- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor 90 - modellalkat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
Hirdetés
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
Nem mindben, de a lényeg hogy gond van az elektronikájukkal.
Mert ugye nem csak a vezérlés mehet tönkre. Tele van az autó vezetékekkel és szondákkal.
5 évet voltam bent a Mercinél dolgozóként. Szinte mindenki a vezetékek szerelését utálta a legjobban. Nagyon kényes munka és könnyű elrontani.
Arról nem beszélve hogy az elvileg új vezérlőt fogalmad nincs hányszor éri ütés. Attól hogy béna a gépkezelő és borul a paletta simán visszacsomagolják és megy az autóba. A lényeg hogy a kamera és fontos ember ne lássa. Én láttam kazalba borítva önindítót is ami utána beépítésre került mindenféle ellenőrzés nélkül. És kétlem hogy másik gyárba ehhez máshogy állnának.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #252 üzenetére
Magyarországon pont azért maradhatott meg a Merci mert 100 összerakott autóból 70-80 db indult a sor végén. Mindenhol máshol ettől rosszabb volt a kihozatal. Még a német gyáregységben is. Vagyis még több volt az emberi gondatlanság vagy mulasztás.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
leslieke
Jómunkásember
válasz 7Heads Drago #251 üzenetére
Mi a gond a vezetékkel? Netán menet közben még fel is tölti az autó a telefont vagy nem merül le folyamatos navi közben?
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
erdey_a
őstag
válasz 7Heads Drago #253 üzenetére
100 összerakott autóból 70-80 db indult a sor végén
hát erről biztosan tudnék, ha így lenne...Vérboci
-
érdekes módon nekem volt időnként bajom az autóimmal, de a vezérlőelektronika (már ha az ecu-ra gondolunk) az konkrétan egyikben se halt meg. és szenzorból se sok pusztult el, de abból mutatóban azért volt.
az tény, hogy az utólagos beépítések, pláne a nem megfelelő forrásból származók, tudnak vicces dolgokat csinálni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz 7Heads Drago #252 üzenetére
értem, tehát ha leborul a paletta, akkor a rajta levő vezérlő, ami esetleg már be volt csomagolva, tönkremegy.
ezek után ezt a vezérlőt bazi nagy csavarokkal koppra ráfeszítik a v6-os motorblokkra, ami mocskos meleg, és minden főtengelyfordulatnál rázkódik, hiszen nincs tökéletesre kiegyensúlyozva, plusz hallgatózik a blokkban a kopogásos égés nyomaira, és 20 év meg 350 ezer kilométer alatt nem megy tönkre.érzek egy kis barokkos túlzást ebben az állításban.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
7Heads Drago
veterán
És gondold el hogy a szüleimnek az Opel Corsaban ami 2005-ös újonnan vásárolt kb 6-7 évesen már volt cserélve a vezérlő. Most van benne 50-60 000 km akkor jó ha volt benne 25.000. 80-ál többet akkor megy az autó ha én ülök bele nagy ritkán. A másik rokonnak a 2014-es Ford Galaxyban az automata váltóban kellett volna panelt cserélni. Random letiltott. 1-2 millás javítási költséget saccoltak. Inkább eladták.
Egy munka során beszéltünk egy ügyvéddel aki ki ment nyaralni a családdal horvátba. A zsír új BMW turbója nem volt hajlandó leállni és mivel automata volt alig tudtak vele megállni is. Ott szépen az út szélén égett ki az egész autó. Alig pár ezer kilométer volt benne. A BMW meg nem ismerte el a hibát se. Még szerencse volt hogy ügyvéd volt és tudta mi a teendő.
Ettől függetlenül nem az új autókban fog ez előjönni. A legtöbb probléma 10+ év felett van. És ha sokat áll a napon az autó akkor hamarabb. És ezt hivatalos Bosch szervízes mondta aki az Opelt javította.
Nem kell nekem hinni. Meg kérdezel egy olyant aki autó ECU javítással foglalkozik.
by süsü[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Én lent dolgoztam a soron 5 évet. Termelés kiszolgálásban. Te hol helyezkedsz el?
Jelenleg ha jól tudom még ez sincs meg az alkatrész hiány miatt.
Az érdekes az hogy jó pár emberrel beszéltem aki járt Mexikóban és németben is. És talán az se véletlen hogy rengeteg autó legyártását tolják át németből Kecskemétre. Miközben németben kisebb db számmal évi két leállással mennek, nálunk meg 1. Lassan 2 éve nem vagyok már ott, viszont rengeteg ismerős maradt bent. Szóval kíváncsian várom te mit tudsz?Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
btprg
senior tag
Lehet hogy nem pont a vezérlő elektronikával (akármi is legyen ez) lesz gond, de vannak gondok. Sok tizenéves autó ugyan működik, de nem mennek műszerek meg egyéb alrendszerek elektronika hiba miatt. Egy bizonyos komplexitás felett egyszerűen javíthatatlan gazdaságosan.
Egy veterán autóban vannak kapcsolók, vezetékek, motorok, relék, izzók, addig egy próbalámpával meg vezetékdarabokkal bármit ki lehet debuggolni, és cserélni a megfelelő alapvető elemet. A műszereknél van egyedül analóg elektronika. Nem sok olyan lényeges dolog van az új autókban se, amihez mindenáron elektronika kéne, csak elszabadult a kártékony hülyeség és most már nincs megállás... Most már elképzelhetetlen, hogy egy autó ne egy több száz IC-ből álló kilométeres vezetékhosszúsággal rendelkező szenzorhálózat legyen. Aztán meg nyekeregnek a csiphiány miatt.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
8th
addikt
"Sok tizenéves autó ugyan működik, de nem mennek műszerek meg egyéb alrendszerek elektronika hiba miatt."
Pontosabban maga az elektronika hibátlanul üzemel(ne) de a forrasztás elereszt. Jó minőségű magas ólomtartalmú forraszanyaggal át kell forrasztgatni a csatlakozásokat az az esetek többségében végleg megoldja a problémát. Pepecs munka de fillérekből megvan és örök élet +1 nap mert nem reped meg olyan gyorsan mint az EU-ban előírt ólommentes forraszanyag.
-
-
8th
addikt
Egy két modellt leszámítva ez jellemzően a húsz évnél is idősebb autók betegsége. Elég kevesen hajtunk ilyen öreg autót ezért szerintem ez nem akkora probléma.
(#264) schawo: Azaz. Az érzés amikor tankolás közben a mögötted sorban álló odaszól, hogy haver folyik alul a kocsidból a benzin, az tényleg megfizethetetlen. Még a gyári Tankbetöltő csövem háromnegyed év állást követően. Előtte meg sem csöppent utána meg szinte folyt. Elektromosnál pl. erre sem kell költeni.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Elég kevesen hajtunk ilyen öreg autót ezért szerintem ez nem akkora probléma.
Nézz már szét az utakon kérlek. [link]
És itt nyilván nem a saját udvarodra gondolok.
Az átrozsdásodás ellen max 7 évet vállalnak. Ami el is kezdődik utána szépen. Nekem a 6,5 éves autón már volt ahogy vettem. Az utak állapota katasztrófa sok helyen. 10 év felett meg egyre több az elektronikai hiba. Meg a user és a szerelői bénázás ami hazavág valamit az autóban. Elég ha a fesz szabályzó tönkremegy az szépen kinyír mindent. Nyilván hanyagság is hogy nem cserélik le, de a tulajok nagy része csak használni szereti az autót és nem költ rá vagy ha igen gagyi alkatrészt rak bele.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
8th
addikt
Úgy jött ki, hogy az a probléma amiről beszélsz az átlagos tucat autókra huszonöt éves koruk előtt nem igazán jellemző, van amire utána sem nagyon. Előfordulhat igen, de nem jellemző. Van néhány közismerten rossz konstrukció ahol pl. a motor hője kinyírja a motortérben lévő kábelköteget vagy épp silány minőségű kábeleket alkalmaztak emiatt az autóval folyamatos szopás az élet. Ez mind tervezési hiba ami már a tervezőasztalon kiküszöbölhető lett volna. Ez nem az átlag ember problémája mert az nem vásárol se W210 E55 AMG-t se Jaguar XJ 300-ast.
7Heads Drago 269 + 271: Ez a trend. Zöldnek kell lenni vagy legalább is annak kell látszani de bármi áron. Az senkit sem érdekel milyen lesz az autó 15+ évesen a gyártót a legkevésbé. A morál a lényeg meg a jóemberkedés. Ennyi. Itt tart a világ. Az autóipar is.
Nézz meg egy C4 2.5 TDI 100-ast a kilencvenes évek elejéről. Eltelt három évtized de se korrózió se elektromos nyűgök se semmi. A mai autókkal ellentétben az kapott rendes cink fürdőt normális alapozót nem vízbázisú festékkel tüsszentették le lehelet vékonyan még normális nem környezetbarát bevonattal ellátott vezetékekkel lett bekábelezve volt ólom a forraszanyagban, a motorja hajtása agyonüthetetlen stb. Akkor még nem a profit volt az atya úr isten és nem az volt a cél, hogy 15évesen már fenntarthatatlan legyen az autó és inkább vegyél egy újat. W124 merci ugyanez. VW T4 Transporter ugyanez. E34 szintén zenész egy iszonyat jó minőségű autó az is. Azóta sajnos megváltoztak a dolgok. A Renault féle Daciával amúgy semmi bajom. Nem tartom rosszabbnak mint a többi mai műanyag tucatautót. Pénzt mondjuk nem adnék érte mert nagyon nem az én világom.
mod: egy Lodgy méretű jól variálható utastér néha nem lenne rossz de előbb utóbb majd csak a végére érek a T4 projectnek végre.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Akkor még nem a profit volt az atya úr isten és nem az volt a cél
Ne viccelj. Az autók ára nagyon sokat csökkent. Az első 96-os Ford Mondeóm 7,5 millió volt.. Inflációval korrigált áron 35 millió mai forint (év eleji. nem októberi). Abba több minden fért bele.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
8th
addikt
Nem az autók áráról beszélek hanem a tartósságukról (tervezett avulás?). Egy Mondeo mk1 feltéve ha a rozsda meg nem ette vígan fut még ma is és gombokból fenntartható mint az összes korabeli társa. Egy 1.0T motoros Mondeo pláne egy 1.5 dízel sehol sem lesz már ennyi idősen... Ez a baj.
Somatom: Sosem volt 20. "Egy két modellt leszámítva ez jellemzően a húsz évnél is idősebb autók betegsége. Elég kevesen hajtunk ilyen öreg autót ezért szerintem ez nem akkora probléma."
20 < 25
[ Szerkesztve ]
-
-
titán
Pont ezt mondom. Hogy mivel nagyon sokkal drágább volt, ezért az egészet tartósabbra lehetett csinálni. Ma egy Mondeo fele annyiba sem kerül, mint anno, és mégis sokkal több, mint fele az élettartama. Egyszerűen értelmetlen volt úgy megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
btprg
senior tag
A gyártó szempontjából logikus, az vásárlók szempontjából ettől még bosszantó. Ha valaki újat akar venni, nincs meg a lehetőség az egyszerű tartósra drágábban se.
Egyébként ezekből a dolgokból jól látszik, hogy a környezetvédelmi hisztéria egy hatalmas humbug az autóiparban. Pont ez generálja az agyonbonyolított, szarrá optimalizált (élettartamra is! ) javíthatatlan szarokat. A normális állami szabályozásnak az egyszerűség, javíthatóság, Audi 100 szintű korrózióvédelem felé kéne terelni az ipart valami értelmesen hozható károsanyag-kibocsátás mellett (pl. Euro 1-2 körüli).
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
#56573440
törölt tag
"valami értelmesen hozható károsanyag-kibocsátás mellett (pl. Euro 1-2 körüli)."
Ez nem annyira trivialis. Volt nem egy beszélgetés tcn, ytn, máshol is, hogy pl súrlódás csökkentő bevonatot akartak váltó gyártónak eladni. Nem kellett kutyának se mert+0.5 or so eur, de nagy tételben ugye... Ahogy bejött az e6 egyből mindenkinek kellett, mert X g co csökkenést tudott ami már úgy szexi.
Amíg nincs rákényszerítve a gyártó sokat nem fog tenni sajnos. Nem értek azzal se egyet hogy már 0 szép lassan amit várnak, mert a fizika ugye nem úgy működik, de a kettő között kéne valamit... Valahogy...
-
8th
addikt
Ha már állami szabályozás. Az államnak komoly összeggel támogatnia kellene az Euro4 vagy rosszabb besorolású benzinesek átalakítását. Ez környezetvédelmi szempontból nagyságrendekkel többet hozna a konyhára mint az a jelenlegi gyakorlat, hogy a tehetősebb réteget több millió forinttal megtámogatjuk, hogy egy villanyautóba ülhessen át. 1db villanyautó támogatásból jelenlegi árakat figyelembe véve (jelen pillanatban egy 4 hengeres motorral szerelt autó átalakítása 240-250k) 10 !! db idős környezetszennyezőbb autó átalakítását lehetne teljes egészében finanszírozni. Ha csak a felét állná az állam a másik felét a tulajdonosnak kellene belerakni akkor húszat. A belsőégésű motornál egyebek mellett a NOx a fő mumus ezért lehetetlenítik el a belsőégésű motort.
"Környezetkímélőbb módon ég, mint a benzin, mivel a NOX nitrogénmonoxid-összetevő a kipufogógázban csak mintegy 20%-a a benzinmotorénak, a szén-dioxid (CO2)-kibocsátása is mintegy 15%-kal alacsonyabb, valamint az elégetlen szénhidrogén is csak mintegy fele a benzinüzemnek. Szénmonoxid-értéke nullának vehető. Emellett az LPG-égéstermékek, kémiailag kedvezőbb összetételük miatt alacsonyabb gépjármű katalizátorhőmérséklet mellett is semlegesíthetők, ezáltal gázmeghajtású motorok a katalizátort kímélik." forrás
Akarat kéne csupán a döntéshozók részéről meg józan paraszti ész. Szuper, hogy a nagyvárosi dugóban ott araszol a villanyautó ami nem pöfög csak közben ott araszol vele együtt még több száz öreg autó ami igen. Ezeket kéne valahogy tisztábbá tenni mert lecserélni nincs pénze az embereknek. Erre tökéletes megoldás lehetne az lpg.
-
a szabadszívású benzines motoroknál nem mumus a nitrogénoxid.
az csak a turbósoknál gond, azok meg általában friss környezetvédelmi normának felelnek meg.
úgyhogy egy szabadszívású benzinmotort gázosítani pusztán a nitrogénoxidok miatt szimpla pénzkidobás.az, hogy egy autógáz eladásból élő társaság szerint az autógáz a király, nem túlzottan meglepő. ettől még hülyeségeket írnak a cikkben is.
a másik probléma, hogy ha gázos a gáz beszerzése, akkor a gázosítás méginkább gáz.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Én többször is tervezgettem, de sehogy se adta ki a matek, főleg úgy, hogy itt nyugatisztánban szereltettem volna nem épp 2 fillérért. Mindíg gondolok rá, amikor vmelyik (messze nem mindegyik!) kúton meglátom a "félárú" üzemanyagot, de ha egyszer max nullszaldós, akkor max nullszaldós dízellel szemben.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Alaaf Pi
aktív tag
Nem volt nagyon tartósabb. Mennyi maradt meg belőlük tízéves korukra? A többi szétrohadt, tönkrement itt ott, drága volt megcsinálni, belehalt a balesetbe a tulaja stb. Közben rengeteget fejlődött az anyagtechnika, a gyártástechnika, a szimuláció az autók többszörösen komplexek lettek, s ez utóbbi hozza is a több hibát: ha van 20k alkatrészed 200k km tesztelt élettartammal, 1% hibaeséllyel ezidő alatt, vagy van 100k alkatrészed 200k km tesztelt élettartammal, 0,5% hibaeséllyel, akkor a minőségen hatalmasat javítottál, mégis összességében nagyobb eséllyel lesz hibád.
#278
btprg Biztosan tartósabb volt a régi? Vagy csak megszépíti az idő, hogy már harminc éve nincs közöttünk? -
-
Somatom
veterán
Csak utólagos. Emiatt esetleges probléma esetén folyton ment az egymásra mutogatás. A szervíz szerint a gáz miatt van baj, a gázszerelő szerint meg semmi köze hozzá. Én meg ott álltam kettőjük között, egy göthös verdával. Volt olyan szervíz, ahol nem is vállalták, mert gázos. De, kétlem, hogy a gyári gázos autó alá külön rozsdamentes kipuffogórendszert raknának. Márpedig a normál az pikkpakk szétrohad az égés során keletkező víztől.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
pontosan, ezeket bogarásztam hónapokon át, fórumok mély bugyraiból - már a konverzió valós, 1000+EUR-s/Fontos költsége elgondolkodtatott. Gyárilag LPG-s kocsi meg fehér holló tollában kockás kullancs kategória, gyártóhoz és modellhez is kötve vagy.
#287: így-így!
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
btprg
senior tag
válasz Alaaf Pi #284 üzenetére
Sajnos nekem és az ismerősi körömnek nincs akkora tapasztalata, hogy ez alapján azt tudjam mondani, hogy biztosan tartósabb volt, a másoktól hallott dolgokban lehet időmegszépítés is persze. Akkor is voltak biztosan jobban és rosszabbul sikerült modellek. Viszont a kisebb komplexitás és (ebből is adódó) könnyebb javíthatóság nem szubjektívum.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
-
-
Somatom
veterán
válasz t72killer #293 üzenetére
A tél gyönyöreiről nem is beszélve. Gázzal nem lehet indítani, mert lefagy a reduktor. Benzines módban kell felmelegíteni a hűtővizet, aztán lehet gázra váltani. Aki csak rövid távokat megy, annak egyáltalán nem éri meg a gáz. Ráadásul a reduktor miatt gyengébb az utastér fűtése.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
-
Somatom
veterán
válasz t72killer #296 üzenetére
Ó, ez csak a
jéghegyszopóhegy csúcsa. Egyik cimborámnak Edelbrock karbi kellett a Chevy -jébe, mert a gyári öntvénye elporladt a gáztól. Nekem a Hondámban kellett gyakran szelepszárszimmeringeket cserélni, mert megkeményedtek a gáztól.
Állandó szag az utastérben, gyújtásproblémák, országonként eltérő töltőfejek, stb., stb.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8th
addikt
Ez semmi. Ezekkel a hátrányokkal simán együtt lehet élni az olcsó tankolásért cserébe. Jó pár ismerősnek van gázos kocsija a legtöbbjüknek nem három négy éve. Kifejezetten rákérdeztem náluk a hátrányaira mert a benzinesemet át akarom alakíttatni de egyikük sem említette sem a kipufogó idő előtti tönkremenetelét se a gázszagot se semmit abból amit írtál. Ettől függetlenül nem kétlem, hogy így van. Nekem nincs vele tapasztalatom neked pedig van.
mod: Minden esetre a környezetvédelmi haszna meglenne a dolognak főleg a városokban.
[ Szerkesztve ]
-
hátrányok: nem ritkán == pénzkiadás. Ha mondjuk 500£/250e Ft alatt meglenne a komplett átalakítás mindenestül, és még a kompokra is felengednék+könyvelnék az alacsonyabb emissziót, így törölnék az itteni járműadót, akkor belevágnék egy lpg-benzines octaviába. A valóság viszont inkább a duplája induló ktg, és hiába hívogató az lpg literes ára, kb 20-25%-al több kell belőle. sok apró bukta sokra megy...
még a környezetvédelemben sem vagyok annyira biztos, nem tudom az lpg tartalnaz-e 1%-nál több metánt, ha igen, akkor a logisztika alatt megszökő metán nagyobb kalamajkát okoz, mint a megspórolt CO2.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
7Heads Drago
veterán
A legnagyobb segítség az lenne a környezetnek ha azok azok autók ki lennének szedve a forgalomból amik tényleg füstölnek. Sajnos vicc a műszaki megszerzése és a rendőrök is szarnak rá. Egyik-másik autó nagyon komoly koromfelhőt ereget maga után. Nagyon sok teherautó is.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
válasz 7Heads Drago #301 üzenetére
óriási +1!
ez mondjuk nem kocsi, de jól illusztrálja a problémát:
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #300 üzenetére
Automatán persze, hogy nem fagy le. De, rövid távokon át sem kapcsol, ezért tök fölösleges a gázüzem. A 4runnerem volt automata üzemmódváltós. Bekötöttem egy 800 Wattos vízmelegítőt. Indulás előtt másfél órával bekapcsolt az időzítő. Így kb. 40 fokos vízzel indítottam. Az sokat segített a helyzeten. 3.0 V6 -nál nagyon nem mindegy, hogy mennyit megy benzinnel.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care