam, hogy szerinted ma már havonta 60e Ft-ba is kerülhet egy autó fenntartása akkor is, ha nem mész vele. Más is írta és én is, számolással alátámasztva, hogy ez inkább 10e Ft havonta. Ne keverjünk bele új dolgokat, más példákat, az eredeti téma nem erről szólt.
-
Somatom
veterán
Te tudod. Sztem nem fog mellényúlni, aki tőlem megveszi ezt az autót. Kevesen törődnek annyit az autójukkal, mint én. Semmi baja sem lesz egy autónak két hét állástól. Az otthonom és a melóhelyem közti, cirka 700Km -en pedig sztem kellően be tud melegedni.
Szóval, a nálam megtett kilómétereinek 95% -át 130 -as autópálya tempóban abszolválja. Egyetlen ember tartja karban. Olyan, aki huszon éve foglalkozik a márkával. Ráadásul helyben leinformálható az autó nálam töltött élete, mivel az illető a helyi Renault topik egyik gazdája. Nem gányol, csak minőségi alkatrészt hajlandó beépíteni. Cirka negyedévente két hetet nála tölt az autóm átvizsgáláson (mert olyankor a kollégáméval megyünk ki melózni és két hétig amúgy sem tudnék érte menni). 250 ezerig nem is kell velem egyeztetnie, automatikusan cseréli, ha valamit cserélendőnek ítél.
-
dj79
senior tag
Igen és nem.
Nagyköbös dízelek (2000ccm felett) lassabban melegednek be, mert a dízel esetében nincs akkora veszteséghő. Aztán van olyan autó, amelyikben 8 liter az olajtöltet, nem 3,5, ott is kell idő, mire minden átmelegszik. Az 1.4tsi-nek kb 15km kellett tavasziasnidőjárásban a normális olaj és vízhőfokhoz.
Az rx400h pedig 4-5km elteltével simán leállítja a benzinmotort, nyáron akár 2km alatt, mert addigra eljut abba az üzemállapotba. -
-
bambano
titán
értem. tehát nagyjából 15 km. alatt nem éri el az üzemi hőmérsékletét, tegyük fel, hogy 20 alatt pont eléri.
vagyis az idejét zömében olyan olajjal tölti, ami nem üzemmeleg, nem tisztul, nem feltétlenül folyik rendesen, stb.
akkor egész pontosan miről is beszélünk?például én dolgoztam nagyfaluban. elindultam otthonról, Debrecenből, békésen elgurultam az autópályáig, majd a pályán toltam 220 kilométert, hét elején egyik irányba, hét végén másik irányba. nekem is 20 perc alatt melegedett be teljesen a motor. csak én nem állítottam le, hanem majdnem két órát üzemmelegen hajtottam, majd visszahűtöttem és leállítottam.
na ez az, amit szeret.
-
bambano
titán
és akkor érkezik egy hsz, amiben eldöntöd végre, hogy mész vele vagy nem mész vele.
Ha azt írod, hogy (idézet tőled) "ha nem mész vele" akkor az nálam azt jelenti, hogy az autó hosszú ideig, folyamatosan áll. például két hónapig, mozdulatlanul. az "1-2 hetente mész vele" az nem a "ha nem mész vele". -
borg25
senior tag
Végülis, ha az ima egyben tartja a kocsit, csak a fékbetéteket kell cserélni 10 évente, mert más sosem romlik el, a fékbetétet is te szereled, akkor milyen szerviz költségek vannak?
Azt nem értem, hogy a sok luser miért vesz új autót, mondván, hogy a garanciális időszakban nem kell költeni szervizre, (Azt hagyjuk, hogy a kötelező szakszerviz mennyit számít fel , hogy ne ugorjon a garancia.) mikor most állapítottad meg, hogy nagyon minimális összeget kell költeni szervizre.Az amortizációs költség meg. Tényleg nem is értem, hogy miért azt tanították megtérülés számításnál, hogy ahhoz kell viszonyítani, hogy úgy mennyi pénzed lesz 1 év múlva, ha a pénzed bankban van, a földedet meg nem lebetonozod gyárnak, hanem termelsz rajta valamit.
Azért mert mindennek emelkedett az ára és a kocsinak is, az amortizációs költség nem szűnt meg, csak kevésbé látszik. Lehet, hogy ma egy 16 éves autóért többet adnak, mint tavaly egy 15 évesért, de idén is ugyanaz van, hogy egy 15 évesért még többet. Ha almát szeretnél venni, akkor a tavalyi 15 éves autóért több almát adtak volna, mint az ideiért.Vagy ha vitatkozni akarsz róla, akkor vitatkozzunk összefüggéseiben, de ne az amortizáció tekintetében, hanem úgy, hogy mi lesz 5 vagy 10 év múlva?
Itt ugye olyanok játszanak, mint
Infláció
Termelési láncok akadoznak, ma többet kell várni egy új autóra mint covid előtti
nyersanyagárak több tekintetben megduplázódtak. Vajon korrigálnak-e, vagy felgyorsul mondjuk az acél világpiaci árának emelkedése?
Nagy divat az elektromos autó, de máshol is téma lett, hogy bizony 8milla a beugró, régen egy kis személy meg 2 milla volt, és a 8 millát kevesebben tudják megfizetni. Ez hatással van a régi autókra is. A helyzet megmarad, vagy majd korrigál?Ha forintban, vagy euróban nézzük, akkor tény, hogy egy használt kocsi ára az elmúlt 1 évben még emelkedett is. De mindketten tudjuk, hogy ez nem normális. Az a kérdés, hogy te mire alapozod, hogy ez a helyzet tartósan fenn fog állni, és a használt gépkocsi ára inflációt meghaladóan fog nőni, milyen jelenértéket mondasz? Mi a jobb befektetés? Autó vagy arany?
-
Danex
addikt
válasz
Krugszvele #19 üzenetére
Ja, január elsején hívnak nagyszülők sírva, hogy nagyi nincs magánál, nagy láza van stb. Kiment a mentő, megmérte , gyorsteszt covidra negatív azt viszlát, nem vitték be, nem kapott lázcsillapítót se semmit. Végül mi vittük be mert 39 fokos láza volt és egyáltalán nem javult, az otthoni lázcsillapítók is kb 38.x ig tudták levinni. Kiderült agyhártya gyulladása volt. Na most kocsi nélkül nem tudjuk bevinni, betegszállítás meg nem úgy megy, hogy nekem 1 óra múlvára kéne főleg nem szilveszter másnapján, mentősök meg még lázcsillapítót se adtak neki 39fokos lázra.
Ergo megspóroltunk volna egy nagyit, végülis forintban jól jártunk volna mert benzinbe se kerülne és születésnap/karácsonyra se kellett volna ajándékot venni mostantól...
Étel futár nem mindenhol van, gyakran hiányos a felhozatal és drágábbak a termékek online.
Kocsi nélkül lehet spórolok, mert nem megyek el utazni stb... lehet 5-8évvel hamarabb elmehetnék hamarább nyugdíjba, csak az is lehet meg sem élem a nyugdíjas időmet cserébe legalább a pénzemmel temetnek el úgy, hogy végig spóroltam az életemet és nem éltem semmi, mert hát minden pénzt megfogtam az életemben.
-
Danex
addikt
válasz
refrigerator #1 üzenetére
Nem feltétlen igaz, pl simán lehet olyan, hogy éppen nincs annyi tőke, hogy farzsebből kifizessek egy autót, de pl kereset alapján meg belefér úgy, hogy még marad mellette.
Pl tavaly vettem egy Vitarát augusztusban, 6.7Millio volt GL+, 2tónus fény, automata váltó. ~5% végig fix kamattal. kb 1.5misi volt a beugró.
Na most ha azt mondom 200e-ret félre tudok tenni havonta kocsi témára, akkor még mindig nem tudnám megvenni mert még mindig csak 4.3misinél járnék, tehát még mindig kéne 11 hónap.
Na ez idő alatt pl már nincs is a jenlegi motorválaszték mellett automata váltós kivitel, csak az új motorral ami rosszabb, illetve az már 9.1millio! (az előző motorral még talán van 1! db valahol beragadva de az is 8.1millio.
Na most ha még várok 11hónapot (ez ekkor még csak a régi árát érem el), akkor már biztosan csak az új verzió lesz, és mivel az elmúlt 1 évben, 1.5milliót drágult, kb 1 misivel még majdnem lehet számolni.
Szóval ott járok, hogy hitellel már lenne 3 éve saját autóm kompromisszumos bérlések nélkül, ahol igazából az infláció 3x nagyobb lassan mint a törlesztőn a kamat így reál értéken folyamatosan "olcsóbb" lesz, miközben amíg gyűjtögetnék rá addig az infláció miatt elég súlyosan csak emelkedik az ára az adott autónak. -
DEJVID
őstag
Kurva nagy hülyeség volt eladni azt a Nissant, utána meg megvetted azt a katasztrófa Astrat. Gondolom most is ügyesen belenyúlsz majd
-
Tikakukac
titán
-
8th
addikt
B8 Passatnál ki lehet rakni digit. műszerfalra az olajhőmérséklet műszert (is). -10°C körüli időben elég ~15 kilométer, hogy elérje az olaj a 80°C-os hőmérsékletet. Fagypont körül ehhez a fele táv is elég szokott lenni. Ez még messze nem üzemi hőmérséklet (ami a BiTDI-nél 95-98°C olajhő.) de már ken rendesen. Az pedig törvényszerű, hogy minél nagyobb egy motor annál lassabban melegszik át. Az Audi 4.2 V8 motorja elég lassan melegszik cserébe télen meleg motornál a leállítást követően 3/4 órával még langyos a vize. Kis motor ilyet nem tud.
-
zoli03
őstag
Itt most arról beszélünk, hogyan számolsz amorticáziós költséget egy használt autóra. De nincs neki, mert ha mostanában megveszed és eladod, akkor nem vesztesz rajta semmit. Az teljesen más kérdés, ha veszel megint egy használtat, akkor buksz azon, hogy eladtad a régit, itt most nem volt róla szó, hogy venned kell másikat.
Amiket írtál problémákat az állás miatt, azokat simán ki tudod küszöbölni, ha mész vele 30 km-t kéthetente. Akkor adjunk hozzá a havi fenntartási költséghez 3e Ft-nyi üzemanyagköltséget.
Én nem írtam olyat, hogy 120e Ft-ot kell költeni éves szervizre. Te írtad, hogy annyi egy fékbetét csere, amire mondtam, hogy hülyeség.
Szóval még most is ott vagyunk, hogy biztosítás (50e)+gumik (150e/11)+műszaki (25e/2)+gépjárműadó (6e)/12 hónap+olajcsere 15e+3e Ft üzemanyag~9-10e Ft. Ez nagyon messze áll a te 60e Ft-odtól és itt most arról beszélünk, hogy mennyibe kerül havonta a kocsi fenntartása, ha nem nagyon használod, hanem csak áll.
-
zoli03
őstag
1,9 PDTI is bemelegszik 20 km-en ha nem városban vánszorogsz vele, hanem országúton mész. Nem csak a hútővíz, hanem az olaj is. 20 km-en egy személyautóban levő belsőégésű motornak be kell melegednie, ha nem, akkor ott valami gond van.
20 km-es távok miért vágnák tönkre? Nem egy ismerősöm átlag ekkorákat vagy kevesebbet megy vele (sokszor én is), mégsincs bajuk többszáz ezer km után sem.Az eredeti hsz-emet arra írtam, hogy mik egy autó fenntartási költségei, ha nem mész vele. Erre írtad a futóművet meg akkut, én meg azt írtam, hogy ha 1-2 hetente mész vele, nem fog semmilyen hátránnyal járni műszaki szempontból, mintha minden nap mennél vele, csak előnnyel.
-
válasz
gabor9991 #74 üzenetére
"... értékvesztés gyakorlatilag évi nulla forint sőt az elmúlt évben jócskán emelkedett a piaci ára
"
Ez így mondásnak jól hangzik, még nekem is tetszik, csak sajnos van aki ezt komolyan is gondolja
Az értékvesztés ugye akkor lenne nulla, ha szegény autó eladása esetén a pénzből bármikor tudnál venni egy újat...
-
bambano
titán
20 kilométeren az én v6-os benzinesem se melegszik be rendesen, nem még egy kisköbcentis dízel. és itt nem csak az a kérdés, hogy a hűtővíz felmelegedett-e, hanem a motorolaj, a katalizátorok, a szűrők, stb.
ha ő úgy fogja használni az autóját, hogy reggel megy 20 kilométert, este másik 20-at vissza és ennyi, majd egy évben 2-3 alkalommal 800 kilométert, az tönkrevágja a dízelt. plusz sokba is kerül, mert ilyen felhasználás mellett nem árt, ha 10 ezer kilométernél lényegesen kisebb távolságok után cserél motorolajat.az eredeti hsz-edben azt írtad, hogy "Ha áll az autó", nem pedig azt, hogy heti egyszer normális távra. Nem tudjuk, mit értesz normális távon, de heti egy bevásárló körút nem elég egy autónak.
-
hypervisor
újonc
Normális Prius + csak a mesékben van, amit itthon árulnak mind tekert!
-
gabor9991
addikt
2007es benzines focusom van, értékvesztés gyakorlatilag évi nulla forint sőt az elmúlt évben jócskán emelkedett a piaci ára
2 féktárcsa+betét munkadíjjal 40ezer de akkor már nem az alsó polcos alkatrész ment bele és 10 évig nem kell foglalkozni vele.
Olajcsere 5w30 elf sxr 5liter 10000+szűrő 2000 forint ha kicseréled magadnak akkor ennyiből ezt is megúsztad.
Levegő és pollenszűrő darabja 2ezer ha jobb minőségű kell kicserélni a pollenszűrőt kis rutinnal 15perc rutin nélkül 2óra
Mosást megoldom itthon saját magasnyomású mosóval.
Falusi vagyok ezért kell kocsiitt nincs autópálya, de mikor egy évben egyszer elmegyek a városba akkor 10 napra valami 4000 alatt kijön a matrica ára is.
Kötelező biztosítás 14000/év B10 gépjárműadó kb.6000/év
Fogyasztás 7l/100km -
borg25
senior tag
Ne abból indulj ki, hogy mivel az elmúlt 2 évben minden ára - a kocsiké is - megduplázódott, ezért nincs amortizációs költség. Ha így lenne, akkor téma lezárva, kocsit kell venni, mert jobb befektetés mint a bitcoin, aztán ha az ember használja, használja, ha nem, akkor is jövőre 50% plusszal eladja. De sajna ez nem igaz.
Szóval abból indulj ki, hogy egy 10-20 éves autót most se annyiért kapsz, mint újkorában, tehát tuti, az utóbbi 2 év ellenére is van amortizációs költség.Szervize válogatja, hogy mennyiért csinálják, nem ez a lényeg. A lényeg, ha használod, kopik, ha nem, akkor is kell rá költeni. Mert ahogy bambano megjegyezte, vannak alkatrészek amik nagyon nem díjazzák, ha nincsenek használva. pl fék: berozsdásodik. szimeringek, csapágyak, deformálódnak, kenőanyag lefolyik. (Érdekesség: optikát is ezért állva tartjuk, nem oldalára fordítva, mert a kenőanyagnak nem tesz jót.) Oké, ez nem egy hét, de nem tesz jót a kocsinak, ha hosszú ideig nem mozdul, utána még többet költhetsz rá.
A lényeg, hogy van fenntartási költség. Mondhatnám azt is, hogy R16-os gumi 160e volt és igyekeztem olcsót venni. 48 hónapra leosztod 3eFt/hó és ez csak a nyári.Az, hogy 120eFt kell költened évente szervizre, szerintem nagyon alultervezett költség. Persze van amit te is meg tudsz csinálni, van aminél azt mondod, hogy nem kockáztatsz, vagy órabérben nem éri meg neked foglalkozni vele.
A 30eFt/hót, én annó 1 milliós autóval számoltam. Most, hogy az autók ára megduplázódott, a bérek is nőttek, minden költség nőt, szerintem a 60e is lehet reális havonta. De mondj összeget, vagy más is mondjon összeget, hogy szerinte mennyi a reális. Én ezt tapasztaltam.#68-71:
Szerintem részben mindannyiótoknak igaza van. Ha be tud melegedni, a katalizátor öntisztítása tud működni akkor nincs gond.Satugázt se szereti városban. De ha a 20km úgy jön össze, hogy közben 4 helyen 10 percre megáll az ember és csak ez van, hétvégente nincs nagyobb túra, akkor én se dízelt használnék.
Egyébként infó, akit érdekel -
hNp88
aktív tag
-
bambano
titán
igazán sokat úgy lehet rombolni egy autón, ha nem jársz vele.
ha sokat áll, akár egy akksicsere is lehet évente, rugók, gátlók, szilentek, stb.másik hszre: valóban lehet 40 kilométerre dízelt venni, főleg ha pár hét alatt tönkre akarod tenni. feltételezem, hogy napi 40 km ingázás az 2x20. az tuttira tönkrevágja a dízelt.
-
zoli03
őstag
Nagyon félrecsúszik a számításod. Amortizáció ma gyakorlatilag nincs a használt autókra, sok esetben drágábban tudod eladni, minthogy vetted. Ha áll az autó szervizköltséget ne számolj, max olajcserét.
Fékbetétcsere 120e? Egy átlag autón olcsóbban megúszód a négy tárcsa+betétek cseréjét.
Szóval a biztosítást és a műszakit érdemes számolni csak, az meg havonta vidéken mondjuk 5e Ft.Carsharing csak nagy városban tud működni, vidéken nem opció, hogy még 50-100 km-t utazzak az autóért.
-
borg25
senior tag
Szerintem napi 40kmre már lehet venni dízelt, előnyük, hogy sok-sok km-t lehet beléjük tenni, legalábbis egy jó motorba, ha időnként autópályázol hétvégente egy nem is tudom fél órát, akkor a regenerálás is megvan.
Amin viszont elgondolkodnék, hogy régen számoltam, hogy egy kocsi, úgy hogy nem mész vele sehova havi 30e. Szerintem ez ma már inkább 60e.
Ez ugye úgy jön ki, hogy:
Amortizáció: Mindegy, hogy új kocsit, 5-10, vagy 20 évest veszel, jövőre kevesebbet ér. Ha évente 240e veszít az árából, akkor az havonta 20e, és akkor nem egy 5-6 milliós új autóról beszéltem.
Szerviz költség: Javítást itt, javítás ott, Egy 120e fékbetétcsere 12 hónapra elosztva 10e/hó
Vizsgáztatás: 26e/24hó = 1e/hó
Kötelező az is min 2-3eFt havonta
Olajcsere attól függően, hogy te csinálod vagy sem tud 36e lenni évente
Szűrőcsere, klíma tisztítás
Gépkocsi mosás
Autópálya matricaSzóval gondold meg, hogy mennyire kell ez neked?
Pár embertől hallottam, hogy inkább carsharingelnek, vagy autót bérelnek ha kell, mert oké, hogy 5-6e tud lenni alkalmanként, vagy igénytől függően még több, de abban benne van a benzin, a parkolás minden. Ha bútorszállításra kell valami, akkor olyat bérelsz/sharingelsz. Casco is van rajtuk, a zónát is elhagyhatod velük, csak amíg nem mész vissza a zónába nem tudod megállítani a sharinget. Ha a bolt előtt várakozik, míg te vásárolsz akkor nem 60Ft/perc, hanem jóval olcsóbb. -
8th
addikt
válasz
Krugszvele #54 üzenetére
Ez nem változtatna semmin. Az emberek (pláne vidéken) kényszerből ugyanúgy autóznának mint eddig mert nincs választásuk és ugyanúgy nem lenne pénzük lecserélni a filléres 15+ éves autóikat. És még direktben jól meg is lennének szívatva a jó drága üzemanyaggal.
-
nevemfel
senior tag
válasz
Jack Hunter #17 üzenetére
Autó kellhet, de ne akkor vegyél autót, amikor a használtautók ára az egekben van. Mármint vehetsz, nyilván, csak ilyen időkben marha drága mulatság.
-
hNp88
aktív tag
válasz
Krugszvele #54 üzenetére
"- csak okosan kéne elkölteni -"
persze, az "elit" további béremelésére.
ó igen, szopassuk szét még jobban a dolgozó réteget.
-
Tikakukac
titán
Ha te mondod, biztos. Állat és növénytermesztéssel foglalkozó családfa, vidéki kisvárosban eltöltött 20 év van mögöttem és nyilván most is havi rendszerességgel járok 'haza' a szülőkhöz. A félig tele-félig üres mondóka az most a csontszáraz. Nyugodtan hidd el
Próbálkozik a város is ilyen közmunkás termesztéssel meg az emberek nyilván ahogy tudnak nyomják a cserekereskedelmet, de ez amíg nincs mederbe rakva csak mikro-mikro szinten megy és elég pocsékul. Lásd eperfa, amit már nem volt pofám tovább dézsmálni, de amúgy vagy 10 vödör eper rohadt el rajta.A tömegközlekedést hogy csináljuk ki? Ezt nem értem még.
Számold fel a vasúti közlekedést, totál. Nem 1-2 vonat megy akkor ide-oda, hanem nulla.
Hozzá csinálj vállalhatatlan menetrendes Volánt, vállalhatatlan buszokkal. Az pedig, hogy milyen arányban érek haza időben botrányos szint.
Épp nincs sofőr? Akkor így jártál majd elmész a második-harmadik-negyedik busszal. 25 fokban árnyékban okés, -10-ben a váróban mondjuk hagyján, ott csak az orrod szakad le a szagtól és jobb esetben nem hasítanak ketté, de 40 fokban ez kakukk.Szóval így.
-
totron
addikt
válasz
Tikakukac #57 üzenetére
Értem. Azért csak virágoznak mostanság a kosárközösségek. S bár az EU előtti világ vissza már nem jön, azért én látom, hogy tör utat magának a kiskereskedelem, a lokális terjedés - egy alapvetően átformálódott világban és jól megtekert gazdasági modell égisze alatt persze, tehát az arányokat a félig tele szemléletmóddal okosabb értelmezni, de nem veszett ügy azért.
A tömegközlekedést hogy csináljuk ki? Ezt nem értem még.
-
dj79
senior tag
Városban is kellhet autó, igen. Főleg úgy, hogy ha már van két gyerek és teljesen más különfoglalkozásokra járnak iskola és óvoda után. Amúgy a hátam közepére sem kívánnám az igazat megvallva, de pont a felhasználás miatt használjuk a második toyota hibridünket, amik eddig rentábilisan fenntarthatónak bizonyultak, de már keresem a lehetőségeket átállni elektromosra.
-
totron
addikt
válasz
Tikakukac #57 üzenetére
Értem. Azért csak virágoznak mostanság a kosárközösségek. S bár az EU előtti világ vissza már nem jön, azért én látom, hogy tör utat magának a kiskereskedelem, a lokális terjedés - egy alapvetően átformálódott világban és jól megtekert gazdasági modell égisze alatt persze, tehát az arányokat a félig tele szemléletmóddal okosabb értelmezni, de nem veszett ügy azért.
A tömegközlekedést hogy csináljuk ki? Ezt nem értem még.
-
Tikakukac
titán
A bármelyik változatára. Amikor kést tesznek a torkod elé, hogy amúgy legyen eladó, amikor mindenféle hülye salátatörvénybe burkolt baromságra hivatkozva próbálják behúzni vagy amikor szimplán megoldják, hogy a boltban olcsóbban kapd meg a tejcsit, mint amennyiért Siku bácsi képes kihozni otthon.
Válogathatsz, egész tárháza van ennek a történetnek az elmúlt 20 évből. De legyen 30-40 akár.
-
Krugszvele
senior tag
válasz
Jack Hunter #41 üzenetére
"A teszkós házhozszállítás működik, viszont a színvonal alacsonyabb, mint az Aldiban, Lidl-ben. Nézd csak meg a teszkós húst" - tényleg nem vagyok teszkó hívő, vagy hittérítő, viszont ha valamit kihoz a teszkó azt te visszaküldheted azonnal! Ergó, aki pakolja össze a termékeket mindig a legszebbett hozza, nem tudhatja miféle kekeckedő majomhoz szállít! Az összes zöldség, tojás, hús mellett elbújhat az aldi lidl-östől.
Az érzelmi szempontokat kihagytam. Úgy gondolom, hogy nektek 100%, hogy szükségetek van autóra és rossz döntés lenne ha nem vennétek!
Nekem pont hátrány, ha van autóm, ilyenek miatt, amit mondtál: családtagot kórházva viszegetni, meg családot kötelezően meglátogatni. Ha van autód, elvárják. Ha nincsen, akkor mindenki szétteheti a karját, hogy ez van. (Közben csendesen mosolygok, mert nem véletlenül!) -
Krugszvele
senior tag
Tíz éve mondom, hogy azonnal 1000 Ft-ra kellene emelni a lakossági benzint. Dőlne a pénz az államkasszába - csak okosan kéne elkölteni -
A futárok, szállítmányozók, gazdasági járművek, taxik, lótifutik meg kapják meg diszkontáron 500 Ft-ért.Ugyanebben a pillanatban pedig a 10 milió ft-nál olcsóbb elektromos autókra 50%-os diszkontot adni (állami), hogy versenyképes legyen a benzines autóval.
-
Tikakukac
titán
Falun-e élsz? Messze nem kell ehhez tanya sajnos.
És az 500Ft sem 500Ft, bár annyi lenne, végtelen kocsikázástól és 3 bevásárlókocsi együttes tologatástól mentett volna meg az Isten eddig is. Ha már van egy nagyszülő-szülő felállás családi körítéssel is érdemesebb bemenni a megyeszékhelyre és 1-1 hónapban elrendezni a nagyszatyrozást, mintsem a pofátlan árréses helyi boltláncokkal sz0pni. Muter még a kolleginákat is rárakja és osztoznak, így több tízezer forintok maradnak a zsebben.
Ugyanígy igaz EÜ, más termékek beszerzésére, buszozhatsz-vonatozhatsz, csak sajnos lehet, hogy közben elhullasz
Ez majd most lesz gusztustalanul érdekes kísérlet, hogy mi történik, amikor megöljük a tömegközlekedést, kicsináljuk a helyi piacokat és boltokat, emiatt autóra lesz szoktatva a kb. mindenki aki dolgozni jár vagy csak nem akar megdögleni faluhelyen, de hirtelen majd pofánvágjuk az egész koncepciót egy dupla áras benyával. Roppant nagy szórakozás lesz nézni hogyan perzselődik fel végleg a vidék.
-
Petyyyyy
addikt
Örülök hogy felmerült az alapvető kérdés: kell-e autó. Legalább látni jó, hogy valaki racionálisan próbál gondolkozni, ha már nekem nem megy.
A
vesszőfukaland végén, majd referálj újra pls. Érdekel mennyit élesedik majd a képed a piacról, milyen újabb tapasztalatokat szerzel, stb.Csodák márpedig nincsenek.
-
válasz
Jack Hunter #41 üzenetére
Ez az autó + bevásárlás (mint kötelező kombináció) teljesen érdemtelen helyzetben szerepel a közgondolkodásban, mert ha azért van egy milliós nagyságrendű beruházás + százezres kiadás, hogy 500 forintot spórolj az Aldiban... hát ez elég rossz konstrukció. Ha nem egy tanyán laksz a semmi közepén, akkor ez mindig megoldható autó nélkül, esetleg nem annyira kényelmesen...
-
Jack Hunter
tag
Gonosz.Naggyon gonosz.
-
gabor9991
addikt
válasz
angyalpc2 #43 üzenetére
Ja alap hát a 3 autó
Az megvan hogy a "hanyatlónyugaton" hány év az átlagéletkora az autóknak? [5 évvel ezelőtt volt 11,1] azóta kizárt hogy fiatalodott volna
Ott se lakik mindenki 150 négyzetméteres új építésű medencés családi házban ám, ahol 3 új kocsi áll a bejárón. -
angyalpc2
aktív tag
a szar kocsi a legnagyobb pénzkidobás..
Sajnos míg #lángoló, #hanyatló #bukikmár nyugaton az 1-3 szalon kocsi alap a 150nm ház mellé, addig itthon a luxus termék marad, pláne így infláció hyperetérugrással (4-6M alatt nincs új vagy 4-5 éves kocsi..de inkább 6-10-12M és ez a normál közlekedő edény, nem a luxus)Ha még is kell, célozz meg egy 1M-es kocsit aztán vegyél 1,5M-es szívó benzin francia megane clio, olaszt (nem rohad) alkatrész van, szerelő van Esetleg ford focus, fiesta vonalon
Mondanám az 2005 utáni VW polo golfot, de kb az 1.6 -on kívül mindnek van valami apróbb baja. főleg a korai TSI -
Somatom
veterán
válasz
Jack Hunter #41 üzenetére
Nem értelek. Rossz a kérdés. Anyudat kell szállítgatnod? Igen. Megoldható ez saját autó nélkül? Nem. Ergo kell egy saját autó. Méghozzá olyan, amiben a mamád kényelmesen, akár fekve is szállítható. Szóval, a kérdés nem az, hogy kell-e saját autó, hanem az, hogy a Brabus hajlandó-e egy négyajtós, merci mentőbe beszerelni a Rocket V12 -es, duplaturbós motorját, a 4-matic hajtással. Hátha egyszer sietni kell.
-
Jack Hunter
tag
Azért ez durva volt. Bevásárolni muszáj, mert enni csak kell valamit. A teszkós házhozszállítás működik, viszont a színvonal alacsonyabb, mint az Aldiban, Lidl-ben. Nézd csak meg a teszkós húst. Ha anyut kezelésre kell vinni, arra ott van persze a betegszállító. Ami majd jön, vagy nem. Akkor a legjobb, ha időpontra mennél, csak ezt a betegszállító nem érdekli. Hazafelé meg szintén izgalmas, mert a kórházban nem alhatsz, hacsak nincs valami nagyobb bajod, viszont ha a betegszállítót lekésted, várhatsz rá órákat. Mosonmagyaróvár környékére meg azért kellene néha felmenni, mert ott laknak bátyusék, néha jó őket látni. Persze, arra is van megoldás, pl messenger, csak amikor van egy szülinap, esküvő, évforduló, házavató buli, azon illik megjelenni. Ha meg megyünk, nem megyünk üres kézzel. Szóval ilyen szempontból jó lenne az autó.
-
Somatom
veterán
válasz
gabor9991 #38 üzenetére
Évente több, mint 100 ezer Km -t vezetek autót "muszájból". Örülök, ha ezen kívül nem kell autóba ülnöm. Pláne a főfaluban. Sokkal jobban szeretek bringával, vagy motorral közlekedni, mint autóval. Vidéken nemtom mi a szitu, de a főfaluban símán nélkülözhető a saját autó.
-
Somatom
veterán
-
gabor9991
addikt
Nekem is van egy m365 pro, itthon én is ezzel járok
5 perc alatt gyakorlatilag bárhová odaérek vele.De van a cégnél körülbelül 100 autónyi parkoló amit napi szinten megtöltenek a lusta kollégák akik 1-2!km-ről is képesek autóval bejönni.
Szerintem ők azok akik 1000forintos benzinnél is kocsival jönnek -
Tikakukac
titán
válasz
gabor9991 #34 üzenetére
Huhuhu, tudnád hányan szoktak és vannak leszokóban a cégnél is
Benzin ugyanez, anno havi 3 teletank ment el a családban/hó, mostanra látok az udvarról robogóval és bringával kihajtani rajtam kívül is embereket.
Vidéken kicsiny városkánkban mikor volt a nagy benzin rottyanás konkrétan Mad Max szinten autóztál. Duplájára megy a benya pont ugyanez lesz.
A gáz más. Kocsit valahogy megoldod másokkal akár összebútorozva, a fűtés komolyabb tétel. Ha érdekel a téma látogass el egy szoc. központba és elmesélik neked miért nem fogják kifizetni a 700-at a gázra. Szimplán, mert nem lesz miből
-
gabor9991
addikt
Ez olyan mint a 2000 forintos cigi, ezernél mindenki leszokott, ja nem
400forintos benzinnél mennyien el voltak ájulva a megfizethetetlen árak miatt most meg 480-ért nincs üzemanyag annyian lerakták a kocsikat.
Ha 1000 lesz a benzin lesz majd egy-két bácsi meg néni aki majd kevesebbet megy de akinek muszáj az úgyis tankol ahogy a 700 forintot is ki fogja fizetni mindenki egy köbméter gázra aki nem akar megfagyni.
Nem fog jól esni de ha muszáj tankolni akkor máshonnan lesz elvéve a pénz benzinre.
Szerintem. -
totron
addikt
-
NvidiaRTX
őstag
Én már a második új Opel-emet vettem és eddig egyikben sem csalódtam.
Nem tudom sokan mit várnak a használt lelakott sz@roktól. -
totron
addikt
Mik ezek a hasznosabb dolgok?
(#25) gabor9991, nyilván belekalkulált töltésvezérlőt és akkumulátort is.
mi lesz a feleslegesen termelt mennyiséggel ha nincs akku amibe eltárolod és nem tudod a hálózatba betáplálni?
Itt az és miért nem egy vagy például? Miért van ekkora fogalmatlanság a szigetüzem körül? -
bambano
titán
szerintem is várd meg, míg visszamegy az euró 300 alá.
ezzel meg is válaszoltad a kérdésedet: nem kell neked autó, sose fog visszamenni -
gabor9991
addikt
válasz
Krugszvele #23 üzenetére
Sajnos ez nagyon nem ennyire egyszerű.Az én huawei inverteremmel legalábbis nem egyszerű.
Csak az egyik lényeges dolgot gondold végig, termel a rendszered X kWh-t adott pillanatban de a felhasználásod ennél kevesebb, mi lesz a feleslegesen termelt mennyiséggel ha nincs akku amibe eltárolod és nem tudod a hálózatba betáplálni?
Vagy fordítva, lenne szükséged X kWh-ra de épp jön egy felhő, a lakásban minden ki-be kapcsolgat? -
gabor9991
addikt
válasz
Krugszvele #18 üzenetére
Nem elírás.
Egyszerű biztonsági előírás.
A hálózati áramkimaradások esetén az inverterek azonnal leállnak. -
gabor9991
addikt
válasz
pusszycat #13 üzenetére
Számolni kell és azt kell venni amelyik a végén jobban megéri.
Ha benzines éri meg akkor azt vennék ha dízel akkor azt, ha a full elektromos akkor azt.
De most mikor egy teljesen jól használható dízel kombi 3M egy minden téren kompromisszumos Zoe meg a duplája egy tizensok éves Prius szintén akkor én nem nagyon tudnék olyan érvet felhozni magamnak amikor a Zoe lenne a nyerő. -
Krugszvele
senior tag
válasz
Jack Hunter #17 üzenetére
Hú pontosan erről beszéltem! Látod mennyi problémát spórol, ha nincs autód!
1) nem kell bevásárolni járni, ha nincs autó. Megrendeled a teszkótól és kiszállítják
2) ha nincs autód, anyu nem kér meg, hogy vidd be kezelésre! megoldják a betegszállítóval
3) ha meg nincs autó, akkor hamarabb lehetsz nyugdíjas és nem kell a munkahelyre járáson sem gondolkozni. Ennek hozadéka, hogy nem kell városi házat venni, jó lesz a falu is! A különbözet ott is pár millióTömegközlekedéssel mosonmagyaróvárra - vagy BÁRHOVÁ - iszonyat körülményes menni, ebben igazad van. De minek is kell odamenni?
-
Krugszvele
senior tag
"ha nincs áram akkor még a napelem se termel hiába süt a nap" - ne haragudj ez elírás, vagy kifejtenéd bővebben?
Na látod, milyen jó, hogy ennyire különbözünk én pont idén lett 10 éve, hogy nyugdíjba vonultam, mert fontosabb volt a nyugalom, a csend, a munkahely-nélküliség, mint a plusz kávéfőző, plusz nyaralás meg plusz 1 tonnás vasdarab a kertben
Kinek mi a fontos! Egyik sem jobb a másiknál. -
Jack Hunter
tag
Kicsit itt mindenkinek igaza van.Egyrészt a fenntartása szemmel látható összegbe kerül, a tankolás ára is minden apróságtól megváltozhat, tehát ha így nézem, nincs rá szükség, csak nyűg. A másik oldal, hogy azért tömegközlekedéssel vidékről felmenni Mosonmagyaróvár környékére, az ország túloldalára, hát nem egyszerű. Többlet idő, több pénz, kényelmetlenségek, etc,etc. Aztán ott a munka. Ilyenkor nyáron elvagyok motorral, asszonyom meg járattal megoldja a munkába járást, de gondolni kell a télre is. Télen a motor már nem opció, nem is a hideg miatt, hanem az út miatt. Plusz a bevásárlást is okosan kell megoldani motorral. Aztán ott vannak a szüleim, mindketten benne vannak a korban, anyut februárban rendszeresen vinni kellett kezelésre, ezt is csak autóval lehetett megoldani. Tehát bármennyi ellenérvet hozok is fel, valamilyen olcsóbban fenntartható járgány kelleni fog. Persze, viszi a pénzt, de a cigaretta, a sör, a bulizás szintén viszi, ezekkel mi viszont nem élünk, szóval felfoghatom drága hobbinak is.
A Toyotás tippet pedig köszönöm, ha lesz a közelemben, megnézzük. -
gabor9991
addikt
válasz
Krugszvele #12 üzenetére
Szerintem meg ha nincs olaj akkor nem lesz áram sem, sőt semmi nem lesz a hatalmas káoszon kívül, ha nincs áram akkor még a napelem se termel hiába süt a nap, de remélem ezt sosem fogjuk megtudni hogy igaz vagy nem.
Igen, az inflációt kihagytam a számításból te pedig az amortizaciót, a vége ugyanaz, csak máshogyan lett a pénz kihúzva a zsebedből.
Nekem jelenleg nem ér meg 4-5 milliót a hang, a kényelemmel kapcsolatban nem biztos hogy igazad van, egy 2.5 tonnás nagy dög nem biztos hogy kényelmesebb vagy komfortosabb mint egy 1 tonnával könnyebb hagyományos meghajtású autó.Egy ilyen nagy dög menettulajdonságai a gyorsulást leszámítva én azt gondolom nem jobbak mint egy mai átlagos hagyományos autóé de nem próbáltam ez csak feltételezés.
Nyugdíjig még tervezek pár nyaralást, így még nem az a következő cél. -
-
8th
addikt
válasz
Krugszvele #12 üzenetére
De nem fogy el. Még az unokáink sem fogják megélni, hogy elfogyjon a kőolaj nemhogy mi. Az még a nagyon nagyon távoli jövő.
-
pusszycat
nagyúr
válasz
gabor9991 #11 üzenetére
Mivel neked megvan az autód, igy nem vonatkozik rád amit írtam, de ha most vennél autót akkor is benzinest vennél? Nekünk is egy Golf 5 van, kényelmes tud lenni nagy bevásárlásnál több bax ásványvíznél nem kell cipekedj ebben a melegben földig logó nyelvvel. De nem kell mindenhova kocsival menni mert akkor persze 100000 Ft /hó + biztositás+szerviz
-
Krugszvele
senior tag
válasz
gabor9991 #11 üzenetére
Ha elfogy az olaj akkor is lesz áram. Áram mindig lesz.
PMÁP-ba teszed az 5 milliót és a kamatból jövőre kifizeted a benzint meg a horvát nyaralást? Na, ez lehetséges, viszont a berakott 5 milliód meg érni fog 4 milliót. Tehát most tudsz belőle venni 1000 db kenyeret, jövőre meg 800 db-ot. De számszakilag valóban igazad van.Elektromos autót nem éri meg jelenleg megvenni a spórolás miatt. Egyetlen oka lehet, az a kényelem és a hang. Hogy nem recseg-zörög-zúg-fújtat mint egy benzines/dízel. Kissé jobb menettulajdonságai is vannak. De aki azért veszi, mert olcsóbb vele menni, az valóban rosszul tud számolni megtérülést
De hogy jelenleg mit érdemes 5 millió forinttal csinálni? Ez szerintem ízlés kérdése, plusz főleg azé, hogy mikor lesz rá szükségünk és milyen célból. Ha elpocskolni, autóra, nyaralásra, akkor tökmindegy.
Ha arra kell, hogy pár éven belül "nyugdíjba" tudj vonulni, akkor meg úgyis tudod a választ -
gabor9991
addikt
És tudsz ilyet ajánlani?
6 havi fizuból ha mondjuk 600-at számolunk milyen elektromos jön ki?Egy öreg leaf 80-90km hatótávval?
Vagy egy i-miev ami akkora mint egy gyufásdoboz?
Egy benzines kocsim van most, van napelemem ami annyi pluszt termel évente amiből évi 20ezer km-t tudnék megtenni egy elektromossal de mégis egy benzinessel járok.
Elképesztően megdrágultak az elektromos vagy hibrid autók is ahogy az olajnak így az elektromos autóknak is minden f@szság hallatán emelkedik az ára.Ahogy én számoltam ilyen elektromos autó árak mellett nekem már nem érné meg lecserélni a benzinest még úgy sem hogy az üzemanyagköltség az elektromossal csak a töredéke lenne.
Egy prius+ 10 évesen 5-6Megy zoe szintén
egy vicc ennyiért.
A mostani autómért kapnék jó 1.5M-t ezt kellene kipótolni durván 4-5M-val hogy 35 forint helyett pár forint/km üzemanyagköltség legyen.Évi 10 ezres futás esetén körülbelül sosem térülne meg a befektetés, ha az 5M-t beteszem pmáp-ba akkor a jövő évben a kamatokból kifizetem a 350ezer benzint és még marad is egy horvátországi nyaralásra
Fogyóban az olaj?40éve az az álláspont hogy 40 év múlva elfogy, hamarabb lesz veszélyes hulladék szerintem mint hogy elfogyjon.
Ha nem lesz olaj gondolod áram lesz? -
Krugszvele
senior tag
Ha nem kell az autó.. .akkor minek az autó?
Kidobod rá a rengeteg pénzt, aztán tankolod, szervizeled. És a legnagyobb járulékos költséget soha senki nem számolja bele: jaj itt az autó, menjünk már valamerre! Ott meg együnk-nézzük meg-igyunk és így lesz egy amúgy nyugis otthon töltött napból egy 30-40-50 ezres nap.
Kidobott pénz.
Amint el lesz adva a házunk - aminek a bemutatásához sajnos kell - azonnal adom vissza az autót a nagyszülőknek. Havi szinten legalább százezres megtakarítás.Számomra fontosabb, hogy anyagilag rendben legyek, minthogy legyen egy óriás darab vas pénzszivattyúm.
Havi szinten mennyit dolgozol százezer forintért? Megér annyit az autó? -
pusszycat
nagyúr
Ha rám hallgatsz és miért ne tennéd, nem veszel már benzines autót, az olaj fogyóban, azzal is sakkoznak, visszaélnek vele , minden kis hírre felugrik az ára, ha nagyon finoman akarom kifejezni magam akkor kapják be.
Kizárásos alapon marad az elektromos. Áram mindig lesz, jó tudom drága. Akkor használtat, De most az is. Hát várni kell ameddig befejezik ezt a "különleges marhaságot" Olyan autót kell venni aminek az árát fél év alatt megkeresed... -
refrigerator
tag
https://kiszamolo.hu/okos-ur-es-buta-ur-autot-vasarol/
-
radi8tor
MODERÁTOR
Prius+ nézzétek meg, abba bele fér az is aki nagyra nőtt.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
refrigerator #1 üzenetére
Ez nem így van. Kő gazdagok is vesznek hitelre dolgokat. Mert nem akarnak EGYSZERRE annyi pénzt befektetni valamibe.
Én egyedül a 10 éves hitelkonstrukcióra húztam fel a szemoldököm. Autót nem szabad ilyen hosszú konstrukcióval finanszírozni. 5 év az arany középút, tehetősebbek 3 év.
Miért? Azért, mert gariidő lejárata után már egyre nagyobb a rizikója a befürdésnek. -
gidalight
tag
Természetesen kell. Inkább járnék egy életveszélyes rozsdaboglyával, mint tömeggel (keletre lakom Bp-től, dohányzom, nem vagyok szociális és türelmes sem). Szerintem ~1,2-1,4 limit (+vásárlás utáni költségek!) és facelift utáni corolla E120 (2005+). Benzin 1,4-1,6 (97-110LE). 2,6-os tengelytáv, elfér hátül is 2 felnőtt. A vezetési élmény felejethető (de mint írtad ez nem szempont), ellenben hozza a japánokkal szembeni sztereotípiákat kevesebb rozsdával
-
Nem kell.
-
refrigerator
tag
Ha felmerül a hitel gondolata az autó vásárlásnál, akkor sajnos nem engedheted meg magadnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC) (ELKELT)
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest