Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz lezso6 #83 üzenetére

    Itt azt is kéne tudni, hogy milyen teszt képet használsz (hogy az egyáltalán jó-e), és hogy be van-e állítva a videókártyán alapértelmezéstől eltérő kontraszt/világosság/gamma/akármi. A monitor beállítása is fontos, mert pl. szokványos 8 bites feldolgozásnál jobbára csak egyetlen monitor beállítás van, ami teljesen sávosodásmentes (és valamekkora tartomány ahol még nem feltűnően sávosodik). 10 bitnél mondjuk nem hiszem hogy szabadna bármilyen nem-szélsőséges monitor beállításnál komolyabban sávosodnia. Ha meg analóg módon csatlakoztatod a monitort, akkor az egész eleve az egész teszt nem sokat ér, mert jól beleszól az kétszeres átalakítás.

  • ddekany

    veterán

    válasz BiP #43 üzenetére

    "Tényleg 6bit+FRC-s az u2311?
    Akkor megkövetem freeapro-t(#39), én sem tudtam. De bevallom tényleg nem látszik. Főleg, mert nem sávosodik."

    Gondolom valami Hi-FRC szerűséget használ. Az a nagyon sötéteknél azért még látszik, mert kicsit pepita vagy pöttyözöttnek néznek ki (általában?).

    "Anno a Samsung 970p-nél találkoztam ezzel az FRC dologgal utoljára, ott nem tudtam felülkerekedni rajta."

    Az extrém eset, olyan FRC-je kb semmi másnak nem volt, csak a nagyon de nagyon ősi LCD-nek. Aki nem tudná, egyszerűen pepitára rajzolta a színeket, mint mikor rajzprogramban valamit ditheringgel kevesebb színre konvertálsz. Semmi váltogatás időben. Prémium kategóriás monitort! Ééés nem tűnt fel senkinek! :Y A sok tesztelő oldalnak sem. Most erre mit lehet mondani? Áligényekről szól az egész piac.

  • ddekany

    veterán

    válasz Killer01 #79 üzenetére

    Én meg bekapcsoltam, és kb azonnal megdöbbentem, hogy ez most valami rossz vicc, vagy mi. Aztán ledöbbentem, mikor sokaknak még akkor sem látszott az átverés, mikor direkt azt nézték. Viszont ezek után hogy hány ember veszi észre a 6 bit + normális-FRC VS 8 bit + FRC-t, azt el lehet képzelni.

  • ddekany

    veterán

    válasz tlac #67 üzenetére

    Na, ez a "hány bit" dolog... Úgyis csak akkor derül ki hogy mit jelent ez a gyakorlatban, ha megnézed élőben. Én láttam TN monitorokat amik elvileg 6 bit + Hi-FRC-sek voltak, és meglepően jó grádiensek voltak rajta. De mondjuk vehetjük ama régi ominózus P-s Samsung monitort, amin 6 bit + csak-spatial FRC volt. Na hát úgy is nézett ki, akkor is ha nem grádienseket nézegettél rajta.

    És megjegyzem, ha már bitvadászat, a monitorok fő baja úgysem az szokott lenni, hogy csak 6 bitesek... Akár attól függetlenül, fontosabb kérdés általában, hogy hogyan nézek ki rajtuk a sötét átmenetek. Némelyiken egyszerűen nincsenek, mert padlóznak feketébe jó hamar, szóval az utolsó pár árnyalatnak integethetsz. Másoknál épp ellenkezőleg van: olyan meredeken emelkednek a sötét színek, hogy telibe hányod az összes filmet rajta, mert minden sötét felület teli lesz ugráló blokkokkal meg hasonló szemetekkel. Na, ezek számítanak ténylegesen. Érdekes, ezeket sehol sem nézik.

  • ddekany

    veterán

    Egy hiba a cikkben: "Második körben a panel homogenitását vizsgáltuk a barnateszttel, ahol a háttérvilágítást látva nem számítottunk sok jóra (a képet szintén képszerkesztő segítségével manipuláltuk a jobb láthatóság végett), félelmeink pedig beigazolódtak – a sarkok felé jól láthatóan világosodik a kép."

    A barnateszt nem a háttér világítás egyenletességét mutatja, hanem azt, hogy mennyire torzulnak a színek ill. a világosság a rálátási szög kis változásaitól (ami a monitor méretéből adódik amikor a monitorral pontosan szemben ülsz), és ez teljesen független a háttérvilágítás minőségétől. Anno annak demonstrálására csináltam ezt a tesztképet (ami direkt a lehető leg gennyebb színt használja), hogy az xVA panelek a monitor előtt ülve középen sötétebbnek látszik a kép (gamma probléma). Minden VA ezt csinálja, ezért is a legjobb grafikára az IPS.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés