- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
ma Megérkezett a Nothing OS 2.5.5-ös frissítés, amiben az áprilisi biztonsági csomag mellett a kamera fotós képességeit fejlesztik tovább.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PlayStationre is megjelent a Dave the Diver
gp A tervek szerint jövő hónapban érkezika Godzilla DLC, amelyet már a Sony konzol tulajok is megkapnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #47 üzenetére
"A bolyogómű nem fordulatszámot optimalizál."
Hanem mit csinál? Teljesen elválasztja a benzinmotor fordulatszámát az autó sebességétől, így azt mindig a szükséges teljesítményhez való optimális fordulatszámon lehet járatni.
DRM is theft
-
llax
senior tag
"Prius-téma: érdemes számolni cw értékkel is, ha már autópályás fogyasztás."
Nem "is", hanem elsősorban azzal. Tartósan nagyobb tempónál az alacsonyabb fogyasztás nem a hibrid rendszer érdeme. A hibrid rendszer autópályán holtsúly, ezen egy picit kompenzál az e-CVT működés.
Tudna keveset fogyasztani akár egy Golf is, ha mondjuk az (normál, ma kapható) autók között nem annak lenne az egyik legmagasabb a légellenállási együtthatója (a megszokott forma fontosabb, mint a gazdaságosság).
A Prius esetén ez az érték akkora, mint egy Tesla Model S-é és hajszállal nagyobb, mint egy Model 3-é, egy hajszállal rosszabb mint a batár Model X-é, és 2/3-a, mint egy Golf-é... (ezért is eszik annyit egy e-Golf, mint egy sokkal nagyobb és sokkal nehezebb Model S).
Persze ez csak egy együttható összevetése, valósabb arányokat hasonló méretű jármű esetén lehet kapni, de a Prius és a Golf már jól összevethető: a Golf esetén 1,5x akkora motorerő (és kb. üzemanyag) kell a légellenállás leküzdéséhez.
Csak azért Golf, mert az eléggé népszerű, sokaknak kívánatos.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Azért is írtam külön, hogy a Prius nagyjából a Golf-al összevethető, ahhoz képest lesz sokkal kisebb az abszolút légellenállás.
Abszolút számokban a Golf légellenállása majdnem akkora, mint a Model X-é és kicsit nagyobb, Model S-é (ami 2 kategóriával nagyobb autó, azaz a Passat-nál is nagyobb 1 számmal). Külön érdekesség, hogy a legutóbbi néhány Passat együtthatója annyival kisebb a Golf-énál, hogy az abszolút légellenállása nem nagyobb.
A többi"hatchback" formának is nagyon magas az együtthatója, itt-ott még a kombiké is jobb, a szedánoké és a "sportkombiké" sokkal jobb. Ez akkor az érdekes, ha ugyanabból a típusból van többféle karosszériaváltozat, mert a homlokfelület ott majdnem azonos.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Azonnali fotós kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xbox Series X|S
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- Új Dell XPS 13 9315 Gyári dobozában, gyári töltőjével i5-1230u(8mag)/16RAM/512SSD/magyar bill.
- Üzletből, garanciával, Lenovo X1 Carbon ,i7-8665U/16GBRAM/512GBSSD FULLHD IPS matt/magyarított bill
- HP ProBook 650 G5 Ezüst i5 8365U/8GB/256GB SSD/Windows 11/HUN BILL - 10% Most Csak 110.150 Forint
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással