Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz DigitXT #50 üzenetére

    "Budapesten korlátozzák az autózás jogát"
    Hogy mi? Mármint, hogy olyan dugó lesz, hogy nem akarsz benne állni?

    Is :(

    Ez van pl. Nagykörúton, ahol sok esetben az egyik forgalmi sáv elvételével alakították a ki a biciklisávot, ezért lett ott embertelen dugó.

    Egy biciklisáv az előírások szerint 1,3 méter széles, ezért az egyik 3 méter széles forgalmi sávot megszüntették. Az úttest kb. 6 méter széles, ebből vették el a biciklisáv miatt az egyik sávot. Még véletlenül sem az 5 méter széles járdából vették el, ahol elég lett volna csak 1,3 métert elvenni, szándékosan az úttesten alakították ki a biciklisávot, mert így elvehettek egy 3 m széles forgalmi sávot.

    De sok olyan példa is van, ahol nem dugót generálnak, hanem egyszerűen kitiltják az autókat. A felújított Lánchídra pl. nem lehet majd autóval felhajtani és ugyanezt akarják a pesti rakparton is.

    Az ellen semmi kifogása az embernek, hogy péntek estétől hétfő hajnalig lezárják a rakpartot, hétvégén kevesen mennek munkába, legyen a sétálóké a rakpart.

    De hétközben, csütörtök délelőtt 10 órakor ki akar sétálni a rakparton?

    De hozhatnám példának a VII. kerületi forgalomcsillapítást is. Kitalálták, hogy az utcákat össze-vissza egyirányúsítják, így csökkentve a forgalmat. Csakhogy a helyi lakosok már háborogtak, hogy nem tudnak hazamenni, csak nagy kerülővel. Erre kitalálták, hogy a helyi lakosok könnyebben közlekedhessenek, de az átmenő forgalom továbbra is tiltott legyen, az egyirányú utcába a helyi lakosok behajthatnak szemből is :Y

    Mondjuk a KRESZ nem ismer olyan táblát, hogy Behajtani Tilos, kivéve az utcában lakók, de ők most ezt akarják bevezetni :W

    [ Szerkesztve ]

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz DigitXT #50 üzenetére

    Nem a társadalom vs. autós problémája.
    Én autóval ritka forgalomban 13-14 perc alatt érek be a munkahelyemre. Az összességében 10 km távolságból kb 7 km autópálya. Normál forgalomban akár negyedórát is igénybe vesz út.

    Ugyan ez tömeg közlekedve legalább 45 perc, több mint 20 km. V alakban működik a tömegközlekedés. A havi bérlet ára kb fedezi az üzemanyag költséget.
    Ha bárkit is érdekelne ez a probléma, már régen megoldotta volna azt, hogy az autópályán gyorsjáratot közlekedtessen. Végül is, csak három összeérő település, több mint 100 ezer lakóját érintené előnyösen a tömegközlekedés fejlesztése. KB nulla befektetés mellett.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák