Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Metalfan #48 üzenetére

    "....és mindet úgy konfigurálod, ahogy akarod. Na ezekre a modellekre mondom azt, hogy ezek nem készülnek egyszerre egy gyártósoron...."

    Dehogynem. Egy gyártósoron készülnek. Az első szerelési ponttól kezdve nevesítve van a jármű tulajdonosa és a megrendelés összetétele. Ettől csak egy esetben térnek el. Ha valami hiba keletkezik a gyártás folyamán. A félkész autót kilökik és majd javítják, amikor lesz rá idő. A megrendelőnek meg újra indítják a gyártást.

    Minden elkészült járműnek dokumentálják a gyártását. Húsz év múlva és meg tudják mondani egy ma legyártott autóról, hogy melyik munkaműveletet ki végezte a jármű összeszerelésekor. (Egyetlen kivétel az összeszerelés egy fázisában csapatok dolgoznak. Nem lehetséges még az automatizálás, mert túl sok részműveletből áll a feladat. A robotok nem férnek el egymás mellett. Csoportban dolgoznak, csak a csoport nevét rögzíti a rendszer. A csoport olyan munkaközösség, amibe még a BMW vezetése sem szól bele. Ha baj van a teljes csapatnak kell mennie.)

    A teslának nehezebb beindítani egy teljesen új modellt, mint a tradíciókkal rendelkező gyártónak. Sokkal szélesebb a már meglévő kínálatuk, ezért több már létező alkatrészt és szerkezeti elemet lehet felhasználni az új modellhez.
    A döntés egyszerű. Mekkora számban értékesíthető az új modell. A következő évben és következő öt évben.
    Mekkora bevételt lehet realizálni. Mekkora a fejlesztés költsége a gyártás beindításához.

    Ha nagyobb a költség, mint a várható ötéves bevétel, akkor jegelni kell a projektet. Ha a ráfizetés kicsi és csak néhány száz dollárt tolnak a zsebébe a vásárlónak, akkor a presztízs emelés szükségessége dönt. Ha nincs ráfizetés, akkor indul a gyártás. Nyereség nem kell feltétlenül. Mivel emelkedik a felhasználható alkatrész és részegységek száma, amiket egy következő modellben használhatnak majd, a haszon majd a jövőben fog keletkezni.
    Ugyan ilyen elvek alapján az optimális piaci részesedést meghatározni. Ha csak 10%-al növelhető az eladás mértéke, ám ehhez hatalmas beruházás szükséges, akkor marad a jelenlegi részesedés és áremeléssel lehet csökkenteni a vásárlókedvet.
    Ha a beruházáshoz akkor piacnövekedés társul, ami kigazdálkodja a beruházás költségét, akkor már tegnap el kellett volna kezdeni a fejlesztést.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák