Hirdetés
- IFA 2024: Pótolja az eddig hiányzó mélyeket a Shokz új csontrezgéses fülese
- IFA 2024: Miniatűr mérete ellenére is van benne Qi töltés és hőkamera
- IFA 2024: Alig vettük észre, olyan kicsi ez a telefon
- IFA 2024: Van értelme hőkamerát rakni egy tabletre?
- Hárommillióan jegyezték máris elő a Huawei Mate XT-t
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megérkezett Európába a Moto G55 5G és Moto G35 5G
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
A Samsung fontolgatja, hogy megveszi a Nokia egy részét
it A Nokia mobilhálózati ágazatát veheti meg a Samsung, de a részletek még bizonytalanok.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
IFA 2024: AI-t mindenkinek!
ph AI for All – ez lett a jelszava a Samsung sajtótájékoztatójának, és nem véletlenül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bear_
aktív tag
És ez miért is jó? Mármint ergonómiailag, azt tudom, hogy a Mercedes vagyonokat spórol vele.
-
aRm1n
aktív tag
Egy mozgó, rázkódó járműben ki nem tapintható vezérlőfelületeket alkalmazni nagyjából annyira átgondolt ötlet, mint a középkorú, elhízott férfiak welness űrutazása. Még ha valamilyen tapintható visszajelzést adna is a felület, akkor sem érhet egy kiálló tekerő, kapcsoló vagy csúszka nyomába - szerintem. Inkább látványos, mintsem hasznos újítás.
Samsung Galaxy S10+ - Stock | Xiaomi Redmi Note 8T - crDroid 8 official
-
SkyLine3000
addikt
Ezzel ugyanígy vagyok én is. Látványos és annyi. Nincs semmi visszajelzés, h mit érint meg az ember, ha megérint-e egyáltalán valami funkciót, ha nem figyel oda. A hagyományos kapcsolók helyét meg simán megjegyzi az ember, Én a kocsimban csukott szemmel eligazodok. Oda sem kell figyelnem. Ez parasztvakításnak jó, meg olcsóbb a gyártása, mint a hagyományos műszereké, de nekem nem kéne. Én pl viszolygok a Tesla féle anti műszerfaltól is azzal a középre bszott ordas nagy kijelzőtől is.
[ Szerkesztve ]
-
tixem
addikt
Röhej egyszerűen. El tudom képzelni, hogy a user menet közben matatja a klímapanelt a megfelelő beállításokért a huszadik almenüt megnyitva, meg baszkurálja a rádiót. Ideális esetben ez majd kormányról vezérelhető lesz, de akkor is oda kell nézni a kijelzőre, hogy lássa mit állít be. Eközben az autó halad, a sofőr figyelmét meg leköti a tapicskolás. Szép új irány. Eközben én a 20 éves autómban vakon kitapintom a klímapanel és a gyári navigáció illetve a rádió gombjait úgy, hogy az utat nézem.
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
nagyúr
Jaja. Még időben be kellene tiltani ezeket, vagy legalább meghatározni, hogy milyen kezelőszerveket kötelező fizikai gombokkal/kapcsolókkal megoldani (pl. klíma, ablaktörlő, fényszóró, rádió stb., gyakorlatilag bármi, amit menet közben kell/lehet állítani).
Mondjuk a rádiónál hogy a mély melyik hangszórónál legyen kicsit erősebb, a magas meg halkabb, azt be lehet állítani álló autónál is (sőt, csak akkor lehessen), de egy ablaktörlő intenzitás állításáért ne kelljen már 20 oldal mélységben menükben keresgélni, amikor megoldható egy fél eurós tekerővel az ablaktörlő kapcsolón...Aki él és nem boldog, az téved!
-
tixem
addikt
De hát a tekerő, meg a kapcsoló ma már nem fancy meg trendi. És ennek alá is rendelnek mindent, még a funkcionalitást és a biztonságot is Vakuljon azonnal a paraszt és szaladjon a pénztárhoz pillanatnyi révületében, a többi le van ejtve.
Egyetértek egyébként, mobilozni tilos vezetés közben, lassan felakasztanak érte, de a tablet méretű központi kijelzőt ami ráadásul sok esetben nem is a vezető előtt van, hanem középen, azt bezzeg lehet baszkurálni menet közben.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
vicze
félisten
Autóiparban pont ugyanaz zajlik mint mobilpiacon zajlott. Ott Apple lett másolva, itt meg Tesla agymenése(Model 3/Y) van másolva.
Minding is az volt a vágyam, hogy kesztyűtartót touch kontrollal nyissak menüben bóklászás után. És akkor az esetlegesen életveszélyes menüben ablaktörlő kapcsolásról nem volt szó... -
SkyLine3000
addikt
Ja. Hangvezérlésnek sokkal több értelme lenne, mint ennek a tapicskolós hülyeségnek. Az legalább nem vonná el a figyelmet a vezetésről. Csak ott meg előtte be kéne biflázni a sok parancsot. Amennyi millió funkció van egy mai autóban, nagyjából egy Háború és béke terjedelmű lenne.
Egyébként a BMW is hasonló baromságot fog csinálni. Arra kíváncsi lennék, hogy sötétben ezek a hatalmas kijelzők még éjszakai módban is mekkora fényt bocsájtanak ki? Mennyire lesz zavaró kilátásban a karácsonyfa-szerű világítás?[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz SkyLine3000 #9 üzenetére
Amennyi funkció van egy mai autóban, abból mennyit bizergálhat a sofőr vezetés közben? Hármat? Ötöt? Annyi primitív parancsot csak meg tud jegyezni. Az utasok viszont tapogathatnak kedvükre bármit
[ Szerkesztve ]
-
Silεncε
őstag
Mostmár az autóknál is jöhet a hardverrel való farokméregetés
-
SkyLine3000
addikt
Szerencsére nem tudom, mennyi funkci van, de biztos több, mint az 1-es Octáviámban. Mindenesetre inkább hangvezérlés+hagyományos kezelőszervek, mint ezek a böszme kijelzők.
Vezetés közben meg annyi funkciót bizergál a sofőr, amennyit akar. Azért mos tnem sorolom fel. Annyi olyan sofőr van, aki még a saját autójának sem tudja a rendszámát, hogy az ilyeneknek 10 db primitív parancs megtanulása is sok lenne. Az ilyenek úgy elvesznének ezeknek a tapicskolós műszerfalaknak menüjében, hogy az első fára felcsavarodnának. -
tixem
addikt
válasz SkyLine3000 #9 üzenetére
Naja, nekem már a saját autóm nagyjából 5 colos kijelzője kisüti a szemem még minimum fényerőn is éjszaka, rendszerint azonnal kikapcsolom.
Arról nem is beszélve, hogy fog ez kinezni egy téli reggelen ha lepárásodik? Örökké nem lehet garázsban állni. A használhatóságárol nem is beszélve
Tisztántartás... Nekem már a zongoralakk felületektől is agyvérzésem van, egyszerűen nem tűri a szemem, ha por vagy maszat van rajta. Én megőrülnék egy ilyen autóban rövid idő alatt.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
DeFranco
nagyúr
én is szoktam diktálni és használom viszonylag gyakran a google asszisztenst is, meglepően intelligens módon ismeri fel a szöveget, de tud nagyokat hibázni adott esetben, és ami a legrosszabb, hogy ilyenkor általában konzekvensen ragaszkodik is hozzá, ami meg extrém zavaró vezetés közben.
persze korlátozott parancskészlettel meg visszaigazolással, kutyafülével meg lehet oldani ezt is jobban, de nem lesz résmentes, jelenleg egy hangvezérlés főleg nem natív angol beszélővel képes ilyen bakikra.
a magyar nyelv pedig érteni ért, de a legkisebb beszédhibát is totális mellényúlással torolja meg.
-
őstag
Egy ilyen diktálós szövegfelismerőnek 1000+ szót kell felismernie az adott nyelven. Egy autóvezérlő rendszernek nem kell a szlenget, tájszavakat stb. megértenie. Bizonyára nem fog működni a "kapcsójjad má föl azt a kurva villanyt", de a "tompított fény bekapcsol"-t talán nem érti félre. Az okosotthon vezérlők is megértik a "turn light on"-t és nem a hűtőt kezdik nyitogatni.
-
match123
tag
Udv minden lada 1200 tulajnak. Tok gagyi hogy ezekben a szutykokban 20 almenuben kell megtalalni az indexet, meg a kezifeket. Az a sok mernok gondolhatott volna arra hogy ez igy nem jo...
-
match123
tag
Nyugi, felhallatszik :)
Koltoi tulzasokra koltoi tulzasokkal reagalok. Sztem is jobbak a kormanyon levo fizikai gombok, de azert ne menjunk mar olyan melyre hogy 20 almenuben kell turkalnom menet kozben hogy bekapcsoljam a klimat. De ha van valaki aki 130al ment az autopalyan es kozben rendszert frissitett, mert a gyereknek mert nem ment a spongyabob, akkor javitson ki.Ez kb ugyan az a hiszti mint 15 eve, hogy nincs felvevo/letevo gomb az erintokeprnyos telefonon, pedig az milyen kenyelmes volt vezetes kozben...
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
Volvo-nál már eleg régóta ilyen érintőképernyős középkonzol van, annál a tesláé fényévekkel egyszerűbben kezelhető. Egyáltalán nem kell 20 almenüben baszkurálni az alapbeállításokat. Viszont nem is agyonanimált, konzol grafikát felvonultato a rendszere, az biztos. Tény, hogy a hagyományos tekerők, gombok kényelmesebbek és jobban memorizálhatóak, de ez van, a tervezők szerint ez a jövő, nekem is sokkal kézreállóbb visszaülni a hagyományos autoba, ha rajtam múlna, nem erőltetném fullba ezeket az érintőképernyőket. Viszont a merci meg bömbi tuti, hogy egy agyonanimált, látványos, de pont ezért igen túlkomplikált rendszert fog összehozni, mert szerintük az lesz a jo, mert látványos. Szép színes és szép a grafikája. A teslánál a hangvezérlés egész jól működik, sajnos még nem minden rendszer elérhető vele, de nem rossz. Mondjuk angolul beszélek vele, ha próbálok vele magyar zenét lejátszani, akkor az reménytelen. De navigációban mondom neki, hogy mit állítson be uticélnak, azt meg elég jól eltalálja magyar utcanevekkel is. Nem igazán értem.
[ Szerkesztve ]
-
arnoldito
senior tag
Eközben a Daimler megáll nem csak Kecskeméten, pontosabban el sem indul 18-val, mert nincs elég chip, nem tud a Bosch szenzort gyártani állítólag, ami ahhoz kell, hogy a park radar felülről mutassa a kocsi képét... De nem csak ők, hanem az Audi, GM, Ford stb. cégek is, ők más elektronikát nem kapnak. Gratulálok!
[ Szerkesztve ]
-
sz.balazs.95
veterán
Én valami olyasmi megoldást látnék szívesen, ahol a touchscreen éa a fizkai gombok ötvözve vannak.
Pl. ahogy a mobilokban van a kijelzőben luk a kamerának, lehetne a kijelző egy meghatározott pontján luk egy gombnak, ami teherhető is egyben, és a UI aszerint változna körülötte, hogy az az egy tekerő épp a hangerőt, az FM frekvenciát, a menüben való görgetést vagy épp a kliímát szabályozza, hasonlóképp pedig lennének kiemelt gombok is, fix pozícióban, de változó funkciókkal, és emellett az egyes elemek meg közvetlen is érinthetőek lehetnének, amik másodrangúak, és nem igénylik azt, hogy menet közben is szabályozd odanézés közben. pl. a térkép lehet ilyen.Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy TAB S9 FE 6/128 // Új,Bontatlan // Számla+Garancia
- Samsung Galaxy Tab A9 /// BONTATLAN // Számla+Garancia
- Latitude 7420 2-in-1 27% 14" FHD IPS érintő i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- 2017-es MacBook Air (13 , Intel Core i5, 8 GB RAM, 128 GB SSD)
- Logitech Folio Touch tok és billentyűzet Ipad Air 4.-5.gen /// Új,Sosem használt // Számla+Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen