- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Leépítésekbe kezd a Grand Theft Auto kiadója
it A munkaerő 5 százalékát bocsájtja el a Take-Two, valamint egyes projekteket is leállít.
-
PlayStationre is megjelent a Dave the Diver
gp A tervek szerint jövő hónapban érkezika Godzilla DLC, amelyet már a Sony konzol tulajok is megkapnak.
-
Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
ma Újabb EV brand rukkol elő okostelefonnal, ezt a formát viszont már láttuk valahol.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
Szerintem az alapokat a két utas egyenirányítás-t (transzformátor-tól a terhelés-ig) kellene behatóan ismertetned, mert túl erősen megelőlegezted a bizalmat, hogy az olvasó ezen már túl van.
Utána tisztázni, hogy miért cseréltük le benne a diódákat a tirisztorra, IGBT-re, hogyan vezéreljük ezeket jól.
Majd utána jöhetnek topológiák, amiket ezekből össze lehet rakni, majd a szűrők és védelmek.Erről a szintről kellene - szerintem - újra nekifutni annak a gondolat körnek, hogy mitől lesz ipari, és mitől szünet-mentes a tápegység.
Nekem úgy, hogy nagyjából tudom mi miért lett megemlítve, is nehéz a dolgom, hát még annak az olvasónak, aki nem tudja hova kötni a gondolataidat.
-
félisten
Én is úgy érzem, hogy annak, aki nem ért hozzá, teljesen érthetetlen ez a cikk, aki viszont érti a cikket, annak gyakorlatilag közömbös.
Én egy-egy villamosságtan és elektronika félévvel a hátam mögött úgy vagyok vele, hogy csak sejtem, hogy miről szól, de érdemi információt nem tudok belőle kihámozni, mivel a cikk alapszintje az én ismereteim fölött kezdődik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
joghurt
addikt
Csak nekem van levágva a képek jelentős része, hogy pl. a tirisztoros kapcsoláson csak épp egyetlen tirisztor sincs?
A tej élet, erő, egészség.
-
#90088192
törölt tag
Köszönöm mindenkinek a visszajelezést, akkor ezen a vonalon fogom kibővíteni
-
-
félisten
Igen, a régi nagy igazság: teljesen mindegy nekem, hogy az előadó mekkora nagy szaktekintély, és az előadott anyagnál mennyivel nagyobb a tudása, ha nem tudja jól leadni. De egy érthető, jól felépített előadás akkor is kincset ér, ha az előadó csak egy leckével jár előttem.
Nem teljesen hülyeség a "szovjet" modell, amelyben az oktatás és a kutatás szépen elkülönült.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#90088192
törölt tag
Koszi Mindenkinek!
Közben gondolkodtam, és arra jutottam, ha van rá igény akkor elkezdek egyfajta villamos ismeretek alapozót.
Aki(k) benne a van/vannak a témában, szeretnem felkérni segíteni lektorálni
Egyenlőre idom nincs, de amint lesz, nekiesek egy vázlat felskiccelésének
-
Adamyno
tag
Ez szinte hiánypótló
- Indítsd újra a gépedet! - Az egészet? - Nem, a felét...
-
#90088192
törölt tag
Az elképzelésem az egészről, hogy leirom a legfontosabb részegységeket, majd ebből összerakva bemutatom magát a rendszert.
-
#90088192
törölt tag
válasz Szirtimorc #16 üzenetére
Egyenlőre csak terv, de megpróbálom
-
joghurt
addikt
válasz #90088192 #20 üzenetére
Ha csak a kapcsolás egy részének kell rajta lennie 1281*492 pixelben, akkor igen.
Különben pedig függőlegesen az L1 tekercsig látni, bal oldalon "UIT BREAKERS", jobbra pedig az F104 biztosíték van még rajta.
Lehet, hogy egy lepedőnyi kapcsolási rajzból vágtál ki részeket; de a számomra mintha épp a lényeg hiányozna. Egy tirisztort sem látok az "Átlag tirisztoros rendszer" képen.(Egy ábra biztosan szemléletes lenne a bemeneti szinuszból előállított fűrészjelről, és a különböző komparálási szintekhez tartozó gyújtási időpontokról.)
A 2-es kép nagy részét egy háromfázisú egyenirányító teszi ki, jó szemmel kiszúrhatók az apró Q3-as IGBT-k (amiről a kép szól), de őket is könnyebb megtalálni a Skyper meghajtópanel alapján. Színes nyíl vagy bekarikázás segítene.
A tej élet, erő, egészség.
-
#90088192
törölt tag
A kép középén van a dióda híd, amiből 2db hagyományos, és 2db pedig vezérelt T1 és T2 vezeték megy a kapukhoz.
Köszönöm az ötletet, akkor ezzel is kezdek valamit.Igen lepedőnyi az eredeti DWG, úgyhogy kicsit macerás a laptopon küzdeni, de nem kifogást kértél hanem megoldást.
-
joghurt
addikt
-
#90088192
törölt tag
Szia
(Elnézést a kései válaszért, meg kellett keresnem a másik rajzot)
A kérdés helyes, a megoldás gyakorlatilag egyszerű, design probléma/túlbiztosítás ez esetben.A tirisztor gyújtása egy illesztő/leválasztó transzformator segítségével történik, a tirisztor ebben az esetben egybeontott egy diódával, vagyis egy komplett fel hid a rajzról
Vagyis 2 db azonos potenciálon lévő kivezetés van, és a zseniális tervező úgy gondolta, használjuk mindkettőt.Sok értelme nincs, másik megoldásban, ahol a szabályzó áramkor két részre van szedve, ez nincs is.
Es a hid a való életben:
Különben teli van hibákkal az egész, nem is gondolkodtam ezen, mert ez csak gy a sokból.
Pl lenne a hídon is feszültség érzékelés, de rossz helyre kötötték be, így értelme kb semmi, a szabályzó áramkor meg egy katasztrófa több szempontból is, a referencia feszültségeket egy DAC állítja elő, de az össze hasonlítás analóg módon történik, ahol a PD tagokat rosszul méretezték(Vagyis inkább a feszültség skálázás/áram merest végző áramkörök utáni szűrő áramköröket, mert valami mikró farad nagyságrendű kapacitást raktak alá amely belassítja a merest és a visszacsatolás belengeti az egészet), így ha 3 fázisú 6 impulzusú a tirisztor gyújtás akkor begerjed. Az OV(Túlfeszültség) és UV(Alacsony feszültség) érzékelést végző áramkor hibásan lett implementálva a NYAK-ra, így nem működik, de az elmúlt ~10 évben senki nem akarta megjavítani, a Soft start áramkor az AC kapcsolatoskor kellene hogy lassan emelje a referencia feszültséget, de nem jo sem maga az áramkor, sem ahova bekötötték az AC érzékelést, a feszültség referencia hordoz egy külső tiltást az analóg vonalon, de ez nincs használva és egy antennaként gyűjti a zavart ami falsh töltőfeszültséghez vezet, a hőmérséklet érzékelése a hűtőbordához/akkumulátorhoz összegyűjti a zavarokat, ami azt okozza, hogy azt gondolja a töltő, hogy az akkumulátor hőmérséklete ~10 fokot esik, és ezzel felhúzza a töltő feszültségét, amivel egy hatalmas áramtüskét csinál, és a többi, és ezek csak azok amiket én vettem észre az elmúlt 2 év alatt, egy majd 20 eves alapdizájn továbbfejlesztett verziójában.Vagyis egy újabb hibát találtál!
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Egyszer volt alkalmam a 2000-es években Moszkvában kb. 60 műholdas csatorna szervertermében járni. Na, ott voltak olyan szünetmentesek, amikhez előtte meg kellett erősíteni a födémet. És a teljes élményfaktorhoz az udvaron pedig ott állt egy kekiszínű Kraz generátoros teherautó, ha a kimaradás hosszabb lenne, mint a szünetmentesek áthidalási ideje.
A tej élet, erő, egészség.
-
#90088192
törölt tag
A legnagyobb teljesítményű töltő amit valaha gyártottak a volt cégemnél, 220V névleges és 900A ~360kVA a transzformátor benne.
Egy-egy telep van rákapcsolva 2000Ah kapacitással 108 akkumulátorral
Ebből a 900A-es verzióból 3 db ot rendelt a kuncsaft, meg 4 db 220V névleges 500A. Ezek az 500A-es toltok 2-2 darab akkumulátor pakkot hajtanak meg amik 600Ah-ak egyenként, és 102 van belőle ha jól emlékszem.
Kapacitás tesztet kellett csinálnom mindegyik telepen, a feltöltés volt a terepi próba. -
Ez elég mély írás, köszi Ilyeneket jó látni itt
Mutogatni való hater díszpinty
-
#90088192
törölt tag
-
Victorio
aktív tag
Jó írás, mint szakmabeli végigolvastam. Jöhet a folytatás.
Nálunk a szerverterem alatt 1 MVA teljesítményű UPS dolgozik.
(4 gép, egyenként 250 kVA, összekötve load balance módban.)Hiába nem szereted, - mondta a Macska - itt mindenki bolond. Én is bolond vagyok. Te is bolond vagy. Honnan gondolja, hogy én bolond vagyok? - kérdezte Alice. Ha nem volnál bolond, - válaszolt a Macska - nem jöttél volna ide.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen TV-t vegyek?
- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Yettel topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Parkside szerszám kibeszélő
- További aktív témák...
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással