- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ulefone Note 17 Pro - tolmácsot szeretnék kérni
- Mobil flották
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Nagyon jó, hogy ezeket a járműveket is kezdik lecserélni elektromosra. A UPS meg Arrival furgonokat rendelt be (amik szerintem sokkal szebbek, de hát nem az az elsődleges igazából). Még a tömegközlekedő buszokat kellene majd hasonlóképpen.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Hát figyu, amikor nekünk jön tesztcucc DLH-GLS-UPS triótól, akkor jön a furgon, beáll a szerkesztőség elé, kimegyek, átveszem, aztán látom, hogy 30 métert autózik, megáll az utcában az innen nézve harmadik háznál, onnan megáll 40 méterre a következő címnél és így tovább. Erre tényleg nem éri meg minden alkalommal beröffenteni a dízelt.
Nem arra a célra van, hogy Gyuláról vigye a cuccot Sopronba, nyilván.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
M5Norbi
őstag
Hát igen azt gondolom városi rövid távú szállításra jó lehet ez persze azt a cégnek kell tudni hogy elég e a hatótáv egy munkanapra.
Ezt a DHL biztos kiszámolta.
Nyilván aki városon belül is többet megy ( illetve ezek ugye elméleti hatótávok) annak nyilván nem lesz opció. Na meg ezt a legtöbb kisebb cég nem fogja tudni megvenni.
Majd ha szelidülnek az árak. Jó dolog lesz ez a villanyautós átállás csakhát ez egy hosszabb folyamat. Idő amíg fejlődnek és olcsósodnak az akkuk, sokasodnak a töltők, nőnek a hatótávok, csökkennek a töltési idők, kifutnak a jelenleg még futó belsőégésűek.Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!
-
GoldhandRent
őstag
jó nagy haszonkulccsal dolgoznak annyi szent
-belsőégésű motor
- kardán
-kipufogó rendszer
-katalizátor+akku
+2 darab mosógép villanymotor
+nagy kijelző
+moparebből az akksi lehet a legdrágább, meg talán a mopar liszensz
egy zöld ducató árából kijön 2 fosszilis.... kicsit unreal-
-
#16820480
törölt tag
válasz GoldhandRent #6 üzenetére
Ha ennyire értesz hozzá, akkor csinálj saját céget, aki benzinesnél/dízelnél olcsóbban gyárt ilyen autókat. Hiszen ott a piaci rés, bucira kereshetnéd magad vele, nem? Ahogy bárki más, aki képes lenne ezt megtenni. Persze nyilván árkartell van a világ összes autógyára között, beleértve azokat is, akik most induló startupok, csak hogy még nagyobb profitot tehessenek zsebre.
-
#16820480
törölt tag
-
kbyte1024
addikt
válasz #16820480 #10 üzenetére
Most hagyjuk a kilométert. Nem sok benzinkuton van elektromos gyorstolto. Sajnos itt is elvérzik a dolog.Nincs meg a kellő infrastruktúra hozzá még. A másik hogy nálunk pl. a kocsik 80%-a vidékre visz alkatrészeket. A Pesti kirendeltsegek elenyeszoek a vidékhez képest.
Csak a halott látja a háború végét. - Platón
-
encoder
tag
Vigyázó szemetek Kínára vessétek!
https://www.alibaba.com/showroom/electric-car-conversion-kits_2.htmlKíváncsi leszek kishazánkban mennyi autót alakítanak át az irreálisan drága és vízfejű bürokráciát kikerülve, aztán a szervek hogyan próbálják majd kiszűrni az illegális e-verdákat...
-
Prien
addikt
Ezeknél is 20% és 80% között kell tartani a töltöttséget a várható hosszabb akku élettartam miatt???
Mert akkor nem annyi km az annyi.A kevés is több a semminél.
-
-
Fabianus
tag
válasz kbyte1024 #14 üzenetére
Ha jól értem, akkor nálatok a flotta 80%-ra alkalmatlan, tehát szerinted nincs értelme.
Szerintem meg a 20% fele, negyede sem kevés. Ha csak a tisztán Budapesten és a szűken vett aglomerációban közlekedő futárok, stb. furgonok negyede lenne elektromos, már az is jelentős lenne. A gazdaságosságát én inkább érzem neccesnek, de arra ott vannak a kontrollerek, akik kiszámolják adóstól, parkolási díjastól, üzemanyagostól, mindenestől. -
M5Norbi
őstag
Én megmondom őszintén látnék ebben rációt.
Nyilván később ha még fejlődnek az akkuk meg minden ami még kell.
Meggyorsíthatná a villanyhajtás terjedését is.
Van egy csomó új vagy újszerű autó forgalomban. Azokat egyáltalán nem lenne okos dolog kukába küldeni mert benzinesek vagy dieselek. Oké az átállás úgysem lesz egy gyors folyamat. De ez sokat gyorsíthatna. Én pl szeretem a mostani autóm. Ha ez reális lehetőség lesz diesel ki villany be.Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!
-
Túl nagy az árkülönbözet Multijet és e között , nem hozza be az árát. Öt-hat év alatt meg úgy is csere .. maximum városon belüli több pontos kiszállítás esetén “talán “ megértheti , de kishazánkban még így is azt mondom hogy egyáltalán nem éri meg.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
toronyhaz
aktív tag
Pont ma láttam egy hatalmas GLS-es bódét zöld rendszámmal. VW e-crafter. Gyorsan leinterjúvoltam a srácot. Mennyit mutat valós hatótávnak? 120km. Mondom és az elég egy napra? Azt mondta hogy 40km-nél nem megy többet egy nap. Olyan szürreális látni ahogy az a fél nyaraló gyorsul hang nélkül,hogy az eszméletlen
-
MODERÁTOR
Mondjuk egy ekkora batárba nem férne nagyobb akku, mint egy személyautóba?
2 tonna helyett 1.5-es teherbírás, belevágni még 500 kg akkupakkot, aztán mindjárt többet megy el. És akkor vidéki depók mellé is mehetne, ahol egy helyről mennek több településre.
Everybody lies.
-
v_atis
tag
válasz Barthezz2 #22 üzenetére
azért a legtöbb 3,5 tonnáig van vizsgáztatva csak hogy még B-s jogsival is vezethető legyen. szóval alapból se nagyon pakolható 1 tonnánál többel a sima dízel változat sem.
3310-t230-c75-e51-e52-5800-e72-skate-e72-xperia ray-lumia 800-i4s-lumia 735-huawei p7-iSE-iPhone11Pro
-
-
v_atis
tag
válasz mjani1172 #26 üzenetére
nem minden GLS-es indul onnan. Van depó Budatéténynél is valahol illetve a 11. kerületben 2 helyen is csak amikről én tudok.
simán lehet nem megy 40 km-nél többet ha olyan útvonalon van.
3310-t230-c75-e51-e52-5800-e72-skate-e72-xperia ray-lumia 800-i4s-lumia 735-huawei p7-iSE-iPhone11Pro
-
Prien
addikt
-
#16820480
törölt tag
-
mjani1172
addikt
válasz #16820480 #30 üzenetére
Vesznek 5 év garit a Ducatora (ahogy én is az enyémekre) és ennyi. Egyébként a Ducatok meglepően jók.
5 év múlva meg elengedik a kezét. Ha még km sincs benne akkorvjó árat kap érte. A 13 millió különbség sosem térül meg, ez nem Tesla hogy mutogatni lehessen.,haszonjármű. -
v_atis
tag
válasz mjani1172 #31 üzenetére
Ja én megtérülésről nem is írtam főleg ilyen kis futásnál. Nálunk a cégnél is ezért nem számolnak még elektromos kisteherautókkal mivel mi annyira vegyesen használjuk hogy arra nem lehet tervezni elektromossal. (Van nap amikor 600+km-et megy egy autó van hogy csak 100...) Annyira meg nem nagy a géppark hogy legyen ilyen is olyan is arról nem beszélve a telephelyet is fel kellene pluszba készíteni elektromos autókra nekünk...
3310-t230-c75-e51-e52-5800-e72-skate-e72-xperia ray-lumia 800-i4s-lumia 735-huawei p7-iSE-iPhone11Pro
-
mjani1172
addikt
válasz #16820480 #34 üzenetére
Nem kell.
Én (és nagyon sokan mások) úgy gondolkodunk, hogy csak addig jó egy autó amíg nincs vele gond, rossz autóval nem tudsz tervezni.
Ezért van hogy pl a németek is hamar lecserélik az autót,nem akarnak vele kinlódni.
Mondjuk a Ducato jó példa, 5 évig gari, nincs szervízre gond, csak üzemanyag.
Ha egy fuvarozónál 5 év alatt nem termeli ki az árát, akkor az szvsz gond.
De persze ez nem kötelező. -
GoldhandRent
őstag
hidd azt hogy egy e-autó fejlesztése több, mint kétszer annyiba kerül, mint ugyan az a modell hagyományosban. én is hittem a mesékben
válasz a személyeskedésedre:
ha lenne rá 100mrd forintom, simán nekiállnék. startupok szerinted miért startupoznak ? mert van rá nekik kezdőkeret, nem ?
nézz meg mennyibe kerül egy használt e-autó akkupakkal, és anélkül..a kasztni adott, az kell, a villanymotor, még ha összkerékhajtásos s (4motor) soooooookkal olcsóbb, mint egy hagyományos hajtáslánc. a villanymotor szinte ingyen van. megsúgom, semmit nem különbözik attól, mint amik 50 éve a mosógépedben vannak.
nem véletlen voltak 90-es években e-autó kitek, és kis darabszámú próbálkozások a gyártóktól is. többletköltség nélkül lehet próbálkozni vele.
de persze most fel van fújva, zöld, meg környezettudatos, van rajta egy kis hype-adó (mint a "bió" termékek :)))))))))))))))))))))))))))) ) ami miatt még jobban is viszik mer' ami drága az jóó
[ Szerkesztve ]
-
-
GoldhandRent
őstag
Máskülönben nem arról van szó, hogy nulláról húzták fel ezt az e-Ducatot... Létezett az alapkivitel, plusz fiatnál már évek óta létezik e-500. Egyáltalán nem mondható el róla, hogy most kezdtek bele, s azért ilyen drága ez a Ducató VARIÁNS. Még csak annyit se foglalkoztak vele, hogy az orrát e-autó szerűen bedugaszolják
Én ennek függvényében írtam amit írtam.Amíg veszik, addig hajrá, én csak megjegyeztem, hogy hatalmas árréssel dolgoznak. Ami szerintem nem kifogásolható, még a vak bányaló is látja.
[ Szerkesztve ]
-
-
#40359168
törölt tag
Deutsche Post / DHL alkalmazottként napi 40 kilométert autózom viszonylag távoli körzetben dolgozva, két faluban mindent kézbesítve, ami napi átlag 120-180 csomagot jelent plusz a postát, ami szintén nem kevés, és hogy őszinte legyek, szívesebben mennék elektromossal, mint a TDi Transporterrel.
-
-
veterán
Jó az irány
Kiváncsi leszek, nyáron klímával és télen fűtéssel, megpakolva, rádió, plusz telefon töltéssel, a sok cím miatti gyorshajtással, és a többi.... mennyi lesz a hatótáv. A gyakorlatban fog ez megmutatkozni.....[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
8th
addikt
válasz GoldhandRent #36 üzenetére
Az akku legyártásának tetemes költségét nagyvonalúan kihagytad a képletből. Hiába csökken folyamatosan még mindig rohadt sok pénzbe kerül. [link] Teljesen mindegy milyen olcsó mellé a villanymotor a jelenlegi akku árak mellett nevetséges még az elképzelés is, hogy a közúti áruszállítást villamosítani kell.
Az új Ducato nettó ára azonos tengelytáv és 10m3 rakterű verzió esetén (fiatprofessional aktuális árlista):
Dízel: 7 038 000 Ft (terhelhetősége 1365 kg)
Elektromos, kis akkuval: 18 840 000 Ft (terhelhetősége 1160 kg)
Elektromos, nagy akkuval: 24 640 000 Ft (terhelhetősége 845 kg)Téjünk vissza erre egy évtized múlva amikor remélhetőleg már csak harmad ennyibe fog kerülni az akkumulátor, addig viszont nincs itt miről beszélni.
[ Szerkesztve ]
-
GoldhandRent
őstag
fentebb írtam, h az akksi a legdrágább... számításba volt véve
plusz ők csak veszik, nem gyártják.. de gondolom ez egyértelmű volt.legdrágább, de nem teljes autó árán van !!!!4444NÉGY
google -> nissan leaf price with and without battery -> How Much Does A Nissan Leaf Replacement Battery Cost? (batterymanguide.com)
The program entails trading-in old Nissan Leaf batteries with “refabricated” battery packs at a discounted price. The 24 kWh “refabricated” battery packs will only cost $2,850 or 300,000 yen.
However, new batteries (non-refabricated) are now priced at $6,200 or 650,000 yen for 24 kWh, $7,600 or $800,000 yen for 30 kWh, and $7,800 or 820,000 yen for 40 kWh.
google -> tesla battery price -> How much does a Tesla Model 3 Battery Replacement Cost? | Current Automotive13500$ számlával igazolva
Tesla 75kW akkucsere 4 milla
Tasla... 4milla... Tesla...innen kiszálltam, mindenki tud/gondol/hisz amit akar én hiszem/tudom/gondolom, hogy nem dupla/tripla annyi egy akkupakk, mint az autó teljes újkori ára.
[ Szerkesztve ]
-
-
8th
addikt
válasz GoldhandRent #42 üzenetére
Irreleváns ki mennyiért vásárolja engem - és mindenki mást is - csak az érdekel mennyit kell érte kicsengetni.
Árakat leírtam. Ennyi. -
válasz HarleyCustom #40 üzenetére
Ha jól gondolom a gyári adat legjobb esetben is max a fele...
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Spórolós topik
- Microsoft Excel topic
- Androidos fejegységek
- alza vélemények - tapasztalatok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gumi és felni topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- További aktív témák...
- Új iPhone 15 Pro Max 512GB Független, Natur Titán
- Aspire VX5 591G 15.6" FHD IPS i5-7300HQ GTX 1050 16GB 500GB NVMe +1TB HDD magyar vbill gar
- Samsung Galaxy S21 FE 5G DS (6GB+128GB) Graphite
- VivoBook M515DAP 15.6" FHD Ryzen 3250U 12GB 256GB NVMe magyar vbill., gar
- Synology BeeStation 4TB NAS (Hálózati Tároló)