Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bobalazs

    nagyúr

    LOGOUT blog (1)

    válasz Armagedown #4 üzenetére

    Semmit sem ugye.
    A falba dugott wattmérő is biztos hülyeséget mutatott ugye.
    Kis hitetlen.

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Armagedown #4 üzenetére

    Én ezt városi legendának tartom. Vagy régről ránk maradt.
    Szimplán a gyártó érdeke, hogy jó legyen, különben a gyári TDP limitációs védelem értelmét vesztené.

    Ha nem pontos a szoftveres kiírás az jóformán csak pillanatnyi, az időperiódus átlaga és a mintavétel ütemezettségének az eltéréséből fakadhat (VBIOS, software).
    Tovább az is érdemes figyelembe venni, hogy a szoftveres adat, jellemzően VRM utáni fogyasztást számolja. A VRM veszteségét hozzá kel adni, ami egyébként eléggé tetemes.
    nem véletlen kapott bobalazs sem a fali fogyasztásmérővel 169W átlagot, miközben jóval kevesebbet mutat a szoftver. Elég nagy veszteség van az alaplap és a VGA VRM-en.

    Nekem is van egy fali fogyasztásmérőm. +/- 1% pontosságút vettem, ha már veszek, úgyhogy alá tudom támasztani azt, hogy a szoftveres mérés OK.

    Bár most hogy mondom, egyik Radeon kártyámnál azt vettem észre, hogy csak a GPU chip nyers fogyasztását mutatta a szoftver, miközben a VRAM is bekajál mellette valahol kb. 25 -35 wattot a kalkulációm és sejtésem szerint. Na az igencsak bosszantó látni, hogy alig szoftver szerint alig fogyasztok valamit, miközben ha ránézek a fali fogyasztásmérőre, akkor meg leesik az állam: WTF?!
    De ettől még az az érték is korrekt, csak nem egyértelmű elsőre, hogy a teljes VGA vagy csak a GPU chip fogyasztását látom-e.

    (#10) bobalazs : Nem is tudtam, hogy szereplek, hivatkozol rám. :B Ügyvédemet megkérdezted, egyeztettetek? ;] Ha igen, akkor minden rendben. :))

    Ui.: Egyvalamit elfelejtettem a hivatkozott hozzászólásba beírni. De az is lehet, hogy csak később tapasztaltam. Hogy a TDP limitálás is tud okozni pillanatnyi, alkalomszerű frametime megugrást/micro stutter-t. Alkalmazás/játéka válogatja, mert ez nem automatikus, nem minden alkalmazás érzékeny rá.
    Illetve az is lehet, hogy egy játékon belül csak bizonyos jelenteknél okoz limitációt, esetleg lagot (pl. füst gránát CS-ben, PUBG-ben). Úgyhogy érdemes erre egyéni igényeként odafigyelni erre és finomhangolni, esetleg kiengedni a TDP limitet az undervolt&underclock mellett is.

    [ Szerkesztve ]

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák