- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Google Wear OS (Android Wear) okosórák topicja
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Mobil flották
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
ma Online termékbemutatót tart az Apple május 7-én, a közvetítésen iPadek és hozzájuk tartozó kiegészítők lesznek a téma.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
-
válasz Dare2Live #149 üzenetére
persze hogy tudom, mi az ai.
olyan statisztikai programcsomag, amiről outsider bullshitgenerátor managgák azt állítják, hogy mesterséges intelligencia.valódi ai jelenleg nincs, és várhatóan még nagyon sokáig nem is lesz, mert fizikai akadálya van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cathfaern
nagyúr
Én tényleg nem értem amúgy az embereket. Minden ilyen topicban azt látom, hogy egy idealizált emberi sofőrhöz hasonlítják a gépi rendszereket. Ez az idealizált sofőr pontosan tisztában van minden KRESZ szabállyal, sose beszélget, sose gondolkozik el, nem fáradt, nincs koffein elvonása épp, nem éhes, nem kell wc-re mennie, nem stresszel, nem idegesíti a felesége/férje/anyósa/gyereke/főnöke, nem telefonál, nincs már lefáradva a fél órás araszolástól és/vagy 3-4 órás vezetéstől, nem cigizik, nem nézegeti a járdán sétáló nőket / férfiakat és úgy általában az ég világon semmi se tereli el egy ezredmásodperce se a figyelmét a vezetésről és forgalomról. Továbbá folyamatosan figyeli az összes tükröt, nem csak előre néz, és folyamatosan figyelembe veszi azokat a lehetőségeket is, amik KRESZ szerint nem fordulhatnak elő (pl. egyirányú utcából haladási iránnyal szemben közlekedő biciklis kifordul eléd). Értelemszerűen nem berögződésből vezet olyan úton se ahol napi 2-3x megy el, tehát bármiféle változást azonnal észrevesz. Természetesen indexet megfelelően használja és sosem végez indokolatlan hirtelen manővereket. Emellett tökéletes látással, sebesség- és távolságfelmérési képességekkel, helyzetfelismeréssel és reflexxel rendelkezik, csak azért nem indul Forma 1-es versenyeken, mert az neki nem kihívás. Illetve tökéletesen tisztában van az autójának dinamikájával, gyorsulási és fékezési képességeivel.
Majd miután ennek az "emberi" sofőrnek a képességeivel a gépi rendszer nem ér fel, ezért kijelentik hogy a gépi rendszer alkalmat a forgalomban közlekedésre.
Ha esetleg mégis megelégszenek azzal, hogy a gépi rendszer hozza az átlag sofőr képességeit (vagy annál valamivel jobbat), akkor is nyilvánvalóan mindenki aki ezen a véleményen van azoknál a képességeknél jobbakkal rendelkezik, tehát nekik hátrányt jelentene a gépi rendszer.
-
válasz Cathfaern #158 üzenetére
az idealizált emberi sofőr:
1. nem száradnak a kondenzátorai, nem kap szűretlen tápot
2. nem számít, ha a kocsi feszültségszabályzója nem elég pontos
3. nem égeti ki a szemét, fülét, ha megszalad az akkufesz
4. nem kell rá szoftverupdate-t tölteni kisámfázott hálózaton
5. nem vakul meg attól, hogy a szembejövő ránéz
6. ha zavarja a zaj, letekeri a rádiót
7. az alap operációs rendszerébe nem lehet szemetet rakni tesztből
8. ha mégis benyakalt valamit, kikapják a sorból, megmérik és büntit kap.
9. a cpu-ja, kamerája, ai meghajtója 50 év múlva is leveri a porba a szilíciumot.végül és legfontosabb esetben: maga kontrollálja, hogy milyen állapotban és hogy vezet, tehát ha elbaltáz valamit, akkor saját jogon megy sittre.
az álmodozók álmaival szemben a valóság az, hogy jelenleg a problémák zömét nem ismerjük, amikre az önvezetést fel kellene készíteni. tehát az, hogy jelenleg az ai jónak tűnik, max. annyit jelent, hogy meg se próbálták rendesen letesztelni.
szerk: annyiféle probléma jöhet elő, hogy még én sem tudom kitalálni a töredékét se.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mjani1172
addikt
válasz Cathfaern #158 üzenetére
"az ég világon semmi se tereli el egy ezredmásodperce se a figyelmét a vezetésről és forgalomról. "
Igen, ez bizonyított, hiszen soha semmilyen rendszeren eddig sem volt lassulás, fagyás, lag.
Azért néz körül csak itt az MA-n mennyi tech dologgal van gond.[ Szerkesztve ]
-
Hát igen kimaradt egy " is " Csak halkan mondom azt a kanyart én be tudtam volna venni. És kb. itt mindenki. Na ez a nem mindegy, kedves A.I. hívők.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
-
Dare2Live
nagyúr
"nem számít, ha a kocsi feszültségszabályzója nem elég pontos"
Muris lesz 10-20éves távban visszanézni ide. Muris lesz látni azonos modelleknél a 3/4 akár5 szintű és a nincsk/kikapcsolta baleseti statisztikákat, hogy mennyivel sokkal jobb ahol ott a 3/4 akár 5ös szint. És ahogy ismerlek akkor is meg lesz magyarázva. Sajátmagad karikatúrája.
Oh wait már most is van ilyenünk.... Teslak bekapcsolt autopilot mellett feleannyi balesetet okoznak mint kikapcsoltal.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #16820480 #165 üzenetére
Itt sztem a kulcs a redundáns.
Tegyük fel megkotlik az elektronika. Nincs nagy gond van még kettő. Meg kiírja, hogy menj szervízbe. Na bumm.
Ehez képest ha a sofőr stroket kap vezetés közben akkor sanszosan tövig fogja nyomni a gázt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz #16820480 #165 üzenetére
gondot okoznak más sofőrök, de azt megoldom. ugyanilyen gondot az önvezetőknek is fognak okozni a sofőrök.
az agyam sokkal ritkábban száll el, mint az elektronika. pedig az előző autómban nem sok elektronika volt.lássuk, hol tart ma az autóipar:
1. a tesla nem bír beragasztani egy üveget
2. a tesla nem bír megtervezni egy hátsó lökhárítót úgy, hogy ne szakadjon le egy kis esőben.
3. az opel úgy adja ki az intelliluxot, hogy életükben egyszer nem vitték ki autópályára.
4. a jelenlegi l2-es segítést tartalmazó autók zömében olyan ótvar a szoftver, hogy az újságírók biztosan kikapcsolják.
5. a jelenlegi szoftvereknek bonyolult kikerülni egy biciklistát
6. a jelenlegi szoftverek még nem jutottak el odáig, hogy a bt-s kihangosító működjön
7. a jelenlegi rendszerek még nem jutottak el odáig, hogy egy villanyautót fel tudj tölteni a saját hálózatán
8. a tesla még nem tud megállni egy felborult kamion előtt.
9. ha megrohad egy villanyautó, akkor jelenleg egy dolgot tudnak vele csinálni: elsüllyesztik.
10. az opel jelenleg nem tud felragasztani egy küszöbtoldatot.
11. a komplett autóiparnak megoldhatatlan feladat egy működő guminyomás ellenőrző rendszer elkészítése.
12. az én autómban az l2-es vezetéssegítő azonnal széttárja a kezét, ha az út nem teljesen tiszta és/vagy nincs felfestés
13. jelenleg az opel nem tud olyan minőségben radarokat, autón belüli vezetékezést és csatlakozókat venni/beszerelni megfelelő áron, hogy az autó ne dobja el rendszeresen az adaptív tempomatot.
14. tudják már, mi lesz, ha a sávok jelzését elfedi a hó?jelenleg ott tartunk, hogy egy kártyás banki tranzakció is gondot okoz, nem a gépi látás meg a vezetés.
hagyjuk már ezt a hülyeséget, hogy önvezető autó, az még olyan messze van, mint a magyar költségvetési egyensúly. ha ki tudsz hozni egy statisztikát, hogy az önvezető autó jobb, az max. azt jelenti, hogy valahol csalás van benne.
oké, valamilyen szinten működnek a rendszerek, mert azt már tesztelték, hogy mi van, ha egy önvezető autó megy az utcán. azt is tesztelték, hogy mi van, ha csúcsforgalomnyi önvezető autó kezdi el lidarozni a szembejövő szenzorait? radarozni meg ultrahangozni a környezetét? megoldották már, hogyha én megyek befelé az m3-ason pestre, akkor a fedkomp kijelzőjén ne a mellettem guruló mercedes guminyomását lássam?
windows 10-et álmodozol oda, ahol még dos sincs.
problémának látom még azt is, hogyha leszoktatod az embert a vezetésről, de vészhelyzetben vissza akarod neki adni az irányítást, akkor még annyi gyakorlata se lesz, mint most.
ja, és jöhettek azzal, hogy a humán sofőr hogy vezet. szólok: ugyanez a humán sofőr fogja összezavarni a te önvezető autódat is. meg a humán gyalog, meg a kutya meg a stb.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Dare2Live #166 üzenetére
oké, de ha az elektronika tervezési szinten alkalmatlan a feladatára, akkor a redundás párja is az.
lásd: tesztelik a google autóit olyan lidarokkal, amikről közismert, hogy nem működnek rossz időben. tegyél rá hármat, mind a három nem fog működni esőben.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hát igen, például egyszer volt egy melóm a tiszai vegyi kombinát olefingyárában. ha ott valami "elindult" volna, itt debrecenben még betöri az ablakokat.
ott is tele volt mesterséges intelligenciával, gépi látással, stb. a cucc.
ja nem, alapvető fizikai mennyiségeket mértek, és az alapján szabályoztak.vagy ott vannak a 737maxok. azokban is redundáns számítógépek irányítanak olyan sikeresen, hogy nem dekkoltak vagy másfél-két évig a földön, mert hibátlanul programoztak mindent és nem volt fillérb-szás sehol, se a pilóták kiképzésében, se semmi.
tök vicces, hogy csak azért kötsz bele mindig abba, amit írok, mert én írom. ja nem, nem vicces.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gyengébbek kedvéért: ha az ma mobilarénát jelent, akkor de, írnak. mostanában úgy gondolják, hogy a villanyautózás is mobilitás, mint a mobil távközlés, ezért tesztelnek villanyautókat, vezetéssegítő rendszereket, stb.
tehát ez a hsz-ed egy tipikusan könnyen bizonyítható tévedés. lehet meakulpázni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Kétszer. 15+ éves kispolszkiban megdöglött feszszabályzó esetén. De az, hogy elszállt a sofőr fejében már többször. Vagy hogy kiszáradt a sofőr fejében a kondi és a zebra előtt a már álló autóba jónak gondolta belehajtani, majd utána még leugrani a fékpedálról. Azt is látjuk, a rendszeres szoftverfrissítés is ránk férne, mert a programkódok töredeznek ,elkopnak, romlik a minőségük.
-
-
válasz #16820480 #177 üzenetére
nézd, állítólag informatikus vagyok (nem, de ezt most ne firtassuk). azt hiszem, az átlag gipsz jakabnál jobban látom, hogy it területén mi folyik. és ezt akarják belerakni az autókba. A két legutóbbi autóm több, mint másfél tonna /darab, és 250 km/h fölött mennek. az összes autóm, amit valaha vezettem, mind alkalmas volt az adott környezetben engedélyezett sebesség túllépésére (városi 50km/h-t azért nem olyan nagy kunszt meghaladni).
és ezeket a vasakat, ezeket a mozgási energiákat akarják egy windows10 vagy android szintjén álló szoftverrel vezetni. most nagyvonalú voltam és nem jegyeztem meg, hogy a villanyosok sokkal nehezebbek és némelyik nagyobbat is képes gyorsulni, tehát nagyobbat rombol.
kösz, nem kérek belőle.
"Kész szerencse, hogy nem rajtad múlik az ilyen (vagy más) rendszerek fejlesztése": ne zárd ki, hogy a 737max utasai erről mást gondolnak.
a gőzgépekről meg annyit, hogy az erőművek zömében gőzgép fejleszti az áramot, ne írd le őket
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
dabadab
titán
Én meg szoftverfejlesztő és konkrétan dolgoztam SIL 2 meg SIL 3 szoftvereken, szóval az átlag IT Jakabnál jobban látom, hogy mi folyik ezen a területen.
Ezért is lep meg, amikor úgy nyilatkozol, mintha a fent említettm szoftverek nem is léteznének (pedig de), és ha mégis, akkor állandóan tömegbaleseteket okoznának (pedig nem).
DRM is theft
-
értem, tehát létezik olyan szoftver, ami képes megállítani a teslát az autópályán fekvő kamion előtt.
akkor miért ment neki?értem, tehát előtted például ismeretlen jelenség a garas foghoz verése managga szinten. és abból, hogy az általam elmúlt 20 évben látott összes autónál ócskaságokat alkalmaztak, ha két centet meg lehetett spórolni rajta, következik, hogy ez a jövőben pont nem így lesz? például légzsákot se a takatatól vesznek...
értem, tehát neked például van olyan hardvered, ami az emberi aggyal összemérhető méretű neurális hálózatot képes futtatni és az ára olyan, hogy megfizethető árú autóba is belekerülhet.
mindent értek, csak egyet nem: hol a fenébe vannak akkor ezek a cuccok? valakinek a polcán világmegváltó cuccok hevernek és nem akar belőle gusztustalanul gazdag lenni? vagy a valóság mégiscsak az, hogy nincs ilyen cucc, függetlenül attól, hogy te miket programoztál már?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mjani1172
addikt
Fölösleges szerintem tovább ragozni. Én úgy látom, hogy az önvezetésnek még nem jött el az ideje.Használok olyan autót ami szervíz szerint tökéletes -Nincs hibakód!,- de ha szemből bal kanyarból jönnek akkor néha, váratlanul hatalmasat fékez. És nem csak az enyém,gondolom a VAG nem csak az enyémet gyártja így.
Nyilván ez a jövő, de a jelen az ahogy bambano is leírta, nagyon sok egyszerű, tényleg kiforrottnak gondolt dolog sem működik 100%-an, (sőt, valahogy egyre inkább nem). Szinte mindennap látom, hogy komoly tech cégeket bénítanak meg vírussal vagy zsarolással valakik, olyankor arra gondolok, hogyha saját dolgaikat sem tudják megvédeni, esetleg mégsem végeznek tökéletes munkát akkor van még mit csiszolni, pláne úgy hogy ez tényleg nem könnyű .
Ti valamiért úgy gondoljátok hogy ennek ellenére ez a rendkívül bonyolult és összetett dolog meg biztos tökéletes lesz,minden helyzetben, aki mást mond az hülye. -
-
#16820480
törölt tag
Az automatika nem fogja túllépni a sebességhatárt (veled ellentétben?), sokkal jobb reflexszel tud fékezni, kanyarodni, stb. Elég demagóg úgy tenned, mintha az egész iparág egy lángoló bombaként éppen becsapódni készülne bármelyik pillanatban. Csak azért, hogy aztán amikor van egy baleset, akkor "naénmegmondtamugyehogymegmondtam".
Igen, nem reagált le megfelelően egy kamiont a Tesla. Nem is teljesen önvezető még, ellenben a sofőr sem reagálta le, hiszen bármikor fékezhetett volna. Ahogy még ezer másik sofőr is rossz döntést (vagy semmilyet) hozott, ami az életébe került, de azok már annyira szokásosak, hogy hírként se hozzák le. Érted, lassan írom, hogy el tudd olvasni öregedve is, annyira hétköznapi a halálos kimenetelű baleset, hogy szinte be sem kerül a hírekbe. Ezzel szemben a múltkor linkelt valaki egy listát az összes Autopilot-gyanús balesettel, ahol volt kb 15 eset aminél be is volt kapcsolva? 3 milliár levezetett mérföld alatt.
Annyi az előnye az emberi sofőrnek, hogy ha halálos balesetet szenved, akkor nem lesz több lehetősége új balesetet okozni. -
dabadab
titán
Hát ha ezek a kérdések szerinted tényleg a válaszommal bármilyen kapcsolatban állnak, akkor nem érted.
Egyrészt hirtelen nekiállsz számonkérni a Tesla Autopiloton olyan képességeket, amikkel deklaráltan nem rendelkezik - és amikről én se állítottam, hogy tudná. Ez hogy jött ide?
Aztán az "az emberi aggyal összemérhető méretű neurális hálózatot képes futtatni" hardver - ezt hogy sikerült?
Aztán meg - bár itt nehéz kihámozni, hogy mire gondoltál - egy kifejezetten és köztudottan fejlesztés alatt álló technológiával kapcsolatban kérdezed, hogy hol van a kész termék. Ennek van bármi értelme?
DRM is theft
-
válasz #16820480 #186 üzenetére
"Elég demagóg úgy tenned, mintha az egész iparág egy lángoló bombaként éppen becsapódni készülne bármelyik pillanatban.": pedig éppen ez történik. ha a valóság demagóg, hát demagóg.
Rendben, hogy neked is legyen igazságod, enyhítek a megfogalmazáson. Az iparág nem lángolva készül becsapódni. Az iparág égő öngyújtóval megy a nyitott benzintank felé, és lerugdal mindenkit, aki le akarja fogni.
Nem. az az előnye a humán sofőrnek, hogy felelősséget vállal. meg az is, hogy nem ai van benne, hanem rendes i.
még annyit: tesla 3 milliárd mérföld eddig összesen?
Egy felmérés szerint [link] 2014-ben évi 16300 kilométert ment egy magyar autó, egy másik felmérés szerint [link] 3.58 millió autó van az utakon. ezt kicsit csalás összeszorozni, mert nem ugyanarra az évre vonatkozik, de most tekintsünk ettől el. Az azt jelenti, hogy csak a magyar autók 58 milliárd kilométert tesznek meg egy év alatt, nem 3 milliárdot összesen. tehát a tesla által vezetett kilométerek a bejáratós kategória.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"egy kifejezetten és köztudottan fejlesztés alatt álló technológiával kapcsolatban kérdezed, hogy hol van a kész termék": a felsorolt példák zöme kész termékről szólt.
vagy azt akarod mondani, hogy a tesla autopilot nem kész termék? akkor miért tudta bekapcsolni a kínai sofőr, mielőtt átzúgott volna a fekvő kamion rakterén? persze, tudom, hogy a tesla kézzel-lábbal kapálózik, hogy az, amire rányomta az autopilot marketing nevet, az nem autopilot. miért nyomta rá? miért nem veszi le? de a probléma nem csak a teslát érinti, hanem mindenki mást is. nem az a gond, hogy a tesla autopilotja nem autopilot, hanem az, hogy semelyik másik autónak az autopilotja nem üti meg még a rendes l2-es vezetéssegéd szintjét sem.kénytelen vagyok hangoztatni, hogyha valamit megveszek a boltban és kifizetem, az kész termék, egyéb esetben visszajár a vételár arányos része. amit az opelem, vagy amit a tesztautók leművelnek a totálkáros újságírók alatt, azt kész termék csinálja. következmény: az ipar jelenleg egy l2 vezetéssegítést sem tudott összehozni, te meg azt erőlteted, hogy l5 önvezetés. van logika az önvezetési szintek besorolásában, következésképp fogalmilag lehetetlen jól működő l5-ös önvezetést csinálni jól működő l2-es nélkül.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#16820480
törölt tag
Az iparág köszöni, és halad egy irányba, amiről egyesek azt hiszik, hogy benzines hordó, ezért pánikroham közepette próbálják meggátolni abban, hogy bárhova jusson.
Azért csalás összeszorozni, mert az a magyar vezetési adat 3 és fél millió (vagy több) sofőrre vonatkozik, szóval még inkább kevesebb is fejenként mint a 16 ezer km. Ehhez képest a Tesla szoftvere egymaga vezetett 3mrd kilométert. Mert minden autóban az az egy szoftver van, és minden tapasztalatot az az egy szoftver gyűjt magába. Erre egy emberi vezető soha nem lesz képes, hogy másik ezer sofőr tapasztalatát magába szívja, az AI (vagy nevezzük akárminek) pedig igen.
-
Dare2Live
nagyúr
"oké, de ha az elektronika tervezési szinten alkalmatlan a feladatára, akkor a redundás párja is az."
Onnan indultunk, hogy tönkremegy! Nem onnan hogy nem alkalmas a feladatára.
A szokásos. Ha nincs igazad terelsz.Részemről én befejeztem. Ahogy írtam:
"Muris lesz 10-20éves távban visszanézni ide. Muris lesz látni azonos modelleknél a 3/4 akár5 szintű és a nincsk/kikapcsolta baleseti statisztikákat, hogy mennyivel sokkal jobb ahol ott a 3/4 akár 5ös szint. És ahogy ismerlek akkor is meg lesz magyarázva. Sajátmagad karikatúrája."don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz Dare2Live #191 üzenetére
"Onnan indultunk, hogy tönkremegy": onnan indulTÁL ki, hogy tönkremegy. én meg onnan, hogy tervezésileg is alkalmatlan. a google cucca nem azért nem működik esőben, mert tönkrement, hanem azért, mert a specifikációja szerint gyári állapotában is alkalmatlan.
"Muris lesz 10-20éves távban visszanézni ide": tény, hogy van kockázat abban, hogy ki melyik oldal mellett foglal állást. ennek ellenére nem változtatok, kotvány cucc ez.
"Sajátmagad karikatúrája": látod, amikor elfogy az érv, akkor szoktatok személyeskedni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dare2Live
nagyúr
"onnan indulTÁL ki"
Egyértelmű honnan indultUNK. Azt is mire reagáltam. Hogy nálad megint mi keveredett össze egy teljesen más kérdés.
"tény, hogy van kockázat abban"
Dehogyis van kockázatod. Nálad olyan nincs. Majd terelsz, keversz, megmagyarázol.
"amikor elfogy az érv"
Dehogy fogyott el. Egyszerűen értelmetlen olyannal beszélgetni akivel értelmetlen. Ha elfogynak az érvek terel/kever.
Troll.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
btprg
senior tag
Nem hülyeség. Ez arról szól, hogy egy értelmes ember jobban szereti saját maga kézben tartani a sorsát, mint másra bízni. Inkább múljon rajtam minden, minthogy p valószínűséggel randomra meghaljak szoftverhiba miatt.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
ddekany
veterán
válasz Dare2Live #193 üzenetére
Azt tudja, hogy kutya nem fogja ezt felásni sok év múlva, meg senkit nem érdekel, de viszont a pszichés igényét folyamatosan kielégíti azzal, amit napi rengeteg hozzászólásban csinál. Mi meg etetjük azzal, ha elolvassuk és reagálunk. Ezzel hígítva még több oda-visszával a fórumot amúgy.
-
ddekany
veterán
-
btprg
senior tag
válasz mjani1172 #184 üzenetére
"Nyilván ez a jövő"
Nem ez a jövő, ez a marketingesek bullshitje szerint a jövő, amit esznek az emberek. Mint a politikai agitáció, amikor addig sulykolnak valamit, hogy már el is hiszik. Nem lehet az a jövő, hogy valami buta elektronika balesetveszélyt teremt. Ezeket a hulladékokat valami zárt pályán kéne tesztelgetniük egy normális világban, és ott rájönni, hogy több kárt okoz mint hasznot, és elfelejteni, ha nem sikerül normálisan megcsinálni. Nem az embereknek odaadni alfatesztelésre, mint "hiper szuper extra".
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
válasz #16820480 #177 üzenetére
A legundorítóbb szándékos érvelési hiba ilyen témákban a barlangozás meg gőzgépezés, ne haragudj.
#196:
Lehet hogy igazad van, és tulajdonképpen ez világnézeti, filozófiai kérdés. Én azon az állásponton vagyok, hogy inkább rajtam múljon, ez a filozófiám. És azért gondolom így, mert a saját hibára bőven elég kicsi az esély. Ha havonta baleseteznék saját hibámból, akkor lehet érdemes lenne megfontolni, hogy inkább ne én vezessek, ha akkor csak több évente lesz baleset. De így, hogy legfeljebb több évente van kisebb ártalmatlan koccanás (ezzel szerintem a legtöbb átlagos sofőr így van, de a jobbak/szerencsésebbek 10 éveket is vezetnek abszolút balesetmentesen), így nem érzem hogy ezt fel akarnám váltani azzal, hogy bármekkora eséllyel belecsapódjak egy betonfalba szoftverhiba miatt. Sőt, azt se érzem, hogy jó lenne ha vészfékezgetni akarna helyettem valami buta program, vagy elrángatni a kormányt, ha azt ő valamiért úgy érzékeli (nagy eséllyel tévesen)."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
#16820480
törölt tag
Repülni vagy tömegközlekedni szoktál? Mert ott sem a te kezedben van az irányítás. Sőt, elég sok esetben manapság már nem is egy másik ember kezében, hanem automatika viszi a járművet.
#197: Szerintem nem nagyon láttál még fejlesztést, ha azt gondolod, hogy egy zárt, steril környezetben ezt meg lehet oldani működőre vagy hibátlanra.
#198: Ez nem érvelés volt, hanem piszkálódás, miután bármilyen érvet hoztunk többen is, csak lepereg róla és hajtogatja a csaját csőlátású véleményét.
Én amúgy több mint 20 éve vezetek balesetmentesen, eddig összesen két "balesetem" volt, egy kerti asztalnak sikerült nekitolatni az udvaron, mert túl alacsony volt és nem látszott a kocsiból, illetve egy parkolóban egy terméskő falnak, mert nem jelzett a tolatóradar.
Ennek ellenére nagyon örülnék, ha terjedne az önvezetés, még pedig azért, mert nem csak én létezem az utakon, és ha idővel minden autóban működne ez a funkció, akkor mondjuk szegény nyugdíjas, aki se nem lát se nem hall jól, és a reflexei is rosszak, kimehetne télen is vagy nagy forgalomban is az útra, anélkül, hogy pánikszerűen markolva a kormányt döcögne 30-cal a főúton. Vagy egy lassabb, vidéki tempóhoz szokott ember ha évente kétszer bemegy egy nagyvárosba, akkor nem kellene emiatt stresszelnie, mert az autó magától felveszi a forgalom ritmusát. Vagy az idősödő szüleim mehetnének kocsival gyógyszertárba vagy piacra, ha már nem tudnak felmászni a buszra/villamosra és az orvos nem újítja meg a jogsijukat. Vagy ha nem fér bele az idődbe, akkor el tudnád küldeni az autóval a gyerekeket suliba egy előre programozott rutinnal, majd értük is tud akár menni, miközben te dolgozol és éppen nem tudnád másképp megoldani. Vagy fiatalok elmehetnének úgy buliba/rendezvényre, hogy hazaviszi őket a kocsi és meg sem kellene fordulnia senki fejében, hogy ittasan ül volán mögé. Vagy még egyszerűbben, amikor éppen fáj a feje valakinek, gipszben van a keze vagy erősebb gyógyszer hatása alatt van, akkor is autózhatna (például orvosi vizsgálatra), ahelyett, hogy másokat veszélyeztetne a nem ideális állapotának esetleges hatásaival az utakon.
Még nem tartunk itt, hogy ezek működjenek, de idővel fogunk, és akkor marha kényelmes lesz a jelenlegihez képest.
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Kerékpársportok
- Így építsd a billentyűzeted!
- Aliexpress tapasztalatok
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!