Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bwoay

    nagyúr

    válasz Gargouille #101 üzenetére

    Amit az innovációról írtál, az szerintem abszolút helytálló, annyival egészíteném ki, hogy nemigen tudsz úgy innoválni, hogy totálisan szembemégy a piac igényeivel. Magyarországon az utánvét messze a legkedveltebb fizetési mód, miközben ez a legköltségesebb és a legkockázatosabb is (a kereskedő oldaláról). bankkártyás fizetés vagy előre utalás, esetleg paypal mellett csökkenne a kiszállítás költsége, de ez emberek bizalmatlanok - ne kérdezt, hogy miért, a többség ilyen. az utánvét opciójának teljes megszüntetése szerintem komoly visszaesést jelentene, de tény, hogy ha problémát jelentenek az át nem vett küldemények, akkor ötletelni kell, törekedni valamilyen megoldásra, de az is lehetne egy megoldás, ha ezt törvény szabályozná! Az általad említett fűfolttal meg az a baj, hogy az jelenleg az ár, ami mindent képes felülírni - "tudatos" vásárlás. Ha a te weboldalad esztétikusabb, inormatívabb, és könnyebben kezelhető, mint a többieké, de te vagy a drágább - máshol veszi meg. Ha a te üzletedben ki van állítva a termék, kipróbálható, és te készségesen tartasz róla akár bemutatót is, mert képzed magad és megvan hozzá a termékismereted, de nálad drágább - máshol veszi meg. A termékben sokkal kevésbé látja az átlagos vásárló a szolgáltatást, mint a szolgáltatásban a terméket - remélem, ez érthető így. Ha kérsz 3 dl narancslevet egy bárban, akkor nem háborogsz, hogy 300 Ft, miközen litere is annyi, hanem kifizeted, és esetleg hagysz 100 Ft jattot, mert szolgáltatásként tekintesz rá.
    Ha bemész egy műszaki üzletbe,mert TV-t szeretnél, akkor hiába beszélgethetsz a (szakértő) eladóval egy órán keresztül, és kapcsolgathatod ki-be az összes készüléket, kipróbálva mindenféle forrással akár 2 órán át, a végén gond nélkül nekiállsz alkudozni, pedig már inkább magasabb összeget kellene fizetned az igénybevett munkáért. És a kasszánál még a 10 Ft visszajárót is zsebrevágod. Persze nem te, hanem az átlagos vevő. Mert ez egy termék, amit megvettek olcsón, és most neked drágábban akarják eladni, ez nem igazságos.
    Nem mindenki kereskedő, aki a kereskedelemben tevékenykedik. Sajnos érthető módon egyre kevésbé tekintenek így rá, de kereskedni egy szakma, egy hivatás, és ez messze nem egyenlő azzal, hogy valaki vesz valamit, és eladja drágábban, mert attól még lehet, hogy az illető pusztán csak egy seftelő faszkalap. Minden szakmáról el lehet mondani, hogy nem kötelező csinálni, minek megy tanárnak egy ember, ha szar a fizetés, miért dolgozik egészségügyben, ha annyira rosszak az állapotok, stb. Nem látok kivetnivalót abban, ha valaki szóvá teszi a rendkívül egyenlőtlen körülményeket, sőt, szerintem kimondottan jó, ha így elbeszélgetünk róla, megütköztetjük a véleményeket, és talán mindenki számára egy kicsit más megvilágításba kerülnek a dolgok. Mondjuk azt még hozzátenném, hogy minden egyes kereskedő egyben vásárló is, fordítva ez korántsem igaz, szóval amikor empatizálunk, akkor egy vásárló helyzetébe bárki bele tudja képzelni magát, és mindenkinek van jópár kellemes és kellemetlen élménye, amit vásárlóként élt meg.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

Új hozzászólás Aktív témák