- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
Nem mondom, hogy a VR streaming per pillanat vagy akár csak pár éven belül is lehetséges lenne, de van olyan rendszer, ahol a reprojection-t a HMD végzi, így még akkor is folyamatos a képfrissítés, ha maga a game engine befagy. Ilyenkor a lag nem okoz rosszullétet, mert a fejmozgás követése folyamatos marad, a laggot csak onnan veszed észre, hogy a játék karakterek, animált shaderek, stb. nem frissülnek szinkronban.
Valahogy az ideális munkamegosztást kell megtalálni a kliens és a szerver között, hogy a lehető legtöbb számításigényes feladatot a szerver végezze, míg a VR szempontjából kritikus frissítéseket a HMD. -
bot1978
senior tag
válasz #54625216 #253 üzenetére
Jó ez, csak alkalmas célhardver kell.
Drága nem drága ez csak itt téma. Folyamat potyognak a Mercik meg a BMW-k a sorról gyerekek aztán mégis mindegyiknek lesz gazdája.
Perpill
1, Nincs arra garancia, hogy a fejlesztő a legoptimálisabb megoldást találja meg, csak valamit fejleszt, aztán lesz, amilyen lesz. Vannak (játék)szoftverek teljesen különböző rendszerkövetelménnyel
2, Ebből következik, hogy valójában nem létezik vr ready pc.
Ha azt mondod, hogy gamer pc se mondtál többet vagy kevesebbet. Ez csak duma.Egy elég erős VR konzol kell, ha jó VR játékokat akarsz, addig meg az lesz, ami eddig. Néha befigyel egy-két jó cím mellette meg a tengernyi igénytelen szemét.
-
válasz #54625216 #249 üzenetére
Vivehez es CV1hez mar harom eve volt/van mukodo vezeteknelkuli megoldas.
a Quest nemreg kapott egy updatet, szinten tud mukodni kabel nelkul.
ami miatt nem terjedt el az az, hogy:
- a vive (pro) / CV1 megoldasa ilyen 3-400 euro korul volt csak a vezetek nelkuli csatlakozas, ami a CV1nel konkretan duplazta a bekerulesi koltseget. nagyon kevesen vettek az ara miatt.
- a Questnel egy friss patch engedelyezte. Questet se lehet nagyon kapni epp, szoval limitalt a tapasztalat, de ugy nez ki ezzel lehet tenyleg van sub600 eur hasznalhato wireless headset.5Gs bivaly wifi router termeszetesen kell, de ez mar meg van oldva.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
paperboy
senior tag
"Ha lesz egyáltalán jövője a VR-nak..."
Azért szívesen belelátnék a jövőbe, mondjuk egy 50 évvel előre, hol tart majd a VR...
-
Dyingsoul
veterán
válasz paperboy #256 üzenetére
Nézd az Oculus connect-eket. Ha nem is 50, de 5-10 évre előremutatóak az előadások.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
#06314240
törölt tag
Majd az AR
-
aerosmith
őstag
válasz #54625216 #239 üzenetére
Tokeletes osszefoglalo.
"A legtöbb VR fikker meg számonkéri a szemenkénti 4K felbontást 120 fps-es, 220Fov-al, legyen a HMD ultrakönnyű, vezeték nélküli, perfekt tracking, de ne kerüljön 150 dollárnál többe, legyen rá tonnányi AAA cím, de ne kelljen hozzá csúcs PC, stb.
Mert különben szerintük haldoklik a VR." -
Chapel
addikt
Egy hete nem nyúltam a gamehez..10 perci próbáltam eltenni a pisztolyt, nem sikerült.
Szeretem, jó hangulat, de tény, az övre rakós módszer mág oskéve ki van találva itt meg el kell tüntetni egy nem létező csukló portálba...wtf?
Nem sikerült, felcseszett abba hagytam.
Semmi köze semmihez, csak gondoltam megosztom...Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
Dyingsoul
veterán
A fegyver elrakás összvissz annyi, hogy megnyomod a fegyver választó menüt röviden. Azaz lenyomod elengeded. Közben nem hadonászol, ennyi a titka.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
kiskuplung
őstag
válasz Dyingsoul #263 üzenetére
De pont ez az, ami egy ósdi megoldás. Ha magától nem jön rá az ember, pláne olyan, aki már régóta tolja, akkor az nem természetes -> nem való VR-ba.
Én most újrakezdtem az Arktika.1-et, és bár látszik, hogy abban a korszakban készült (3 éve ), amikor a teleportolás volt az inkább elfogadott megoldás, a fegyverkezelés sokkal kielégítőbb , mint az Alyxben. Egyszerűen természetesebb a vállad mögül elővenni a fegyvert.
Cserébe nincsenek ilyen pillanatok Kíváncsi vagyok, hogy akik monitoron várják az Alyx-et, azok hogy képzelik el ezt monitoron.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz kiskuplung #264 üzenetére
Qrva jó.
Hogy mozog amúgy? Joystick vagy IRL? Gondolom nyilván lehet pár métert IRL is, de hogy ugrasz vissza a nappali másik végébe? -
kiskuplung
őstag
Úgy van ahogy mondod, a kontrolleren van stick, és azzal tudsz előre/hátra mozogni illetve oldalazni.Illetve pontosan, a saját lábaddal is tudsz mozogni, csak hát ugye ennek határt szab a játéktér...
Vagy ha ez nem szereted, akkor a Half Life Alyx háromféle módot támogat, és akkor egy helyben állva, vagy akár ülve is játszhatsz.
Én tényleg kíváncsi vagyok, hogy egy "VR szűz" ember hogy nem látja ezekben a videókban, hogy mennyivel immerzívebb az, hogy a saját kezeddel, vagy akár a fegyvered csövével tárod ki ajtóka (ami még érzésre is fémesen koppan)t, mint hogy az F-et nyomogatnád egy billentyűzeten...
[ Szerkesztve ]
-
Chapel
addikt
válasz kiskuplung #264 üzenetére
Igen, nekem is ez jutott eszembe, hogy azért ez is jelzi, közel sem tökéletes...robob recall stb után próbáltam övre rakni, semmi, utána hátra akkor meg koppant a talajon
Elég jó videó de még az elején vagyok, nem akarom elspoilerezni magamnak, de a kádba bújás kjó
Dyingsoul: Köszi, meglett most, pedig a végén már mindent körbenyomtam, ellőttem 2 tárat a semmibeFotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #266 üzenetére
A "VR szűz" embereknek szerintem az nem jön le igazán, hogy a VR mennyire jól visszaadja a tárgyak "valós" méretét. Ebben a videók sem tudnak igazán segíteni, mert a videón a méretet a vizuális referenciák adják, míg VR-ban saját magad vagy a referencia.
Ezért teljesen más élmény pl. egy építészeti tervet VR-ban nézni vagy renderelt videón.
Építész ismerősöm mesélte, hogy éppen csak tesztelték a VR-t az egyik már majdnem kész tervükkel és az első 5 percben kapásból kiderült, hogy a csillár megtöri a bejárat és a hall látványának egységét, vagy hogy az alagsori folyosók túl szűkek mert a két karját kinyújtva beleütközik a falba. Mindezt azért lehetséges, mert VR-ban az összes tárgy méretét a néző a saját emberi arányaihoz tudja viszonyítani.
Az interakció is azért tűnik annyira valóságosnak, mert pont úgy kell kinyújtanod a karodat vagy lehajolni egy tárgyért, mint a valóságban, míg monitor játékoknál a 3D környezet is úgy viselkedik interakció szempontból, mintha ikonokat böködnél. -
nkmedve
őstag
Nem konkrétan egy hsz-re válaszolva, csak többször is olvastam már itt és máshol is...
Szerintem az, hogy az Alyx-et nem lehetne megoldani VR nélkül, vagy hogy egy élvezhetetlen valami lenne belőle, pont olyan túlzás és valótlanság, mint sok negatívum is ami magáról a VR-ről terjeng (pl. hogy minimum Index kell az élvezéséhez, vagy hogy mindenki hányik és rosszul van tőle).
Persze teljesen más lenne az Alyx VR nélkül, sokat kéne egyszerűsíteni az élményen, de egy rajonó aki végijátszott legalább 4-5 HL játékot billentyűzet+egéren és olyan évezetet adtak neki azok a játékok (a mai napig is, lásd Black Mesa) hogy egész nap a képernyő elé tudott ragadni, nem fog kétségbe esni azért mert mondjuk F vagy E billentyűvel kell valamilyen előre szkriptelt mozdulatot megcsináljon ahelyett, hogy hadonásszon.
Szóval szerintem lépjünk túl azon, hogy egy HL játékban mit lehet és mit nem lehet VR nélkül megcsinálni. Az Alyx VR-esítése egyszerű üzleti döntés volt, ahogy az is az lesz ha majd néhány év múlva a Valve mégis úgy dönt, hogy kiad egy VR-mentes átdolgozott változatot (nem biztos, hogy megtörténik, de kizárni sem lehet). Olyan jó lesz mint a mostani változat? Biztos nem, de ez elsődlegesen egy HL játék amit eddig sem a VR adott el, és anélkül is olyan világa, hangulata és élménye van amit nagyon kevés más játék tud adni.Ezt csak azért írtam le, mert az ilyen magamfajtát aki még nem döntötte el, hogy beszálljon a VR felhasználók közé vagy ne, inkább csak eltántorítják az ilyen sarkított kijelentések miszerint X vagy Y játék folytatása nem megoldható VR nélkül. Amikor ilyesmiket olvasok akkor az az érzésem, hogy erőszakkal akarnak valamit lenyomni a torkomon, vagy csak simán hülyének néznek. Szerintem semmi szükség ilyen módon próbálni rávenni embereket arra, hogy beruházzanak egy headset-be, a VR önmagában elég jó és sok pluszt tud adni. Inkább azon kell dolgozni, hogy még jobb legyen az élmény, még több minőségi tartalom jöjjön, kicsit még faragni az áron és akkor az emberek maguktól is venni fogják.
-
VIC20
őstag
válasz kiskuplung #264 üzenetére
,,Cserébe nincsenek ilyen pillanatok Kíváncsi vagyok, hogy akik monitoron várják az Alyx-et, azok hogy képzelik el ezt monitoron."
Két percig bírtam nézni... Szomorú. Ha ez jelenti ebben a játékban a szórakozást, akkor nekem monitoron se kell... -
Chapel
addikt
Ez a hsz - tiszteletben tartva a saját véleményed jogát - totál useless.
Mintha azt mondanád, hogy dobjanak kukába minden ízt ami Neked nem ízlik.
Mi a fenét akarunk még benne vagy átéled, minden real, minden fogható...ha satitkus game tetszik semmi gond, de sokan mint én is a realizmusra hajtanak.
Ez meg az. Nem 2D, nem 3D hanem benne vagy. Ha ez kuka mert videón láttad - semmi köze a valós élményhez - oké, de ne szidjuk már "csak mert"Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
#11302912
törölt tag
vagy egy oculus rift cv1. nekem ez van. 50.000Ftert mar kapsz az apron. (nekem ez mar a masodik, mert macska elragta az elso kabelet, azt meg mar nem gyartjak.) es evek ota hasznalom problema nelkul. (egyebkent az oculus quest a legjobb headset jelenleg, mert standalone is tokeletesen mukodik, meg pcvel kabellel is.) Ha meg a legjobb leg kenyelmesebb elmenyt akarod a legmagasabb aron, akkor Valve Index.
[ Szerkesztve ]
-
VIC20
őstag
,,Ez a hsz - tiszteletben tartva a saját véleményed jogát - totál useless."
Bocs, ezt a félmondatot - magyar szövegkörnyezetben - nem értem.A többi meg teljes értelmetlenség - annyiban mindenképpen, hogy nem értettél meg semmit a mondanivalómból. Jómagam azokat a játékokat szeretem, amik beszippantanak a világukkal, a történetükkel, amelyek úgy tudnak csak igazán ,,realisták" lenni, hogy teljesen irreálisak (ezt kicsit félve írom: biztos vagyok benne, hogy nem fogod érteni). A Half Life 2 a maga idejében el tudta hitetni, hogy egy hatalmas, a karaktertől független, élő-lélegző világban járt-kelt a játékos.
Ez a videó meg? Egy idióta egy döglött patkánnyal élvezkedik. Ez a XXI. századi Half Life? Meg ezt ajánljátok, hogy ezért az ,,élményért" adjon ki a polgár több százezer forintot? Ez a non plus ultra hozzáadott érték, amit csak a virtuális valóság tesz lehetővé számunkra?!
-
Jack@l
veterán
Valamivel el kell adni a sz*t. A reklám elég kézenfekvő módszer.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Dyingsoul
veterán
Az a probléma, hogy full komolyan vettél egy vicces videót. Neked nem ment át, van ilyen.
DE a VR nem erről szól, hanem erről is szól. Tolhatod full komolyba is ha neked az az irány tetszik. Pont ezért jó: ugyanúgy cselekedhetsz adott keretek között, mint a való életben. Ha ilyen vicces figura vagy akkor a legkomolyabb játékokban is leállhatsz poénkodni. Ha nem vagy az, az sem gáz mert bujkálhatsz fedezékek mögött és lőhetsz szép headshotokat. Úgy, hogy a kezedben lévő fegyvert a szemed elé emeled és becsukod az egyik szemed. Pont, mint a valóságban. Erről szól a VR.
Egyszer egy rendőr hadnagy haverom jött át kipróbálni a Robo Recallt meg pár címet. Még nézni is hátborzongató volt... Minden mozdulatán látszott, hogy nagy gyakorlata van a lőfegyverek használatában és az akciókban. Contractorsban a mozgásban még a guardian-nel is nehéz volt korlátozni annyira kereste a fedezékeket. Neked mondjuk lehet az ilyen videók jönnének be, biztos vannak ilyenek is a neten.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
nkmedve
őstag
Nekem a videó helyenként vicces volt, de abban egyetértek, hogy egyáltalán nem alkalmas sem a HL sem a VR promózására. Így szerintem nem is érdemes egyikről sem bármilyen messzemenő következtetést levonni az ilyen videók alapján.
Rengeteg játék van amiben lehet bohóckodni különböző módokon akár VR nélkül is (HL2-ben is lehetett), de egy átlag gamert ez nem köti le 10 percnél tovább. Ezért nem fog pénzt adni, inkább megnézi valamelyik youtuber videóját (ahol is inkább a beszólások a viccesek, nem maga az amit csinál a játékban), mosolyog rajta kicsit s aztán megy vissza hentelni vagy folytatni a sztorit.
Még talán az első Rift idejében volt nagy szenzáció a Job Simulator, sokan azzal demózták a nagy VR élményt. Az értékelései legtöbb helyen most is olyan magasak, hogy sok "Év Játéka" is megigyelné. Én pedig amikor az erről szóló videókat néztem akkor csak az motoszkált a fejemben, hogy vicces ez a bohóckodás ideig-óráig, de ha ezt jelenti a VR élmény akkor tőlem ne számítsanak pénzre még néhány évig, mert még legalább annyi kell, hogy a kontent is kiforrja magát. Közben pedig már akkoriban is lehetett rengeteg jobb példa is amivel népszerüsíteni lehetett volna a VR-t, de valamiért mindenki csak az ilyen bohóckodásokat nyomta.
3-4 évvel később az Alyx-el legalább annyival előrébb vagyunk, hogy már nem csak kizárólag a bohóckodás részét mutogatja mindenki (még ha itt pont egy ilyen videó is volt linkelve), hanem lehet taláni egészen hangulatos bemutatókat is róla. Látszik, hogy ez talán már nem csak egy techdemó és olcsó szórakozás, hanem tényleg van benne valódi "anyag" is (még akkor is ha ez inkább a HL világ érdeme).[ Szerkesztve ]
-
VIC20
őstag
,,Látszik, hogy ez talán már nem csak egy techdemó és olcsó szórakozás, hanem tényleg van benne valódi "anyag" is (még akkor is ha ez inkább a HL világ érdeme)."
Köszi, ez tényleg hasznos infó volt. Ha már - talán - lehet - találni benne valamit, akkor megvárhatom a következő részt illetve azt az időt, amikor már filléres cucc lesz a VR-szemüveg.
Dyingsoul:
Nem, nekem a történet, a világ minden, a realizmus kevésbé, sőt, inkább a fantázia elcsökevényesítése felé hat.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Nem, nekem a történet, a világ minden...
Amit pont a VR-el kapsz meg sokkal sokkal immerzívebben, mert "benne vagy". Tegnap sikerült kipróbálnom a Skyrim VR-t, ami messze nem egy világformáló valami a VR világban (próbáltam mást is), sőt lényegében teli van immerziót romboló dolgokkal és hibákkal, de azért basszus nem kicsit más érzés úgy "befogadni a világot", úgy interakcióba lépni a környezeteddel, úgy először szemben állni egy sárkánnyal, hogy ténylegesen "ott vagy". Sajnos sok időt nem tudtam eltölteni vele, de az a kevés nagy élmény volt a játék nyilvánvaló hibái ellenére is (amik nagy része az alap játékban is benne van)...Sőt, inkább a fantázia elcsökevényesítése felé hat...
Tehát ha egy játékot billentyűzet egér kombóra kell megírni, akkor szabadabban lehet használni a fantáziát, mint ha ugyanazokat a megoldásokat, ötleteket, egy 100x nagyobb szabadságot adó eszközzel és egy 100x realisztikusabb és összetettebb interakciókra képes világgal kell megtenned... Értem...Szerintem a VR realisztikusságát összekevered a "világ" realisztikusságával. Attól hogy valami VR még simán lehet korszakalkotó a beleölt fantáziamennyiség területén.
Milyen komoly lenne, mondjuk 20-50 év múlva, ha az Elder scrolls 154-ben odasétálsz a megszelídített sárkányodhoz a társaiddal, megsimogatod a sárkány nyakát (amit akár érezhetsz is, valamilyen haptikus visszajelzésen keresztül), félrefordítod a fejed a társadra nézve, miközben a sárkányt simogatod tovább, és az ő feltett kérdésére, hogy indulhattok-e a csatába egy odabiccentéssel "válaszolsz", hogy "kezdjünk bele...". Ekkor előveszed a tatyódból az egyik varázstekercset és azt felolvasva a varázsigéknek köszönhetően a szemed előtt a földből előszivárgó fémdarabkákból felpáncélozódik a "lény", hogy együtt mehessetek csatába. Miután felültél a hátára és együtt felrepültök a levegőbe a csata fölé, fentről alaposan szemügyre véve a csata helyszínét ki tudod választani, hogy hol is lenne a legjobb becsatlakozni a harcba. Amikor földet értek a sárkányt elküldöd "portyázni" te pedig a kezed különböző mozdulataival különböző varázslatokat használsz az ellenségen...
Azt ne mond, hogy egy ilyen lehetőségekkel teli világban kevesebb a fantázia, mint egy bill. egér vezérlésűben...
-
kiskuplung
őstag
válasz imibogyo #282 üzenetére
Amiket írtál, azokra nem kell 20-50 éveket várni, már most is működnek, több is van, de most így hirtelen ezek jutottak eszembe. Szerencsére tengernyi tartalom van VR-ra, csak egyetlen hazai gamerfelület sem ír róluk.
Gesztusvezérelt varázslás: The Unspoken
NPCkkel beszélgetés (előre megírt szöveget kell nekik felolvasni) : Shadow legend
NPCk irányítása, pacsizás, egyéb : Asgard's wrath
Ha szereted a kardozós-íjászos világokat, akkor a társaiddal már most összeállhatsz : Karnage chroniclesSárkánysimogatósról nem tudok , de készül egy sárkányrepülős játék, aminek nem jut eszembe a címe
-
Dyingsoul
veterán
válasz kiskuplung #283 üzenetére
Ezt még kiegészíteném a The Walking Dead Saints and Sinners-szel: Ha dumálsz, tüsszentesz, köhögsz, azt meghallják a zombik és triggereled őket. (Beállításokban kikapcsolható.)
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
arty
veterán
olvasmányos élménybeszámoló, köszönjük!
---
nade!
"A látványvilág a kétezres évek közepét idézi,"elefánt kicsit feledékeny
lássunk 2005-ből valamit, mondjuk egy FPS-t:
[link]jah, hát a hl alyx PONT így néz ki (NEM!!!!!)
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
nkmedve
őstag
Azért nem minden 2005-ös játék volt ilyen ronda, ne túlozzunk.
Kicsit jobb összehasonlítás lenne pl. a HL2 (2004): [link]
Persze az Alyx sokkal jobban néz ki, ez nem vitás, még ha nem is számít csúcs grafikának manapság. A 2005-ös komment tényleg elég túlzó volt a cikkírótól, ha mondjuk 2007-2008-at írt volna akkor még talán lenne valóságalapja (akörül jöttek ki a Crysis, Bioshock pl.).Összességében, szerintem az Alyx teljesen vállalható ahogy pl. a Portal 2 és HL2ep2 (sőt még a sima HL2) sem rondák még ma sem.
-
arty
veterán
Valóban nem volt minden játék ilyen... ennél sokkal rondábbakkal is játszottunk.
Mitől jobb összehasonlítási alap a HL2? Az is csak EGY játék, ráadásul elfogult vagy vele szemben feltehetőleg... míg a Republic Commando valszeg kevesekben hagyott mély nyomot, objektívebben fogsz fanyalogni, ha meglátod
A cikkíró a klasszikus "úgy néz ki mint egy ps2-es cím" hibába esett: a túlzásával gyakorlatilag nullázta a mondandó komolyanvehetőségét
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
nkmedve
őstag
Azért azt is figyelembe kell venni, hogy a 2000-es évek közepén kicsit más dizájn-elvek alapján készültek a játékok. Legtöbb fejlesztő még egyáltalán nem is próbálkozott realisztikus grafikát létrehozni, akkor kezdték nyomni a Bloom és hasonló effekteket amivel raktak egy kis művészi filtert a játékokra, de a valóságtól inkább csak még távolabb kerültek.
Ez alól a HL2 valamilyen szinten kivétel volt, mert abban az akkori körülmények között próbáltak viszonylag valósághű grafikát létrehozni, grafikai stílusban így elég hasonló az Alyx-hez (arról nem beszélve, hogy előd, hasonló grafikus motor, stb.), ezért is hoztam fel azt példának.
Abban viszont egyetértek, hogy akkoriban nem a HL2 féle grafika volt az általános, eléggé ámultunk is amikor kijött és törögettük a malacperselyt remélve, hogy talán futni fogja egy olyan GPU-ra amivel jobban fog futni a játék. Nekem talán egy FX5200 volt akkor éppen, nem volt egy erőbajnok. -
Raymond
félisten
A HL2-nel az volt a lenyeg hogy volt egy komoly art director aki tudta mit csinal es megvan egy stilusa ami nincs teljesen a technikanak alarendelve igy sokaig "jol nez ki" a jatek mert nem attol nez ki jol hogy van ott valami [insert tech effect of the year here] hanem mert egyseges a latvany megfelelo texturazassal es vilagitassal kulonosebb tech csicsa nelkul. Ebben a japan devek is eleg jok egyebkent. Ugyanezt latni a Dishonored-nal ahol szinten o volt az art director.
Volt egy soha meg nem jelent Bethesda jatek is, a Battlecry ahol a kornyezetnel szinten latszik a munkaja, de annal a jateknal a legjobbak talan a promo poszterek voltak ahol abszolut pofatlanul lenyultak hires emberek arckepet. Meg ma es ertem ez hogy tortenhetett meg es hogy lehetett ezeket publikalni es expokon felhasznalni - [link] - David Beckham, Tom Hardy es Jennifer Connelly egyertelmu, a szoke csaj es a szoke pasat mar nem tudom, de azok se ismeretlen arcok ha jol emlekszek
HL, HL2 es HLA osszehasonlitas peldaul ez eleg jo [link]
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
veterán
Aki azt mondja, hogy gyenge a grafikája az vagy vak vagy valami mással játszott esetleg ki sem ment a kezdő szobából... Én végigtoltam. Szerintem lenyűgöző. A legszebb grafikájú játékok között van amiket valaha játszottam, nem csak VR-ra értve.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
veterán
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
imibogyo
veterán
válasz kiskuplung #283 üzenetére
Csak egy direkt túlzó példaszám volt (eskü elsőre ezt mögé is írtam, mert éreztem, hogy valaki ezen fog fennakadni)...
Egyébként ok, hogy léteznek külön-külön a funkciók, de azért egybegyúrva, egy "mindent az egyben VR élménycsomagként" azért még nem (főleg a haptikus visszajelzéssel és a gesztusokkal kommunikálással kiegészítve a dolgot, ahogy én tettem). Az Unspokenben is például a "látom a kezem végét", nekem elég illúzióromboló, csak hogy egy játék egy példáját hozzam fel. Erre (is) céloztam a költői túlzású "50" évvel, hogy még rengeteg ilyen (vagy most még akár hiányzó) dologgal lesz számomra teljes a VR élmény. Most is élvezem már a próba alapján (nem hiába tervezek venni is), de azért messze még a Kánaán...
DE az egész hozzászólásom csak egy példacáfolat akart lenni arra amit írt, hogy "a VR a fantázia elcsökevényesítése felé hat, ha a realisztikusság alapján vizsgáljuk, vagy az mint igény jelenik meg a VR világgal szemben". Erre gondoltam, amikor felépítettem egy képzeletbeli és megfelelően összetett TES VR világot, amiben megannyi lehetőség (pláne fantázia) lehet, annak ellenére hogy igenis realisztikus is lehet bizonyos szempontok alapján, mert hogy nem csak egy szempontból lehet realisztikus valami (és ugye itt jön képbe a VR, mert attól, hogy ember-léptékű irányítás és a mozgás milyensége, a "fogás" lehetősége stb. lehet ultra-realisztikus, attól még a felépített világ lehet a legvadabb sci-fi, fantasy, vagy horror).
-
imibogyo
veterán
válasz kiskuplung #294 üzenetére
Ne viccelj... Értettem én... Nem hiába volt ott az arcocska a mondat végén.
-
válasz Dyingsoul #292 üzenetére
ez egy jo poen, de effekteken velul level designban is egyertelmuen ket mas vilag. avagy az ember siman elhiszi, hogy ez itt egy rendes muhely, egy rendes hotel vagy egy valos utca a berendezes alapjan. Alyxnal funkcionalisan stimmel a belsoepiteszet is, FPSeknel ez tenyleg az utobbi par ev. marmint kint vannak a postitek, van szemet, cuccok szerteszet hevernek amikkel nem lehet interakcioba lepni, meg nem egy szimbolikus textura az osszes konyvespolc vagy az osszes szemetkupac pl.
siman tudja azt, amit mondjuk a Prey, a Dishonored2, a Borderlands3, a Far Cry 5 vagy a tobbi modern AAA immersion simulator (BL3mat sokan nem ide soroljak, de a gyakorlatban az is egy immersion simulator megfejelve ket extra lepessel).
egyebkent ugyanezt el lehetett volna jatszani a Crysis1el szemben is hasonlo eredmennyel.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
kiskuplung
őstag
Ezeket itt hagyom, hogy legyen mit fikázni
-
Jinxb1rd
addikt
válasz kiskuplung #298 üzenetére
Ezek a videók egész jól visszaadják, milyen VR-ral játszani. Mondanám hogy túloznak, de igazából nem.
Desktopon játszottam a Superhottal meg aztán VR-on is, hadd ne mondjam melyikben volt nagyobb élmény elhajolni a golyók elől. Természetesen behúzott függönnyel[ Szerkesztve ]
We are only Stardust...
-
Yany
addikt
válasz kiskuplung #264 üzenetére
Nyilván ez a videó egy kis ökörködés, de tök jól demonstrálja azt a természetességet, amit a VR-nak elspsorban a control része biztosít. Ezt nagyon jól elkapta a Valve a frankón kidolgozott controllerével.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care