Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz janeszgol #29 üzenetére

    És #30 is: Istenem, first world problems... :P Na akkor még egyszer, mert látszólag nem ment át.

    #30: "A Samsung azonnal, magatol reagalt egy "mediahiszteriara", pereskedes nelkul."

    Basszus, még jó! Jelentős biztonsági kockázatról volt szó, nem egy elrontott frissítésről! :U

    Az, hogy egy telefon/phablet jó eséllyel kigyullad, az rohadtul nem az a kategória, mint az, hogy bootloopos lesz. Legalábbis ha nekem választanom kellene aközött, hogy a telefonom kigyulladjon telefonálás közben, vagy épp a farzsebemben, vagy pedig esetleg "csak" használhatatlanná váljon, akkor én inkább az utóbbit választanám. És igen, amikor konkrétan biztonsági kérdésről van szó, akkor nem lehet azon szarakodni, hogy vajon melyik gyárban mikor készült telefonokat érintheti, hanem mindet vissza kell hívni. Azért, hogy ne sérüljenek, vagy épp haljanak meg emberek, ami egyébként anyagilag is nagyon sokba fájna nekik. Nagy arcvesztés egy ilyen visszahívás, de az meg még gázabb lenne, hogyha mondjuk vártak volna 2-3 hónapot a kivizsgálással, közben meg esetleg néhány 100, 1-2 ezer ember megsérül, akár maradandóan is (arca-füle megég, haja leég), pechesebb esetben pedig akár néhányan meg is halhattak volna. Nem feltétlenül magától a kigyulladó telefontól, ami alapvetően nem okoz halálos sérülést, hanem attól a helyzettől, amibe ez által kerülnek - ha mondjuk valakinek pont akkor gyullad ki a telefonja a zsebében, amikor egy forgalmas úton előz, akkor lehet, hogy a frontális karambolban akár 3-4 ember is meghal... De ez tényleg tök ugyanaz, mint a bootloop :P.

    Egy forrasztási hiba azonosítása nem feltétlenül evidens. Lehet, hogy csak egy adott gyáregység adott gyártósorát érinti, és akár azt is csak spéci esetekben, amikor mondjuk éppenséggel - hogy valami hülyeséget mondjak, új "forrasztóanyagot" töltenek be, vagy amikor "pákát" cserélnek, vagy épp a régi túlságosan elhasználódik... a franc tudja. Tudtommal nem volt rá evidens a megoldás, és hogyha n db ezzel foglalkozó mérnök se találja meg egyértelműen a megoldást, akkor az szerintem jelzi a probléma komplexitását is.

    És az is egy érdekes kérdés, hogy arányaiban hány embert érintett. Mert az, hogy ebben a topicban mondjuk vagy öten-hatan mondták (engem is beleértve), hogy náluk előjött, azért az alapján én nem vonnék le nagyon messzemenő következtetéseket. Meg amúgy nyilván van jelentősége a használati körülményeknek is - az én telefonom sokszor volt a kocsimban az anyósülésen nyáron, nagy melegben, és a navigálás végére kifejezetten forró volt, szóval simán lehet, hogy elsősorban emiatt ment tönkre, de persze erről nyilván nem szól a fáma nem csak nálam, másoknál se.

    Ha a Samu meg tudta volna oldani fájdalommentesebben az akksiproblémát, akkor megoldották volna, de nem tudták, ezért volt a full refund. Az LG (alapvetően) meg tudta oldani a bootloopot, ergo a felhasználónak egy szava nem lehet. Engem is érintett, mégsem sírtam feleslegesen miatta, pedig talán közel 2 hónapig nem tudtam használni (külföldön voltam). Megcsinálták, jó lett (sőt, még a kijelzőjét is kicserélték, és egy karcolás se került a telefonra, pedig féltem tőle), nincs itt semmi látnivaló. Amúgy meg tetszőleges telefonnal van mindenféle probléma, az OLED-eknél beégő kijelző, vagy random esetekben elromló digitizer, akármi. Persze mindenkit az zavar, ami épp érinti...

    #36: Én is, de abban meg viszonylag szar a(z OLED) panel... szóval csak óvatosan :). Azt leszámítva amúgy nekem is nagyon bejövős.

  • bteebi

    veterán

    válasz #16514048 #11 üzenetére

    Az enyém is bootloopos lett, kb. fél év után, ráadásul a kezdetektől volt rajta egy kék szubixel hiba, ami mondjuk időnként - átmenetileg - megszűnt, és amúgy gyakorlatilag csak full fekete képernyőn látszott (de persze eléggé zavart). Mivel ekkor már külföldön dolgoztam, "jobb híján" nem foglalkoztam vele. Egy idő után meg valahogy valami fekete szar (mintha valami megégett volna, és közvetlenül az üveglap alá tapadT) is a kijelző alá került, fogalmam sincs hogy. Nem tudom, hogy volt-e rá hivatalos LG garancia, bár talán igen. Bevittem a szervizbe, amikor otthon voltam, szó nélkül javították, és még a kijelzőt is kicserélték (persze jeleztem, hogy az se perfekt). Nem kevés adatot buktam, mert hülye voltam, de legalább a telefon azóta is jó. Szóval tény, hogy volt bootloop hiba, de szerintem full jól kezelték, ellenben a Samuval vagy az Apple-lel. A sztori elejére mondjuk nem emlékszem, nem tudom, hogy az LG-nél hogy indult ez az egész, valószínűleg ők is próbáltak sunnyogni eleinte. Persze azt is el kell ismerni, hogy egy idő után a Samsung is a helyén kezelte a dolgot a robbanós Note-okkal, persze muszáj is volt neki...

    A per meg szerintem valamelyest hülyeség volt, még ha jól is jártak azok, akik benne voltak. A javítás és a garancia újraindítása teljesen korrekt megoldás szerintem, ettől többet reálisan nem várhatunk szerintem a gyártótól. Esetleg a full refund nagyon spéci esetekben (Samu Note), de itt szó sem volt arról, hogy a készülékekkel egyébként gond lenne.

Új hozzászólás Aktív témák