- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Elérhető Európában a Samsung Galaxy M15 és M55
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- HMD receptből készült anti-okostelefon a Heinekentől
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Android szakmai topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Duotts F26 - megoldjuk erőből
Hirdetés
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz t72killer #98 üzenetére
Nem egészen, mert vannak egyéb költségek is, amik a benzinesnél magasabbak. Viszont azt olvastam egy másik topikban, hogy ezt úgy kell számolni, hogy az a 12 ezer mennyit fialt volna neked adott idő alatt. Nyilván fogy, mert ugyebár tankolsz, de azért csak hoz is valamit.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bteebi
veterán
"...ugyanis hamarosan drágább lesz hagyományos autókat gyártani, mint elektromos verziót. A belső égésű motorokkal szerelt járművek gyártási költségei egyre csak emelkednek."
A lényeg: NEM lesznek olcsóbbak az elektromos autók, sőt talán konkrétan drágulni fognak azok is, viszont a belső égésű motorral szerelt autók BRUTÁLISAN SOKAT fognak drágulni, GYORSAN, szóval összességében többe kerülnek majd az elektromos járműveknél.
Eközben meg majd szépen elvesztik az elektromos járművek szinte az összes eddigi előnyüket, pl. olcsóbb üzemeltetés (bár a szervizelésük egyelőre még talán olcsóbb lesz), illetékmentesség, ingyenes parkolás. Ezzel együtt azért valószínűleg még mindig pozitív lesz a mérleg. A szennyezés mértéke talán hasonló lesz összességében, de legalább nem a városokban, diszperz módon, hanem erőművekben, pontszerű forrásokban koncentrálva.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz hypno skate #67 üzenetére
Az a baj, hogy politikusék komolyan gondolják a 20xx után csak elektromos autót lehessen forgalmazni dolgot, a dátum változik. Országos szinten is és EU szinten is ez megy.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz parandroid #78 üzenetére
"Bár én a kéziféket (rögzítőféket) is csak extrém esetekben használtam, sima parkolásnál nem. Most bezzeg beteszem az automatát P-be, aztán már hallom is, ahogy az elektronika húzkodja be."
Valami EU-s idiótaság miatt ez kötelezö P nélkül is. gyújtást levéve muszáj az autónak aktiválni a rögzítöféket. Ennek folyománya, a gyárban mozgatni az autót, így külön állapota van a rendszereknek, hogy ott deaktiválva legyen.[ Szerkesztve ]
-
"ezt úgy kell számolni, hogy az a 12 ezer mennyit fialt volna neked adott idő alatt. "
Úgybizony, mert a 12k vagy bent van valami befektetésben, vagy ha részletre veszed a járgányt, akkor ott figyel az alsóhangon évi 5-7% kamatláb, szóval lesz az 14k is. A dízeles dög octaviámra nem költöttem 10év és 250k km alatt 4k fontot szervizre, pedig kapott az már mindent szíjtól kezdve új kuplungig, minden nyugatisztánban cserélve.
+ráadásképp itt a mitvegyünk-topikból a leasing-hisztim: egy 5éves használt nem kicsit olcsóbb biznisz. Elektromosból meg ugye igencsak fajsújos kérdés, hogy mit kapott az az akksi 5év alatt, illetve most akkor mennyit ér, mennyit tud(!) majd 10éves korában a járgány. Azért villanyautó topikban olvastam én olyat, hogy az illető az 5+éves kocsijával télen már max 30-40km-re mer elindulni...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
miért gondolja mindenki, hogy a villanyautót olcsóbb szervizelni?
betolod a benzinesedet a sarki mekkmesterhez, megcsinálja gombokért.
betolod a villanyosodat a sarki mekkmesterhez, szó nélkül elzavar. betolod a márkaszervizedbe, ott szépen elmagyarázzák, hogy a villanyos szereléséhez külön szerszámok, műszerezettség kell, spéci szakvizsgázott szerelő, stb. stb. ilyenkor két eset fordul elő: közlik, hogy ez nekik nincs, mehetsz, vagy közlik, hogy oké, van, csak 3x munkadíjért és 35 hét a várakozási lista.szerk: egyébként meg az üzemeltetési költségekről annyit, hogy jelenleg a villanyautó üzemeltetésén brutális dotáció van. azért olcsó, mert részt veszel a politikusok választási kampányában, akik azzal kábítják a választókat, hogy ők milyen zöldek, cserébe a jelenleg elenyésző mennyiségű villanyos extrém kivételezett. majd nem lesz az és akkor jön a döbb.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Szépjóreggelt , egy szintén vidékenélő . És ez bizony itt a #hanyatlónyugatiában is így van. Egyszer szagoltam márkaszerviz környékére a kocsival, faékprimitív feladattal (ködlámpa átprogramozás): hímezés-hámozás után az ajtónálló csaj mondott egy 170 fontos "ajánlatot". Azon kívül, hogy egy 20£-os ebay-es kábellel magam megcsináltam, egy szomszéd faluban lakó szaki szintén megcsináltan volna 20£-ért. Szóval ennyit a szépen padlókövezett, légkondis, egyenruháskisasszonyos márkaszervizekről. Többet olyan helyre nem teszem be a lábam, ahol a főnök keze nem látott szerszámot.
A dotációnak (alias beetetés) lassan vége, többek közt azért is, mert a különböző államok hiper-túladósodták magukat. Nem a #soroscionistagonoszusaháborúja miatt, hanem mert szimplán ellustulták a 10+évnyi hiperalacsony kamatos konjunktúrát, a szigorú pénzügyi környezet itt lesz velünk a következő évtizedben, igen sok racionális lépést magával hozva.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
azbest
félisten
ha nem 20-30 éves tragacs, akkor ahoz is kell már spéci kódkiolvasó és elektronika, amit a gyártótól vehetsz meg aranyáron a szervizeléshez.
Az elektromos autónál a nagyfeszültségű rendszer extra, ahhoz kell külön képzettség és felszerelés.
A benzintes autókbál sokféle fogyó-kopó vacak van, amit rendszeresen szervizelni kell, s persze minden látogatáskor megpróbálnak mást is eladni neked. Ez a lényege. Az elektromosnál meg ablakmosót kell tölteni?
#107t72killer
sosem volt újdonság, hogy ha egy vállalkozással dolgoztatsz, akkor nem anyagáron végzik a munkát, hanem az idő pénz és mindenféle bérleti díjakat, fizetéseket és adókat ki kell termelniük. Pont ugyanez van, mint az otthon főzésnél. Ott sem az alapanyagért kell fizetni a nagy pénzt, hanem a szolgáltatásért és a cég költségeinek kitermeléséért.[ Szerkesztve ]
-
Mert a sarki maszek szerviz anyagárban dolgozik, pláne nyugaton ? Mesélj még.
Igen, a "szakszervizben" kb 3x annyi lótifuti ember bérét kell még feleslegesen kifizetni, de bőven több órabért hagyok a sarki ügyesembernél is, mint a munkásainak adott bér duplája. (ha jól rémlik a kuplungcserénél 40font/óra volt az óradíj-rész).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
azbest
félisten
válasz t72killer #109 üzenetére
ne viccelj már... aki nem veszi meg a gyári felszerelést, nem gyári módszerrel javít, hanem bontóból vagy kókányolásból összetákol valamit, persze hogy olcsóbb. De az is drágább annál, mintha te magadnak megkókányolod.
A cégnek nem csak a melós nettó fizetése van, hanem rengeteg adó és a hely fenntartása is még sok egyéb mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Semmiféle bontó. Én boltból megkapom az eredeti sachs kuplungkészletet újonnan 180fontért, szakszerviz anyagktg-re felszámol 500at a molekulaszinten azonos alkatrészre. A szerviz, ahol voltam, hóttziher nem vakerált 6 órát a ki-be szereléssel, órabér formájában terhelték rám az ütemköltségeiket. SEMMIVEL nem kaptam volna jobb szolgáltatást egy csilivili szakszervizben, mint ezeknél a srácoknál.
Még1: ismerek egy maszek szervizest: hozzá mennek a környékbeli öltönyös szakszervizesek motorikus problémákat felderíteni-javíttatni. Frenetikus...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Alaaf Pi #104 üzenetére
Ha ez így lenne, nem tudna végighúzni a gépsor a mosóutcán. N-be téve leállíthatom a motort (ugye nem kulcs van, hanem start/stop gomb), nincs rögzítőfék. Persze ha kiszállnék, csipogna, mint az őrült, bezárni meg nem engedné, de ez így ok nekem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz t72killer #111 üzenetére
Bírom ezeket a meséket az öreg halászról, aki elmeséli a 40 év élettapasztalatával, hogyan kell a lágyhibrid, duplaturbós motorokat meggyógyítani, amit a balfasz szakszervizesek csak kókanyolnának. Ja, a gyártó meg poénból járatja a szakszervízgárdát félévente (meg nagyobb modellmegjelenéseknél) továbbképzésekre. Ezt az öreg meg mind letölti a netről az újabb autókhoz, pedig csak egy öreg 486-osa van a műhelyben, de a cd tálcájábanban annak is hamutartó figyel 12 éve.
Hát, te tudod. Én kerékcserére szoktam kis sarki műhelybe vinni az autóimat (mert nincs kedvem az utcán szerelgetni, meg elvileg felénk ez tilos is), pont annyiért csinálja a sarki kisvállalkozó, mint a bmw szakszervíz, csak az utóbbitól, tisztán, kívül-belül kitakarítva kapom vissza az autót, a levett kerekeket szintén tisztára suvickolják, és bezacsizzák. Meg tudom mutatni az áfás számlát mindkét helyről, ha érdekel. Amúgy meg 20 éve egyetlen alkalommal voltam nem szakszervízben az autómmal, amikor Mo-n átlósan végigrepedt egy kőfelverődés után a szélvédőm, és nem akartam vele 35 km-t autózni, viszont sürgős volt. Na, azt egy ilyesmi független szaki csinálta meg, de az csak egy szakadt G Astra volt. Most a Mazdával ezzel a 12 féle szenzorral, meg érzékelővel a szélvédőben már eszembe sem jutna ilyesmi. Nyilván nem is annyiba kerülne, de ezért van biztosításom (+adac).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
Ez nem így működik. A márkaszervízekben nem javítanak, hanem cserélnek. Nagyjából betanított munkás meló. Olyan is a fizetés. Aki tehetséges, szorgalmas, az onnan kikupálódik és önállósítja magát, mert hülye lenne betanított munkás bérért adni a tudását. Jó szakembert nem a szakszervízekben találni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
TeeJay
félisten
válasz cherubion08 #97 üzenetére
Mr. Fusion-re gondolsz te lásd Back To The Future
Unokáink meg röhögni fognak majd hogy akkuval meg benzinnel szenvedtünk egy évszázadot nekik meg már csak valami fúziós kis tenyérnyi méretű reaktor lesz a kocsiban amibe bedob valami kis tic tac méretű anyagot és azzal 3évig elszalad az autó gond nélkül
[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
válasz parandroid #113 üzenetére
Nem az öreg halászról beszélek, hanem pl egy Baden-Württembergi szakiról, akihez fél Zürich hordta át a kocsiját trabanttól(!) ferrariig. Nem a "kioperáltam a bontott mergából a turbót, ráapplikáljuk" műhely - persze külön rendelésre olyat is lehet.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
aktív tag
-
-
leslieke
Jómunkásember
Én sehol nem mondtam, hogy nem kell semmit csinálni, más szavához meg semmi közöm.
Vsz minden gépjárművet karban kell tartani.A számokat meg nem kell elhinned, magánügyed a kételkedés.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
válasz leslieke #123 üzenetére
jól fogalmaztál, számokat közöltél, nem információt.
nem írtad meg, melyik milyen autó, milyen munkákat csináltak rajta, stb.
még annyit se legalább, hogy egy kategória-e vagy sem.
ha lenne egy lambóm, biztos több lenne rajta az éves szervizköltség, mint egy leafen.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
leslieke
Jómunkásember
2 éves Nissan QQ és 5 éves Opel Ampera-e. Az éves kötelező szerviz, amit a gyártó előír, hogy ne bukd a garanciát. Így már könnyebben megérted vagy magyarázzam tovább is?
Egyéb kötekedés? Mire van még szükséged? Mateklecke, hogy melyik szám a nagyobb?A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
TeeJay
félisten
válasz leslieke #119 üzenetére
15éves korban kellene összehasonlítani amikor már az akku hiába kamuzzák akkor se fog 50%-ot sem tudni mert nyáron forró placcon áll a kocsi télen meg -10fokban.
Kizárt hogy a cellákban semmi kémiai degradálódás nem lesz ennyi idő alatt
Telefonban is 1-2éves korában még oké az akku 3-4évesen meg már döglődik pedig azt csak napi 1x töltöd kb. és nem 250A-al meg nem az utcán áll.
Ott majd csúnya számok jönnek ki ha akkupakkot kell cserélni, az felér egy gazdasági totálkárralMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
8th
addikt
"Ott majd csúnya számok jönnek ki ha akkupakkot kell cserélni, az felér egy gazdasági totálkárral."
15év alatt vagy 15x cserélsz olajat, cserélsz kuplungot, katalizátort, kipufogót meg még ki tudja mit ami egy elektromosban nincs. És akkor még egy alacsony szervizigényű szívóbenzinről beszélek nem a mai turbós részecskeszűrős közvetlen befecskendezésű automata váltós benzines és dízel autókról ami 15éves korára szintén gtk körüli állapotba kerül olyan drága hozzá az alkatrész. Ha így nézzük és persze hozzávesszük az elektromos alacsonyabb üzemeltetési költségeit is az akkupakk többmilliós cseréje ellenére sem biztos, hogy az elektromossal jár rosszabbul az ember fia.
-
TeeJay
félisten
[link]
Bjørn Nyland
drive-os táblázatot pörgesd baromi sok autót tesztelt nagyon részletesen
és van egy oldal itt degradation névvel
Ahogy nézem 7-10év alatt lazán 30-40% kiesik az akkuból tehát már jó ha csak féltávval számolsz és emiatt még sűrűbben kell töltened ami miatt még gyorsabban növekszik a degradáció8th: te is csekkold meg a táblázatot
2éves Audi e-tron 300 DC gyorstöltésnél 9%-ot már eldobott az akkuból pedig az nem trabant kategória elektromos autók között[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
-
Hi!King
őstag
A puszta gyártási költsége most is alacsonyabb lenne az elektromos autóknak, csak benzinesből többet gyártanak, ezért nagyobb a mérethatékonysága, illetve elektromosnál egyelőre nagyobb részét teszi ki az árnak a fejlesztési költség, illetve a marketing felár.
-
8th
addikt
Bő egy éve vettem egy olcsó benzinest második autónak (munkásautónak). Amit ezalatt cserélni kellett:
Vásárláskor az összes szűrő és összes folyadék plusz vezérlés készlet vízpumpával és termosztáttal együtt. Ezen felül: kuplung bovden + hosszbordás szíj készlet + gyertyák + hidrotőkék + motortartó bak + fűtő radiátor + vízcsövek + hátsó kipufogódob + alsó és felső tömítéskészlet mert orrán száján nyomta ki az olajat.
A vége 274 000 Ft lett munkadíjjal együtt. De! A kuplungom már nagyon fent fog állítottak rajta de nem igazán lett jobb szóval hamarosan arra is kiugrik majd a zsebemből egy jó 60k. Sima szíjas hidraulikus szervokormány van benne ami csöpög fel kéne újíttatni azt is. Arra 140k-s ajánlatot kaptam (anyag + munkadíj + futóműállítás). Talicskával viszi a pénzt pedig ez csak egy könnyen szerelhető műszakilag kőbalta proli Opel amihez gombokért van minden nem egy BMW vagy Honda ahol arany árban mérik az alkatrészt (is).
Ehhez képest egy használt elektromos autó fenntartási költsége lófax. Néha csekkolod a fék és a futómű állapotát meg szorgalmasan töltögeted bele az ablakmosó folyadékot. Kb ennyi.
Csodás táblázat de, hogy egy új elektromos autó aksija mennyit amortizálódik ~10éves korára az pont a tulajokat érdekli a legkevésbé. Ők az a vásárlói réteg aki megengedheti magának, hogy 5-6 évente új autóba üljön át. Egy Audi e-tron tulajt szerinted érdekli mindez? Ne viccelj. Pont leszarják. -
babo105
csendes tag
Az elektromos meghajtásé a jövő. Ebben majdnem 100%ig biztos vagyok. Azonban, hogy hpgyan állítjuk elő az elektromos áramot az lesz kérdés. A hidrogén hajtás is jó lehet, csak ott ugye a hidrigén cella gyártása okoz fejfájást a sok ritka földfém igény miatt.
Az akkumlátoros vonal nem rossz irány. DE! Van egy nagy de. A Jelenlegi felállásban, hogy az autóval együtt meg kell vegyem az akku pakkot nagyon nem jó dolog.
Sokkal jobb lenne, ha végre az autóü gyártókat köteleznék egy szabvány akku forma támogatásra az autókban. Lehetne 3 féle verzió: 70KWh, 110KWh, 170KWH, így minden autóba meg lehetne adni, hogy melyiket támogatja.Hogy miért lenne ez jó? Mert végre az eddigi benzinkutak átépítésével meg lehetne oldani, hogy az autón cserélhető lgyen gyorsan az üres akku egy tele akkura.
Mit nyernénk ezzel:
- gyors "tankolás"
- olcsóbb elektromos autó
- eddigi benzinkut üzemeltetők továbbra is lenen munkájuk, de már akku csere és töltés
- nem kellene a háztartásokba elvinni az áramot amivel töltik az autójukut az emberek
- akku gyártásra és töltésre külön ipar épülne fel.
- akku lassu töltése valahol városon kívül, ahol rendelkezésre áll nagy kapacitás és töltőáram
- az akku úgy lenne megcsinálva, hogy tényleg hosszú távon jókl bírja.
- lassú töltés kedvez az akku élettartamának
- töltés tényleg megvalósulhat tisztán megújulóból
Mit "vesztenénk":
- az akut csak bérelnénk, ezért nyilván többet kéne fizetni mint egy töltésértA fentiek mind csak saját gondolatok, de én nagyon várom, hogy mikor esik le valakinek, hogy például ha ma Magyarorszgon minden autót éjszaka egyszerre akarunk feltölteni, akkor ahhoz közel 3,5GWh köztt van. Azaz óránkáént 3,5 wigawat áramot kellene töltésre használni. (számolás: 70KWh-s akku, 8 óra töltés, 400.000 autó, veszteség mentes). Tehát nem fog menni ezzel a konstrukcióval és mindenki jól át lett verve.
-
Somatom
veterán
De, tizen év múlva ezek az autók kerülnek majd hozzánk. Nyilván nem nekik fog fájni, hanem a kis(ebb) pénzű 2., 3. tulajnak. Az első tulaj az ICE -re sem költi azokat, amiket leírtál. És akkor még nem beszéltünk a törött autók bízniszéről. A trehány, "okosban" javítások után szoktak jönni a rohadások, beázások, meg az egyéb bajok. Ez egy EV bódéjára ugyanúgy érvényes.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
"Sokkal jobb lenne, ha végre az autóü gyártókat köteleznék egy szabvány akku forma támogatásra az autókban. Lehetne 3 féle verzió: 70KWh, 110KWh, 170KWH, így minden autóba meg lehetne adni, hogy melyiket támogatja."
Teljesen irreális elképzelés, ráadásul megölné az innovációt és a versenyt is.
Az akkucsere-sztori is halott dolog egyébként. A világ nem ebbe az irányba megy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
A 2-3. tulaj majd nem magánszemélytől veszi az autót, hanem olyan kereskedőtől, aki felújította/cserélte benne az akkut. Vagy ha nem, akkor ő maga megteszi ezt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
madgie
titán
válasz t72killer #132 üzenetére
Felezi? A Leaf + Soul dolgokat hagyjuk a táblázatból, egy korosabb, normális folyadékhűtésű i3 vagy Tesla minimálisat veszít a korához képest, arról nem is beszélve, hogy szinte borítékolom, hogy Bjorn nem csinált a mérések előtt lassú AC "csurigtöltést", amikor még hagyod órákig szüttyögni a töltőn a dodzsemet (pedig már látszólag 100%-on van), hogy a BMS rendbe rakja a cellákat.
-
Egyelőre ennyi független mérés van, ha tudsz elfogulatlan forrásból valamit mutatni, csupa fül vagyok .
Emlékeim szerint pl a zoe akksibérlős konstrukcióban 10év alatt bőven kifizettetik veled egy egész új akksi árát a km-korlát mellett. Nem véletlen.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #142 üzenetére
Akkor a kereskedő majd bukni fog rajta, vagy beépíti az eladási árba? Tök mindegy, hogy ki cserélteti ki, mindenképpen a 2., 3. tulaj fogja kifizetni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
madgie
titán
válasz t72killer #144 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy a mérés rossz, hanem azt, hogy a Leaf + Soul hírhedten vacak, mert nem temperálja az akkukat, azokból nem érdemes kiindulni.
Meg arra kérdeztem rá, vajon rendesen csurig lett-e telenyomva az adott autó mérés előtt, mert balanszírozás nélkül a SoH is kisebb szám lesz. -
Somatom
veterán
válasz parandroid #146 üzenetére
Akkor hiába EV, tizenéves korában a 2., 3. tulaj ugyanúgy mélyen zsebbenyúlós költségekre számíthat, mint egy lCE esetében.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ez sem volt kérdés. Nyilván, semmi nem örök életű. Ettől függetlenül itt nem ezerféle dolgot kell majd cseréltetni, hanem a standard kopóalkatrészeken (fék, gumik, stb) kívül gyakorlatilag csak az akkut/akkupakkot. A benzin/dízel szarokba most azért olcsóbb minden, mert ezer éve készülnek, komplett iparágak álltak rá az utángyártott alkatrészekre, ettől még az egész egy rémálom. Majd az akkufelújításra is ráállnak, és az is olcsóbb lesz - cserébe valószínűleg gyengébb is, mint egy új gyári akku, ahogy az a mobiloknál/laptopoknál is történt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung s21 5G 128gb 8gb
- Beszámítás! Asrock H310M i5 8600K 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RTX 3060 12GB ZALMAN S4 FSP 600W
- Beszámítás! MSI B450M R5 2600X 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1070 8GB ZALMAN Z1 Neo Corsair 520W
- Beszámítás! ASUS B450M R7 5700X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ZALMAN S2 TG Chieftec 750W
- Beszámítás! ASUS B450M R5 5600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN S2 TG Cooler Master 650W