- DIGI Mobil
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Ennyibe fognak kerülni az új Huawei Nova 12 modellek
- Milyen okostelefont vegyek?
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mobil flották
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Középkori építgetést preferál az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5445-ös, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít.
-
A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
ma Több másik kínai telefon követheti ugyanezzel a chippel az év végéig.
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Fritz Teufel #47 üzenetére
" ... egy utcai autó áttételezése egészen más ... "
Tegyük fel megcsinálják, hogy jó legyen. Az átlag "sunday driver" nincs az ilyen kormányhoz ill. áttételezéshez szokva.
Még a teljesítményhez sincsenek az emberek hozzászokva. Az ilyen túlmotorizált villanyautóknál (Tesla, Taycan) egyébként is tele van a net olyan videókkal, hogy "szétszaladnak a lovak": mondjuk rossz pedált nyom a user, aztán mire felfogná, hogy hibázott, már letarolt mindent.#48 Kopi31415
"A kormányzásnak muszáj mechanikai kapcsolatot fenntartania ... "
Igen, ezt én is tudom, de ennek ellenére, amiket korábban írtam a gyártók mégis meg tudták oldani. Viszont rémlik, hogy valamelyik márkának - talán a Lexus-nak - van olyan autója, amiben jelen van mindkét megoldás. Vagyis alapból steer-by-wire, de ha gáz van, akkor egy kuplungon keresztül zár a fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között.
Egyébként pont náluk volt elég komoly visszahívás a kormánymű hibás működése miatt.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
-
Fritz Teufel
addikt
Autóipari minőségbiztosítással foglalkozom vezetői szinten, de köszönöm, hogy valami újat tanítottál. A fene gondoltam volna, hogy az Egyesült Nemzetek Szervezetének figyelme az autóirati szabályzásra is kiterjed. Ezek szerint a KRESZ is tőlük ered... hát, tanulni holtig tanul az ember
Azért, ha majd a szabványosításról szeretnél valós infókat szerezni, majd írj privátban.Más: a mechanikai kapcsolat valóban kötelező és így ez a kormány valóban felejtős Európában. Az amcsiknál viszont ez szerintem simán átmegy a műszakin, vannak ott cifrább járművekre is közúti engedélyek.
[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #52 üzenetére
"Steer by wire nem road legal."
Tuti-tuti-tuti? Na, rákerestem, hogy melyik volt az a japán gyártó: "Infiniti Direct Adaptive Steering". pl.: link1, link2#58 Decepticon
" ... a mechanikai kapcsolat valóban kötelező ... "
Nem kételkedve a szakmai tudásodban, de akkor a Q50 és Q60 az EU-ban más kormányszerkezettel van forgalmazva?
Valamint, ha van fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között, akkor hogy jöhet létre olyan hiba, amit az #51-ben link-eltem?[ Szerkesztve ]
-
SkyLine3000
addikt
Inkább K.I.T.T., vagy egy BTTF DeLorean, mint egy ilyen.
-
vicze
félisten
Csodás, touchscreen-en kell tolatásba rakni, mivel nincs semmilyen váltó...
-
#06658560
törölt tag
válasz <Adamsky> #59 üzenetére
A 6.2.5.2. kizárja a tisztán elektromos átvitelt bármely ponton. Ugyanis azon rendszer meghibásodása esetén nincs ami átvigye a kormányerőt a kerékre.
"Nem kételkedve a szakmai tudásodban, de akkor a Q50 és Q60 az EU-ban más kormányszerkezettel van forgalmazva?"
Leginkább sehogy, ahogy semmilyen Infiniti sincs. Nincs jelen a márka.[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
válasz <Adamsky> #51 üzenetére
szerinted hány "sunday driver"-nek van pénze az 30-50 millás teslára?
szerinted ha eddig is megengedhetett maganák egy 50 millás autót, és nyomni akarta, akkor nincs neki a garázsban már egy ferrari vagy egy R8? és azzal nem tud ugyanúgy fejreállni?okoskodom, tehát vagyok
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #63 üzenetére
Szuper, hogy jogszabályokat idézgetsz, csak az a baj, hogy közben kimész az utcára, és bizony simán összefuthatsz egy Q50-el (Q60 már ritkább).
Innentől két dolog lehetséges:
a) amit link-eltél már rég nem aktuális
b) az Infiniti valahogy (de, hogy) kijátszotta az Eu-s (?) jogszabályokat"Nincs jelen a márka." - mi van?
https://infinitimagyarorszag.hu/keszleteink#64 makkmarce
"szerinted hány "sunday driver"-nek van pénze az 30-50 millás teslára?"
Rengetegnek. Láttad a Taycan-os videót?" ... nincs neki a garázsban már egy ferrari vagy egy R8?"
Az már nagy valószínűséggel nem "sunday driver", de a valós adatokat ahogy én, úgy valószínű Te se tudod -
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #66 üzenetére
"Márciusban vonult ki Nyugat-Európából."
... én már semmit sem értek."Az a tengelykapcsoló lehet a kulcs, ami szerintem nem oldható ... "
Utána néztél / olvastál? A kuplung tényleg ott van, de normál esetben nyitva van. Ha pedig elmegy a "delej", akkor zár. Vagyis a steer by wire 100%-ban megvalósul és - a lényeg, így - minden bizonnyal a jogszabálynak is megfelel. Különben egyet sem látnál belőlük akár a magyar utakon. -
Somatom
veterán
Nem tudom mit aggódtok ezen a kormányon. 1252Ft -ból problem solved.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
<Adamsky>
nagyúr
Kicsit elkanyarodtunk a lényegtől. Ami a lényeg:
• létezik steer-by-wire
• a Tesla megoldása egyelőre több embernek nem tetszik, mint amennyinek, igen
Még H. Andrásnak se, pedig ő aztán "be van oltva Tesla-val", az biztos.ui: Egyébként érdekes, hogy itt a készleten lévő autókat lehet megtekinteni, itt pedig tesztvezetést kérni.
All-in-all, ha nem lenne típusengedélye akkor nem is gurulhatna 1db se a magyar utakon.#71 makkmarce
" ... azóta kiderült, van hozzá normál kormány is ... " - igen, hol olvastad?
Ja, és a normál kormány mellé már járnak bajuszkapcsolók is, és legalább egy irányváltó? Mert itt ugye egyik sincs. -
makkmarce
őstag
-
stellaz
addikt
Édes Istenem!
Ennél hülyébb megoldás nem volt?
Bajuszkapcsoló helyett idióta, megtalálhatatlan gombok.
Normális kormány helyett, meg ez a vicc. Repülő, meg F1.... hogyne. Lesz gázkar is pedál helyett, mert repülőgépipar?
Itt látszik milyen jól működött ez a kormány a cybertuckban is. Gyakorlatilag nem tudja két kézzel vezetni az autót kanyarban.
https://www.youtube.com/watch?v=o1Ke6n49f2UAz előre eladott FSD ugyan még nem lesz egy darabig (először a semi kapja, amit nem is gyártanak még, az is csak autópályán, majd egyszer), de a kezelőszerveket már most lespórolják az autóból, mert így 3 dodóval olcsóbb a gyártás.
Hangszigetelés helyett meg noise cancelling....minimum 30 millióért!!![ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
vicze
félisten
Jup minél több tuchscreennkell, az a menő.
-
<Adamsky>
nagyúr
Ezt azért sejtettük, hogy ezekből az autókból nem lesznek oldtimer (de még youngtimer se) járművek (amiket mondjuk az unoka "feltámaszt" a garázsba). Most nagy körülöttük a hype, de igazán "cult" autók szvsz. sose lesznek.
#77 Kopi31415
" ... nem feltétlen rossz a gázkar ... "
Fékezni is kézzel kell? És az irányítás, hogy történik? Tudnál egy link-et dobni erről a járműről? Nehezen hiszem, hogy jó tud lenni... -
makkmarce
őstag
azt azért tudod, hogy a visszahívás nem a touchscreen, hanem a régi nvidiás rendszer memóriakorlátja miatt van, ugye? Maga a touchscreennek semmi baja.
Csak az a dühítő, hogy nem kezdék el maguktól, hanem rájuk kellett csapni egyet. (Egyébként asszem itthon is cserélték pénzért, tehát nem az van, hogy hozzá se tudtak nyúlni).
Csak nem az autószerelő a villáskulcsal, hanem a műszerész a hőpálkával.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
-
#06658560
törölt tag
válasz <Adamsky> #78 üzenetére
Az SKF megoldásán a kormányon volt két markolat, amit tekerve adtál gázt, szorítva fékeztél.
Ha egy kar, aminek van egy nulla állása, előre gáz, visszafelé húzva fék, és eleve egy rugó húzza vissza, akkor egy egység kiváltott két funkciót. Ha a kormányzás úgy van megcsinálva, hogy kellően könnyű legyen egy kézzel, maximum fél fél fordulatot elfordítva, akkor az is megoldva.
És igen, mozgáskorlátozottaknak is létezik már, mostani rendszerekbe beépítve, íg nem optimálisan. -
stellaz
addikt
válasz makkmarce #82 üzenetére
azzal is van
tavaly egy palit meg is kúrtak a németeknél amiatt, hogy árokba fordult az ablaktörlő intervallum menüből való állítgatás aközben (tesla), merthogy hosszabb ideig bármilyen kijelzőn babrálni szabálytalan és mint látjuk nem is véletlenülHifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
makkmarce
őstag
már az összes többi is hasonlóan pocsék lett, nem csak a tesla. érintős gombok, tapipadok, tekerentyűk.. borzadáj az egész. Bár teslának a fő gondja az ablaktörlővel a tesztelők szerinti pocsék automata mód, emiatt akarja mindneki piszkálni. Niszont a bajuszon van gyors törlés, csak a folyamatos törlés intervallumát nem tudod állítani. Itt a szomszédnak van egy, de annyira nem ismerem, hogy kikérdezzem az ablaktörlési szokásairól
okoskodom, tehát vagyok
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)