- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Yettel topik
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
it Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
Újrázhat a Pixel Tablet
ma Csak ezúttal dokkoló nélkül. A kiegészítő természetesen külön megvásárolható marad és elvileg érkezik az érintőceruza és a billentyűzetes tok is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz tothmaxy182 #6 üzenetére
Biztos nem, ill. nehezen tudom elképzelni. Ehhez olyan áttételezés kellene, mint a forma-1-es autókba (meg olyan kormányszögek). Szerintem Musk túl sok Knight Rider-t nézett.
" ... az irányjelző és egyéb kapcsolókar is eltűnt – helyettük háttérvilágítással ellátott, nyomásérzékelő gombok végzik a szokásos funkciókat a kormányon ... "
Ez a csúcs! Most már egy egyszerű index-eléshez is le kell az ember vegye a tekintetét az útról. Nemrég éles vita volt az egyik Tesla-hoz kapcsolódó hír topic-jában, hogy mennyire balesetveszélyes a tegyünk mindent kijelzőre és érintőgombokra filozófia. Tessék! Ezzel a hülye húzással újabb szintre emelték ezt az agymenést.#9 vicze1
+1
Én megpróbáltam ugyanezt körülírni, de a lényeg ez#10 .Szaki.
" ... a Citroen is megcsinálhatta a középen fix kormányt ... "
Az milyen szabályba ütközött volna? Az csak egy design dolog, és még jó is lett volna, ha nem jelentett volna nagyon sok plusz súlyt az a megoldás. A Tesla-é szerintem egyszerűen balesetveszélyes. Nem lehet "átfogni" rendesen.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #29 üzenetére
Nem értesz. Én a tapintásról beszélek. Az amit Te az alap, hogy ha véletlenül érek csak hozzá, akkor azt ne vegye gombnyomásnak. Vagyis, elvileg meg lehetne azt is csinálni, hogy egy érintőgomb valamilyen formájú legyen, legyen rajta valamilyen rece / kitüremkedés, ami alapján az ujj tudja, hogy "merre jár", aztán ilyen "hall elemmel" (őszinte leszek, nem tudom mi ez) az is megoldható lenne, hogy csak nyomásra történjen valami. A végén már csak egy kérdés marad: mire jó ez? Ezt egy hagyományos (nyomó)gomb is tudja.
És most nézd meg a Tesla kormányát (ami szvsz. olyan szép, mint egy lóharapás). Teljesen síkban vannak a gombok. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz collecting #33 üzenetére
Csakhogy a te Peugeot-ban - nem kicsit - más a kormány. Persze a formája rendhagyó (ezt legfőképp a műszerfal tetejére tolt óracsoport okozza) és a mérete sem szokványos, de legalább "kör". Ezt parkoláskor, veszély esetben, bárhol meg tudod fogni, és tudod tekerni.
Ezzel szemben ez az új Tesla kormány nem kerek, ill. felül hiányzik belőle egy darab. Arra is felhívnám a figyelmet, hogy kb. 4- és 8 óránál viszont kiszélesedik. Nem követi a képzeletbeli körívet. Utóbbi akár még zavaró is lehet, ha éppen a kormány eltekerve marad, és az ember úgy próbál ki- v. beszállni. Persze lehet meg van oldva, hogy a kormány ilyenkor felemelkedik, vagy középre forog (drive by wire) magától, de akkor is ... ez így valahogy, na ... szóval a jó, nem ilyen.#35 domerator
" ... ha van szervó, akkor miért nem csökken a kormánykerék mérete?"
Talán mert a kettő között nincs összefüggés? A kis kormánykerekek - legfőképp a sportkocsikban - azért jöttek be anno, hogy minél kisebb mozdulattal lehessen irányt váltani (még akkor is, ha egyébként nincs szervó).
A kezdeti szervókkal pedig az volt a baj, hogy nagy tempónál is pont ugyanolyan könnyű volt őket tekerni, mint a városban araszolva. Erre jött a sebességfüggő szervó, ami nagy tempónál "felkeményedett". Ma pedig már az áttételezést is tudják változtatni. Vagyis, nagy tempónál adott kormánymozdulat kisebb, míg kis tempónál ugyanaz a mozdulat nagyobb kerékelfordulást eredményez. Talán valami ilyesmi lesz az új Tesla-ba, és akkor talán (!) nem lesz vele egy nettó szo*ás parkolni, megfordulni (Y) vagy éppen veszély esetén manőverezni (jávorszarvas teszt).#41 Kopi31415
Köszi az infót! Tudom, hogy jóra is meg lehet csinálni (ilyen van az újabb Audi-kba is). Egy plasztiklapot nyomsz, mégis olyan érzés, mintha egy rendes kapcsolót kapcsolnál.#43 makkmarce
A Mercedes belsőkről nagyon régóta nekem is a "bazári" szó az első, ami beugrik. Ők már egy jó ideje - elsősorban - Kínának gyártanak autót. Erre az útra lépett rá szerintem a BMW is az új "vesékkel", amik végső formájukban valahogy biztos így fognak kinézni.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Fritz Teufel #47 üzenetére
" ... egy utcai autó áttételezése egészen más ... "
Tegyük fel megcsinálják, hogy jó legyen. Az átlag "sunday driver" nincs az ilyen kormányhoz ill. áttételezéshez szokva.
Még a teljesítményhez sincsenek az emberek hozzászokva. Az ilyen túlmotorizált villanyautóknál (Tesla, Taycan) egyébként is tele van a net olyan videókkal, hogy "szétszaladnak a lovak": mondjuk rossz pedált nyom a user, aztán mire felfogná, hogy hibázott, már letarolt mindent.#48 Kopi31415
"A kormányzásnak muszáj mechanikai kapcsolatot fenntartania ... "
Igen, ezt én is tudom, de ennek ellenére, amiket korábban írtam a gyártók mégis meg tudták oldani. Viszont rémlik, hogy valamelyik márkának - talán a Lexus-nak - van olyan autója, amiben jelen van mindkét megoldás. Vagyis alapból steer-by-wire, de ha gáz van, akkor egy kuplungon keresztül zár a fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között.
Egyébként pont náluk volt elég komoly visszahívás a kormánymű hibás működése miatt.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #52 üzenetére
"Steer by wire nem road legal."
Tuti-tuti-tuti? Na, rákerestem, hogy melyik volt az a japán gyártó: "Infiniti Direct Adaptive Steering". pl.: link1, link2#58 Decepticon
" ... a mechanikai kapcsolat valóban kötelező ... "
Nem kételkedve a szakmai tudásodban, de akkor a Q50 és Q60 az EU-ban más kormányszerkezettel van forgalmazva?
Valamint, ha van fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között, akkor hogy jöhet létre olyan hiba, amit az #51-ben link-eltem?[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #63 üzenetére
Szuper, hogy jogszabályokat idézgetsz, csak az a baj, hogy közben kimész az utcára, és bizony simán összefuthatsz egy Q50-el (Q60 már ritkább).
Innentől két dolog lehetséges:
a) amit link-eltél már rég nem aktuális
b) az Infiniti valahogy (de, hogy) kijátszotta az Eu-s (?) jogszabályokat"Nincs jelen a márka." - mi van?
https://infinitimagyarorszag.hu/keszleteink#64 makkmarce
"szerinted hány "sunday driver"-nek van pénze az 30-50 millás teslára?"
Rengetegnek. Láttad a Taycan-os videót?" ... nincs neki a garázsban már egy ferrari vagy egy R8?"
Az már nagy valószínűséggel nem "sunday driver", de a valós adatokat ahogy én, úgy valószínű Te se tudod -
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #66 üzenetére
"Márciusban vonult ki Nyugat-Európából."
... én már semmit sem értek."Az a tengelykapcsoló lehet a kulcs, ami szerintem nem oldható ... "
Utána néztél / olvastál? A kuplung tényleg ott van, de normál esetben nyitva van. Ha pedig elmegy a "delej", akkor zár. Vagyis a steer by wire 100%-ban megvalósul és - a lényeg, így - minden bizonnyal a jogszabálynak is megfelel. Különben egyet sem látnál belőlük akár a magyar utakon. -
<Adamsky>
nagyúr
Kicsit elkanyarodtunk a lényegtől. Ami a lényeg:
• létezik steer-by-wire
• a Tesla megoldása egyelőre több embernek nem tetszik, mint amennyinek, igen
Még H. Andrásnak se, pedig ő aztán "be van oltva Tesla-val", az biztos.ui: Egyébként érdekes, hogy itt a készleten lévő autókat lehet megtekinteni, itt pedig tesztvezetést kérni.
All-in-all, ha nem lenne típusengedélye akkor nem is gurulhatna 1db se a magyar utakon.#71 makkmarce
" ... azóta kiderült, van hozzá normál kormány is ... " - igen, hol olvastad?
Ja, és a normál kormány mellé már járnak bajuszkapcsolók is, és legalább egy irányváltó? Mert itt ugye egyik sincs. -
<Adamsky>
nagyúr
Ezt azért sejtettük, hogy ezekből az autókból nem lesznek oldtimer (de még youngtimer se) járművek (amiket mondjuk az unoka "feltámaszt" a garázsba). Most nagy körülöttük a hype, de igazán "cult" autók szvsz. sose lesznek.
#77 Kopi31415
" ... nem feltétlen rossz a gázkar ... "
Fékezni is kézzel kell? És az irányítás, hogy történik? Tudnál egy link-et dobni erről a járműről? Nehezen hiszem, hogy jó tud lenni...