- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
Aktív témák
-
válasz
Neovenator #137 üzenetére
OK, így már értem.
Béke! :) -
válasz
Neovenator #134 üzenetére
:F
Korán van még nekem egy picit, de a világért sem sikerül megtalálnom, hogy hol állítottam ilyet. Az egyetlen DC utalás, amit itt magamtól látok, az első HSZ-ben van, de az sem kifejezetten negatív, és a ''nagyon'' szó kivételével még most is tartom. ( Csak az ingyen AF miatt nem lehet azért akármennyit elkérni a kártyáért. ) -
Geza ba
csendes tag
válasz
Neovenator #134 üzenetére
Valahogy a DC teljesítményvesztés nélküli AF-je kicsit furcsának tűnik... Nem ártana néhány játékból screenshot (egyáltalán működött? :) )
Új DX9 játék eredmények, ezúttal a Stalker. Bár nem tartom jó ötletnek alfa/béta/gamma/delta/stb. fejlesztési fázisban lévő játékokkal tesztelni, az eredmények megdöbbentőek... :(
[L]http://www.xbitlabs.com/articles/editorial/display/stalker.html[/L] -
Raymond
titán
válasz
Neovenator #115 üzenetére
''Mókásnak találom, hogy az ipar 10 DX generáción keresztül eljutott az egyszerű és általános felépítésű grafikus chipektől a bonyolult és specializált GPU-ig''
Ez inkabb figyelemremelto. Ha megnezed mikor kezdodott az egesz PC-s 3D grafika fejlodese es a DX(3) mikor lett ''hasznalhato'' - 1995-2003-ig ez csak 8 ev es hol vagyunk most az 1995-os szinthez kepest ? A fejlodes elegge jo tempoval nyomul...
''mint mondjuk a PS/VS 3.0 elengedhetetlen megléte, az AGP limitált sávszélessége ésatöbbi ésatöbbi...''
Ez kerdeses es megint a feladattol fugg. Ha az adatok a feldolgozas idejere benne vannak a grafikus kartya RAM-jaban, akkor az AGP savszelessege lenyegtelen. Sok otlet a massziv paralellizmusra epit amihez ez OK.
A hutogeopes otlet nagyon jo :-) Soha nem tudhatod, csak neztem amikor eloszor ''megjelent'' az eredeti Doom egy HP digitalis fenykepezogepen :-))) -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Neovenator #115 üzenetére
Az AGP leváltása már folyamatban van.
Ez a hűtőgép compiler nem is rossz ötlet :) Én meg nekiállok a karórámat megdolgozni...milyen jól lehetne SETI-t futtatni rajta :D -
válasz
Neovenator #115 üzenetére
Ugyanez megy a számítógép - PDA - digicam - mobiltelefon vonalon. Mindent egyre csak bővítenek, okosítanak ( smart phone, valaki...? ), hogy egy fél ciklussal később kijöjjön egy leegyszerűsített, de kisebb és kevesebbet fogyasztó generáció, amit később megint elkezdenek tupírozni... és így tovább.
Ez ilyen cirkusz.
Viszont azt nem értem, hogy hol voltak az ''egyszerű és általános felépítésű'' grafikus chipek a DX skála elején. Szerinted egy Trio vagy Voodoo1 vagy Matrox Mystique általános volt? Mert szerintem éppen, hogy nem : tudtak egy-egy ''trükköt'', de messze nem voltak programozhatóak ( ezt jelentené ugyanis az általánosság ebben a kontextusban ). :F -
válasz
Neovenator #113 üzenetére
A visszafelé kompatibilitást én is hiányolom... sírni tudnék, amikor eszembe jutnak a régi DOS-so játékok, amik XP alatt alig mennek ( NF2 miatt meg ugye szintén nincs hang )... veszek is egy P1-et a tavasszal alighanem.
A Savage2000-re nem emlékszem, hogy olyan jó lett volna Q3 alatt... a speciális, gyári quake3.exe-vel mondjuk szépek voltak a Diamondos pályák, de ''alaphangon'' nem rémlik túl erősnek ( de lehet hogy csak rosszul emlékszem ). Amennyire én tudom, mennie _kellene_ a JK-nak... shadereket ( illetve Q3 alatt a shader kicsit mást jelent, szóval DX8-DX9 feature-t ) nem használ, T&L sem kötelező... ha valaki ki tudná próbálni egy 32 megás TNT2-n, kíváncsi lennék rá, hogy elindul-e? :F
A füstöt azért hoztam fel példának, mert ESZI a fillrate-et betyármód, és mint ilyen, nem levonni szokott az FPS-ből, hanem sokszor osztani : felezni, harmadolni. De nézhetjük akár a fűcsomókat is, új kelletű példa : Call of Duty és GF4TI - az első pályákon simán megvolt 60FPS, robbanásokkal, mindennel... erre jön egy mezei szakasz: 10-15 FPS. Ugyanez, ha 200-ból indulunk, még mindig kevés, de már játszható.
A ''már élvezhető'' 35 FPS tényleg elég lehet nyugisabb játékokban, de pl. Q3 jellegűekben 80-100 FPS _kell_ ahhoz, hogy ne a gépeden múljon a meccs.
Szóval nem hiszem, hogy ez igazán státuszszimbólum lenne... ( a 3DMark ''bajnokságok''at inkább tekintem annak ). -
Raymond
titán
válasz
Neovenator #92 üzenetére
A jo minosegu videolejatszashoz szukseges funkciok-nal SZVSZ az ATI mindig is ott volt. Az oreg Rage kartyak eleg sz*rok, de a videolejatszas mindig csucs volt rajtuk.
Az hogy egy sajtokozlemeny mit emlit es mit nem az a ceg marketingosztalyatol fugg. Hidd es az egesz filter-dolog nagyon hamar hasznalhato lesz minden DX9 kartyan, nem csak az S3-on...
''Nem is tudom hogy gondolhatják, hogy a GPU életképes alternatíva a CPU-hoz képest, mikor még pl. elágazás sincs benne, vagyis hagyományos számítási műveletekre eleve alkalmatlan.''
Egy - erre lesz jo a PS3.0 es VS3.0, ketto - DX10, ahol elmeletileg mar nem lesz felosztva a PS es VS hanem egyfajta programozhato egysegek lesznek csak....
''Ráadásul minek bajlódnék egy körülményes fordítóval és annak minden inkompatibilitási problémájával csak azért, hogy olyan plusz teljesítményhez jussak, ami úgyis elvész az AGP és az alaplap maximális kapacitása miatt.''
Nem egeszen. Egy celfeladatra lesz csinalva az applikacio, igy figyelembe lesznek veve a hardware-korulmenyek. Orult otletek vannak. Pl. eszedbe jutott valaha is hogy a Frogger-t meg lehet csinalni kizarolag egy DX9 kartyan ? En nem irnam le az emberi lelemenyesseget.
''Egyébként is: Miért kéne tudományos munkához egy százezres DX9-es kártya, mikor ennyiből már egy sokkal jobb CPU-t is megengedhetne magának az ember...
''
Azert, amiert pl. a Beowulf clustereket kitalaltak es sok helyen hasznaljak - penz, penz, penz. Sokkal ertelmesebb/gazdasagosabb egy comodity/off the shelf hardware-bol megfelelo teljesitmenyt kapni a ''sokkal jobb CPU''-t hasznalo rendszer aranak tizedeert.
[Szerkesztve] -
válasz
Neovenator #96 üzenetére
1) AA/AF még mindig eszik a teljesítményt. Bekapcsolod, huss 40FPS (ex has).
2) A tesztek többnyire _átlag_ FPS-t mérnek. Vegyél két 10-12 fős csapatot, akik vadul lövik egymást, töredékét sem látod viszont annak a 200FPS-nek, amit a teszteléskor kidobott a gép végeredménynek. ( Ne akadjunk fel most azon, hogy ez egy CPU limitált szituáció : helyettesítsed be a manuszokat 3-4 füstgránáttal és kész. )
3) Az új kártyák hiába tartalmazzák a csilli-villi dolgokat, attól még a tervezők szinte mindig nyújtanak fallback lehetőséget, hogy a régi kártyákon is menjen a játék valamennyire. És akkor még mindig nagyon nem mindegy, hogy a Doom3 egy GF4MX460-on megy shaderek nélkül, vagy egy GeForce SDR-en...
4) Körülbelül azonos generációs engine-ű játékok között is hatalmas különbségek vannak. Nézz meg egy Q3A timedemot és egy JK3 timedemot - szembeötlő a különbség, pedig ugyanazokat a fícsöröket használja, a JK3 nem minőségileg, hanem mennyiségileg igényesebb a Q3A-nál ( nagyobb poligonszám, nagyobb tex. felbontás, több alphablending... de semmi ''nincsT&L'' -> ''van T&L'' vagy ''fixed function'' -> ''shader'' jellegű generációs, ''csilli-villi'' különbség nincs ).
Így már stimmel? -
válasz
Neovenator #93 üzenetére
Olyan, hogy túl sok teljesítmény, egyszerűen nincs. Ez egy oxymoron.
A ''felesleges'' teljesítény mindig megleli az alkalmazását. Mindig.
Az ''ugyan minek...'' felkiáltásról pedig ( meg azokról, akik szerint 200 FPS felesleges ), mindig egy ősrégi PC GAMER címlap ugrik be, amin valami ilyesmi szöveg volt olvasható:
'' intel 386 - Too much gaming muscle ? ''
... no comment... :) -
L3zl13
nagyúr
válasz
Neovenator #68 üzenetére
Minél inkább programozható annál kevésbé lesz célhardver. De mivel mégis más szempontok alapján fejlesztik mint a CPU-t, és jóval specializáltabb, ezért bizonyos dolgokat nyilván sokkal gyorsabban hajthat végre, tehát az ilyen célokra történő felhasználása sem olyan elvetendő ötlet.
-
Raymond
titán
válasz
Neovenator #68 üzenetére
A WinDVD es a PowerDVD is mar egy ideje optimalizalva van az ATI kartyakra mert a szukseges funciok a jo DVD lejatszashoz mar par eve benne vannak a chipben. Csak ez mar nincs kihangsujozva, eleg a ''use hardware acceleration'' es mukodik a dolog ;-)
''A GPU egy célhardware. Erősen specializált mivoltából kifolyólag nem arra tervezték, hogy feladatától eltérő műveleteket végezzen. Ezek után az efféle projectek egy kissé nevetségesnek tűnnek szerintem.''
Hat nem tudom. Azert van minden evben a Siggraph tele mindenfele project-el a MIT, Berkley stb. ''barlangokbol'' mert ezek a project-ek lennenek ?... -
hungeek
senior tag
válasz
Neovenator #30 üzenetére
DeltaChrome-ot én is nagyon várom, jó lenne egy olcsó jó kártya :) de én S3-nál is attól tartok hogy a driver support...
-
Raymond
titán
válasz
Neovenator #59 üzenetére
''Amennyiben?
Csupán marketing lenne -az Ati-nál is jelen lévő- de-blocking funkció?
Vagy a sharpen és más filterek alkalmazása a nem épp kiváló minőségű videókra?''
Azert marketing mert barmely masik kartya amely tud PS2.0-at megcsinalja (a filtereket). Lasd ATI. Sem az ATI-nek sem az NV-nek nem kell megeroltetnie magat ahoz, hogy ez a feature naluk is vagy 1. megjelenjen (NV) 2. jobban legyen hangsujozva (ATI Smartshader).
Egy DX9 kategoriaju chipet sok mindenre ki lehet hasznalni a 3D grafikan kivul. Van par project:
[L]http://www.gpgpu.org/[/L]
Ad HDTV encoder - ez meg messze van a mainstreamtol.
Ad mpeg4 - OK, pont.
''Biztos az Intervideo is azért optimalizálja külön a DeltaChrome-ra a WinDVD-t, mert pusztán marketingfogásról van szó...''
Nem akarlak letorni, de a legnagyobb valoszinuseggel igen. Vagyis nekik inkabb az a fontos, hogy az osszes piacon levo kartyara optimalizalva vagy ''optimalizalva'' legyen a progi. Nem azert teszik mert ez a chip annyira uebercool, hanem azert, mert ha nem ok lesznek az elsok, akkor a PowerDVD lesz es a harc a softdvd piacon gyakorlatilag mar csak koztuk zajlik. Minden kis uj feature plusz eladast jelenthet.
[Szerkesztve] -
rog
addikt
válasz
Neovenator #59 üzenetére
biztos arra gondolt, hogy ezek a nem 3d-s funkciók se egyediek, hanem már minden a piacon lévő kártya tudja őket.
-
Raymond
titán
válasz
Neovenator #30 üzenetére
''ráadásul egy sor remek nem 3D-s funkcióval...''
Nem akarlak tulsagosan lehuteni, de ezek a funkciok SZVSZ csak marketing-re jok.
Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Multifunkciós adattároló érkezett a Patriot színeiben
- World of Tanks - MMO
- Assetto Corsa EVO
- Gyúrósok ide!
- VR topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Fizetős szoftverek ingyen vagy kedvezményesen
- Dark Souls sorozat
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- Hibátlan - GIGABYTE Geforce GTX 1660 Super Gaming OC 6GB GDDR6 192bit VGA videókártya
- ASUS GeForce GTX 1660 SUPER OC 6GB ELADÓ
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 3090 Trinity OC 24GB GDDR6X (6 Hónap Garancia)
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO videókártya, garanciával eladó
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- AKCIÓ! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 5060 Ti 16GB Zalman i3 NEO Enermax 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S6 Lite (2022) , 4/64 GB ,Wi-fi
- iPhone 16 Plus 128GB dobozos 12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest