Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • forumpista

    tag

    válasz 8th #23 üzenetére

    "Leegyszerűsítve a kisautónak mindene ugyan olyan drága mint a nagynak"

    Ez természetesen nem igaz. Egy kis autónak kisebb a tömege, elég bele kisebb teljesítményű motor és így kisebb méretű akku pakk és így kisebb kerekek és így gyengébb futómű és így tovább.
    Helyesen úgy van a dolog hogy a kisautónak szinte mindene olcsóbb mint a nagynak, főleg elektromosban (a gyártó szempontjából, az hogy aztán a szervízben mit hogy adnak már más kérdés).

    És hogy akkor mégis miért gyártanak 3 tonnás SUV-okat? Mert a vevők ezt igénylik, ennyi és nem több.

    Ugyanis a drága vevők legszívesebben t72-es harckocsival hordanák az 500 méterre lévő iskolába a gyereküket, nehogy valami baja essen a csemetének...

    "Mennek majd a levesbe"
    Rossz hírem van, nem a kisautók mennek a levesbe. Hanem mi emberek, amikor a Föld bedobja a kulcsot a brutális környezetszennyezés miatt, mert az átlag paraszt 3 tonnás autóval akar járni a budira is (mindegy hogy hagyományos vagy elektromos).
    De persze majd erre is lesz megoldás, majd gyártunk 5 tonnás autókat, nehogy a klímaváltozás miatt épp esedékes napi özönvíz billiárdozni tudjon az utcán az autónkkal...

  • forumpista

    tag

    válasz 8th #28 üzenetére

    "Aha, mert a három tonnás suv-ok miatt döglünk majd meg mi?"

    Igen, kapaszkodj meg, ez is szerepet játszik benne. A te 3 tonnás SUV-d előállítása és üzemeltetése környezet károsítobb mint egy afrikai falu összes károsanyag termelése. És a te 3 tonnás SUV-dban nem egy egész falu utazik csak te magad egyedül.
    És majd ott sz.pjuk be, amikor az afrikai (indiai, kínai stb) falu minden egyes embere 3 tonnás SUV-val szeretne közlekedni, pont úgy mint az európai, amerikai stb, mert ehhez neki is pont ugyanannyi joga van.

    Szóval igen, a túlnépesedés is probléma, meg az is hogy a fejlett világban egy-egy embernek akkora ökológiai lábnyoma van mint a fejletlenben egy egész falunak...
    Csak a fejlett világban óriási divat azt hinni hogyha valaki egy 3 tonnás hibriddel vagy elektromos akármivel jár a budira, akkor ő már "zöld"... Hát nem, k.rvára nem az.

    "Előállítási költségben lehet egy húsz százaléknyi differencia egy mini és egy alsó-középkategóriás autó között"
    Igen és mennyi szerinted az előállítási árkülönbség egy kisautó és egy SUV között merthogy erről volt szó? Nem 20% hanem jóval több.
    Szóval nem "Közel ugyanannyi", hanem lényegesen olcsóbb előállítani a kisautót.

    És végezetül, az hogy az autógyártók mit gyártanak, az nem csak rajtuk múlik. Múlik azon hogy mire van kereslet, és azon hogy a törvények mit írnak elő.
    Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék, mindjárt kiderülne, hogy tudnak azok a gyártók kisautót is gyártani, meg hogy nem kell az embereknek harckocsi méretü autó hogy elmenjenek egyedül a munkahelyre.

  • forumpista

    tag

    válasz julius75 #56 üzenetére

    Na tegyük ezt gyorsan tisztába:
    apósod is károsította a bolygót az autójával meg te is.
    Apósodnak nem volt választási lehetősége az autója kapcsán, neked van.
    De Te beleszarsz ebbe, ennyi az egész, nem kell másra terelni a saját felelőséged meg apósodra mutogatni.

    Egyébként itt senki nem utál semmit, nálad van valami bekattanva hogy mi utáljuk az SUV-t.
    Csak azt mondjuk hogy városokba totál felesleges a sok 2-3 tonnás "terepjáró" és hogy nagyon nem környezetbarát ez az irány.

    És igen van olyan is aki félévente cserél telefont, meg 120 cipője van otthon, ez is probléma, de ez megint csak nem tartozik ide. Semmi mást nem csinálsz, mint folyamatosan másra próbálod átterelni a saját felelőséged.

  • forumpista

    tag

    válasz julius75 #64 üzenetére

    Meg tudnád nekem értelmesen indokolni hogy miért kell sok tonnás SUV-val járni Európában, de legfőképp a nagyvárosokban?

    Tekintsünk el az olyanoktól hogy
    - nem tudsz ki/be szállni az autóba
    - nem látsz ki a kocsiból
    mert akkor a közlekedésre alkalmatlan állapotban vagy és nem szabadna kapnod eü alkalmasságit egyáltalán.

    Az SUV mellett egyetlen értelmes indok van, ha valaki néha földúton/terepen is akar valamennyire közlekedni. Gyanítom az SUV vásárlók elenyésző kisebbsége használja erre a kocsiját...

  • forumpista

    tag

    válasz 8th #65 üzenetére

    "Szerencsére ebben nálad sokkal tájékozottabb emberek döntenek aki nem állnak elő ekkora sületlenséggel."

    Természetesen, ezért van az hogy az utóbbi időben nem mossa el Németországot az árvíz, nem veri el az olasz autópályát 5 centis jég, itthon nincs heteken át tartó közel 40 fok, ja és tornádó sem szokott lenni, hisz nem volt az elmúlt 200 évben sem.
    Ez mind mind a rendkívül sok értelmes döntés eredménye amiket nagyon tájékozott emberek hoztak, aminek hatására sikerült jól megvédenünk a környezetünket. Oh wait...

    "Jó, legyen 50%. Vagy 60%. És? Vételárban meg 150% különbség van ergo a suvot érdemes gyártani mert az hozza a pénzt nem a kisautó."

    Magyarán kijelenthetjük hogy a kisautó gyártása sokkal olcsóbb, ergó csak annyit kellene tenni hogy törvényileg szabályozzuk az autók méretét, és akkor lőn meglepetés csupa kis(ebb) autó lenne és a gyártó még mindig keresne rajta. Csak nem 150%-ot hanem 50%-ot.

    Lásd még euro 4-5-6-7, mit ad isten a gyártok tudnak ilyet is gyártani, pedig ha rajtuk múlna akkor csak euro 0-es autókat gyártanának de azt euro 7-es árban adnák.

Új hozzászólás Aktív témák