Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #129 üzenetére

    Az NV csak akkor tudja megcsinálni, ha megkapják a forráskódot. Nem minden kiadó adja oda. Nem mondom, hogy ez olyan hatalmas meló, elvégre swap chainről van szó, de akkor is igazodni kell a GFN rendszeréhez, az nem úgy működik, ahogy egy PC.

    PC-ről konzolra és visszafelé portolni nehezebb, mert több API is különbözik.

    (#130) b. : Ez a probléma. Mi garantálja azt a kiadónak, hogy Gaben nem rúgja szét a seggüket azért, mert Steamre vásárolt licencet visznek egy alternatív platformra? Erre szeretnének kötni egy kereskedelmi szerződést, hogy ha például Gaben problémázik, akkor az NV majd vállalja a kompenzációs költségeket, mert pénzért Gaben is elfogadja ám ezt. Csak nem mindegy, hogy ki fizet majd Gabennek, ha úgy gondolja, hogy megfeji őket.

    (#131) dabadab: Muszáj belenyúlniuk. Nem létezik GFN-en az a swap chain, amire írták a PC-s portot. Ezt muszáj korrigálni. Nem nagy meló, mondhatni rutinmunka, de nem kihagyható.

    (#132) Male: Szerződtek. Minden kiadóval volt egy tesztszerződés, hogy a GFN béta fázisában leportolják a játékokat, és tesztelik a szolgáltatást. Ezért most jött elő ez a probléma, mert amíg nem élesítették, addig a tesztszerződés élt. Az NVIDIA úgy gondolta, hogy ez a szerződés jó élesítés után is, míg a kilépő kiadók újat akarnak, mert a kereskedelmi működés teljesen más, mint a teszt. Utóbbival valószínűleg nincs baja egyik áruháznak sem, míg kereskedelmi szinten már ráncolhatják a homlokukat, és jó lenne egy szerződésben tisztázni, hogy ha a Steam bejelentkezik egy kiadónál, hogy nem lesz jó ez így, akkor a kiadó, vagy az NVIDIA állja a kompenzációt. Ez azért nem mindegy egy kiadónak. Szóval itt nem feltétlenül kell arra gondolni, hogy az NV-től fix összeget várnak, csak egy működési szerződést, mert a tesztszerződés már nem fedi le a kereskedelmi működés problémáit.

    (#134) morgyi: A tesztre volt szerződésük. Az lejárt az élesítéssel.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #126 üzenetére

    Nem magától működik rajta a játék. Le kell rá portolni. Azért nem lehet rá telepíteni akármit, mert nem működik csak úgy, hogy veszed a PC-s kódot. Előbb el kell készíteni a játék GFN verzióját, aztán az fut rajta.
    Ugyanez igaz a Google Stadiára is, meg minden más hasonló szolgáltatásra. Persze nincs szó sok módosításról, de a swap chain például teljesen eltérő. Ezt muszáj lekezelni a kódban.

    (#127) Male: A kiadók eltérő platformnak tekintik azokat a rendszereket, amelyekhez bármennyit is módosítani kell a kódon, és így külön verziót kell rá csinálni, amit külön karban is kell tartani. Az NVIDIA szerint ez nem eltérő platform, de láthatóan a kiadók nem értenek ezzel egyet.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #115 üzenetére

    A kiadók szerint nem más az üzleti modell, és emiatt nem kér belőle az Activision Blzard, a Bethesda, illetve a Rockstar, a Square Enix, valamint az EA. Mindegy, hogy ki mit gondol, a kiadóké a tartalom értékesítésének a joga. Ha ők azt mondják, hogy valahol nem akarják elérhetővé tenni, akkor nem teszik elérhetővé. Ezzel egyébként magukat védik, illetve a partnereiket.

    (#116) dabadab: Nem kötelező megvenni, a gépet sem kötelező bekapcsolni.

    (#117) tom_tol: A játékeladások. De ettől a Microsoft, a Sony és a Nintendo is köt kereskedelmi szerződést a nagyobb kiadókkal. Ez tartalmazza, hogy az eladások után ki mennyit részesül, mik a reklámpénzre vonatkozó hozzájárulások, mik egyáltalán a reklámlehetőségek, illetve a konzolgyártók fizetnek a kiadóknak is azért, hogy tartalmakkal lássák el a platformjaikat.

    A GFN-re nem tudnak kiadni, az NVIDIA nem köt kereskedelmi szerződést. Pont ez a baja a távol maradó (Rockstar, EA, Square Enix) vagy kiszálló (Activision Blzard, Bethesda) kiadóknak. Egyszerűen ez így nekik túl kockázatos, hogy nincs előre fixálva, hogy miért kinek mennyi jár.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz arn #110 üzenetére

    Jelenleg ez amolyan Netflix stílusban körvonalazódik: azaz a GFN a felhasználókkal és a kiadókkal is szerződik. Az nvidia ez utóbbit akarta megúszni.
    Szerintem engedni fognak mindkét részről, azaz az nvidia elfogadja, hogy nem csak hardvert kölcsönöz, hanem szolgáltat, a kiadók meg minimális díjat fognak felszámolni, hogy az nvidia-nak továbbra is megérje fejleszteni a szolgáltatást.
    Aztán ha majd a streamen játszók száma eléri a kritikus tömeget a kiadók szépen kivonulnak a GFN-ből és elindítják a saját szolgáltatásaikat (ahogy a Disney is kivonult a Netflix kínálatából). Az nvidia szerintem nem is feltétlenül akarja a GFN-t hosszú távon életben tartani, nekik ez amolyan "proof of concept" szolgáltatás. A nagy üzlet a kiadók hardver ellátásában és a kliens hardverben lesz.

  • lenox

    veterán

    válasz arn #96 üzenetére

    Illetve a hwgyarto is mondhatna, en futtatom a jatekaidat, fizess erte, kulonben nem teszem.

    En ugy tudom, mondja is, nem ingyen adja. Ha akarna kerhetne erte idoaranyos dijat is, te meg eldontened, hogy veszel-e olyat vagy nem. Szoval ez pont igy van.

    En se latom, hogy miert jo nekik, de eddig arrol volt szo, hogy tehetnek ilyet (megkulonboztetni cloud es nem cloud platformot), vagy nem.

    #97:
    Leginkabb abban mas, hogy egy-egy user utan nem mennek, meg ha esetleg az eula szerint cloudban nem is hasznalhatnad, de nincs annyira vedve ez ellen, vagy konnyu megkerulni, de itt az nv egy tamadasi pont, ahol meg lehet fogni sok usert, ha valamiert azt gondoljak, hogy ez nekik erdekuk, hogy mashogy legyen kezelve. Nyilvan azt gondoljak amugy, hogy idoaranyos dijert ok is tobb penzt kaphatnak ezert, mert aki fizet a GFN-ert, az a jatek berlesert is fizetne, osszessegeben tobbet, mint ha egy-ket jatekot megvenne. Valoszinuleg ez igaz is.

  • Cassi

    őstag

    válasz arn #96 üzenetére

    "hwgyarto is mondhatna, en futtatom a jatekaidat, fizess erte"

    A hagyományos konzolmodellben pont ez történik, a kiadók emelt díjakat fizetnek, amiből a hardvercég a konzol hardverének kifejlesztését és esetleges veszteségeit is fedezi.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés