Hirdetés
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Frissítette a DDR5 specifikációját a JEDEC
ph A JESD79-5C kiegészítés nagyobb sebességet és biztonságot hoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem kellene emiatt annyira aggódni szerintem. Simán be lehetne ennyi erővel tiltani az aktuális Yaris-ok távolságtartás funkcióját is, mert nem veszi figyelembe, ha a jármű kanyarodik. S ha elveszti az előtte haladó járművet (mert elkanyarodtam egy kereszteződésben), akkor sportosan elkezd gyorsítani a beállított sebességhatárig, ami nem túl kellemes mondjuk ha 90°-os a kanyarom...
"Sum ergo cogito; cogito ergo dubito" - Jonathan Hepburn
-
Viktor77
titán
válasz Fritz Teufel #50 üzenetére
És ennek az a köze az önvezetéshez, hogy...
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
PuMbA
titán
válasz pusszycat #48 üzenetére
Erre találták ki a backup rendszereket. Repülőgépeken is van, hiszen amikor pl. akkora köd van, hogy a látótávolság 10m, akkor muszáj autopilottal leszállniuk az emberi érzékelés határai miatt Űrrepülőkön meg 4-6 rendszer is fut egymás mellett. Ha már nem lesz beta, biztosan erre is fognak gondolni, hogy autóban ez hogy fog kinézni.
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
tag
Ha ez ok, akkor a Tesla miért nem?
Mert a béta Tesla sokkal több balesetet okozna mint az ember. Már persze ha nem szűkíted le a vezetési körülményeket a nappali, jó látási viszonyok, jó minőségű aszfalt, jó minőségű felfestések és jól feltérképezett terület együttes kombójára. De a világ nagy része nem ilyen.
Remélem tisztában vagy vele, hogy csak pár hónapja képes egyáltalán felismerni egy Tesla a közlekedési lámpákat, addig teljesen ignorálta. Ha az előtted lévő megállt (mert piros lett a lámpa), a Tesla is megállt, de ha nem volt előtted senki, úgy ment át a már fél perce full piroson mint a huzat (emberi beavatkozás nélkül). És ha jött oldalról a kamion, akkor így jártál...
Én nem mondanám, hogy az hogy néha bunkó Sanyi vagy elbambult Jóska átmegy a piroson az egyenértékű azzal hogy 100-ból 100 Tesla átmegy (ment) a piroson, kicsit más lenne a baleseti statisztika... -
#16820480
törölt tag
A forgalmat természetesen nem programozzák előre, de a terepet a közlekedési szabályokkal igen, ezért okoz(ott?) gondot a rendszernek például egy olyan lámpa, ami nem volt benne az adatbázisban, például ha útjavításnál kitesznek egy lámpát. Vagy mondjuk kátyúkat sem tudja feltétlen kikerülni. De ezeket gondolom te is tudod, ha olvastál már róla, csak valamiért nem hozod fel mint limitációk.
Az FSD jelen állapotában nem önműködő, ott van a leírásában (nem apró betűvel, hanem kb a főcím alatt egyből), hogy fogni kell a kormányt. Igen, + pár ezer dollár, ami jelenleg drága, de mennyi egy waymo-tech? Ami továbbra sem elég önmagában, hanem a potenciális útvonalon előre naprakészen tartott közlekedési szabályok kellenek neki, mert esetleg nem fog felismerni egy táblát vagy lámpát, de hát igen, olyan felsőbbrendű cucc ez sokkal több pénzből
Decepticon: Milyen szerencse, hogy mire elterjednek az EV-k, már nem lesz szükség benzinkútra, hiszen a fenti példában is a nagyobb veszélyt az jelentette, nem a magában égő autó. Szerencsére manapság csak két utcánként van egy potenciálisan robbanékony töltőállomás, ahova rendszeresen fuvarozni kell közutakon az üzemanyagot, ami szintén robbanékony, illetve minden autóban ott van belőle pár (tíz) liter.
Nyilván nem azt a példát hozta a tűzvédelmis, amikor úgy karambolozott egy Tesla, hogy darabokra hullott, és aztán mégsem gyulladt ki, mert azzal nem tudja alátámasztani a veszélyességet, ahogy az irodatüzeknél sem egy olyan irodáról mutatnak videót, amiben nincs tűz.
Amúgy meg például ha mindez nem meggyőző, akkor az legalább vigasztalhat, hogy a solid state akkuknak már nem lesz ilyen problémája, kiszakíthatod, felszeletelheted őket, nem gyúlékonyak. -
PuMbA
titán
válasz forumpista #54 üzenetére
"Mert a béta Tesla sokkal több balesetet okozna mint az ember."
A Tesla még mindig nem tud balesetet okozni, mikor jelenleg a vezető a felelős mindenért, tehát egy ember. Ez feketén fehéren le van írva mindenhova, tehát emberi mulasztás, ha valaki úgy okézza le a Teslában az FSD bekapcsolását, hogy nem olvassa el, hogy mit okéz le egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
tag
Tehát azt állítod hogy amikor az emberek bekapcsolják a "Full Self-Driving" funkciót, akkor valójában az nem egy Full Self-Driving funkció?
Nem tudom észleled-e, de kezdünk elmenni egy monti pythonos bohózatba...
Egy szép új világba ahol az étteremben amikor kérsz egy sajtos-gombás pizzát, akkor a pincér majd kihoz egy diós kalácsot és ha kérdőre vonod, akkor mutogat a bejáratnák kifüggesztett kézikönyvre, ahol feketén-fehéren le van írva, mi szerint ebben az étteremben a diós kalácsot sajtos-gombás pizzának hívják, a túros rétest pedig kólának.
Így aztán amikor te rendeltél egy sajtos-gombás pizzát kólával, akkor valójában egy diós kalácsot rendeltél túros rétessel, tessék elolvasni a kézikönyvet ha már voltál olyan ostoba hogy a sajtos gombás pizzát sajtos gombás pizzának, a kólát meg kólának gondoltad... -
PuMbA
titán
válasz forumpista #57 üzenetére
"Tehát azt állítod hogy amikor az emberek bekapcsolják a "Full Self-Driving" funkciót, akkor valójában az nem egy Full Self-Driving funkció?"
Ezt állítom, de ezt már a 16-17-18. hozzászólásban megbeszéltük Sajnos ezt nem bünteti a törvény, szóval nincs mit tenni. Ha annyira akarnák, akkor törvényileg tiltanák, de engedik.
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
tag
Én ezt értem, de akkor sem hívhatod emberi mulasztásnak.
A helyes név a vásárló megtévesztése, az hogy ezért a Tesla miért nem kapott amerikában már óriási büntit fogalmam sincs (ennél kevesebbért is szoktak ilyet osztogatni ott).Kiváncsi lennék mi történne, ha egy másik autógyár ráírna a kézifékre hogy gázkar (de fékezne), mi történne, vajon az is átmenne hogy miért nem olvasta el a felhasználó a kézikönyvet mielőtt keresztbe fordult az úton...
-
PuMbA
titán
válasz forumpista #59 üzenetére
Ezért semmilyen országban nem adnak büntit Marketing szempontból minden saját technológiás funkciót úgy neveznek el, ahogy akarnak a cégek. Gondolj a TV-k esetére, ahol a HDR-t olyan alsó kategóriás, olcsó TV-kre is ráírják, amiknek a panelja nem is képes HDR megjelenítésére. Még kb. ezer példát lehetne felsorolni. Már régóta ez megy, nem a Tesla találta ki ezt.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #55 üzenetére
"okoz(ott?) gondot a rendszernek például egy olyan lámpa, ami nem volt benne az adatbázisban, például ha útjavításnál kitesznek egy lámpát."
"a potenciális útvonalon előre naprakészen tartott közlekedési szabályok kellenek neki, mert esetleg nem fog felismerni egy táblát vagy lámpát"
Ez egyszerűen nem igaz és nem olvastam semmi ilyet. A Waymo Driver egy L4-es autonómiával rendelkező SW. Level 5 lenne a Full Self Driving, amikor 0 felügyelet kell és nincs semmilyen korlátozás.
A térkép készítést maguk az önvezető kocsik csinálják, tehát új területen egyszerűen ráengedik a területre és szépen feltérképeznek mindent maguktól, és abban a pillanatban minden "új" nekik.
Az se igaz hogy nem tudnak útlezárásra vagy egyéb új dologra reagálni, mert tudnak. Pont ahogy az ember új a gép is újratervez és megpróbál új útvonalat találni. Ahogy az ember úgy a gép is dönthet rosszul, és egyszerűen ilyenkor segítséget kér. Sőt lehet olyan szituáció ami nem egyértelmű és nem lehet megfelelő döntést hozni, ez előfordul emberrel is, Ilyenkor legtöbb esetben az ember áthágja a szabályokat és többnyire csinál valami hülyeséget, de az AI nem fog hanem leáll/félreáll és segítséget kér.
2020-ban 600000+ mérföldet mentek, és 30000+ mérföldenként kellett beavatkozás, ami azt jelentené, hogy ha a te állításod igaz lenne hogy pusztán 20 alkalommal fordult elő útépítés, ideiglenes lámpa stb. Valahogy kicsi esélyt látok erre.Tesla FSD annyit csinál, hogy bepánikol és eldobja az irányítást legyen az bárhol út közepén szakadék szélén neki mindegy, egyszerűen egyszer csak eldobja a felelősséget és csá. Na most ilyenkor neked van időd reagálni, vagy belefutottál a vonatba.
Egészen mellesleg az eset mit linkeltél és szinte minden hivatkozik egy csávó aki kifejezetten azzal foglakozik a YT csatornáján, hogy próbálja a kocsikat minél leehetetlenebb helyzetbe hozni és hogy olyat csináljanak amiből videót tud feltölteni. Nem hiszem, hogy ez az átlagos használt és reprezentatív, nyilván nagyon jó hatásvadászatot lehet belőle csinálni.
Tesla FSD konkrétan kevesebb mint 12hónapja képes arra hogy egyáltalán táblákat és lápákat felismerjen. Ekkor a Waymo már rég fizető taxizást csinált, nem hogy fejlettebb de konkrétan 2 autonómia szinttel lejjebb van.
-
vicze
félisten
Lényeges idekeverni, mert Waymo L4-es, annak is szánták alapból és Tesla FSD-ot L5-nek állítja be, legalábbis Musk, így az a minimum amit meg kell ugrani. Nem nézem az árat és nem nézek felhasználást, mert itt csak a SEA levelekről van szó, amik fixek.
A probléma továbbra is az, hogy Tesla az L3-at se ugorja meg semmilyen formában nem hogy többet. -
Rolly
veterán
engem sok Teslás lehurrogot mikor azt mondtam hogy V2-vel nem lesz sosem valódi önvezetés... (ez már bebizonyosodott, hogy igazam lett)
v3 és a mostani kamerák esetén is ezt mondtam / mondom, de most is lehurrognak...
Legnagyobb vitánk azzal az ismerősömmel volt aki szerint már lassan 3 millió potenciális Tesla Taxi van az utakon és az autója majd pénzt fog neki keresni... Hát ehhez
- előbb level 5-ös rendszer kellene
- és a kormány akkor már feleslegesde ettől a Tesla úttörő, de míg ők Level3-mal küzdenek a Level2 meg már minden autógyárnál elérhető bár tény van lemaradás de több autóipari beszállító dolgozik a Level3-on és azt pedig szépen a autó gyártók megveszik és használni fogják
PSAt ismerem náluk a sávelhagyás figyelmeztető -> sávtartó egy generáció alatt nagyon sokat fejlődött ahogy az adaptív tempomat is. Ha nincs lámpa / gyalogos akkor végig tud menni Dunakeszi főútján belenyúlás nélkül... Persze használni nem lehet, mert van lámpa és zebra is amit nem ismer fel meg körforgalom...
A VW már ennél tovább lépett és körforgalom előtt tud lassítani tábla vonalára lassítani... Tehát nem csak a Tesla dolgozik a többiek is szépen haladnak.Tábla felismerés: mikor a Tesla beindította a kamera alapú tábla felismerést akkor táblafelismerés már volt 3 éve a kocsinkban
-
#16820480
törölt tag
Hát, ha nem olvastál ilyet, attól még ott van például a Waymo wiki oldalán is rá példa. Az is érdekes, hogy a Waymo saját publikálású statisztikái alap, míg amikor egyszer feljött a Tesla hasonló publikációja, akkor jöttek a kommentek, hogy "biztos hiszek is a Teslának"
A linkelt cikkedben is azt boncolgatják, hogy vajon a Waymo jogosan hívja-e "fully autonomous"-nek az autóit (és különben is, hogy hívhatják Driver-nek, hát nincs is sofőr az autóban!!!négynégy, átverés ez a név is). -
veterán
válasz pusszycat #48 üzenetére
Fogjatok mar fel hogy nem az a cel hogy 100 szazalekosan biztonsagos legyen hanem hogy egy szazalekkal biztonsagosabb legyen mint az emberi soforok. Mar ezzel evente ezrek eletet lehetne megmenteni.
ja amugy meg az ember nem tud “elromlani” mert a 3 doboz kobanyai konzervalta mielott volan moge ult volna…
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
terratech
csendes tag
Én úgy gondolom, hogy jelenleg és talán még sokáig inkább a balesetek számát fogja növelni és nem csökkenteni, ha jobban elterjed mert mindaddig amíg emberi beavatkozásra van szükség, azokat sokan egyszerűen figyelmen kívül fogják venni.
-
Fritz Teufel
addikt
válasz #16820480 #55 üzenetére
Nos, az a Tesla attól gyulladt ki, hogy megsérült a balesetben a akkumulátor csomag. A solid state meg még olyan messze van, hogy nem is érdemes vele számolni... nem is teszi senki. Egyébként a gyártás is brutálisan veszélyes éppen az olthatatlanság miatt, már itthon is volt baleset, csak nem szerepelt a hírekben. Szerencsére (tényleg szerencse kérdése volt) nem lett belőle nagyobb baj.
A probléma majd akkor jön elő, amikor majd a baleset egyik résztvevője egy ilyen autó lesz. Minél több ilyen autó van az utakon, ennek a lehetősége annál jobban nő. És tapasztalatból mondom, hogy az elektromos autó vezetői is szeretnek száguldozni. Azt is elfogadhatod tényként, hogy nem 130km/h sebességes becsapódásokra vannak tervezve az autók és így az akkupakkok sem és még csak hozzá sem adtam a lehetséges másik fél sebességét.
És akkor ezeket a guruló, olthatatlan gyújtóbombákat szereljük fel önvezető képességgel. Persze, ha valaki ekkora barom, akkor égjen bent. Viszont ha egy ilyen barom 'önvezet' nekem, és én is elájulok vagy beszorulok, akkor a tűz nem áll meg az elektromos autó kasztniján.Nem ide: Vajon az önvezetést is lehet majd "tuningolni"? Nem azért vesz senki drágább autókat, hogy ugyan azzal a sebességgel haladjon mint bárki más. El tudok képzelni egy Self-Driving Sport Mode- ot a Modde ról nem is beszélve.
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Rolly
veterán
viszont jelenleg még 1%-kal sem biztonságosabb mint az ember... Az embernek ott kell ülnie és figyelnie kell és ha gond van kikapcsol és az ember oldja meg... Namármost amikor idióták majd emiatt részegen ülnek be autóba vagy elalszanak (volt már erre is példa) vagy csak nem figyelnek mert úgyis az autó vezet, akkor ha helyzetet érzékel és kikapcsol az auto pilot akkor az a baleset autopilot vagy sem?
Waymo vs Tesla adatok... Ha jól tudom a Waymonak van engedélye Amerikában már talán több államban is sofőr nélküli tesztre vezetésre akár élesben is... Addig a Teslanak nincs ilyen -
veterán
Jelenleg. Regebben a lo is gyorsabb volt mint az auto. Ha ilyen lett volna a hozzaallas akkor meg mindig a fan ulnenk. Majd fejlesztik es biztonsagosabb lesz.
Szerintem nem kell ehhez nagy esz hogy valaki felfogja de lehet tevedek…Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Az más, ott fent ritkán jön szembe veled egy részeg sofőr, egy guruló kerék, jeges utszakaszok, szőkkelő szarvas, veszet vadnyul, micimackó.
[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
Rolly
veterán
válasz Fritz Teufel #69 üzenetére
Jelenlegi statisztikák szerint sokkal ritkábban gyullad ki elektromos autó mint belső égésű... (nem nem csak darabszám szerint, hanem megtett km alapján azaz arányosítva a futásokkal). S míg az elektromos autó az esetek 90%-ban akkor gyullad ki amikor töltik addig a belső égésű akkor amikor mennek vele ...
Tehát nem igaz az a felvetésed, hogy az elektromos autók veszélyesebbek lennének.
Kinaiak csináltak egy tesztet 64-64 kmh sebességgel ütközött egymásnak két elektromos személy autó (Model Y és ID 6) konkrétan egyikben sem sérült az akkupakk pedig a két autó összeadott sebessége 130 KM / h volt...
Ettől még lehet ennél nagyobb ütközés de azért ez már normális esetben ritka... (100 feletti sebesség ott van engedélyezve ahol nincs egymással szemben haladó sáv... ha két autó 100-100-zal megy akkor igen még lehet frontálisan nagyobb, de mindkét fél fékezni fog normális esetben...Illetve többféle akku kémia van... Például most az olcsóbb kisebb kapacitású autókba bekerülő LiFePo4 cellák amik képtelenek kigyulladni...
Ráadásul az akku tűz főleg a Tesla féle celláknál lassan indul be a kis celláknak és a köztük lévő égésgátló anyagoknak köszönhetően. És alapból zárt vas cellákban van amit át kell égetni. Nagy balesetnél mikor minden sérül tény, hogy ezek már nem védenek, de szerinted egy 100-100 km-es frontális ütközésben mennyit számít, hogy bent ég a sofőr? Ekkora sebességnél 99% az esélye annak, hogy már az ütközés végét nem éli meg.
-
PuMbA
titán
válasz pusszycat #73 üzenetére
Lehet, de én azt gondolom, hogy ha ténylegesen elterjed és forgalomba engedik az önvezetőket, tuti lesz jópár hiba, amivel nem számoltak. Haláleset is előfordulhat sajnos. Nem igazán tudok olyan új dologról, aminél nem így lett volna. Biztonsági öv és légzsák se volt az autókban régen....egyszerűen lehetetlen elsőre tökéletes cuccot csinálni, hiszen emberek vagyunk, akik tévednek, nem vesznek figyelembe vagy elfelejtenek dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
-
Noukoum
veterán
Jajj mert az idióta az nem ül be a kocsiba full részegen legyen az önvezető vagy nem mi? Ezt egy értelmes ember sem gondolja komolyan.
Aztán látjuk hogy számtalan dokumentált eset van csak Teslákról amikben életet mentett az fsd mert a sofőr aludt, részeg volt stb. Ilyenkor mi van? Meg olyankor mi van hogy sokkal kevesebb energiába kerül az autóval való haladás csak azért mert nekünk csak figyelni kell a rendszert?
De nem, jövünk ezzel sok baromsággal mert hát szabad nem.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
forumpista
tag
"Jelenlegi statisztikák szerint sokkal ritkábban gyullad ki elektromos autó mint belső égésű..."
A statisztikádat korrigálták azzal a ténnyel, hogy az utakon belső égésű autók átlag életkora valahol 15-20 év között van? Magyarán akár 30 éves autók is mászkálnak az utakon, 30 éves "műszaki állapotban".
Az elektromos autók átlagéletkora meg úgy 4-5 év, szép is lenne ha a 4-5 éves autók sűrűbben gyulladnának ki mint a 15-20 évesek.
Jelenleg - az én utolsó információim alapján - úgy áll a helyzet hogy sok helyen fontolgatják hogy az e-autók ki lesznek tiltva a mélygarázsokból, mert az olthatatlan tűz miatt akár az egész épület statikailag gallyra mehet.
És valójában az a tény, hogy a belsőégésű menet közben gyullad ki míg az e-autó töltés közben, csak ront a helyzeten.
Mert ahogy írod egy súlyos ütközésnél lehet hogy alapból meghalnak az utasok függetlenül attól hogy kigyulladt-e az autó vagy nem, ellenben ha kigyullad a társasház alatti garázsban töltés közben az autód, az egész társasház leéghet és mindenki aki benne alszik.Én szeretem az e-autókat, de azért érdemes tisztában a veszélyekkel és problémákkal, manapság egyre többször szembesülök azzal, hogy egy csomó e-autót kedvelő ember úgy viselkedik mint valami friss szerelmes. Azt hiszi hogy a csaja rózsa illatút sz@rik és csak a többieké büdös...
-
PuMbA
titán
válasz forumpista #78 üzenetére
Mondjuk épp újabb BMW-k gyulladnak ki mostanában, nem régi autók Régi autók tök egyszerűek, 10-ed annyi elektronikai cucc van bennük, nagyon kevés az esélye, hogy kigyullad.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
Azért erősen más az amikor valaki alszik a kocsiban szándékosan mert az FSD vezet minthogy fáradtan autóba ül... mint ahogy az hogy hülye és seg részegen kocsiba ül vagy 4 sör után úgy gondolja majd megoldja hazafelé az Önvezető autóm... más szint kérlek ne mosd össze... Lásd a hátsó ülésen utazó idiótákat akik összetörték a teslat és meghaltak...
szerintem a nekünk csak figyelni kell a rendszert több energiát igényel mint vezetni, mert jelenleg még nem lehet tudni mikor dobja ki egy féleértelmezett tábla miatt a rendszer az önvezető módot...
Miközben egy sávtartó, sávelhagyás figyelmeztető, adaptív tempomat már olyan bizonyossággal működik, hogy használható és lehet benne bízni... Sőt ezt az ember gyorsan kitapasztalja és nem fogja kisvárosban és szerpentinen használni ... Pont ez a különbség a Tesla és a többi autógyártó között, hogy az egyik Béta tesztet folytat saját ügyfeleivel (nem a tesztre jelentkezettekre gondolok... hanem a kint lévő mindenki számára elérhető releasekre...) míg a másik cégcsoport csak azt engedi az utakra ami már az általuk leírt feltételek mellett használható...
Nekem e208-asom van minden szoftveres jóval (navi nélkül)így nekem
- tökéletesen működik a sávtartó 30 kmóra minimum sebességgel
- adaptív tempomat 0 km / órától
- táblafelismerés is megy (előzni tilos, sebesség táblák, stop tábla)Ezt vállalja az autó ezt tudja... Persze nincs OTA frissítésem ami szar érzés, de mikor kiadták az autót a rajta található szoftver nem 80%-os volt hanem 95%-os abban amit tud... (és igen kaptunk már frissítést van ami itthon usbről telepíthető és volt már teljes szoftver frissítés is 1 óra alatt szervízben ami szar én sem örültem neki)
-
vicze
félisten
Sajnos még minding ott tatuk, hogy az Autopilot azaz vezető segítség (ahogy Rolly írta) és a FSD között.
"Aztán látjuk hogy számtalan dokumentált eset van csak Teslákról amikben életet mentett"
Mutatnál olyat ami valósan FSD-t és nem csak vészfékezés, sávtartás, ami igen sok autóban megtalálható? Eleve csak pár ezer FSD beta user van jelenleg.Ellenben rengeteg olyan eset is van, ahol már az Autopilot se működött megfelelően, és se vészfékezést (vagy túl későn) vagy kikerülő manővert se csinált.
Az hogy nekem folyamatosan figyelni kell, hogy a kocsi mit csinál, kb. többszörösen fárasztóbb mintha én vezetnék, drasztikusan több figyelmet igényel és fárasztóbb.
-
Noukoum
veterán
Tehát akkor tisztázzunk valamit. Az autó vezetőjének minden esetben vezetésre alkalmasnak kell lennie. Legyen az Tesla BMW audi stb. Innentől kezdve aki annyira részeg / álmos hogy nem képes vezetésre az teljesen mértékben szabálytalanul közlekedik. Pont. Nincs olyan hogy azt hitte az hazaviszi. Nincs. Az ember a hibás, nem a rendszer. Az hogy vannak idióták akik szórakoznak és szabálytalanul közlekednek az nem a rendszer hibája.
Erről ennyit, téma lezárva. Az Tesla féle rendszerről pedig remélem úgy alkotsz véleményt hogy legalább párszáz km-t megtettél vele autópályán az elmúlt egy évben. Feltételezem nem. Innentől kezdve arról beszélni hogy szerinted több energiát igényel. Ezzel nem tud mit kezdeni az ember. Nálam a hit mint tény nem nyerő.
A tesla fikázás meg szánalmas, saját magát írja le az ember vele. Nem muszáj szeretni, okkal utálni is lehet. Anélkül maradnak a fenti hozzászólások.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
-
forumpista
tag
"Az Tesla féle rendszerről pedig remélem úgy alkotsz véleményt hogy legalább párszáz km-t megtettél vele autópályán az elmúlt egy évben"
Kéri ezt számon az az ember akinek saját bevallása szerinte még soha nem volt elektromos autója... Khm... Te mennyit is vezettél Teslát? Beszélgessünk akkor a hitről?
A valós helyzet az, hogy ma már autópályán szinte bármelyik új autó vezetéssegítő rendszere elvezet, mert semmi más nem kell hozzá mint távolságtartó+sávtartó automatika (meg tempomat de az ezer éves találmány).
Ha pedig ez nem elég, akkor a Tesla is pont úgy eldobja a kormányt mint az összes többi autó.Ezen kívül én megkockáztatom, hogy neked nem hogy elektromos autód nem volt még hanem belsőégésű sem, ugyanis ha lett volna, akkor tudhatnád hogy úgy csinálni mintha vezetnél legalább olyan fárasztó mintha vezetnél.
Persze lehet úgy is csinálni hogy kényelmesebb legyen, na ilyenkor jönnek a hírek hogy a Tesla beszaladt a kamion alá, miközben a sofőr kényelmesen aludt hátradöntve az ülést, és igaz ugyan hogy a kocsi szólt hogy nem tud vezetni csak hát a sofőr aludt... -
Rolly
veterán
válasz forumpista #84 üzenetére
Tesla-ja van úgy tudom ezért ennyire elvakult valahogy meg kell magyarázni miért jobb egy 15+(+3m ft ugye az FSD) m forintos Tesla egy 11-12 m forintos hasonló tulajdonságokkal rendelkező autónál.
Nem régen láttam egy Tesla SR+ töltési tesztet 80-as vagy 100-as töltőn ahol nem tudott annyival tölteni mint egy VW vagy PSA autó .Amúgy tény én e208 tulajként elfogult vagyok PSA irányba, de a 15 vs 12 ár közötti 3 milliót nekem nem ér meg:
- egy tablet
- egy 5%-kal gyorsabb töltés 15%-kal kisebb fogyasztásTöbbek között azért nem mert 200 km-nél ritkán megyek többet és mikor többet megyek belefér a 10-15 perc töltés. Ha Teslam lenne akkor kerülni is kellene (speciális eset... ugye Békéscsaba Pest között Teslaval nem optimális az út )...
Hogy a következő autóm mikor és milyen lesz még nem tudom, de
- álmom egy Audi eTron GT kívül belül top most nálam az az autó, csak hát 40m-t nem hiszem, hogy autóra akarok költeni (bár 4 év múlva leszek 40... de ennyiért inkább egy lakás)
- ami talán elérhető az egy alap BMW i4 a maga 19m körüli árával főleg ha lesz belőle 1-2 éves áfás kevés KM-rel akkor az jó lehet 16-17m körül...Új autót nem hiszem, hogy venni fogok, mert a mostaniba is 1 év alatt 16e km-t raktunk szóval ha 1-2 éves autóval tudok dogni 20%-ot árban akkor már megérte ... Ami jó az új e208-asunkban, hogy van rá 8 év 160e km teljes garancia
-
Rolly
veterán
árakat úgy írtam, hogy abba az e2008 vagy akár az eC4 is belefér amik 5 ajtós és kb hasonló méret (eC4 rövidebb 30 cm-rel és a csomagtartó kisebb 40-50 literrel minimális eltérés) ha csak e208-at nézem akkor 10,5m vs 15m ha a támogatott árat idehaza akkor 8 vs 13,5... 1,5x többe kerül a M3...
Teslad van? -
forumpista
tag
Nincs Teslája, ezt onnan tudom hogy a múltkor kiosztott egy valódi Tesla tulajt is, aki lement és végül lefotózta a garázsban álló Tesláját, meg hogy mennyi a hatótáv a kocsi szerint.
(vmi hatótávon ment a perpatvar, a Tesla tulaj szerint hidegben X km-ert tud a kocsi, Noukoum pedig közölte hogy annál sokkal többet, majd a Tesla tulaj visszakérdezett hogy volt-e már Teslája, és ekkor mondta, hogy neki még sosem volt elektromos autója, de ez nem lényeges, mert xy egy youtube videóban mást mondott és ő annak hisz nem annak akinek ott áll a garázsban a Tesla és napi szinten használja...)Az Audi eTron GT tényleg egy jól eltalált kocsi lett, azt szerintem még a legelvakultabb benzingőz fanatisták is bevállalnák
Én Minis vagyok, így adná magát az elektromos Mini, csak sajnos az a fránya (nyári) 200km hatótáv nekem nagyon kevés, ráadásul kiindulva abból ahogy én vezetem a Minit, meg ahogy az elektromos Mini is megy (próbáltam már jópárszor), gyanítom a 150 sem lenne meg -
mjani1172
addikt
válasz forumpista #88 üzenetére
Mindegy milyen autója van, folyamatosan ontja az ostobaságot.
Egyszer elmagyarázta, hogy nem is érdemes autó hatótávot tervezni 100 km-nél többre, mert annyit nem megy senki egyhuzamban, hiszen az már annyira fárasztó. -
sszekacs
csendes tag
válasz forumpista #54 üzenetére
"mert a béta tesla sokkal több balesetet okozna mint az ember"
Amúgy tökre érdekelne hogy ez mennyire igaz.
Simán el tudom hinni, hogy a Teslák autopilottal biztonságosabbak nagy átlagban mint az emberi vezetők.
Musk nyilatkozott valahol erről, hogy nagyjából 10x-es szorzó van az autopilot-os és a nem autopilotos tesla vezetők között. Persze forrást nem adott hozzá, így jelentős torzító tényező lehet hogy autopilotot szinte mindig városon kívül használnak, teslát viszont máshol is vezetnek, ahol mindig több a baleset.
Ami az érdekes lenne, az az autópályás autopilot tesla vs nem-autopilot tesla vezetés összehasonlítása. Simán el tudom hinni, hogy átlagosan ott is biztonságosabb az autopilot.
A városi vezetésen még "csiszolni kell" -
proci985
MODERÁTOR
csaladban van egy fiatal V90, az mar kb stabilan tud palyazni svedeknel nyaron magaban. ember kell, de pl arra tokeletes, ha le kell ugrani 400kmre es kozben telefonon ugyintezni kell.
korabbi V40 / V70 (2016-) generacioknal egyebkent a savtarto / automata tempomat / tablafelismeres megy, szerpentinen es kisvarosban is. az utkozesfigyelmezteto radar hollandoknal a toltesen vezeto nagyon szuk utakon ahol kb mindenhol is parkol auto tud folyamatosan fraszt kapni, de egyebkent oke. tablaknal ritkan hibazik, mondjuk hofuvasnal es durva esoben a szenzor ki tud kapcsolni, de arra figyelmeztet. bonusz: van elalvasfigyelmeztetes is ami arra is reagal, ha valamin hirtelen felhuzom magam vezetes kozben .
egyebkent ami ki van adva, az tenyleg, jol mukodik.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Ford topik
- Futás, futópályák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- OLED TV topic
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Politika
- RAM topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 7 / 5 2***(X) "Pinnacle Ridge" (AM4)
- További aktív témák...
- MSI Optix MAG281URF Gamer Monitor!28"/4k/144hz/Rapid IPS/1ms/Freesync-G-sync/HDMI 2.1/HDR400
- ÚJ BONTATLAN Macbook Air Apple M1 M2 M3 Legújabb Magyar 1 év Garancia Deák Térnél Azonnal Átvehető
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehe
- Akció Új Bontatlan 2023 iMac 24 M3 Chip 8/10 8GB/256GB SSD Azonnal Deák Térnél Átvehető 1 év garanc
- ÚJ Apple Pencil 1 - 2 első és második generációs BONTATLAN AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉR