Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Chapel

    addikt

    válasz nkmedve #194 üzenetére

    Mindent félretéve, ne felejsd el: egy high end pc és azon belül is a high end-opcióról beszélünk. Naná hogy nem rohangál mindenki/fél pc-s tábor ezzel.
    Kelet EU nem nyugat. :N

    Mintha azt mondanánk oké, eszméletlen érzés és minőség egy RR Phantom vagy egy 40-50milla feletti autó, de nem sokat látok az utcákon...

    [ Szerkesztve ]

    Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #199 üzenetére

    Wall of text lett, sajnálom és vállalom akkor is ha elvettem a kedved az olvasástól. :R

    "Sehol nem mondtam, hogy szar a VR ("elveszi a munkát" :D ) vagy semmi ilyen ostobaságot amit ezzel a kommenttel sugallni próbáltál."

    Nem azt mondtad, hogy szar a VR, ettől sokkal rosszabbat állítottál: "a VR igenis haldoklik". Az "elveszi a munkát" részt nem értem, ilyet nem próbáltam sugallani. A fejlesztői részt úgy értsd ahogy írtam: AAA studióknak nem éri meg VR-ra fejleszteni mert ők tulságosan profit orientáltak, annyi pénz még nincs a VR-ban. Az Indie fejlesztők meg... nos ők talán örülnek annak is ha ingyen kapnak pár szett VR cuccot. Nem szabad elfelejteni, hogy ők gyakran 1-5 fős csapatok. Abban az esetben azért pár ezer dollár is jól jön az embernek és ők talán nem is ebből akarnak megélni de a CV-ben jól mutat, hogy x játékot dobtak a piacra. Nem életük sikersztorija de ilyen emberekből nőtte ki magát a Blizzard és az id Software is.
    Az első részben valószínűleg erősen fogalmaztam. De mégis mit vársz, mikor egy korábbi hozzászólásodban kijelented: "a VR igenis haldoklik". Egy ilyen buta kijelentéssel - merthogy maga ez a kijelentés butaság és nem a te személyedet butáztam, hülyéztem le - gyakorlatilag megfelel a tátott szájjal rohangálásnak a ... erdőben. Ez kb olyan, mintha előzetes ismeretek nélkül berontanál egy elektromos autós topikba és beírnád, kb ugyanezt abban a kontextusban.

    Aztán a következő probléma nálad, hogy VR fanoknak titulálod az itt VR-hoz pozitívan álló hozzászólókat. Ők nem VR fanok, hanem VR felhasználók. A kettő között az a különbség, hogy mint felhasználók ők nem elvakultak, ők is állítanak kritikát a VR technológiával szemben és ezt onnan tudom, hogy az itt "VR fanként" hozzászólók 95%-a az itteni VR topiknak is gyakori látogatói és ott sokszor kemény kritikákat fogalmaznak meg az eszközökkel szemben de itt, ez a fórumrész most nem erről szól. Itt egy rossz cikk alatt kommentelünk és annyira nem rossz a helyzet, mint amilyennek a cikk beállítja, ezt a felhasználók (azok akik évek óta használnak különböző eszközöket és nem csak egy pár órás tesztre kapnak meg egyet-egyet nagy ritkán) érzékelték és megpróbálják véleményükkel ellensúlyozni a cikkben leírtakat. Ezt a kontrasztot néhány látogató meg is értette és születtek itt értelmes hozzászólások olyanoktól is akik nincsenek VR-ban tisztában a helyzettel de így már számukra is másabb a kép. Pl.

    "Egyszerűen üzleti és praktikai szempontból vizsgáltam azt hogy jelenleg mennyi kontent van és a jövőben mennyi várható az alapján, hogy az Alyx mint exkluzív játék és húzócím mennyire volt sikeres vagy bukás a fejlesztőnek."

    Hogy próbálod meg vizsgálni üzleti szempontból, ha nem tudod mennyi és milyen tartalom van? Az Alyx-ről pedig nem tudom honnan származnak az eladási adatok ami alapján kalkulálsz. Ilyen cikkek is voltak pl. Azért 103.000 x 1079 $ vagy Eur nem rossz egy negyed év alatt... Főleg, hogy Karácsony előtt-után volt egy majd fél éves időszak amikor egyáltalán nem lehetett kapni Index-et mert egyszerűen elfogyott. Most is mikor rákattintasz az Index vásárlása gombra, egy ilyen üzenet ugrik fel:

    Az nem tudom hány darabot jelent de szerintem nem 100.000-t. De a cikkben szereplő Oculus Quest is folyamatos készlethiány gondokkal küzd. Nem tudom ez mennyire érthető de itt gyakorlatilag arról van szó, hogy annyira viszi a nép a VR kütyüket, hogy nem tudnak belőlük eleget gyártani -nyilván gyártáskapacitást kell növelni de valahogy a cégeknek is be kellett lőniük egy gyártáskapacitást és nem lehet ész nélkül termékgyártásba kezdeni még alapos piackutatás után sem - ami nyilván megvolt de a piackutatók alábecsülték a termékek iránti keresletet, ennek eredménye a készlethiány.

    "Pl. egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad, de közben nem kell a VR semmilyen hátrányával szembesüljek."

    Hú itt és az ez utáni bekezdésekben úgy látom nagyon sok a gond van a kobakban. :(

    Először is, mi az, hogy kizárni a külvilágot? A VR pont arról szól, hogy TÉGED öleljen körül egy világ és ne abban a "valóságban" legyél amiben éppen vagy. Ha neked ez a megközelítés nem való, akkor nem neked való és kész. De attól még másoknak simán jó lehet, sőt, az is lehet, hogy te tartozol a kisebbséghez akinek ez problémát jelent. Ha nem akarod kizárni a külvilágot, akkor az AR-t neked találták ki de az teljesen másról szól, mint a VR.

    Hogy "egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad"? Közelsem. :) ROG PG279Q-em van. Az élmény össze sem hasonlítható, kb mintha rollerrel próbálnál leelőzni egy Ferrarit. Csak tippelni merek de szerintem te soha nem próbáltad ki PC-n VR-t vagy ha igen ott valami selejtes eszközt vagy nagoyn rosszul beállítottat.
    Érzékeny az arcbőröd? Nem smirglipapír van a headset és a fejed között, hogy kényelmetlen legyen... De ha valóban az is és esetleg nem bírnád, akkor szintén csak azt tudom mondani, hogy nem neked való. De ettől még van pár milliárd ember akinek meg viszont tetszhet ezért nem szólhatod le emiatt a VR-t.

    Kicsit azt érzem rajtad is, mint a cikk íróján. Saját frusztráltságod és/vagy egészségügyi állapotod miatt akarsz megbélyegezni egy technológiát aminek a használata az emberek többségének nem okoz gondot.
    Csak nálam személyes tapasztalatból a 4 év alatt 30+ ember megfordult a 13 éves kortól a 70 évesig és egyetlen rosszullét volt épp nemrégiben az is kb az én hibám volt.

    Ha esetleg még ezt is elolvasod és még nem sértettelek vérig:
    A legnagyobb gond az, hogy a VR-t egyébként nem ismerő felhasználók viszonyítani próbálják valamihez, persze ahhoz amit otthon már évek óta használnak: 2D-ben megjelenített 3D-s játékokhoz. Pedig ez sajnos nagy hiba! :(
    A VR az egy élmény. Mikor VR játékot játszol, akkor valaminek a része vagy és teljesen más, mint amikor a monitor előtt ülsz. Ezt nem lehet átadni szóban, videóban vagy szövegesen. Ezt tapasztalni kell, meg kell élni a helyzetet. A szagokat sem lehet elmagyarázni egy olyan embernek akinek soha nem volt szaglása. A VR-ban több érzékszerved is átverődik és ezt nem tudja átadni semmi. Nem tudom jártál-e úgy, hogy valamiről meséltek neked és azt mondtad "hú oda én is el fogok menni" vagy "na ezt én is megkóstolom" és meglépted, majd rájöttél teljesen más, mint ahogy elmagyarázták neked. Na a VR is pont ilyen. Lehet, hogy sokkal rosszabb, mint ahogy elmondják, lehet, hogy sokkal jobb de ahhoz, hogy ezt személyesen Te eldönthesd, ki kell próbálnod.

    Egy másik gyakorlati problémát is látok, de ez sajnos általában minden internetes kommentelőre igaz: Ha valaki egyszer leír valamit, majd kicsit letörik a szarvát, az életben nem tágít a véleménye mellől pláne nem ismeri be, hogy butaságot írt, tévedett. Kicsit nálad is ezt érzem most. De a te dolgod, hogy mit gondolsz. Nekem nincs bevételem sem hasznom abból, ha meggyőzlek arról, hogy a VR nem haldoklik, sőt gyönyörűen fejlődik. Egyszerűen csak azért adom a kontrasztot mert ha jön erre egy fórumozó aki elolvassa a kommentedet, majd az enyémet, talán sikerül úgy érvelnem, hogy a valóságot mutassam meg ahelyett, hogy elültetném az agyában azt az állítást, hogy "a VR igenis haldoklik".

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Jinxb1rd

    addikt

    válasz Chapel #201 üzenetére

    3GB-os 1060-as kártyával kezdtem el VR-ozni és egy 38.000 Ft-os procival, 8 Giga memóriával. Miféle high end pc-ről beszélnek ezek, valaki tudja?

    [ Szerkesztve ]

    We are only Stardust...

  • Jacek

    veterán

    válasz nkmedve #199 üzenetére

    Na ez egy püttyet erős azért :)
    "Pl. egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad"

  • kiskuplung

    őstag

    válasz Dyingsoul #202 üzenetére

    Én azt se értem, hogy miért jön itt mindenki eladott darabszámokkal, mikor teljesen egyértelmű, hogy ez egy kutatás/fejlesztés állapotában leledző terület.

    Ebbe most dézsaszám kell öntetni a pénzt, aztán 5-10-15 év múlva majd beindul. A Facebooknak meg rendelkezésére áll a világ összes pénze, hogy finanszírozza a ezeket. A trendeket diktálni akarják, és nem követni.

    Gondolom, az itt hozzászólok tetemes része nem nézi az évente megjelenő Abrash előadásokat a VR jelenéről, és a jövőjéről : Michael Abrash OC6: The Future of VR

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz nkmedve #199 üzenetére

    "egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad"

    :N

    immerzionak mint teruletnek kutatasban erosen megalapozott hattere van. egy minosegi monitoros setup nem minosul immerzivnek. multimonitoros setupoknal mar lattam az irodalomban olyat, aki szerint annak minosult, de meg az is hatareset: gyakorlatilag egy high-end otthoni hobbiszimulator es egy "budget" cave kozott elmosodnak a hatarok.

    egy VR headset 6DoF, teljesen mas szabadsagi fokot ad es ez kepernyon nem jon at.

    mielottmeg: van itthon multimonitor (probaltam eyefinityt / surroundot es elotte a matrox megoldasait szoftveresen), van 55"os TV, 130"et vetitek projektorral, van egy Rift. ezek mind masra jok.

    probaltam VRt a 90es evek vegen (Padeborn szamitogepes muzeum), probaltam a DK1et, a Vivet, VMRt, vezettem rendes barlangban (7 projektoros setup egy Volvo S80 kore epitve). lattam full body trackingos bleeding edge "intelligent cloth"ot mukodes kozben.

    par helyen egyebkent bele lehet futni muzeumokba kiszuperalt oktatasra hasznalt repuloszimulatorokba, pl Göteborgban van egy par az Aeroseumban, csak igy a referencia kedveert, hogy megis mi minosul nem VR viszonylatban immerzivnek.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • wjbhbdux

    veterán

    válasz proci985 #206 üzenetére

    Aki nem próbálta az egy monitoros játékba is ugyanúgy bele tudja magát élni mert az a legjobb amit ismer. Ahogy 60hz monitoron is tudsz játszani amíg nem ülsz 144 elé, utána meg értetlenül nézed. stb

    /s

  • nkmedve

    őstag

    válasz Dyingsoul #202 üzenetére

    A VR vs Gamer monitor, kellemetlen/fárasztó VR headset, normál játékok VR portjai és hasonló szubjektív dolgokra most nem fogok részletesen ragálni. Gondolom abban egyetérthetünk, hogy mindenki másként viszonyul a szórakozás, immerzió és minőségi kontent fogalmához. Örvendek, hogy te a VR-re ennyire pozitívan tekintesz és semmi más nem vetekedhet vele. Nálam már kicsit árnyaltabb a kép és ez konkrét tapasztalatok alapján fogalmazódott meg. Őszintén fogalmam sincs miért gondoljátok ti VR felhasználók, hogy azok akik nem vásároltak még életükben legalább 2-3 headset-et azok soha nem is próbálták sehol.

    Néhány dologra kicsit részeletesebben, mert úgy látom ezeket nagyon magadra vetted:
    1. VR Fanok
    Felhívom a figyelmet, hogy a fan szót nem feltétlenül negatív értelemben szokás használni. Valamint a felhasználó egy eszköz használóját jelenti, nem pedig azokat akik bármi áron védik azt egy fórumon, az már inkább a rajongás (ie. fandom) fogalmát meríti ki. Ha egyértelműen negatív értelemben akartam volna jellemezni felhasználókat, akkor inkább az agresszív vérfan jelzőt használtam volna. Az agresszivitás amúgy igaz volt itt egyesekre az alapján ahogy leugatták a cikkírót, sőt az egész PH-t, de nem akartam személyeskedni és kiragadni konkrét egyéneket. Ezért kéretik a fan jelzőt nem bántásnak venni (bár aki tényleg agresszív vérfannak érzi magát az nyugodtan magára veheti :D ).

    2. A VR haldoklik
    Nem tudom ez a mondat miért fáj neked annyira, de nem én vagyok az első vagy egyetlen aki szerint ez a helyzet. Millió cikk van az elmúlt évekből ami semmilyen növekedési potenciált nem lát ebben a piacban (ami bármilyen termék piacán = hanyatlás, haldoklás), csak olvasgatni kéne kicsit a saját buborékodon kívül is.
    A HL Alyx bejelentése után valami változott, sokan megváltóként várták a játékot és a VR ujjászületésétét látták benne. Most, hogy kezd lecsengeni az Alyx láz, ismét egyre többen kezdenek kevésbé rózsaszín jövőt látni a VR-el kapcsolatban. Ahogy mondtam, ez teljesen logikus, egy fecske nem csinál nyarat, még ha pillanatnyilag meg is dobhatja az eladásokat. Szerintem sokkal több ehhez hasonló kiadás kéne a sikerhez, és ki tudja talán lesz is a jövőben, s akkor pedig a VR piac visszatérhet a haldoklásból (addig viszont maradok ennél a jelzőnél).
    Ez csak az én véleményem, nem kell egyetérteni vele (nem attól lesz valami sikeres vagy halott hogy én mit mondok ;) ). Hogyha neked megnyugvást jelent azt gondolni, hogy a VR él és virul akkor felőlem gondold azt. Főként azt remélem, hogy attól függetlenül, hogy én vagy bárki más mit ír, továbbra is nagyon élvezni fogod a VR adta lehetőségeket. Lehet meglepő, de ez nekem legkevésbé sem fáj.

    ps. Lehet ezon is meg fogsz lepődni, de egyáltalán nincs kizárva, hogy én is beszerzek egy headset-et valamikor a jövőben. Ahogy már korábban is említettem, az Alyx engem is gondolkodóba ejtett. Ha tudnám, hogy gyakrabban jön ilyen kaliberű kontent akkor nagy valószínűséggel hamarosan belevágnék a dologba, de egyelőre még kivárok. És igen, mindezt úgy mondom, hogy szerintem igenis haldoklik ez a piac és kis esélyt látok rá, hogy jelentősen megerősödjön, ez viszont nem fog adott esetben eltántorítani egy vásárlástól (ahogy pl. Androidos tabletem is van és lesz, pedig az egy méginkább haldokló piac).

    ps2. "Ha valaki egyszer leír valamit, majd kicsit letörik a szarvát, az életben nem tágít a véleménye mellől pláne nem ismeri be, hogy butaságot írt, tévedett."
    Ahogy már mondtam, kicsit hitelesebb lenne ha az ilyen másokat lesajnáló (ie. személyeskedő) beszólások helyett inkább az érvelésre és értő olvasásra koncentrálnál, akkor még talán konstruktív diskurzust is tudnánk folytatni.

    (#204) Jacek
    (#206) proci985
    Még mindig erősen szubjektív dolgokról beszélünk. Én egyszerűen nem bírom hosszú ideig teljesen elszigetelni magam a külvilágtól, szeretem tudni mi történik körülöttem, főleg ha másokkal egy légtérben vagyok. ez olyan szintű dolog, hogyha tehetem akkor inkább hangfalakat használok és nem fejhallgatót pl. Ilyen alapon nálam egy Fallout/Skyrim típusú játék amibe általában több órát szoktam egyhuzamban beletolni nem ideális VR-re. VR-t sokkal inkább valami rövidebb, de tényleg arra tervezett címmel tudok elképzelni.
    Ismételten ez mind személyes preferencia, nem kötelező egyetérteni vele, mindenki magának döntse el, hogy mi az az immerzió ami neki elég (megjegyzem én egy könyv olvasásában is bele tudok merülni eléggé, nem kell nekem ahhoz VR :) ).

    [ Szerkesztve ]

  • Chapel

    addikt

    válasz Jinxb1rd #203 üzenetére

    Nem én 1060 6G-al kedztem és minden ment ami most megy megy. Kivéve Climb, HL Layx meg pár ahol feljebb toltam a amíg szépen bírta -. ezek akkor még nem voltak.
    Sokaknak ez is ok, vagy fene tudja, de savanyú a szőlő :(((

    Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/

  • Jacek

    veterán

    válasz nkmedve #208 üzenetére

    Értem mi zavar, az hogy másként gondolod egyáltalán nem probléma, azért van ez a forum is hogy vitázzunk.

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #208 üzenetére

    Sajnálom, hogy nem sikerült értelmezni az írásom. :(

    Azt viszont írd már meg légyszi, hogy milyen VR eszközön milyen programot próbáltál mert azt sugallod, hogy te próbáltad már de engem érdekelne mik voltak azok a tényezők ami miatt nem tetszik neked a VR.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • arn

    félisten

    válasz Dyingsoul #202 üzenetére

    Kicsit olyan, foleg ahol a vr alternativa es nem egyeduli eszkoz, mintha arrol vitatkoznank, hogy fulhallgato, vs hangdoboz. En speciel utalok fulessel jatszani, mert szeretem, ha van egy reteg kozottem es a jatek kozott, nem akarom kizarni a vilagot.

    Az alyx pl mas teszta, mert ott megkerulhetetlen eszkoz a vr, de egy atlagos szimulatornal nem csodalkoznek, ha sok ember velekedne hasonloan. A zenehallgatoknak is egy resze szereti a fulest, egy resze kenyszerbol.

    Ennek kellene a helyere kerulni, hogy a vr csak egy specialis kiegeszito marad (mint a kormany), vagy altalanosabban megkovetelt eszkoz (mint a 3ds kartya anno). Kiegeszitokent sose fog tul nagy penzt mozgatni, ez pedig befolyasolja a megteruleset a fejlesztok oldalarol.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • nkmedve

    őstag

    válasz Dyingsoul #211 üzenetére

    Már korábban volt, így nem is emlékszem hogy miket próbáltam már pontosan (valamelyik Rift biztos járt a fejemen, talán az S), de nem konkrétan a VR minőségével volt gondom. Az több helyen is elég meggyőző volt és ezért is mondtam, hogy még gondolkozom a beszerzésén.

    Ami gondjaim voltak:
    - Enyhén klausztrofób érzés amíg rajtam volt a headset, nem éreztem úgy, hogy nagyon sokáig el tudnám viselni azt az állapotot
    - Ahogy mondtam, érzékeny az arcbőröm (értsd, egy egyszerű szemüveg, de még egy nagyobb fejhallgató hosszabb viselése is nyomot tud hagyni), így ez kicsit nehézkesebbé és kelemetlenné teszi a viselést.
    - Már nem tudom pontosan milyen címeket próbáltam, de kicsit kezdetleges demóknak tűntek. Gyengébb grafika (persze tudom, hardverigényes a VR) és valami egyszerűbb irányítás ahol annyi volt a lényeg, hogy menj ide, fogd meg ezt, rakd ide. Ahol lövöldözni kellett vagy valami komplexebb mozgásokat végezni ott már egész élvezetes volt. Legtöbb dologgal kapcsolatban amit láttam (akár élőben akár videón) kicsit olyan mobiljátékos érzésem volt. Valószínűleg rövidebb ideig el tudnék szórakozni velük, de hamar megunom.

    Ettől eltekintve volt ami nagyon tetszett, pl. Wilson's Heart videók alapján bejövős volt (talán mert elég nagy Lovecraft rajongó vagyok), és persze a HL Alyx is ahogy már mondtam nagyon vonzana. Ezek tényleg nagyon hangulatosnak/immerzívnek tűnnek ellenben a mindenhol sokat mutogatott sport, puzzle, szimulátor cuccokkal amiknek egyáltalán nem én vagyok a célközönsége (mobilon vagy PC-n sem játszom ilyesmikkel). Ha kicsit gyakrabban jönne ilyen Alyx/Wilson's Heart féle alkotás (ahol van hangulat és sztori) akkor tényleg megérhetné nekem is beszerezni egy headset-et.

  • aerosmith

    őstag

    válasz nkmedve #199 üzenetére

    "pedig futólag próbáltam már néhány headset-et a múltban."
    A VRről leírt tapasztalataid alapján valami ilyesmire tippelnék hogy google cardboard vagy valami kínai cucc amibe az androidos mobiltelefont kellett dugni kerülhetett a kezedbe.
    CV1 közismerten kényelmes volt, a Vive valamivel nehezebb de az is jó, az Index meg még inkább.

    Fejfájást akkor szokott okozni, ha túlságosan rászorítod a fejedre és elszorítja az ereket, vagy ha a VR től tengeri beteg leszel és ez az első szimptóma (ebben az esetben VR nem neked való, maradj a monitorodnál).

    A nagyfrekis monitor "majdnem ugyanolyan jó immerziót ad" kijelentést inkább nem véleményezem de elrakom könyvjelzőbe. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz arn #212 üzenetére

    A VR az nem alternatíva. Az egy teljesen különálló műfaj, csak önmagához hasonlítható kategória. Én pont erről beszélek. Ezt nem lehet helyettesíteni, kiváltani semmivel.
    Az más dolog, hogy valakinek alapból nem tetszik a koncepció (pl az, hogy teljesen kizárod a külvilágot). Ez ennek a technikának nem a mellékhatása, hanem ez a lényege! Ha ez a koncepció nem tetszik valakinek akkor szvsz nem neki való a VR, ez ennyire egyszerű és nincs ezzel semmi baj. Pl egy tériszonyost sem fogsz befogni az építkezésre tetőn való munkára de van más pálya ahol lehet sikeres. Ugyanígy ha a VR mint szabadidős, kikapcsolódási forma ha valakinek nem tetszik, rengeteg más van amivel el lehet ütni az időt, ki lehet kapcsolódni.
    Engem tényleg csak ez bosszant picit, hogy nem látják át ezt az emberek és megpróbálják lehúzni azért mert alapból nem tetszik nekik az amiről a VR szól. Ha valami nem az én világom azt én pl szó nélkül kihagyom és nem állok le vitázni arról, hogy valami nem jó azért mert az alapkoncepciója nem tetszik.

    A VR már most több, mint egy speciális kiegészítő ha pl a kormányhoz hasonlítod. Sokkal több alkalmazás és tech kütyü épül rá, mint bármilyen más kontrollerre. Azt viszont én sem gondolom, hogy minden egyes ember otthonában lesz VR szett rövid időn belül. Lásd amit feljebb írtam: nem való ez mindenkinek de ezzel nincs is baj! Kb egy olyan ökoszisztémát tudok elképzelni a VR-nak, mint amilyen a PC, a konzol és a handheld. Nincs mindenkinek egyszerre PC-je, konzolja és handheld konzolja egyszerre és nem is kell, hogy legyen. De szerintem van olyan jó a VR, hogy népes tábora lesz. Ezt megint csak a VR eszközök tartós készlethiányával tudom magyarázni ami már a koronavírust és a HL Alyx bejelentése előtt is tény volt.

    (#213) nkmedve : Köszönöm a választ de erre sajnos nem tudok érdemben reagálni. Szerettem volna belelátni, hogy mi okozhatott csalódást és tovább vinni a gondolatot egy jobb eszköz és neked való alkalmazás kipróbálásának javalatával de ezt így nem tudom megtenni. Az is simán lehet, hogy rosszul volt beállítva a fejeden a HMD. Gyakran előfordul, pláne ha PlayIT-en próbálod ki vagy egyszerűen csak nem szánják rá azt az 1 percet hogy beállítsák neked a te fej és arcformádhoz a fejest. Az arc érzékenység problémájára is van már millió egy megoldás. Van olyan eszköz aminek CV1-hez hasonló headstrap-je van és van a halo megoldás. De ezeken felül ott van még a VR Cover is, még anyagban is tudsz variálni, hogy mi érintkezzen az arcbőröddel.
    A klausztrofób érzést a nagyobb FOV tudja csökkenteni.

    A címek meghatározóak.
    Volt olyan aki úgy jött be a topikba, hogy x éve ott ül a VR cucca a fiókban. Ajánljunk neki valami programot máskülönben eladja. Találtunk neki való címeket és sikerült megtalálnia a szent grált, újra VR-ozik napi szinten már hónapok óta. De ez is azért volt, mert nem követte a piacot, az elérhető alkalmazásokat, VR tulajként sem volt tisztában azzal, hogy mi van a piacon. Én ezért mondom, hogy az akinek nincs VR cucca pláne nincs vele tisztában. Nekem nincs PS5-öm azt sem tudom milyen exkluzív címek vannak ott.

    Egyébként pedig csinálhatod azt, hogy rendelsz egy VR cuccot Alza-ról. Megveszed vagy kölcsönkéred egy barátodtól az Alyx-et (Steam family sharing), végigviszed majd a 14 napos elállási lehetőséggel visszaküldöd a VR cuccot az Alza-nak. Most az Alza-t emeltem ki mert tudom, hogy ott simán működik ez a dolog de máshol is jó lehet mert a interneten keresztüli vásárlás 14 napos visszaküldési jogával bármelyik online shopban élhetsz. Ez nem etikátlan dolog, kipróbálod, ha tetszik megtartod ha nem tetszik visszaküldöd (utóbbi a valószínű), ezért találták ki ezt a jogszabályt.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • aerosmith

    őstag

    válasz nkmedve #213 üzenetére

    Ezek alapján nem neked való a VR.
    A helyedben egy fillért se költenék rá, nem vesztegetnék időt a VRes fórumokra, pláne kommentelésre.

  • aerosmith

    őstag

    válasz Dyingsoul #215 üzenetére

    "Engem tényleg csak ez bosszant picit, hogy nem látják át ezt az emberek és megpróbálják lehúzni azért mert alapból nem tetszik nekik az amiről a VR szól. Ha valami nem az én világom azt én pl szó nélkül kihagyom és nem állok le vitázni arról, hogy valami nem jó azért mert az alapkoncepciója nem tetszik."

    Audi vs. BMW
    Android vs. iOS
    elektromos vs. benzines
    fejhallgató vs. hifi rendszer
    konzol vs. pc
    soroljam? :U

    Sajnos amíg az ignore funkció fizetős a PHn addig marad a gyorsan átscrollozás az ilyen postokon vagy az előfizetés.

    [ Szerkesztve ]

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz aerosmith #217 üzenetére

    Bocsi de ezt most nem teljesen értem. Amiatt nem amit a #215 első bekezdésében írtam: szerintem a VR nem hasonlítható semmihez, csak önmagához, önmagában egy kategória és nem hasonlítható máshoz.

    Mint szórakoztatási forma, úgy lehet hasonlítgatni másokhoz. De ha valaki azt tanácsolja menjek mondjuk szörfözni azt élből elvetem mert nem nekem való. De nem is kezdek el vitatkozni azon, hogy miért rossz a szörfözés mert hamar belátom, hogy egyszerűen nem nekem való. :D

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • nkmedve

    őstag

    válasz aerosmith #214 üzenetére

    Olvass egy kicsit tovább, mert úgy látom te is leragadtál 1-2 szónál, és nem értelmezted rendesen a dolgokat.

    "A nagyfrekis monitor "majdnem ugyanolyan jó immerziót ad" kijelentést inkább nem véleményezem de elrakom könyvjelzőbe. :DDD"

    Viccesnek tűnhet, de van akinél létezik olyan, hogy túl immerzív valami, erről már itt több hsz-ben is beszéltem. Nekem a VR hosszabb távon kicsit túl "sok" és kényelmetlen, egy jó gamer monitor inkább kényelmesebb és nem annyira megterhelő élmény, és még ha objektíven nem is ugyan az az immerzió szintje, nekem az esetek túlnyomó többségében bőven elég amit ad (ezért volt ott a "majdnem"). Mellesleg ott ahol idéztél nem specifikusan VR-re tervezett kontentről beszéltünk, hanem sima játékok VR változatáról, ami szerintem messze nem ugyanaz. Nyilván egy alapjaitól VR-re tervezett cím sokkal többet tud adni egy jó headset-en mint egy monitoron, de ott nem ezekről volt szó. Egy billentyűzetre és egérre tervezett játékot semmilyen szín alatt nem fogok VR-en játszani (ahogy sima kontrolleren sem), ott nálam nyerőbb a monitor+bill+egér kombináció, de van olyan kontent is aminél ténylegesen jobb lehet a VR.
    Ahogy itt már mások is beszélték, a VR nem a monitor kiváltására van, ez egy extra tartozék. Mindkettőnek meglehet a helye egy játékos felszerelésében és mindenki eldöntheti, hogy melyiket részesíti előnyben kontenttől függően.

    (#215) Dyingsoul Köszönöm a válaszokat, ha majd úgy döntök, hogy tényleg belépek vagy komolyabban is kipróbálok egy headset-et (ha mondjuk kapok egyet kölcsönbe) akkor kicsit szétnézek a másik topikban is, kontent-ajánlatokat keresve.
    Nem gondolom azt, hogy egyáltalán nem nekem való a VR, szerintem mértékkel tudnám élvezni és persze akkor ha kapok megfelelő kontentet hozzá.

  • nkmedve

    őstag

    válasz aerosmith #216 üzenetére

    Kár, pedig már majdnem meggyőztek itt arról, hogy vegyek legalább egy Quest-et. Egy Index azért túl drága lenne nekem limitáltabb VR-ezéshez, bár az lenne az igazi Alyx-ezni. :)

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #219 üzenetére

    Az immerzió szót picit rosszul használod ezt már az előző hozzászólásodban is láttam de amellett inkább elmentem szó nélkül, ezidáig. :DDD

    Olyan nem létezik, hogy valami túl immerzív. A VR-nak pont az a lényege, hogy totál elhitesse a felhasználóval, hogy máshol van. Ha ez teljes mértékben sikerülne akkor nem immerzióról hanem talán alternatív valóságról beszélnénk. :DDD Itt valami más szót keresel szerintem. Talán tulságosan ijesztő az a tény, hogy máshol vagy és nem tudod a valóságban mi történik körülötted. Esetleg pont az a gond, hogy nem elég nagy az immerzió és nem tudja veled tökéletesen elhitetni azt a VR eszköz, hogy egy másik valóságban vagy.

    Éppen ezért a VR felhasználók azt mondják az immerziót növelni kell a következő módokon:
    -Nagyobb felbontás (a pixeleket ne lássuk, ez rombolja az immerziót)
    -Nagyobb FOV azaz nagyobb horizontális látószög (a kicsi látószög miatt van néha olyan érzése az embernek, mintha egy búvár szemüvegen keresztül nézni a világot, ez ics rombolja az immerziót)
    -Gyenge audio megoldások (pl a Rift S audio rendszere ami csapnivaló, de van rá megoldás egyéb esetben alapból ez is rombolja az immerziót)
    -Nagyobb képfrissítés (ez az én vesszőparipám amióta megnéztema Tested review-ját a Valve Indexről, illetve a bekapcsolt ASW-vel tapasztalt 45 fps botrányosan rossz élmény, immerzió romboló)
    -Kényelmetlenség (nyomja a fejed, ez is rombolja az immerziót. Erre is van megoldás: HMD jó beállítása, különböző hackek és VR Cover)

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Dyingsoul #221 üzenetére

    amit a VR felhasznalokrol irsz az altalaban konszenzussal le van irva kutatasi teruleten is. mar a 90es evekben is.

    kepfrissites inkabb performance szinten szokott elojonni, szimulatoros communityben visszatero, hogy hogyan allitsuk be mediumra a Dirt2ot ugy, hogy meglegy a 90fps min egy high-end kartyan.

    VR cover szerintem kenyelmes, egesz minimalisan nyom es mondjuk 2 ora utan latszik picit de az elmulik. meg kell egy szobaventi.

    fov tekintetben annyira nem egyertelmu a helyzet. nagyobb fov jobb immerziot jelent... de ront a rosszulleten.

    felbontas visszatero problema, igaz ez is javul.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • arn

    félisten

    válasz Dyingsoul #215 üzenetére

    no igen... de erre van par szinvonalas jatek, ami megmozgatja az emberek fantaziajat. masok meg jatszanak massal.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz arn #223 üzenetére

    Mivel drága, erre csak azt tudom mondani, hogy vissza kell menni a gyökerekhez és azt kell csinálni, mint anno a PC és internet hajnalán: előbb-utóbb lesz pár kocka haver akinél ki lehet ezeket próbálni, végig lehet pörgetni pár játékot. Ez régen is működött, volt idő mikor én jártamát máshoz gamelni. A baráti körömben én vagyok ez a kocka haver. :DDD A veszélyhelyzetig mi rendszeresen tartottunk VR partykat, 1-2 embert meg is fertőztem vele és azóta néhányukkal multizunk is a többiek pedig még átjárnak hozzám. Hoznak sört meg rágcsát cserébe és jól érezzünk magunkat, tök jó partykat lehet összehozni.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • aerosmith

    őstag

    válasz Dyingsoul #218 üzenetére

    Egyetértek veled csupán azt akartam példával bizonyítani hogy mindig lesznek okoskodó megmondóemberek akik próba nélkül vagy kevés tudásalappal fogják osztani az észt bármilyen témában bármilyen fórumon. Őket max ingorálni tudod mert meggyőzni nem lehet őket.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Dyingsoul #221 üzenetére

    Nem tudom rosszul használom-e magát a kifejezést, de nekem pont ezzel a "totál elhitesse, hogy máshol vagy" résszel van bajom, ez nekem kicsit túlságosan elszigetelt játékélményt jelent hosszabb távon.
    Tudom ezzel most megint a VR alaptétele ellen beszéltem és megint meg fogom kapni valakitől, hogy ez nem nekem való és fejezzem be a kommentelést. Ettől eltekintve nem vagyok összességében a VR ellen. A magam részéről úgy tudom elképzelni hogy amikor esetleg teljesen egyedül vagyok itthon akkor nyomok vele egy rövidebb (mondjuk max. 1 órás) játékot, utána pedig váltok vissza a normál monitorra (munkára amúgy is az megy). Ezek csak az én személyes problémáim és viselkedési formáim, nem hiszem hogy olyan nagy értelme lenne tovább ragozni.

    Persze a technikai javításokkal tökéletesen egyetértek, a jobb frissítés, felbontás, hang, FOV mindenhol kívánatos. Ezek nekem is fontosak, ahogy kontent szintjén is vannak bizonyos elvárásaim, úgy a headset-eket is alaposan meg fogom nézni mielőtt döntök valami mellett. Ezt persze majd akkor ha kapható lesz bármi, most az Alyx és vírus miatt minden értelmesebb ajánlat ki van fogyva. :)

    [ Szerkesztve ]

  • korte019

    tag

    Hát hagy kivetni valót maga után a cikk pár helyen, de nálunk minden HTC cikk jónak állítja be, miközben a jelenlegi legrosszabb VR amit pénzért venni lehet. De cserébe legalább drága.

    De a kommentek külön díjat érdemelnek :'D
    A legtöbbnek a kezébe sem volt VR, nemhogy a fején de megy az ész osztás. Index szint meg a többi hülyeség. :D
    Ha volt már a fejeden Index és egy Oculus rögtön tudnád, hogy annyival nem jobb mint amennyivel drágább.
    Jelenleg felesleges kiadni véleményem szerint 500 eurónál többet VR-ra, mert nem kapsz annyival többet, hogy megérje.
    De ha mindenképp el akarsz cseszni 1000 x eurót akkor inkább kétszer Index mint egyszer HTC.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz nkmedve #226 üzenetére

    kezdesnek igazabol ajanlott 2(-3) fovel kiprobalni, ugy 15-20 perces cserekkel 2-3 ora alatt eleg sokmindent vegig lehet probalni es van ido pihenni.

    egyedul jatektol es kondiciotol fuggoen jellemzoen 0,5-4 ora korul lehet kenyelmesen tolni. pl Alyxnal latszott, hogy ugy 2-4 ora korul kezdtek jonni tomegesen az elso reviewek, latszott, hogy sokan ott tartottak pihenot.

    jatek szinten fontos, pl en Serious Sam Last Hope es Dirt Rally alatt kb 1-2 orat birok ha nem tartok kozben szuneteket, utana egesz egyszeruen fizikailag lefaradok es faj mindenem. VR fatigue egy erdekes helyzet, az ember nem latja a testet es nem erzi annyira a faradtsagot, nekem onnan szokott lejonni, hogy sok lesz, hogy hirtelen minden harmadik kanyarban osszetorom az autot / keptelen vagyok pontosan celozni.

    dirt rally kulonosen pikans volt. most a "home office" idoszakban vettem megint elo felig-meddig edzoterem helyett, egy hetig folyamatosan izomlazam volt a hatamban - vallamban - mellemben es annyira nem vagyok gyenge. ok, lehet mondjuk az is benne volt, hogy az online HIIT amit talaltam kicsit abszurd volt a vallerinteses fekvenyomassal, meg az oldallepkedos plankkal.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • wjbhbdux

    veterán

    Ha már Half-Life, akkor talán a korai multiplayer játékokkal lehetne öszehasonlítani a VR helyzetét.

    Már megjelent a Quake (ez legyen a Beat Saber), az Unreal (ő meg a Pavlov), játszanak vele, de csak pár ezren max egyszerre az egész világon. Megjelenik a Half-Life (Alyx), eladnak belőle valamennyit de azért kezd elfelejtődni mert nem vég nélkül játszható. Aztán a mod támogatásnak köszönhetően a következő évben berobban a Counter-Strike. Ami után nem csak ezrek játszanak online FPS játékokkal, hanem tízezrek, később százezrek, ma már milliók.

    A VR-nak is kell egy olyan áttörés mint a CS volt, és ez nem az Alyx, de egy jó alap lehet ha jön a Source2 SDK záros határidőn belül. No nem mintha ma az engine lenne a hiányzó láncszem a fejlesztéshez.

    Az látszik hogy van már pár tíz esetleg százezer aktív VR játékos, csak nincs egy VR játék se amivel nap mint nap játszanának sokan, a legtöbbjüknél csak porosodik a headset amíg nem jön vmi újdonság. Alyx 4 évig készült, ha a köv. Valve játék is VR lesz az nem mostanában lesz. Valaki másnak ki kell találni valamit addig.

    /s

  • kiskuplung

    őstag

    válasz wjbhbdux #229 üzenetére

    Több, mint 3 éve megvan a CV1 és napi-heti szinten játszok vele, sose porosodik. Multiplayer játékom csak az Onward van meg a Karnage, de egyikbe se tettem többet 20 óránál.
    Van olyan játékom, amit hónapok, évek óta tervezek újrajátszani, de nincs rá idő..
    Én inkább abban látom az itthoni problémát, hogy nem hajlandók az emberek pénzt adni a tartalomért.
    Itt is rendszeresen kapok megkeresést, hogy segítsek "okosban" anyagot szerezni, mert ahhoz van szokva, hogy csak a hardverért szokás pénzt adni...

  • TheDragon007

    senior tag

    válasz Dyingsoul #221 üzenetére

    Eltettem könyvjelzőbe, köszi. Hasznos lehet valamikor.

    Érdekel a téma, bár még csak egy egyetemi kísérleten próbáltam VR-t egy HTCvel 2(3?) éve. Az egyik kollégám Questet használ tavaly óta és sok jót hallok tőle.

    Számunkra egyértelmű, hogy a világon a magyar nők a legszebbek, de lássuk be, ezt minden nemzet így gondolja, de csak mi tudjuk, hogy nekünk van igazunk. -by Bocha

  • repvez

    addikt

    Addig ne is csodálkozzanak, ha nem indul be a VR, mig ennyire drágán készitik el a HMD-ket.
    Mikor az occulus elkezdte a VR-t meg mikor Zukkenberg belépett a színre akkor arról volt szó, hogy ingyen vagy max 30k nak megfelelő dollárért akarják a szemüvegeket addni, hogy mindenkinek lehetősége legyen beszerezni egyet még ugy is, hogy a gyártó bukik az elején rajta, mert a fő bevétel majd a reklámokból,meg a programok útján fogják biztosítani.

    Aztán valahogy ez a vonal nem jött össze, nem az ,hogy ingyen ,de meglehetősen drágán árulják ezeket az eszközöket.A legtöbb embernek már az is kihívást jelent, hogy olyan gépe legyen ami elég lehet a VR-hez, nem az, hogy még majdnem ugyan annyit költsön el a szemüvegre is.

    És valahogy a programok sem akarnak jönni, legalább is olyanok nem ami hzná azt a szintet amit eddig a PC-nél megszoktak már a felhasználók. És itt nem csak a grafikára gondolok.Hanem a játékok játszhatóságára bonyolultságára.
    Talán amióta megjelentek a VR eszközök az Alyx az első ami megüti a szintet.

  • #33253120

    törölt tag

    válasz Dyingsoul #190 üzenetére

    Persze, ez megvan. De sok esetben amikor körül akarsz nézni, azok olyan pontok, ahol vagy látvány van (tervezhető) vagy esemény (elfordulsz megnézni ki szúrta nyakon, honnan lőtték le, meg hasonló helyzetek) és ezekben az esetekben egy gameplay visszanézés kapna egy kis szabadságfokot, valamivel többet, mint a dvd filmeknél a távirányítóval választható befejezés. :)

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz TheDragon007 #231 üzenetére

    Ez esetben ezt is könyvjelzőzd be, évek óta naprakészen tartom: VR Topik összefoglaló. ;)

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • #54625216

    törölt tag

    válasz repvez #232 üzenetére

    Egy VR HMD kb. egy jobb monitor vagy egy középkategóriás VGA árában kapható, tehát a VR konfigból nem a HMD a nagy tétel, hanem a VR-ready PC.
    Ugyanakkor belépő szinten a Quest a maga 400 USD árával már a kézi konzol kategóriában versenyez.

    A tartalom kínálat, a hardver ára és a technikai paraméterek kölcsönösen összefüggnek:
    - minél jobb a VR minősége (fov, képfrissítés, felbontás), annál drágább PC kell hozzá
    - minél drágább a hardver, annál kevesebben engedhetik meg maguknak
    - minél keveseb a felhasználó, annál kisebb a tartalom kínálat

    Azért nehéz mit kezdeni az olyan elvárásokkal, hogy "ne lássam a pixeleket meg a kép szélét", de adják olcsóért és legyen elég AAA minőségű VR játék, mert pont ezen elvárások között próbálnak a fejlesztők balanszírozni. Ez pedig első sorban nem a VR technológián, hanem a VR fejlesztőkön kívülálló folyamatokon múlik, mint pl. a GPU-k teljesítmény növekedése.

    Az 1000-es NV széria megjelenéséig az volt az általános VGA trend, hogy az új verziók ára nagyjából az előző generáció szintjén mozogtak (vagy kicsit felette), míg a prev-gen ára jelentősen, akár a felére is visszaesett. Így a közép vagy alsó szegmensbe is jutott előbb-utóbb normális GPU teljesítmény, legfeljebb pár év késéssel.
    Az utóbbi 4 évben viszont megrekedt ez a folyamat. A 2000-es NV széria ára az 1000-eshez képest duplájára emelkedett kb. 30% plusz teljesítménnyel, míg az 1000-es széria ára nem hogy csökkent volna, de még nőtt is. Az utóbbi időben sem történt lényegi változás, az nvidia alibi termékekkel tömködi a még nem teljesen lefedett szegmenseket a "2067 és fél" jelű kártyáival patikamérlegen adagolva az ár/teljesítményt, nehogy véletlenül áresést generáljon.

    A lényeg, hogy nem a VR fejlesztőket kell ekézni a VR terjedése miatt, mert ők tényleg igyekeznek kihozni a lehetőségeikből a maximumot, hanem a GPU-k ár/teljesítményének kellene végre érdemi módon javulnia, hogy a VR tömeges szinten is elterjedjen.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz #54625216 #235 üzenetére

    AAA játék alatt szerintem a játékélmény a lényeges. Source 1 motorral is ellenének sokan, ha amúgy 20+ órás játékokat hoznának futószalagon. Elvégre egy Beat Box vagy mi se a grafikájával hódít.
    Egy ilyen kaliberű játékot meg nehogy már ne tudjon több száz fps-el futtatni egy 1060 gtx röhögve akármekkora felbontáson.

    [ Szerkesztve ]

  • repvez

    addikt

    Nem csak a VR gyártók a hibásak hanem ahogy írtátok mindenki keze nagyon benne van, mert senki sem a felhasználó érdekeit tartja szem előtt hanem a saját profitját.
    Ahelyett, hogy hogy nagyobb tömegektől olcsóbban kapják meg ugyanazt a bevételt vagy többet ,csak hosszabb távon. Ahelyett nagyon gyorsan maximális haszon a cél.
    Amíg nem volt a bányászat addig megvolt a maga kis üteme , hogy mindig ugyan annyi összegbe került a csöcskártya és az előző széria meg olcsóbb lett , de azóta az új széria jelentősen drágul a teljesítménytől függetlenül és a régi széria se lesz olcsóbb.

    A szoftvergyártók, se törik magukat, hogy optimalizálva legyen a játék, mert mire készen lennének, már jön ki az új rész.
    Csakhogy régebben egy játékkal szinte alig értél a végére mire jött az új rész manapság, mert jó ha egy hétvégéig kitart. Ha nem multis részt nézzük) És az is minden a szánkba van rágva, mit hogyan kell csinálni.

    Ahogy Teasüti is írja, nem mindennek kell lennie olyannak, hogy a legújabb VGA se bírja el.

    A hardvergyártók réggebben az uj szériáknál duplázódik a teljesitményt és igy az uj széria középkategóriája tudta azt amit az elöd széria csúcsa.Ma ha 20%or emelnek rajta már taps van.
    A VUlkan és dx12 vel is az volt, hogy aztán eljön a kánaán, mert ezután majd minden mag ki lesz használva meg több milliós drawcall-okal is tud dolgozni a hardver, aztán mi lett belöle alig észrevehető különbség.

    A HMD gyártók se tudnak semmi újdonságot kitalálni, ma már a 3. vagy a 4. széria van a szemüvegből, de talán egyedül a inside out mozgáskövetés az ami gyökeres módosítás volt, a felbontások és a FOV értékek alig növekedtek , nincs szemkövetés , nagyobb FOV.
    Nincs szemüveg nélküliség, hogy anélkül is rendesen lehessen dioptriát állítani akár mindegyik szemre különbözőt.

  • bot1978

    senior tag

    válasz repvez #237 üzenetére

    Ég szerelme menj fel a tyúbra és lásd a valóságot. Rogyásig van olyan videóval, ahol a feltöltő első mosolya és a tekintete láttán azonnal levágós, hogy be van szívva. Ugye legális a fű.
    Teker egyet, aztán betépve velveszi a VR-t és olyan tripje lesz, hogy utána szabályosan kiröhög, ha te -mint tartalomgyártó- megkeresed valami keleteurópai szarral. Mert a VR-nak nincs jövője ugye.

    Mert itt a jövőjéért aggódnak, meg hogy vajon „életre kel e” Nem. Szerintem meghalt a cikkíró utolsó agysejtjével együtt. Ezt a barmot :) a bezártság érzete ott motoszkált a fejében :DDD

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Teasüti #236 üzenetére

    Egyetértek, a játék minőségét nem a grafika kellene, hogy meghatározza, de olvasd el akár ezt a cikket is: min fanyalog? Hogy a grafikailag igencsak a VR top kategóriában versenyző Alyx neki 2000-es évek eleje szinvonal.
    Vagy nézz bele bármelyik Nintendo Switch hírbe, folyton a 720p felbontáson rugóznak, mert hogy 4K alatt nincs élet.
    És így tovább.

    Ezért mondtam, hogy a grafika minősége, a HMD technikai paraméterei, a PC ára és az elérhető tartalom minősége és mennyisége összefüggnek egymással.
    A legtöbb VR fikker meg számonkéri a szemenkénti 4K felbontást 120 fps-es, 220Fov-al, legyen a HMD ultrakönnyű, vezeték nélküli, perfekt tracking, de ne kerüljön 150 dollárnál többe, legyen rá tonnányi AAA cím, de ne kelljen hozzá csúcs PC, stb.
    Mert különben szerintük haldoklik a VR.

    #237 repvez

    Pont erről beszélek:

    "Ahogy Teasüti is írja, nem mindennek kell lennie olyannak, hogy a legújabb VGA se bírja el. "

    majd:

    "A HMD gyártók se tudnak semmi újdonságot kitalálni, ma már a 3. vagy a 4. széria van a szemüvegből, de talán egyedül a inside out mozgáskövetés az ami gyökeres módosítás volt, a felbontások és a FOV értékek alig növekedtek , nincs szemkövetés , nagyobb FOV."

    Azaz bírja el a középkategóriás VGA, de azért növekedjen a felbontás és legyen nagyobb a FOV.
    És ehhez mi kell?
    Bezony erősebb VGA. Vagy a polygonszámot, textúra felbontást és shader komplexitást kell valóban visszarángatni a 2005-ös szintre.

    Elmondom, a VR fejlesztők laborjaiban ott állnak ugrásra készen a szuper felbontású HMD-k prototípusai, de nyilván nem kezdik meg a tömeggyártást, amíg egy 1500EUR VGA sem tudná meghajtani őket a már megjelent tartalommal.
    Az Oculus a Rift S képfrissítését is pont azért csökkentette a CV1 90Hz-éről 80Hz-re, hogy azt a nem is különösebben nagy felbontás növekedést ellensúlyozza és ne kelljen rögtön VGA-t is cserélni a CV1-ről váltás után.

    Az egész VR fejlesztés ma arról szól, hogy patikamérlegen adagolják a specifikációkat, hogy a lehető legjobb kompromisszumot hozzák ki a technológiából: az elérhető legjobb felbontást a legjobb fov-al, a legjobb áron a legoptimálisabb gépigénnyel, hogy a felhasználók száma is a lehető legnagyobb legyen és így megérje a kiadóknak is VR-re fejleszteni.

  • VIC20

    őstag

    Ha van egy kis eszük, egy idő múlva kiadják nem VR-változatban. Akkor jön el az én időm. :)

  • Psychopeti

    senior tag

    válasz VIC20 #240 üzenetére

    +1

    Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz VIC20 #240 üzenetére

    nem fogjak, egyszeruen nem mukodne.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Márton

    nagyúr

    válasz #54625216 #239 üzenetére

    "a VR fejlesztők laborjaiban ott állnak ugrásra készen a szuper felbontású HMD-k prototípusai,"
    Adják már ide! :K A médiatartalom gyártók és fogyasztók nagyon várják már! Miért hiszik azt, hogy csak gamer és egyéb nagy számításigényű felhasználás létezik? Itt sorakoznak a home made 16k-s gömbpanorámáim, szeretném már őket pixelmentesen visszanézni/demózni egy sisakban :O

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • stfx

    aktív tag

    válasz Márton #244 üzenetére

    Tessek megveheted. Felbontasnal a PPD-t nezd, kozepen egy brutal micro OLED panel van.

  • Márton

    nagyúr

    válasz stfx #245 üzenetére

    úgy értem emészthető áron :U
    Meg ez a Field of view: 87 degrees  is eléggé visszalépés.
    Meh

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz Márton #246 üzenetére

    Pont erről beszélt (#239) kpbendeguz. :C

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Márton #244 üzenetére

    Itt a műfajt kellene megérteni: a VR olyan, mint a konzol. Az árral és a specifikációkkal be kell célozni a lehető legszélesebb közönséget, hogy felpörögjön a tartalomgyártás, ami aztán újabb közönséget vonz be és így a rendszer önmagát erősíti.
    PS5-ből vagy XBoxból is kiadhatnának egy vízhűtéses 16 mag, 5GHz-es CPU, dual 2080Ti szörnyet X ezer dollárért és a nagy volumenű gyártás miatt a top PC kategóriában még akár jónak is számíthatna az ár / teljesítmény mutatója, de minek?
    Ha csak a felhasználói bázis töredéke engedhetné meg magának, akkor hiába tudnának a fejlesztők csodákat kihozni a hardverből, egyszerűen nem érné meg fejleszteni rá, tartalom nélkül meg a gépet se lenne értelme megvenni.

  • #54625216

    törölt tag

    Egyébként szerintem a game streaming fejlődése adhatna igazi lökést a VR-nak.
    Ha a szolgáltatói oldalon keletlezik a hardver beruházás nagy része, akkor a HMD-k árát úgy lehetne csökkenteni, hogy közben mind a felbontás, mind a fov nőhet, mivel nem a kliens oldalon kell biztosítani hozzá a teljesítményt.
    A szolgáltatóknak meg gyorsan megtérülne a hardver ára a bérleti díjakból és a fejlesztők célhardverre tudnának optimalizálni, így kevesebb teljesítményből is többet tudnának kihozni.
    Ráadásul a VR lehetne a nyertese a trend váltásnak, mert a jelenlegi konzolgyártók és kiadók rövid távon ellenérdekeltek a streaming felfutásában, míg a VR-re fejlesztők pont a VR marginális szerepe miatt semmit sem vesztenének.
    Már csak a streaming technológiának kellene felnőnie a feladathoz.

  • Jacek

    veterán

    válasz #54625216 #249 üzenetére

    Nem vagyok szakértő csak VR használó, de ez nem hiszem hogy működik mivel a késleltetés nagyon fontos a VR-nél.

Új hozzászólás Aktív témák