- Milyen okostelefont vegyek?
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
gp Több mint négy és fél év telt el az utolsó rész óta, szóval ideje lenne megkapni a folytatást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
alcsa
senior tag
Nem lehet, hogy el volt dugulva már az a szűrő?
-
Mennyi volt a feleslegesen vásárolt AC pumpa ára?
-
Tikakukac
titán
Tízszer hozta vissza az árát a diagnosztika a kocsihoz. Kulcsmásolás, általános parajelenségek olvasása és keresése stb. OBD olvasót minimum rakatnék minden autóba. Filléres tétel.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Somatom
veterán
Hááát... A topikunk szerelőjéhez hordom az autómat. Minden második olajcserénél (tehát 20 ezrenként) cseréli az üzemanyagszűrőt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#90088192
törölt tag
Akinek van egy kis érzéke, annak érdemes Mindent magának csinálni.
Barátom 1996-os Merci Hátsó ablakfùtés nem megy, nem szakadt, bizti jó és a relé is kattan.
5 másodpercbe telt, hogy szetszedjem azt a dobozt amiben a relé volt, és mi csoda, a forrasztás elengedett.Másik érdekes Z2056 ha jól emlékszem az asztalt folyamatosan rázta, emelgette. Kontur követő volt, de minden érzékelő rendben volt. Nem maradt más mint a szabályzó elektronika, hiszen az Minden manuális kapcsolóval párhuzamos volt. Lehuztam és megszűnt a baj. A legolcsóbb javítás.
-
Carlytoo
aktív tag
Nem volt egy nagy összeg. 20 ropi. Feleslegesnek sem érzem, mert el szokott fáradni és még a gyári volt benne. Így azzal sem lesz gondom egy jó ideig.
Somatom: Én is úgy szoktam.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
A helyzet az, hogy teljesen jogosan tippelt a pumpára, feltételezve, hogy a szűrő rendszeresen van cserélve.
Egyszerűen annak volt nagyobb esélye a hiba és gondolom a hibakód alapján. Ez nem vet árnyékot a szaki szakértelmére. Szép is lenne, ha mindannyian hibamentesen tudnánk tevékenykedni a szakmánkon belül, de ez még nem is volt különösebben nagy hiba szerintem.I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯
-
Tikakukac
titán
Ha a szaki úgy indul neki, hogy "feltételez dolgokat másokról" akkor az nem szaki, hanem kókler.
Minden javításnak úgy indulunk neki, hogy azzal kezdjük: minden amit előttünk csináltak rossz, mindent kezdünk előről. Másik gond a hibakód alapján szerelés.
Ha én csak kódok meg feltételezések alapján javítanék akkor olykor 5 perces műveletek kerülnének napjaimba az ügyfélnek meg 6 számjegyes pénzeibe.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
félisten
Mindenhol le van írva végtelenszer, hogy amikor az ember használt autót vásárol cserélje le a szűrőket.
De mintha az üzemanyag szűrő nem is létezne.
20 éves autók futkosnak eredeti darabbal.
Ezt így, hogy? -
Carlytoo
aktív tag
Az előbb írtam le, hogy az üzemanyagszűrőt 20.000 km-ként cserélem, tehát minden második olajcsere alkalmával. A hibát az okozta, amit fentebb kommentben leírtam. Nem írom le még egyszer.
Somatom: Basszus, lehet, hogy ez volt a baj. Nem Vénuszt szoktam, hanem tescos olajat.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
ncc1701
veterán
Ugyanitt keresek profi opel insignia szerelőt, aki ért az a20dth motorhoz. A Ricsivel ne fárasszatok pls. Akihez vittem, már 2 hónapja ott van, eddig kifizettem neki ~700-at. Most már a telefont sem veszi fel, sms-re sem reagál.
Több baja volt a vasnak:
-10-ből 1x kérte, h csekkoljam a battery systemet, mert kicsi a töltés. Gyújtás le-vissza, és ok a dolog. Felújított generátor mellett. Vetetett egy új akkut, kicserélte a generátort bontottra, hiba maradt, ~100eft ugrott.
-A kocsi nem húzott, szervízbe akart menni. Kicserélte a tankban levő pumpát, egy magas nyomású szelepet, egr rendszert átnézte, cserélt, amit kellett, meg végül fel lett újítva a 4 injektor. Erre megint ráment vagy 500e.Két hete mondta büszkén, h kész a paripa, lehet vinni. Vittem, kb 50km után éktelen csörömpölés, nincs alapjárat, füstöl, visszavittem. Ekkor még bekért 100-at, mert valahogy homok került az injektor csúcsokba, azokat újra fel kell újítani, 3db-ot, munkadíjat nem kér, de a felújítást anyagáron fizessem már ki. Gondolom ez garis lett volna, de nem akartam vele kib@szni, pedig gondolom alaposabban át kellett volna mosni a rendszert.
Na, szép sztori. A végén csak kigyújtom a járgányt. -
kénytelen vagyok egyetérteni a poszttal...
legutóbb kértem az éves szervizben, hogy cseréljenek üzemanyagszűrőt az autómon. az volt a válasz, hogy nincs benne külön szűrő, a tankkal egybeépített benzinpumpában van egy fix szűrő.
a mérnök megérdemel egy hét csuklást.szerk: mit mondott House? hogy a beteg mindig hazudik
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Syl
nagyúr
Vettél volna inkább egy normális autót, amit nem kell szerelőhöz hordani
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
#89309696
törölt tag
Üzemanyag szűrő, fékfolyadék, váltóolaj, hűtőfolyadék az rengeteg autóban nincs lecserélve gyári töltetről vagy az utolsó garis szerviznél volt csak pár évesen.
Én is ezeket mind kicseréltem, meg olaj+szűrő, meg lég- és pollenszűrő, a Rönómba az egész lózung került kb. 40 ezerbe anyagban márkás darabokkal, magamnak javítottam. Igaz, mivel lusta dög vagyok nem azonnal a vásárlás után, de pont leszartam. Ja meg még 4 új gyertyát is kapott. -
#89309696
törölt tag
Jah, ott a pont.
Gyakorlatilag átlagember az üzemanyagon és motorolajon kívül nem ismer semmit. A hűtőfolyadékot is csak feltölteni szokás.
De az autók nagy része azért bírja. Vannak kényesebbek, de az a ritkábbik. Ha nem így lenne akkor nem rohangálna olyan sok autó 20 éves gyári löttyökkel nagyjából hibamentesen. Ez nem jó, de tapasztalatnak tapasztalat és az érték.[ Szerkesztve ]
-
"20 ezer alatt eltömődött?"
Tudom vicc volt. DE!
Nem teljesen kilométer függő. A korosabb autók esetében a tank aljára összegyűlik az üzemanyagból gyorsan kiülepedő szennyeződés. Ha egyszer "kicentized" a következő üzemanyagtöltő állomásig a tankban lévő üzemanyagot, akkor átszívod a szutykot a szűrőbe. Az Otto motorok esetében a Lambda-szonda is károsodhat.
(#22) Fehér Farkas: [/B"Gyakorlatilag átlagember az üzemanyagon és motorolajon kívül nem ismer semmit. "]
Ez még nem lenne baj. Az viszont igen, hogy a szerelők többségének fogalma sincs mit kellene évente ellenőrizni és cserélni. Ha a jótállás lejárta után nem kéri a teljes ellenőrzést a jármű üzemeltetője, de a számlán szerepelnie kell az el nem végzett munkának is. Igy később visszakövethető a probléma forrása.
Sajnos a szerelők többsége jó szakmunkás. El tudja végezni azt a feladatot, amivel megbízzák. De nem jó probléma meghatározó személy.
Típus ködösítés. A(z) xy alkatrészt cserélni kell. Azután derül csak ki, ha más alkatrész is hibás. Fordítás. Fogalmam sincs mi a hiba. Általában segíteni szokott az xy alkatrész cseréje. De ez esetben nem vagyok benne biztos.Lehet, teljesen más a hiba forrása.Ha vannak szakirányú ismereteid és diagnosztikai eszközeid, akkor előnyben vagy. Ha biztos vagy a hiba forrásába, akkor megrendeled a javítást. Ha tévedsz, csak magadat okolhatod. Ha jól döntesz, többszörözött költség lehetséges problémáját kerülöd ki nagy ívben.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
elektrotank
tag
Ehhez két dolgot tudok fűzni. Volt egyszer egy Lada Samaránk.
1. Szar volt rajta a fék, el lett víve, megcsinálták 80k-ért. Szerencsére ezért a pénzért azért a végén még mi légtelenítettünk a féken.
2. A nagyszerű utaknak köszönhetően, télen sikerült belemennünk egy kátyúba, ahol kiszakadt a jobb hátsó telló, gyakorlatilag a hangszóró tartót (amire felfeküdt a kalaptartó) nyomogatta. Apám elvitte, hogy csinálják már meg. Meghegesztették, meg is lepődött az áron. Kitalálhatod, hogy mire hazaért, újra kiszakadt és ő hegesztette meg a délelőtti óráiban, hogy délután el tudjon vele menni dolgozni. Később egy volt haverjával összehegesztették 2-es lemezből majdnem az egész (vagy az egész) részt..Plusz sztorik:
Nissan almera sztorik:
Apámnak eresztett a gumija, elvitte, ok, megcsinálták. Papámék kb 200 méterre lakhatnak a szerelőtől, mire odaért, majdnem leeresztett, go vissza és akkor újból, de már jól sikerült megcsinálni.
Gyújtásproblémák voltak, ok, vigyük szerelőhöz, csak jobban értenek hozzá stb... nem indult az autó. Elhúzattam, majd nagy nehezen meg lett nézve. Poén a sztoriban, hogy a mérőműszert apám kezelte (nem tudom, lehet nem volt ott villanyos épp, na mindegy). Végül az lett, hogy hazahúzattam, aztán egy bontott alkatrésszel megoldottuk a problémát.
(Zárójelben jegyezném meg: Igaz, ami igaz, a szerelő is azért mondta ezt a bontott dolgot. Mi itthon, hibásan, azt feltételeztük, hogy a gyújtómodul ment el. Rendeltünk egy újat 30-ért kb., majd ezzel elindult apám a szerelőhöz (kb. 3-4 km tőlünk), de már nem ért oda. Kiderült a trafó volt a ludas, áthúzott és kilőtte a modult. A komplett gyújtáselosztóra Bárdinál fél milliót mondtak, valahol talált apám negyed millió körül is. Végül asszem egy bontott primera alkatrészt szereztünk 10k-ért. Egy újabb poén, hogy apám a hibás modulból és egyéb elektronikai alkatrészekből összeeszkábált egy "házi" modult, amivel el is indult a kocsi, de nyilván alapjáratra sem volt nagyon alkalmas, közlekedésre meg semmiképp.)Saját:
Nekem is egy Almera-m van, de fiatalabb. Volt egy balesetem, ahol megsérült az autó. Nagyjából jól megcsinálták, de a motorháztető (pedig alig volt rajta hiba - mondom én, a laikus) hagy maga után némi kívánnivalót. Sosem gitteltem még, meg fényeztem, de lehet szebben sikerült volna megcsinálnom még nekem is. Szomorú, de ez van. Nem panaszkodtam, mert a főbb dolgokat nem gyári szinten (ez természetes), de viszonylag jól sikerült helyrepofozniuk és a végén azért egész korrekt árat adtak. Szebb lett egy fokkal a motorháztető, de azért... na mindegy.Amikor mi szereljük az autóinkat, általában az volt a biztos. Jó, nem tudunk mindent megcsinálni, ez tény, de csak a legvégső esetben fordulunk szakemberhez.
[ Szerkesztve ]
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
félisten
válasz #89309696 #20 üzenetére
" fékfolyadék, váltóolaj, hűtőfolyadék "
Ezeket meg is értem, amikor én vettem az autót és vittem szerelőhöz nem akarta megcsinálni.
"Nem szükséges, a váltóban örök olaj van", egy átlagos autóst simán meggyőz a "szakértő", hogy nem is kell.
Én a kezeslábastól nem ijedek meg, olykor még a fehér köpenyesbe is beleállok, de megértem, hogy az átlagember nem ilyen.[ Szerkesztve ]
-
norbx
aktív tag
# ncc1701
WeSzi Autószerviz Kft. Gépjárműjavítás, -karbantartás
Bajcsy-Zsilinszky utca 97
2045 Törökbálintopel specialista
[ Szerkesztve ]
-
CounterBoci
senior tag
Én is kezdem feladni. Mikor elviszem az autót egy ismert hibával szerelőhöz és mondom neki, hogy akkor nézze már át az egészet és csináljon meg mindent. Szerintetek? Pedig kifizetném. Olyan autót veszek, amit fenn tudok tartani. Ha megdöglik másnap veszek másikat. Viszont szetetném, hogy minden "jó még az" ki legyen javítva.
Asszonynak egy szaros pd-t nem tud megcsinálni senki, hogy hosszabb állás után beinduljon. Agyrém. Azt mondja egy szaki figyu kicsit hidrotőkés hangja van. Nem kéne cserélni? Á, bírja még az. (Egy hónappal azelőtt cserélték amúgy ) -
#90088192
törölt tag
válasz Hieronymus #23 üzenetére
Emlékszel, amikor írtam, hogy a szerelő nem tudja miért van 800l olaj egy 1000kW-os dízel motorban?
A mostani "szerelők" valójában csak alkatrész cserélő munkások, nem értik a rendszer működését.
Ha nem értik akkor nem is tudják megjavítani, mert a gyári javítási útmutató is igen elnagyolt, és idegen nyelven van.Ergo mintát keresnek, aztán vagy bejön vagy nem.
A vevő meg fizesse a találgatást.Volt szomszéd Melbourne-ben, volt egy V8-as Falcon az udvaron, valami 1000 éves példány. Hengerfej nem volt rajta, mert elküldte felújításra.
Athivott, és kérdezte, Szerintem miért füstöl kéken?
Benezve a furatba, a hónólás hiánya szembetűnő volt, mondtam neki, ha jót akar, akkor új dugó+gyűrű+karistolas.
A szerelője azt mondta, hülyeségre beszélek, az olaj a szívó oldalon kerül be(szelepszar szimering).Ossserakták a felújított hengerfejjel, és láss csodát, ugyan úgy eszi az olajat.
Mondom ennek Sok értelem volt.
-
#90088192
törölt tag
A tag nem hazudott, csak a gyári előírást követte, ami azt jelenti, hogy az autó 10 éves életciklusa alatt Nem ajánlott cserélni ha 20E-t megy évenként az ember.
Ha meg ennél több a futás teljesítmény/év akkor úgy számolnak, hogy érdemes az egész váltót cserélni (felújítani lenne az igazi, de ugye az nem üzlet a gyárnak) a kopás miatt.
Az olaj ilyen szempontból élettartamra van méretezve, ha nem csereled se az autót se a váltót akkor az olaj lesz az élettartam meghatározója. -
gondos gazda legritkábban 60 ezrenként cserél váltóolajat.
a szerelőkkel az egyik gond meg az, hogy a gyári javítási útmutatót követve is találgatás a javítás. nekem egyszer fényszóró magasság állítót javítottak úgy, hogy a szerelő kinyitotta az opel elektronikus javítási adatbázisát, az opel tis-t, és végigment a pontokon úgy, ahogy le volt írva. lett egy marék alkatrészem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#90088192
törölt tag
Inkább az első annyira öreg volt.
Viccet félretéve valami a 80-as évek vége felől.Engem kimondottan idegesít a hangja a V8-nak, múltkor mentem pár száz km-t egy LandCruiser Diesel verzióval. Az egy dolog, hogy manuális, és MINDEGY melyik fokozatban van, megy 20-al 5. Ben is ha kell, de a folyamatos bugyborgas kikerget a világból.
-
-
#90088192
törölt tag
Na most mindjárt mondok valamit, mint például az elnyújtott égés és a nagyobb suritesi vegnyomas(benzineshez képest de ugye ott nem a feltöltött motorról beszélünk, ha az is feltöltött akkor változik gyorsan a helyzet), ami miatt nagyobb erőt és hosszabb ideig fejti ki aminek a következménye:?
[ Szerkesztve ]
-
válasz #90088192 #43 üzenetére
ha eltekintünk attól, hogy a dízel motor nagyjából mindenben rosszabb, mint a vele hasonló műszaki színvonalon álló benzines, akkor is kijön a végén az, hogy rendes hangja a sok köbcentis benzines v8-nak van.
a többi az csak porolás.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
válasz #90088192 #44 üzenetére
Technikai szempontból messze megelőzte a korát. Már akkor külön keverték hozzá a motorhangot, ami még manapság is ritka. Plusz az elektromos kompresszor. Persze, bele lehetne kötni, hogy nem töltött semmit, de az ilyen kötekedőkkel nem szabad foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#89309696
törölt tag
Ja, hogy ja, szóval újnak küldi el bejelentkezés után és nem válasznak. Gratulálok. Mikor lesz már az új kinézet a Logoutra is felhúzva, hogy megszűnjön ez a bugtenger?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+