Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz janeszgol #29 üzenetére

    És #30 is: Istenem, first world problems... :P Na akkor még egyszer, mert látszólag nem ment át.

    #30: "A Samsung azonnal, magatol reagalt egy "mediahiszteriara", pereskedes nelkul."

    Basszus, még jó! Jelentős biztonsági kockázatról volt szó, nem egy elrontott frissítésről! :U

    Az, hogy egy telefon/phablet jó eséllyel kigyullad, az rohadtul nem az a kategória, mint az, hogy bootloopos lesz. Legalábbis ha nekem választanom kellene aközött, hogy a telefonom kigyulladjon telefonálás közben, vagy épp a farzsebemben, vagy pedig esetleg "csak" használhatatlanná váljon, akkor én inkább az utóbbit választanám. És igen, amikor konkrétan biztonsági kérdésről van szó, akkor nem lehet azon szarakodni, hogy vajon melyik gyárban mikor készült telefonokat érintheti, hanem mindet vissza kell hívni. Azért, hogy ne sérüljenek, vagy épp haljanak meg emberek, ami egyébként anyagilag is nagyon sokba fájna nekik. Nagy arcvesztés egy ilyen visszahívás, de az meg még gázabb lenne, hogyha mondjuk vártak volna 2-3 hónapot a kivizsgálással, közben meg esetleg néhány 100, 1-2 ezer ember megsérül, akár maradandóan is (arca-füle megég, haja leég), pechesebb esetben pedig akár néhányan meg is halhattak volna. Nem feltétlenül magától a kigyulladó telefontól, ami alapvetően nem okoz halálos sérülést, hanem attól a helyzettől, amibe ez által kerülnek - ha mondjuk valakinek pont akkor gyullad ki a telefonja a zsebében, amikor egy forgalmas úton előz, akkor lehet, hogy a frontális karambolban akár 3-4 ember is meghal... De ez tényleg tök ugyanaz, mint a bootloop :P.

    Egy forrasztási hiba azonosítása nem feltétlenül evidens. Lehet, hogy csak egy adott gyáregység adott gyártósorát érinti, és akár azt is csak spéci esetekben, amikor mondjuk éppenséggel - hogy valami hülyeséget mondjak, új "forrasztóanyagot" töltenek be, vagy amikor "pákát" cserélnek, vagy épp a régi túlságosan elhasználódik... a franc tudja. Tudtommal nem volt rá evidens a megoldás, és hogyha n db ezzel foglalkozó mérnök se találja meg egyértelműen a megoldást, akkor az szerintem jelzi a probléma komplexitását is.

    És az is egy érdekes kérdés, hogy arányaiban hány embert érintett. Mert az, hogy ebben a topicban mondjuk vagy öten-hatan mondták (engem is beleértve), hogy náluk előjött, azért az alapján én nem vonnék le nagyon messzemenő következtetéseket. Meg amúgy nyilván van jelentősége a használati körülményeknek is - az én telefonom sokszor volt a kocsimban az anyósülésen nyáron, nagy melegben, és a navigálás végére kifejezetten forró volt, szóval simán lehet, hogy elsősorban emiatt ment tönkre, de persze erről nyilván nem szól a fáma nem csak nálam, másoknál se.

    Ha a Samu meg tudta volna oldani fájdalommentesebben az akksiproblémát, akkor megoldották volna, de nem tudták, ezért volt a full refund. Az LG (alapvetően) meg tudta oldani a bootloopot, ergo a felhasználónak egy szava nem lehet. Engem is érintett, mégsem sírtam feleslegesen miatta, pedig talán közel 2 hónapig nem tudtam használni (külföldön voltam). Megcsinálták, jó lett (sőt, még a kijelzőjét is kicserélték, és egy karcolás se került a telefonra, pedig féltem tőle), nincs itt semmi látnivaló. Amúgy meg tetszőleges telefonnal van mindenféle probléma, az OLED-eknél beégő kijelző, vagy random esetekben elromló digitizer, akármi. Persze mindenkit az zavar, ami épp érinti...

    #36: Én is, de abban meg viszonylag szar a(z OLED) panel... szóval csak óvatosan :). Azt leszámítva amúgy nekem is nagyon bejövős.

  • batai15

    félisten

    válasz janeszgol #29 üzenetére

    Nem kell itt speciális eset, csak normális hozzá állás. Múlthéten csütörtök adtam le újra indulási gondal egy 36 ezer forintos redmi 4at a wateqhez. Hétfőn hívtak hogy nem cserés kértek egy számla számot, kedden a számlán volt a majd egy éves telefon vételi ára.

Új hozzászólás Aktív témák