- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz samujózsi #50 üzenetére
És mi van azokkal az utakkal, amik nem főútvonalak, de a belőlük nyíló utcákban ott virít a macisajt?...................semmivel sem jelezték, hogy elsőbbsége van az ott haladónak, bár erre is kitaláltak már táblát.
Nincs velük semmi. Érdekes lenne, hogy minden kereszteződésben, ahol elsőbbséged van, kitennék az útkereszteződés alárendelt úttal táblát. Meg akkor, ha ezt kitennék, már előzhetnél is az útkereszteződésben, ami alap esetben tilos.
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
Félreértitek: az elsőbbséggel rendelkező úton közlekedő honnan fogja tudni, hogy a kereszteződés nem jobbkezes, hanem neki van elsőbbsége?
Variáció erre a témàra: hosszú, egyenes utca, hol jobbról, hol balról nyíló utcákkal. Konkrét példa: Újpest, Attila utca.
Szinte mindenki úgy megy végig rajta, mintha elsőbbsége lenne. Holott két vagy három, táblával jelzett kereszteződést leszámítva végig egyenrangúak az utcák, szóval él a jobbkéz szabály... csoda, hogy nincs napi szinten baleset...Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
addikt
válasz samujózsi #53 üzenetére
Értem a problémát, nyilván arra gondolsz, hogy annak aki megy egy úton, honnan fogja meglátni, hogy jobbra macisajt van, vagy nincs, azaz elsőbbség vagy jobbkéz szabály...
Vannak olyan táblák jobbra tőle a keresztező úton, amiket marhára nem látja az aki megy az úton, szóval ja, menj lassan minden ilyen ismeretlen kereszteződésben... -
félisten
válasz samujózsi #55 üzenetére
Szerintem nem okoz problémát egy vezetőnek az, hogy felmérje, elsőbbsége lesz-e ott vagy sem. Azért legtöbbször lassítás élkül is megállapítható ez, ha meg nem, lassítasz, elveszed a gázt stb.
Az idevonatkozó gkm rendeletben azt megtaláltam, hogy lakott területen kívül főútvonalon mindig el kell helyezni az útkereszteződés alárendelt úttal táblát, ha a betorkolló utakon kint van valamelyik elsőbbséget szabályozó jelzőtábla.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
oktatóm egyik kedvenc jobbkezes utcája volt: itt kb meg kell állnod, hogy 1-1 utcába be tudj nézni, hogy onnan érkezik-e valaki
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
samujózsi
tag
Tekintettel arra, hogy bringával is nehéz sokszor, ha netán meg is akarok állni, amennyiben jön valaki jobbról és neki van elsőbbsége... autóval sem lehet sokkal egyszerűbb. Már csak a kb. dupla sebesség miatt sem. Csak ezért...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ncc1701
veterán
válasz elektrotank #44 üzenetére
A nappali menetfény mindig megy. Akkor is, ha fel van kapcsolva a tompított. Sajátomról tudom, idén áprilisi suzuki.
Ezen van "auto" állás a pilácsnak, ha sötét van, felkapcsolja automatán a fényszórót+hátsó helyzetjelzőket. Ha világos van, akkor meg offolja őket. De a menetfény nonstop marad.[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
Köszi, picit odébb: [link] - ha sikerült jól linkelni, akkor ez egy tökéletes példa arra, amit fentebb feszegettem: ugyan elsőbbsége van végig aki ezen az úton megy, de ez sehol sincs jelezve és ebben a kereszteződésben nem is látszik kifelé a macisajt.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
félisten
válasz samujózsi #61 üzenetére
Gyakorlat tesz a mestert azt szokták mondani. Egyébként nem olyan bonyolult, mert ha nem látsz táblaoszlopot és egyéb olyan tárgyat, amin tábla lehet, akkor tuti jobbkezes. Ha látsz oszlopot/egyéb olyan tárgyat amin tábla lehet, egy pillanat alatt észreveszed rajt az elsőbbséget szabályzó táblát. Egyébként semmi sem történik, ha lassítasz az olyan helyeken, ahol jobban be kell nézni a keresztező utcába. A közlekedés nem arról szól, hogy nyomjuk a gázt és megyünk vakon előre mint a lovak. A lényeg, hogy biztonságosan eljuss a-pontból b-pontba. Ha ehhez lassítani kell bizonyos helyeken, hát lassítasz.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz samujózsi #63 üzenetére
na igen, eléggé el van bújva az a tábla... előzőleg linkelt utcában meg visszább van egy másik jobbkezes kereszteződés is... oktató mondta is, hogy ilyen helyen ha nem lát be az ember, álljon inkább meg, mert érkezhet kifelé akárki annak tudatában, hogy neki van elsőbbsége
ez megint egy jó hely: lakópihenő övezet, de általában itt az iskola mellett 30-40-50-el szoktak egyenesen áthúzni... holott a kerítés takarásából jobbról bárki kikanyarodhat úgy, hogy papíron elsőbbsége van guglisautó még csal is, mert személygépkocsiból a nézőpont jóval lejjebb van, ahol 100%-os a takarás... mondom is, hogy ha valaki nem félti a saját épségét és biztosítási pénzre utazik, akkor az álljon neki itt körözgetni megállás nélkül úgy, hogy nem foglalkozik a balról érkezővel (streetview irányból) ...nappal garantáltan 1 órán belül találkozni fog valakivel
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Szirtimorc
aktív tag
Igazából nem értem a dolgot. Egy-két kacifántosabb kereszteződéstől eltekintve (de még ott se) a jobbkéz szabály nem egy bonyolult dolog. Miért nem megy???
Körforgalom.
Megpróbálok vázolni egy (természetesen fiktív) helyzetet, remélem sikerül. Ugye az a szóbeszéd, hogy annak van elsőbbsége, aki benne van. Ez persze nem teljesen van így. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy megyek a körforgalom felé, ha valaki jön benne balról, azt elengedem. De mi van akkor, ha ha szépen lassan (most mindegy, hogy miért) csorgok be a körforgalomba, és valaki jön a nekem baloldali becsatlakozásról, ezerrel mint a barom, bevetődik a körforgalomba (rajtunk kívül senki) és nekem jön, dudál, villog, szabadon választott, mindegy. Én már ugye benne vagyok a körforgalomban az autó akár teljes terjedelmével mire ő eléri a macisajt vonalát, és mégis úgy csinál, mintha nekem kellett volna megállnom. Ha nekem jön, meg nehéz lesz bizonyítanom, hogy már benne voltam mire odaért. Vélemények?[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Szirtimorc #67 üzenetére
Ugye az a szóbeszéd, hogy annak van elsőbbsége, aki benne van. Ez persze nem teljesen van így.
Nincs ilyen szabály, hogy a körforgalomban haladónak van elsőbbsége. A körforgalomban haladónak attól lesz elsőbbsége, hogy kihelyezik a becsatlakozó úton érkezőknek az Elsőbbségadás kötelező jelzőtáblát. (ezt egyébként minden ilyen becsatlakozásnál ki kell helyeznie az útfenntartónak a gkm rendelet szerint).Tanúk nélkül ezt nagyon nehéz lesz tisztázni. Ilyen esetben jobb megvárni a balról érkező kamikazét, had menjen.
-
Dombóvár kórház utca/Népköztársaság(Pannónia) utca kereszteződés.
Régebben stop tábla volt kint, így aki a népköztársaságról ment felfelé, elsőbbsége volt a a kórház utcából érkezőkkel szemben.
[link]
A google 2011-es felvételén még így van.
Manapság fényvisszaverős négyzet formájú stop tábla van kirakva.
Ergo aki érkezik a népközt-ről, elnéz ugye jobbra, vagy balra, az keresné a stop táblát.
Hát egy szép nagy fényvisszaverős négyzetet talál.
Azt találja ki, milyen tábla lehet neki háttal .
pfff.
Jó esetben, jó látási viszonyoknál, talán még a felfestés sincs lekopva, amiből kiderülne, hogy stop-os a kereszteződés.[ Szerkesztve ]
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának. "Chasing Spiders and overheat"
-
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Lord Myn
senior tag
Ez így igaz Pont azért egyedi alakúak a többi táblához képest, hogy hátulról is felismerhetőek legyenek.
Egyébként akinek bonyolult dolog a KRESZ, szerintem inkább ne üljön autóba... (motorra, biciklire, stb.)
(#64) ncc1701: nyilván csak kihalt úton lehet így csapatni Az biztos, emlékszem, volt, hogy ködben rám villogtak a szembejövők, hogy vegyem le...
"War does not determine who is right - only who is left."
-
nagyúr
A Renault Clio-n másként oldották meg, ott a tompított felkapcsolásakor a nappali menetfény kikapcsol. Én is meglepődtem, de így működött (Limited Edition volt).
@(#68) Lauda
Ilyen esetben jobb megvárni a balról érkező kamikazét, had menjen.
Abszolúte így van.
Talán a hátulról belemenés lehetne egy lehetséges ok arra, hogy megvédjék ezt a szituációt. De tanúk nélkül az is nehéz.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
válasz Szirtimorc #67 üzenetére
"Én már ugye benne vagyok a körforgalomban az autó akár teljes terjedelmével mire ő eléri a macisajt vonalát, és mégis úgy csinál, mintha nekem kellett volna megállnom. Ha nekem jön, meg nehéz lesz bizonyítanom, hogy már benne voltam mire odaért. Vélemények?"
Leginkább attól függ hogy hl rak ki a körforgalomból, egyenes irányba.
Ha közvetlenül a behajtás után, akkor nem adtad meg az elsőbbséget, elviszed a balhét.
Ha a körforgalomban már sok métert haladt az autód, akkor az igazságügyi szakértő fog számolgatni, de a követési távolság meg nem tartása lesz a ráfutásos baleset oka.Azzal érdemes számolni, hogy mindig vannak versenyzők, akik a koccanásból szerzett biztosítási díjból akarják felújítani az autót. A körforgalom egy tipikus pénzgyűjtő hely. Korábban a hátul lévő jármű követési távolságának meg nem tartása volt a divatosabb. Az úttesten átkelő fekete macska miatti satufék okán a hátsó már nem tudott megállni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Szirtimorc #67 üzenetére
Ó egyszer ilyen fincsi esetem is majdnem lettvót...
Dunaújváros vagy valahol arrafelé van egy szép kis körforgó.
Pest felől érkeztem a gyűrűhöz, balról senki, szépen behajtottam a ringlisbe. A kocsim eleje már bent volt a seggemmel együtt (talán a puttony volt még kívül) mikor balról fénycsóva és vagy százzal bedurrantott a körforgóba egy kamikaze. Le lettem dudálva és villogva majd kijárat után agresszíven leelőzve. Biztos nagyon sietett a kórházba...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Elöl az 5W-os izzók a jármű méretét jelzik. Ez egy "biztonsági tartalék" jelzés. ha a technikai probléma okán nem világítanak az egyik oldal fényszórói, nem nézik motorkerékpárnak az autót.
Tavaly ezért nem kapott elsőre TÜV matricát a Focus. A másik probléma az volt, hogy a hátsó világítás és féklámpa fénye nem volt egyforma. Ebben a sorozatban a Ford egy pirosra festett izzót rakott az autóba és kilenc év után elkezdett mállni a színezőréteg az izzóról. A két új izzó értelmetlenül drága volt, de legalább nem is nagyon lehet vásárolni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
samujózsi
tag
Gödön, az úgymond ajánlott bringás útvonalon jöttem hazafelé. Fogalmam sincs, milyen utcákon. Az egyik egy viszonylag hosszú szakasz, sehol sincs (vagy nem láttam?) jelezve, hogy a csatlakozó utcák elsőbbségadásra kötelezve vannak, ergo minden utcánál nézem, hogy jönnek-e jobbról. A harmadik vagy negyedik utcánál állt olyan szögben és az én irányomból takarás nélkül egy tábla, amit sikerült felismernem: STOP...
Javarészt ilyenek (lehet, hogy pont ezen jöttem?) a kereszteződések/torkollatok: [link]
Megy mindenki, lépésben, mert mi lesz ha... miközben mehetne nyugodtan, legfeljebb kellene egy sebesség korlátozás, mert minden ide érkező utca stop táblás.
Szóval ezt elég hülye dolognak tartom.
Van tábla, ami jelöli az ilyen utakat, miért nem lehet kitenni? (a kérdés költői)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
félisten
válasz samujózsi #80 üzenetére
Értelek és hogy költői a kérdés.
Nekem erről két dolog jutott eszembe. Az egyikről már korábban írtam, hogy ha kihelyezik az útkereszteződés alárendelt úttal táblát, akkor már lehetne szabályosan is előzni azokban a kereszteződésekben. Vagy módosítani kellene a kresz idevonatkozó részét elég komolyan, ami ilyen fajsúlyos témában nem lenne az igazi. A másik dolog, hogy semmi probléma nincs abból, ha lépésben mennek ott a járművezetők. Én inkább örülnék ennek. Úgyis a legtöbb helyen mennek mint az állatok. Így sokkal biztonságosabb ott, figyelnek, nem mennek gyorsan legalább. Így is úgy is odaér mindenki ahova indult, max 20 másodperccel később, de odaér. Azt gondolom, ez a legfontosabb.
[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
O.K., csak így értelmét veszti az egész. Konkrétan abban az utcában száguldozni egyébként sem lehet, mert kétirányú, de két autó egymás mellett, az már nagyon necces. (közben megnéztem, ezen jöttem haza )
Egy kamion méretű jármű jókora dugót is csinált az elején, mert a parkoló személyautók mellett nem fért el. Szóval itt gyorsan menni nem lehet. Akinek van helyismerete, az tisztában van vele, hogy mehet, mert az oldalról érkezőknek meg kell(ene) állniuk, az ismeretlenek meg szopnak...ami megintcsak nem túl jó, mert az egyik nyomja a gázt, mert tudja, hogy mehet, a másik meg totyog 20-szal, mert jobbkezes kereszteződésekre számít és feltartja a mögötte jövőt. (jó, konkrétan itt elég kevés lehet a helyismeret nélküli, mert azok a 2-esen mennek, de elég sok ilyen út lehet az országban és nem feltétlenül ilyen kihalt mind)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Lauda (#81)
"...ha kihelyezik az útkereszteződés alárendelt úttal táblát, akkor már lehetne szabályosan is előzni azokban a kereszteződésekben. ..."Ezt hogyan képzeled el?
Ha az alárendelt útvonalról kis ívben kanyarodok át a fűútvonalra, akkor legkevésbé számítok arra, hogy a továbbhaladási sávomban szembejövő forgalom van. Nem beszélve a megkülönböztető jelzést használó járművekről, amiket úgy ütsz ki előzés közben, mintha kugli golyó lenne. Előzés közben már nincs esélyed elsőbbséged helyet adni ezen járműveknek.[ Szerkesztve ]
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
samujózsi
tag
válasz Hieronymus #83 üzenetére
Szerintem keveri a főútvonallal. Most nézem a KRESZ-t a jogtáron, az a bizonyos tábla "Útereszteződés alárendelt úttal" hangzatos nevet viseli és csak a kereszteződést jelzi, nem az út minőségét. Előzni csak főútvonalon szabad kereszteződésben, amennyire még jók az emlékeim.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ivana
Ármester
válasz Hieronymus #83 üzenetére
Pedig kéne, mert szabályos ott előzni. A megkülönböztetést használó jármű sem rongyolhat az alsó rendű útról csak úgy.
-
félisten
válasz Hieronymus #83 üzenetére
Ha az alárendelt útvonalról kis ívben kanyarodok át a fűútvonalra, akkor legkevésbé számítok arra, hogy a továbbhaladási sávomban szembejövő forgalom van.
Nem is kell számítanod semmire, ez nem számítás kérdése. Tudnod kell, meg kell győződnöd róla, hogy nem fog ott jönni semmi egyik irányból sem.
Előzés közben már nincs esélyed elsőbbséged helyet adni ezen járműveknek.
Ebből nincs is semmi probléma, senki sem mindenható. Kialakulhatnak olyan helyzetek, amikor nem fogsz tudni nekik elsőbbséget adni. Ezért kötelezi őket arra a jogszabály, győződjön meg arról, hogy az elsőbbséget meg fogják-e neki adni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Mármint nem kötelezi arra semmi, hogy ellenőrizze, hogy az elsőbbséget meg fogják-e adni, ez értelmetlen is, senki sem jós (nyilván ha észlelte, hogy nem adják meg akkor viszont mindent meg kell tennie a baleset elkerülése végett).
Amúgy azt észre kéne venni jobbra kanyarodáskor jönnek szembe, nem barom módjára kell kanyarodni, ha megyünk egy járművel lehetőleg nem oldalra nézünk, hanem előre.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
nem kötelezi arra semmi, hogy ellenőrizze, hogy az elsőbbséget meg fogják-e adni,
Kresz 49. §
(2) * A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette. -
ivana
Ármester
Ja ok most már értem mire gondoltál sorry. Elcsúszott az idézet miatt, az előző jármű maradt meg. Mondjuk továbbra sem nevezném elsőbbségnek, pont a megfordított felelősség miatt.
Mondjuk mentem már bele majdnem vérszállítóba, 70-el rongyolt át a piroson és sziréna helyett csak villogott. Az utolsó pillanatban fékeztem.
-
félisten
70-el rongyolt át a piroson és sziréna helyett csak villogott
Az úgy teljesen szabálytalan. Ha csak a fényjelzést használja, akkor kizárólag a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó rendelkezéseket hagyhatja figyelmen kívül. Azt is csak akkor, ha ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.
[ Szerkesztve ]
-
elektrotank
tag
Biztos jó az úgy?
„A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a fénykürt funkciót – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.”
Ha igen, hát ez így elég fura akkor.
Lord Myn: az szép Találkoztam már hasonlóval, bár ott megjelent a fény és nem tudtam elképzelni mi a fene világítja be kb. az erdőt. Aztán jött egy autó (azt hiszem), valami telepjáró volt, ha jól emlékszem, tetején egy reflektorral, vagy valami arra hasonlítóra.
Na, akármi is volt, ő is közvilágítást tudott csinálni.[ Szerkesztve ]
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
ivana
Ármester
válasz elektrotank #94 üzenetére
Ez csak az utólagosra vonatkozik, mert az éjszaka vakít. A gyárit komolyabb vizsgálatoknak vetik alá, csomó kocsi felkapcsolva hagyja.
-
dabadab
titán
válasz elektrotank #96 üzenetére
Ez a szabály az új autókra is vonatkozik, a vonatkozó rendelet úgy általában nem tesz különbséget a gyárilag és az utólag felszerelet lámpák között.
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletDRM is theft
-
plömplöm
őstag
válasz Hieronymus #79 üzenetére
hogymi?
"biztonsági tartalék"? jézusom.
jómindegy, nem kérdeztem semmit, jóvanazúgyAll systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows Insider Program
- Kupon kunyeráló
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...