- iPhone topik
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ulefone Note 17 Pro - tolmácsot szeretnék kérni
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
Hirdetés
-
PlayStation 5-re is megjelenik az Unending Dawn
gp A nyílt világú akció-szerepjáték korábban csak mobilokra/tabletekra lett bejelentve.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Frissíti középkategóriás Dimensity rendszerchipjét a MediaTek
ph A Dimensity 6300 inkább számít ráncfelvarrásnak, mint innovációnak, de ettől még kellemes alternatíva lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Carlytoo
aktív tag
Mit értesz a motor tartosságát illetően? Tehát egy V8-as ugyanúgy használva, mint egy 1.8-as tartósabbá válik? Nagyon nem. A nagy versenymotorok is akkor tartósabbak kellene, hogy legyenek, mint a hétköznapi utcai autók, pedig pont ugyanúgy használva sem azok. Kezdjük ott, hogy mit értesz motor alatt? A komplett szívét a rendszernek, hajtásláncostól, üzemenyagrendszeren át a motorblokkig? Nem beszélve persze a hengerfej és egyéb ilyen nyalánkságokról.
Más felhasználási ígényeknek tervezik a V8/V10/V12, de még a soros hat hengeres és V elrendezésű motorokat is. Az nem lesz hosszabb életű azért, mert te takarékon használod pl. 16%, ahogyan írtad.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
na mégegyszer, mert nem érted: ugyanakkora teljesítmény leadásához a nagy motort százalékosan kisebb terhelésen kell jártatni, mint a kicsit.
a nagy versenymotorok azért nem tartósabbak, mert nem ugyanúgy járatod. sokat dob az állításom igazságtartalmán, ha nem almát körtével hasonlítasz össze, tehát összemérhető motorokat hasonlítasz össze. például egy 1.6-os astra motort nem hasonlítasz össze egy 1.6-os ferrari f1-es motorral.oké, nem hosszabb életű, akkor lemegyek a ház elé a parkolóba és megsiratom a nem hosszú életű motoromat. maradjunk annyiban, hogy a saját tapasztalatom preferenciát élvez.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Carlytoo
aktív tag
maradjunk annyiban, hogy a saját tapasztalatom preferenciát élvez.
Senkit nem érdekel a saját preferenciád. Rengeteg ilyen jellegű ismeretterjesztő előadáson voltam és volt ez is téma.
na mégegyszer, mert nem érted
Nagyon is értem.
Eleve parttalan a felvetésed, mert aki V8-at vesz, az nem tötyögni akar. Aki kis benzines valamit vesz, az meg megelégszik a tötyögéssel.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Anaren91
senior tag
Am teljesen megértem a sztoridat, nekem is hasonló volt a helyzet amikor vettem az enyémet. Régi szerelmem volt az e60-as kasztni, szal nekem ez volt a cél, hogy egyszer legyen egy M-packos e60-am.
Hónapokig jártam utánna, milyen betegségei vannak, miket kell megcsinálni rajta, típusbetegségek, aztán a vadászat ey jól szervizelt példány után.
Néztem minden féle motorral, de a végére oda jutottam, hogy ha már M-pack akkor menjen is a kocsi, meg ha már lúd legyen kövér... Szal a 35d mellett döntöttem, mert több is volt dízel eladó, meg a benzinestől kicsit tartottam is (35i)
Nameg ha később esetleg úgy döntök,( bár nem mostanában lesz, hosszú távra tervezek a kocsival ) jobban eladható egy 35d mint egy 20 vagy 25d. Na meg jobban felszereltek is, ami áldás és átok is egyben (1.3 misi egy aktív kormánymű... viszont imádom )
Szal hasonlón mentem keresztül mint te, csak budget verzióban De hát mindenki addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér
Remélem sok örömöd leled majd benne, aztán kérjük a folytatást, ha megjött a gépMSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
#50192640
törölt tag
Igazából most esett le, h cégautó lesz. Namármost egy ilyen ultrazold aszfaltrombolo milyen cég profiljába illik bele?
-
bzoley
veterán
Annak ellenére választottam a V8-at, hogy lényegében csak "tötyögök". De nagyon nem ugyanaz, mint a jó öreg 1.4 Ecotec-em volt(szerettem). Türhetően vitte a 9xx Kg-ját, de a negyedik fokozatot ritkán látta, és 3000rpm magaságában érezte jól magát. Most elég csak simítani néha egy picit a gázpedálon, pár másodperc alatt megvan az utazó sebesség úgy, hogy a mutató alig megy 2000rpm fölé. A többit a lendület intézi.
Bambanő kifelejtette a jótékony hatások közül a tömeget. A nagy motorokat jellemzően nem Suzukiba rakják, hanem hozzá illő bódéba. 2T másképp vonul az úton. A saját tömeg és a lendület kigurítja a világból, és másképp viszonyul az útegyenetlenségekhez is. Nem ráz, nem pattog. Egy méretesebb vasban nyugisan közlekedni már-már unalmas, az elalvás veszélye is nagyobb
Most, 200k km magasságában szinte még bejáratós, néhányszor ennyit még biztos elmegy, mert nincs kispórolva belőle az anyag.[ Szerkesztve ]
-
Carlytoo
aktív tag
Igen. Már felhomályosítottak erről. Egyébként teljesen igaz. Sokkal strapabíróbb, minőségi anyagokból tervezték és ez garancia arra, hogy tovább kellene éljen, mint a kisebb motorral szerelt társai. Ráadásul egy adott sebesség eléréséhez közel sem kell akkora erőt kifejteni a motornak.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
válasz #50192640 #72 üzenetére
Csak hogy egy banki vezető (menedzser) egy alkalmazott. Ahogy nagyobb cégeknél is a céges autóval rendelkezők (középvezetők meg attól felfelé) alkalmazottak. Nyilván, ők kapnak egy olyat autót ami sugároz egy visszafogott professzionalizmust, mondjuk valami nem színes német prémium autót. Azzal nagyon mellélőni nem lehet, meg amúgy sem a cég pénzéből kell "önmegvalósítaniuk".
Amikor a cég a tied, az más kérdés. Magadnak megveszed azt, amit akarsz. Ismerek olyat, aki középmotoros, lapos sportkocsit is cégben tart. Nyilván itt arról van szó, hogy rengeteg pénzt lehet spórolni, ha beviszed a cégbe egy kocsit. Pl. az imént említett ÁFA visszatérítés a lízing díjból, de ezen felül leírhatsz egy csomó kocsival kapcsolatos költséget is, amivel az adóalapot csökkentet, akkor ott a TAO, stb.
15M felett senki nem vesz magánszemélyként autót (max ha gusztustalanul gazdag, de inkább akkor sem, ha nem hülye), mert brutál különbségek vannak árban/költségben, ha cégbe beviszed és optimalizálod.
-
updog
senior tag
"15M felett senki nem vesz magánszemélyként autót "
kiszámoló pont nemrég írt erről (is)
Csak egy gondolatot emelnék ki az egyik hozzászólásából: "cégként az ember sokkal könnyebben szórja a pénzt, mintha nem is az övé volna. Pedig az övé ugyanúgy. (Maximum adózás miatt nyersz rajta egy keveset, ha cégként veszed az autót, de attól az még egy drága autó, amit magánemberként nem vettél volna meg annyiért.)"
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
De ez a poszt másról szól és amit kiragadtál a kontextusból, az sem ez.
Ez olyan emberekről szól, akik nem tudatosak a pénzügyekkel. Ha magának 4M-ért venne autót, a cég pénzéből meg 12M-ért, akkor ott azért vannak nagy bajok.
Konkrétan az én példámon. Ha magánszemélyként veszem, akkor az elején egyben le kell tennem az összeget vagy fogyasztói hitelt kell felvennem, valószínűleg jó nagy kamatra.
Ha cégbe veszem nyílt végű lízinggel akkor viszont, ha csak az 50%-os átalány áfa visszatérítést veszem figyelembe (amihez útvonal nyilvántartás sem kell), akkor majdnem koppra kijön a névérték a 48. hónap végére Tehát kamatostul sem fizettem többet és nem egyben az elején, hanem elnyújtva. És ugye a jelenérték számítást mindenki ismeri, ez valójában így tehát jóval kevesebb pénz
És akkor még - hangsúlyozom - csak az áfát vettem számításba, azt is csak 50%-kal, az egyéb költségek leírását meg a TAO-t még figyelembe sem vettem.Szóval ez a Maximum adózás miatt nyersz rajta egy keveset megállapítása a szerzőnek egszerűen nem igaz, nem tudja, hogy miről beszél.
-
updog
senior tag
"Ha magának 4M-ért venne autót, a cég pénzéből meg 12M-ért, akkor ott azért vannak nagy bajok."
Nyilvánvaló Erről szól a cikk, hogy sok vállalkozó igazából alkalmazott aki csinált egy vállalkozást, és fingja nincs az egészhez (én is ismerek ilyet), és/vagy csak az okosságok miatt csinálja (bocs hogy rögtön ez jutott eszembe a hsz-edről de na, itthon élünk ).
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Az haszongépjárművekre kell.
Személygépkocsira útvonal nyilvántartás kell akkor, ha az tartós bérlet vagy nyíltvégű lízing konstrukció keretében van finanszírozva és az 50% ÁFA átalánynál többet akarsz visszaigényelni. Azt az útvonal nyilvántartásod tudja igazolni, hogy ennél nagyobb arányú volt a céges használat.
Ha megelégszel az 50%-kal, akkor nem kell semmi.[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Kedves HussarF!
Én is belemennék a zsebturkálós hsz megírásába, meg a japánt vennék verzióba...
DE!
A jelenleg kapható legnyálcsorgatóbb forma tulaja leszel. Egy olyan tárgyé (!!!), ami autó, amire még a feleségem is (!!!) is azt mondta, h ez szép, ez néz ki valahogy, ezen látszik, h odafigyeltek tervezéskor.
Szóval, hajtsd, élvezd
Hátra én B rendszámot tennék, előre matricát! -
Nem fogalmaztam elég egyértelműen
Az első rendszámot érinti a kérdés. Hátul van hely az alap rendszámnak rendesen. Már vettem is hozzá egy ízléses, vékony keretű trikolor keretet.
Elöl a problémás a dolog. Az olaszoknak van kisméretű rendszáma, ami kb. bárhol elfér, így nem is nagyon törték magukat, hogy elöl normálsi helyet alakítsanak ki neki.
Gondolom úgy voltak vele az olasz formatervezők, hogy "Minek azt? Ez művészet. Az ilyen rendszámos, adminisztrációs bizbaszokat meg majd megoldják valahogy, nehogy már a gombhoz varrjuk a kabátot"
A B típusúra hajlok most, az foglal a legkevesebb helyet.
De köszönöm neked is meg a kedves nejednek is. -
Anaren91
senior tag
Csak megerősíteni tudom. Jó az, ha van tartalék a kocsiban.
Tegnapi eset:
Nem tudom mennyire ismeritek az utat Szerencs-Sárospatak között, de egy 1 sávos út, elég forgalmas, sok a kamion, meg a transporterrel magát rally pilótának képzelő egyén. Megyek tegnap Patakra, 2 kamion meg vagy 3 személyautó előttem, egyszer csak az egyik gondolt egyett, hogy ő majd végigelőzi a sort. Hát már én fostam, hogy összecsukják szemből, mert azt a 2 kocsit+2 kamiont vagy 20 másodpercig előzte. Nyomja neki a szerencsétlen, de nem megy a kocsi. Nekem ez a mutatvány pár másodperc volt, tekintve 100-200 között is eléggé jól gyorsul a járgány, szal ha én meg akarok előzni egy sort, csak nyomok egy kövéret, és már meg is van az előzés....
Sokan azt hiszik, hogy a lóerő, meg nyomaték csak arra jó, hogy 200-al mennyél állandóan, arra meg minek mikor annyivel nem lehet menni itthon... Hát sokszor ez az erőtartalék a különbség a között, hogy meg tudod-e előzni azt akit akarsz, vagy szemből legyalulnak, főleg ha rosszul méred fel a helyzetet előzés előtt...
Így is kétszer meggondolom, hogy elkezdjem-e az előzést, egyrézt a vacak út miatt, másrészt eléggé rosszul belátható az út arrafelé, de amikor azt látom, hogy valami seggtaligával ő belekezd egy kanyar előtt, úgy hogy semmit nem lát, meg a kocsi se megy, akkor egyrészt lelassítok, mondom ha ezek csattannak én nem akarok hátulról beléjük menni, másrészt elgondolkodok, hogy vagy ennyire nem számít nekik a saját és mások élete, vagy szimplán ekkora idióták...MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
Nem kellene használt olasz autó, de azért erre nekem is megindult a nyálelválasztásom. Új autó, garanciás, sok probléma nem lehet vele. Ha megtehetném anyagilag, esélyes lehetne, mert tényleg szép, speedzone is csinált nem egy tesztet róla, jó autó. Bár mindíg is német autó párti voltam, de az elismerem, hogy ez a Giulia jól sikerült és szép.
Közúton meg álltalában a az 1.4 seggrakétákat látom túlvállalni magukat...
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Somatom
veterán
-
veterán
Annak ellenére választottam a V8-at, hogy lényegében csak "tötyögök". De nagyon nem ugyanaz, mint a jó öreg 1.4 Ecotec-em volt
Hány köbcentis a vényóc és hány lóerős?
Mert a Quadrifoglio V6-os motorja 2900 köbcentiből hoz ki 510 lóerőt, ami a belsőégésű motorok között eléggé forszírozott üzemnek számít.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
bzoley
veterán
válasz Donki Hóte #99 üzenetére
Szerintem nem kéne egy duplaturbós már-már vesenymotort és egy ódivatú szívó v8-at összehasonlítani. Nem is ugyanarra van kitalálva.
Sima 5.7-es motorról van szó 340LE/530Nm mellett. Alacsony fordulaton köbcentiből van ereje turbó/kompresszor nélkül.
Forszírozott üzemről akkor beszélhetnénk, ha rajta lenne egy kompresszor és Hellcat-nek hívnák
Új hozzászólás Aktív témák
- Acer Aspire 7 A715-72G
- Anker Soundcore Life Q20i Hybrid ANC Bluetooth fejhallgató (Új / bontatlan / 1.5 év garancia)
- Surface 4
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i5-8G I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!