Hirdetés
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
Hirdetés
-
No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
gp A bejelentéssel együtt egy rövid előzetest is kaptunk a játékhoz.
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Továbbfejlődött a Glorious GMMK billentyűzetcsaládja, és akad benne analóg is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.Szaki.
addikt
"Akikkel beszéltem haverok, jó részük Szlovénia felé jött. 10 órás útról számoltak be minimum, pedig elvileg rövidebb, és gyorsabb lehetett volna a gugli térkép szerint."
Nagyjából a 10 óra reális lehet, a Szlovén útvonalon azzal kell számolni, hogy Ljubljana 100%, hogy be fog állni. Még nem volt olyan, hogy ott ne kellett volna vagy 20 percet állnunk, pedig "párszor" mentünk már arra.
"Na amennyire tartottam az olasz vezetéstől, na pont annyira nem kell tőle tartani, vagy szerencsém volt. Autópályán nem volt tolakodás, semmi villogás. "
Benne van a szerencse is, engem villogtak már le olasz autópályán szabályt betartva, de valóban elenyésző a magyar állapotokhoz képest.
"Na azért Riminiben délután/estefelé kaptunk olasz vezetést. Ezek mennek mindenfelé. Olyan a körforgalom, mint a franciáknál: “hozd ki az autódat sérülésmentesen”."
Amikor engem kérdeznek az olaszok vezetési stílusáról, akkor mindig azt mondom, hogy szerintük minden szabály csak opcionális. Nem szabad készpénznek venni azt sem, hogy ha bent vagy a körforgalomban, akkor Neked van elsőbbséged. Én csak úgy vagyok hajlandó Olaszországba menni, ha a szállásnak van zárt parkolója, mert ők kb konzervdobozként használják a négykerekűeket. Nekünk a szállás a tengerpartra vezető szűk kis utcán volt, de pont volt annyi hely, hogy amikor megérkeztünk félre tudjak úgy állni, hogy mellettem a Lancia Y-ok elférjenek. Mielőtt megkérdeztem volna a recepción, hogy nem fogok-e addig a 10 percig senkit sem zavarni az úton, ő mondta, hogy nyugodtan álljak meg így, ha pedig kipakoltunk, akkor odaadja a parkolóhoz járó kártyát, ami az utca végén volt. Csak később tudtam meg, hogy azon az utón egyébként midi buszok is járnak. Nem foglalkoztak vele. Egyébként ha az ember ráérez, akkor az olaszok sokkal kiszámíthatóbbak, mint a magyarok. Csak fel kell venni a ritmust.
"Levillogós tahókkal nem foglalkozunk, normál módon befejezzük az előzést, és külsőbe kisorolunk, ott lassítunk vissza."
Ez nagyon fontos!
Jó kis írás volt, tetszett az oktatás rész is, szerintem (bár ez kit érdekel), de nagyon jók voltak a javaslatok!
-
ncc1701
veterán
Tengerpartra, osztrák alpokba szoktunk járni kocsival, ezek ilyen 550-650km-ek. Már hagyománnyá vált, h este 7-8 körül indulunk, vacsi után, és éjjel vezetünk felváltva. Kissebb a forgalom, dugó így nincs, és nincs annyira meleg sem.
-
addikt
Milyen az a "nagy dög benzines", aminél vissza kell váltani 100 alatt, meg foglalkozni kell azzal, hogy be van-e kapcsolva a klíma?
-
DeFranco
nagyúr
Nagyjából a 10 óra reális lehet, a Szlovén útvonalon azzal kell számolni, hogy Ljubljana 100%, hogy be fog állni. Még nem volt olyan, hogy ott ne kellett volna vagy 20 percet állnunk, pedig "párszor" mentünk már arra.
Szerencsénk volt, de eddig mindig megúsztuk Ljubjanát, volt hogy volt araszolás, de komolyabb dugó nem. Ez nem törvényszerű, max rossz az idősáv.
Amikor engem kérdeznek az olaszok vezetési stílusáról, akkor mindig azt mondom, hogy szerintük minden szabály csak opcionális. Nem szabad készpénznek venni azt sem, hogy ha bent vagy a körforgalomban, akkor Neked van elsőbbséged.
Nem tapasztaltam még jobbat az olasz körforgalomhasználatnál. Olyan természetességgel és intuitívan használják a sávokat, mintha körforgalomba születtek volna. Ott simán kihasználom a középső meg a belső sávot, de még a rázókövet is, biztosan egyenes lesz az út kifelé, ahogy kiteszem az indexet. Itthon fix külsőzök, mert azt hogy többsávos körforgalom, meg hogy automatikusan holttérben vagy ha nem egended ki a belsőt, itthon képtelenek felfogni.
Parkolás az tényleg cifra, nálunk is kötelező a zárt parkoló.
-
Pentastar V6 motoros Chrysler Pacifica
Akkor benzintemetőt írtam volna.Kollégám F150-es (amerikai import) 5.x motorjánál tényleg lehet, hogy elenyésző lenne a klíma. (óvatosan 12l, nem annyira 23l, állatkodni még nem engedte nagyon a pénztárca...)
Igen, a másik két egyterű is a hasonló, NDD nevet kapta (Galaxy és S-Max; nagy dög dízel).
Mondjuk ennek épp van másik beceneve, Benzinusz Maximusz (mint a Fortisszima Fungusz, vagy Fikusz Kukisz... )[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
.Szaki.
addikt
"Szerencsénk volt, de eddig mindig megúsztuk Ljubjanát, volt hogy volt araszolás, de komolyabb dugó nem. Ez nem törvényszerű, max rossz az idősáv."
Délelőtt, max 13h-ig szoktunk oda eljutni, (függően attól, hogy hánykor tudunk elindulni) és hétköznap, szóval persze, nem a legideálisabb idősáv.Igen, ahogy írtam, fel kell venni a ritmust kint. Akkor már minden rendben van.
"Itthon fix külsőzök, mert azt hogy többsávos körforgalom, meg hogy automatikusan holttérben vagy ha nem egended ki a belsőt, itthon képtelenek felfogni."
Ez pontosan így van.
-
addikt
Olaszországban a sebességellenőrzés tényleg szakasz méréseken alapul? Ha igen, van ilyen térkép, hogy hol vannak mérők?
-
Foglalt név
addikt
Szerintem nem. A Waze nekem volt, hogy valami 60km-re írt átlag ellenőrzést a Tutor-al. Az oldaluk szerint ugyan igen, de lekopogom, nekem még nem küldtek semmit (kivéve egy úthasználati díj csekket, tehát a címemet elvileg tudják). Egyébként ha a pályán vagy, van előjelző tábla hozzá, a linken pedig a felsorolás hova van telepítve.
-
mephi666
nagyúr
nekünk 1 éve és most nyáron is kecskemét - m5 - m0 - m7 - maribor - ljubljana - trieszt - grado volt ...ljubljana mellett 4/3 szívás volt minimum 1-2 órára idén hazafelé viszont ezt valami csoda folytán megúsztuk és 8 óra alatt értünk haza 2-3 megállással... (olaszoknál a pálya gradoig még ingyenes)
főleg északon jártunk és idén 1 nap leugrottunk megnézni umagnál a horvát tengert (lényegében grado innen északra kb 20-25km, de közúton 100 az út, ami nem vészes)
az az érdekes, hogy olaszoknál figyelős buli a közlekedés, mert a szabályok arrafelé inkább csak ajánlások, de ahogy mindenki figyel mindenkire, még dudaszót se hallottunk parkoló nálunk is zárt udvarban volt a szállás mellett, nem volt probléma... de sűrűbb napokon azért lehetett látni, ahogy beálltak az utcák és az olasz kocsik 99%-a meg volt ütve valamerről maradék 1% meg annyira új, hogy még megúszott mindent
ja és nekünk szállás a tengertől kb 50 méterre: 7 éjszaka 210k balatonnál ilyet nehéz lenne kifogni... kb 60m2-es teljesen felszerelt apartman, nagy erkéllyel, első emeleten, liftes épületben... még palacsintasütőt is vittünk, mert 1 éve amikor bűnrossz palacsintát kaptunk a környéken, akkor megfogadtam, hogy idén majd sütünk magunknak
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
addikt
válasz Foglalt név #14 üzenetére
Igen, ezt én is megtaláltam, köszi. De akkor, ha jól értem, ez csak autópályán van. Sima utakon ott is a lézeres kamerák működnek?
-
addikt
Ez mondjuk elég szarul néz ki. Ott az autópáylákon tényleg ilyen 35 km is van két lehajtó között? Ott ha eltéveszti az ember, akkor biztos többekben felmerül a tolatgatás meg forgolódás gondolata...
-
mephi666
nagyúr
válasz Foglalt név #16 üzenetére
...ja tényleg, átugrottunk egy nap Lignano-ba is az állatkertet megnézni (rohadtjó, ha valaki erre jár, simán ajánlom mindenkinek ) akkor Friuli és Lignano közt félúton valami településen beakadtunk egy traktor mögé kb 30-40es tempóval... záróvonal végig, csak 1-1 kereszteződésnél volt megszakítva... néztem is, hogy mögöttünk nem tobzódnak, de ahogy lehetőség volt, 1-1 autó meglépett... gondolkoztam is, hogy "itt mi a szokás? elvégre nem dupla a záró... a szimpla lehet csak ajánlás" ...és lehetőség adtán mi is előztünk
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
ja, leírok egy idei sztorit, ami szerintem vicces
szóval grado-ban szálltunk meg és már régóta nézegettük, hogy jó lenne elmenni a garda tó mellé a gardaland vidámparkba... közúton kb 250-300km és 3 órás út, de le akartuk egyszerűsíteni vonatra (időben több, de nem olyan fárasztó): grado-tól északra ott van kb 20km-re friuli (1 éve innen mentünk vonattal velencébe és akkor megtanultuk, hol érdemes lerakni a kocsit: nincs parkolási díj se), reggel 5kor átmentünk friuli-ba, onnan vonattal venezia mestre, átszállás, 2. vonattal verona porta nuova és innen újabb átszállással ott vagyunk a vidámparktól kb 2 km-re... ide helyi járatot néztünk
odafelé semmi gond, indultunk a szállásról reggel 5kor, kocsit leraktuk, állomáson volt ilyen "fotóbox", amit még soha nem próbáltunk, még erre is volt idő hogy lőjünk pár instant képet magunkról, automata meg 2-3eur-al többet adott vissza, mint amit bedobtunk jó kör volt, jól indult a nap... venezia mestre-n úgy számoltuk, hogy 10 percünk lesz átérni a másik vágányhoz a csatlakozáshoz, nem késett a vonat, simán megvolt... robogtunk tovább veronába... ott lett volna kb 1 óránk a csatlakozásig, gondoltam sétáljunk ki az állomás elé, nézzünk szét: lőttünk 1-2 képet a helyről, nini ott van valami helyi buszpályaudvar, sétáljunk már oda... nézem a táblákat, hogy mi-honnan indul (elég egyértelműen írták ki az olaszok, elsőre azonnal tudtam tájékozódni), nézem hogy ott van direkt járat, ami megáll a gardaland-nál 1 percen belül állt is be a busz... látom hogy egy nő küzd a jegyváltó automatával, szállnak fel az utasok: asszony mondogatja, hogy "majd megyünk a következővel, ne szórakozzunk" ...nem úgy van az, felszálltak az utasok, felléptem én is, majd a szokásos "bonzsornó, dujúszpíkinglis?" kérdésre bólogatott a sofőr, hogy "egy kicsit" kérdeztem, hogy nála tudunk-e jegyet venni cash-el, bólogatott, intettem asszonynak, hogy jöjjenek nagyon jó fej volt a fickó, kérdezte, hogy fiunk hány éves: mondom 7, mire ő "quattro" és neki nem adott jegyet buszon megvettem online a beugrót a vidámparkba, hogy ott is időt spóroljunk és így odafelé semmi gond, 10:00ra már a bejáratnál voltunk... (annyi, hogy a verona-garda vonatjegyet is a trenitalia appon vettem, amit nem lehetett visszaváltani: 8eur kuka)
eltelt a nap, 5 óra vidámparkozás alatt fiunk is totál lefáradt, mocsokmeleg volt, de a brutál hányatós attrakciókat kivéve kipróbáltunk mindent, ami tetszett eszméletlen a hely... nem olcsó, mert csupán a beugró volt 3unknak vagy 60ezer, de ha leosztod hogy 10 dolgot kipróbáltuk mindhárman, akkor 2000 1-1 kör, aminél átlag ócska falusi búcsúban is már kb többet kérnek valami 100éves ócska forgónál
visszafelé kb 15:30as buszt néztünk, ami elvileg vitt volna minket a közeli pályaudvarig, jött is egy járat, ami elvileg ott megállt, ez a sofőr már nem beszélt abszolút angolul, de megértett, miután elmakogtam az állomás nevét olaszul meg hogy "due ragazzi, uno bambíni" ...ő sem adott gyerekjegyet... a buszon telefonon nyomtam a trenitalia app-ot: 20-30perc még a vonatig, gyors megvettem 8eur-ért a jegyet és néztem a térképen, merre jártunk, hol az állomás, kb hol kell leszállnunk... jött is egy megálló, amitől párszáz méter volt az állomás, na mondom majd biztos a következőnél kell leszállnunk...
hát nem: levitt minket a busz a következő településig (salionze) és hirtelen kb 6km-re lett az állomás ott leszálltunk, nézem milyen buszmegállók vannak, kb este 10kor lett volna milano-ba valami legközelebb... na, f*sza... induljunk valamerre, keressünk megoldást, gyerekkel 6km-t esélytelen visszafelé sétálni... találtunk egy pékséget, ahol 60körüli tag énekelgetve dolgozott, kb mint az olasz filmekben tudott angolul, mondtam a problémát, hogy elnéztük a buszunkat és itt ragadtunk, szeretnénk visszajutni a vasútállomásig... mondta, hogy ez innen csak taxival lehet, megkértem hogy hívjon már nekünk egyet, mert nem beszélek úgy olaszul, hogy meg tudjam oldani és azt se tudom hova hívjam nagyon rendes volt a tag, hívta nekünk a taxit... hálából bevásároltunk nála pékáruból... a taxis kényelmesen adta elő, mert 20 percet ígért és 40 lett, de ott tett le az állomás bejárata előtt (ez a felesleges kör a 8eur-s kidobott vonatjegybe és 16eur taxiba került)
...innentől a hazaút nem volt problémás: kb 17:30kor elindultunk verona-ból, de most valami olyan vonatra szálltunk, ami minden megállónál megállt és majdnem 2.5óra lett ez a szakasz... kicsit izgultunk a venezia mestre átszállásra, mert 10-20perc késést összeszedett hirtelen a vonat és nekünk 13 percünk volt az átszállásra... így ezt a jegyet nem vettem meg előre, hanem utolsó pillanatig kivártam: ahogy ledolgozta a vonat a késést és 100% lett hogy elérjük az átszállást, akkor megvettem... nem akartunk feleslegesen +1 órát itt az állomáson várni, mert így is 21:10 körül szálltunk le friuli-ban, a szállásra meg még fél óra út volt kocsival
asszony azért ráparázott, hogy mi lesz velünk ott a világ háta mögött, nekem meg jót szokott tenni az ilyenfajta stresszhelyzet és gyorsan megtalálom a megoldást
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Norb79
őstag
Mi is voltunk pár éve Riminiben, a szlovén útvonalon, visszafele meg három nap alatt jöttünk, több helyen megálltunk egész napos városnézésre meg aztán ott aludni, pl Velencénél.
Olasz vezetési stílusnak az a lényege, hogy tudják, hogy nem vagy hülye, és nem azért mész ki az útra, hogy összetörd a saját kocsidat. Éppen ezért minden kereszteződésben és a körforgalmaknál is azt figyelik, hogy látod e őket (azaz feléjük nézel és egy pillanatra megvan a szemkontaktus velük), mert ha látod, akkor lassítani fogsz és nem fogsz nekik menni, és huss már jönnek is ki eléd.
Talán 100ból 1 autós volt, aki úgy gondolta, hogy neki nagyon kicsi autója van, nekem nagyon nagy, ráadásul turista is vagyok, lehet mégis kilapítom, és nem jön ki elém, de ők is csak a szabályt erősítő kivétel megléte érdekében járhattak így el szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HP EliteBook 840 G5: i5-8250U/16GB/256GB NVMe SSD/14" FHD,IPS,Matt/WIN10 Pro
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S22+ 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A55 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen