Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MeszesKPT

    őstag

    A teljes jóhiszeműséget feltételezve az Nvidiáról azért a jogi osztályuk megérdemelne egy tisztogatást, ha nem is sejtették, hogy ez így lehet hogy nem lesz teljesen rendben.

  • MeszesKPT

    őstag

    válasz Male #197 üzenetére

    Amúgy ugyanarról beszélünk csak talán kicsit más megközelítésben. Szerintem mivel itt egy olyan piacról van szó, ahol még nagyon gyors ütemű fejlődés várható, ezek a mogulok azért harcolnak, hogy ki lesz az első aki annyira nagyra tud nőni, hogy a kiadók számára is megkerülhetetlenné váljon.

    A Google-nél látszik, hogy a marketingesek döntöttek a Stadia sorsáról, meg is lett az eredménye. Amazonról vannak híresztelések, hogy ők is cloud gaming szolgáltatással fognak előállni, de konkrétumok nincsenek. Microsoft pedig egyelőre talán a legátgondoltabb megközelítéssel jön, adott havidíjért talán ott fogjuk a legtöbb tartalmat kapni. Sokáig csak marketing szöveg volt Phil Spencertől is, hogy őket az érdekli, hogy hányan használják a szolgáltatásukat, nem pedig hogy hány konzolt adnak el. Ha a cloud gaming minősége végre átlépi azt a szintet, ami a tömegek számára elfogadható, onnantól igaza lesz ezzel a mondásával.

    Azért játékokat árulni szerintem igenis nagy biznisz. Még egy Valve szintű garázs cég is egész szépen ki tudta nőni magát ennek köszönhetően. Az igazán nagy szám pedig az lesz, ha valaki a teljes láncolat legtöbb elemét tudja a markában tartani. A kiadók valójában ettől félhetnek, mert bár a szellemi tulajdon náluk van, azt valahogy el is kell juttatni a vásárlókhoz és itt gigászi multikkal szemben kellene majd érvényesíteniük az érdekeiket.

    Én azért kíváncsian várom, hogy mit hoz a jövő.

  • MeszesKPT

    őstag

    válasz Male #192 üzenetére

    Na de kinek az infrastruktúráját használnák ehhez? Egy EA, Ubisoft, Activision sem engedheti meg magának, hogy teleszórja a világot kiszolgáló szerverekkel. E tekintetben nagyon el vannak maradva a három nagytól.

    #194
    Én például kizárólag Steamen vásárolok, még a rengeteg ingyenes játékból sem aktiváltam egyet sem Epicen.

  • MeszesKPT

    őstag

    válasz #32839680 #188 üzenetére

    A Netflix azért nőtt akkorára, mert egy helyen kínálta szinte az összes elérhető tartalmat, könnyű hozzáféréssel. A gond csak az, hogy ez nem a stúdiók érdekeit képviselte, akik valóban későn ébredtek és ebben a tekintetben releváns kpbendeguz zeneipari hasonlata. Közülük a legnagyobak viszont megtehetik, hogy saját szolgáltatást indítanak és egy tollvonással kivonják a teljes portfóliójukat, lásd Disney. A Netflix annyiban okos, hogy ezt korán felismerte és elkezdett töménytelen pénzt önteni a saját gyártású produkciókba. A filmiparban a szellemi tulajdon sokkal kevesebb kézben összpontosul és néhány további kilépéssel igen szorult helyzetbe kerülhetnek, hiába ők voltak az elsők ezen a területen, ráadásul továbbra is kihívás hogy végre profitot termeljenek. Ki tudja, lehet hogy idővel az összes nagyobb stúdiónak saját szolgáltatása lesz és simán előfordulhat, hogy megjelennek olyanok akik egy havidíjért ezekből majd egy csomagot képeznek, kicsit a mai cable networkök mintájára.

    Ezzel csak azt akartam érzékeltetni, hogy bár a filmes/tévés streaming jóval előrébb jár, még ott is szinte lehetetlen megjósolni, hogy hosszútávon mi fog történni.

    A cloud gaming esetén a kiadók azért vannak hátrányosabb helyzetben, mert egyfelől sokkal többen vannak, másfelől még a legnagyobbak sem engedhetik meg anyagilag, hogy önerőből felállítsák az amúgy jóval komolyabb technikai feltételeket megkövetelő infrastruktúrát. A Google, az Amazon és a Microsoft rendelkezik jelenleg a legjobb lehetőségekkel. Ehhez mérten amúgy tiszteletre méltó amit az Nvidia tud nyújtani a GFN által, mert nem tűnik rosszabbnak, mint például a Stadia.

    Szóval bár a kiadók részéről az lenne az optimális, ha a vásárló közvetlenül tőlük streamelné a megvásárolt tartalmat a saját ökoszisztémájukon belül maradva, jó eséllyel sokáig szükségük lesz egy közvetítő partnerre, aki persze erre használhat Nvidia grafikus gyorsítókat.

  • MeszesKPT

    őstag

    válasz Male #173 üzenetére

    De miért elégedne meg a Valve azzal, hogy csak a játék eladásokból legyen profitja?

  • MeszesKPT

    őstag

    válasz #54625216 #108 üzenetére

    Pontosan erről van itt szó valójában. A cloud gaming gyerekcipőben jár még, de pont emiatt már az elején tisztázni kell a feltételeket.

    Itt a legtöbben csak végfelhasználói szempontból nézik a kérdést, hogy nekik miért jó a jelenlegi GFN modell. Valószínűleg marad is, csak 5$ helyett 7$ lesz, ha csak Nvidia át nem vállalja.

    GFN szerintem sem marad életben sokáig, pont azért mert az Nvidia csak hardvert nyújt. Ugorjunk előre sok évvel, amikor már minden csak streamelt formában fog létezni (tudom eretnek dolog ilyet ezen a fórumon mondani). A kiadóknak a legjobb az lenne, ha saját boltjukból vásárolva saját (vagy esetleg bérelt) rendszeren futna a játék, mondjuk egy appon a telefonodon vagy bármi más eszközödön. Egyszerűen azért, hogy a legtöbb kontrollt gyakorolhassák fölötte elvégre mégiscsak az ő szellemi tulajdonukról van szó. Számukra a GFN és társai csak egy köztes lépcső a fejlődés útján. Pont egy Netflix szerű helyzetet akarnak elkerülni.

    Itt most versenyfutás folyik az idővel, hogy ki tud először igazán nagyra nőni ezen a területen. Szubjektív véleményem, hogy az MS van a legjobb pozícióban.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés