Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz szucszoli89 #75 üzenetére

    " Ezzel szemben egy autót az ember legalább 6-8 évre vesz, kivéve a nagyon gazdagok, akik 2-3-4 évente lecserélik."

    Az autóipiaccal ugye nem nagyon vagy globálisan tisztában?

  • janitor01

    tag

    válasz szucszoli89 #75 üzenetére

    a szomorú igazság az, hogy amíg ma nagyon sok embernek komoly problémát okoz még egy 10 éves autó fenntartásai is, addig mi lesz ezekkel az elektromos csúcsautókkal?

    Semmi. A szomorú igazság, hogy a világ egy jelentős részén egy 10 éves autót senki nem tart fenn már csak ha veterán kocsikat szeret szerelgetni. Fenntartani egyébként egy 10 éves autót drága. Egy új autónak jó esetben nincsenek szerviz költségei az első években.
    Az elektromos kocsik esetében pedig elvben NAGYSÁGRENDEKKEL kevesebb a fenntartási költséged. Rengeteg nagyon bonyolult alkatrészre nincs szükséged (pl váltó, motor).
    Továbbá ne keverjük az elektromos kocsikat az önvezetőkkel.

    Az elektromos autók tömeges elterjedése mellett vagy röhelyesen olcsón fogják adni az üzemanyaggal hajtott autókat, vagy szinte teljesen beszüntetik a gyártásukat és akkor fogják az elektromos autókat olyan árban adni, mint ma egy átlag autót.

    Ez természetesen nem igaz. A belsőégésű motorok előtt még nagyon sok év áll mondjuk a teherszállításban. Ezért még nagyon sok üzemanyagra lesz szükség (egyre többre, ahogy tör előre a Kínai gazdaság). Az elektromos (és önvezető autók) elsősorban a városi használatban lévő kocsikat fogják kiváltani. ráadásul 90%, hogy nem is lesz neked saját kocsid, hanem über módjára rendelsz egy autót ami megy tovább mikor lerakott téged a címen mint egy taxi. Ez egy csapásra megoldana több városi problémát is mint például a parkolás.

    És mi a helyzet az akksikkal?

    Na ez egy nagyon jó kérdés. Az egyetlen bíztató jel, hogy a prius (bár nem elektromos kocsi csak hibrid) akkumulátorai nagyon jól teljesítenek. Egyenlőre nem szorulnak tömeges akkupakk cserére a priusok sem. Igazából nem nagyon van tapasztalat még, hogy mi lesz itt.

    Eszméletlen izgalmas idők ezek. Annyi érdekes dolog zajlik az autóiparban most ami szerintem az elmúlt 30 évben példa nélküli. Több párhuzamos folyamat is van ami olyan trendeket jelez előre ami valóban megváltoztatja majd a fiaink (unokáink) életét.

    Pár példa:

    az önvezető rendszerek általában nem autógyárak fejlesztései (a TESLA rendszere sem!) hanem beszállítóké. Azaz fordulhat a kocka és az autógyárak egy dobozt rakhatna majd az elektronika köré. Lehet, hogy nemsokára nem azt nézzük majd, hogy bmw vagy Suzuki hanem, hogy ki gyártja a szenzort:)?

    A közösségi autómegosztás és az UBER mintájára az önvezető kocsik simán ki tudják váltani a saját autót. Természetesen a folyamat nagyon lassú lesz majd de arra a piac sem számít, hogy mindenkinek lesz egy önvezető kocsija. Inkább hatalmas cégek giga flottákkal városokat szolgálnak ki pull-car-okkal. Ez azért is jó mert így a szegényebb országokban is gyorsabban terjedne a technológia. Továbbá nem gond a töltési idő sem, csak megfelelő mennyiségű kocsi kell.

    Ennek folyományaként kihalnának az amúgy értelmetlen és baromi drága extrák/csicsák

    Villanymotor gyártásban azért nem feltétlen az autógyárak a legjobbak a világon. Lehet, hogy úgy tűnik el egy VW mint pár éve a Nokia?

    Megfelelő mennyiségű önvezető kocsi esetén a dugók feloldódnak? Mivel a kocsik beszélnek egymással és dinamikusan tudják változtatni a sebességüket akár kilométerekkel a találkozásuk előtt.

    Ez csak pár feltevés ami rögtön eszembe jutott de lenne még 100 akár 1000. Remélem megérem, hogy lássam hova juthat el ez a dolog

Új hozzászólás Aktív témák