Hirdetés
- [Re:] Bemutatkozott a Poco F2 Pro (már megint)
- [Re:] Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Melyik okostelefont vegyem?
- Windows 10 Mobile (Windows Phone) szakmai topik
- [Re:] Poco X3 NFC - minden, ami kell
- [Re:] Hajlítható Xiaomit fotóztak
- [Re:] Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Telekom mobil szolgáltatások
- VoLTE/VoWiFi
- [Re:] Három méretben, töltő nélkül jött meg a Galaxy S21
Hozzászólok Aktív témák
-
bear_
aktív tag
És ez miért is jó? Mármint ergonómiailag, azt tudom, hogy a Mercedes vagyonokat spórol vele.
-
aRm1n
tag
Egy mozgó, rázkódó járműben ki nem tapintható vezérlőfelületeket alkalmazni nagyjából annyira átgondolt ötlet, mint a középkorú, elhízott férfiak welness űrutazása. Még ha valamilyen tapintható visszajelzést adna is a felület, akkor sem érhet egy kiálló tekerő, kapcsoló vagy csúszka nyomába - szerintem. Inkább látványos, mintsem hasznos újítás.
Xiaomi Redmi Note 8T - MIUI Global 11 | Xiaomi Redmi Note 4 - crDroid 6.6 - stock kernel
-
SkyLine3000
addikt
Ezzel ugyanígy vagyok én is. Látványos és annyi. Nincs semmi visszajelzés, h mit érint meg az ember, ha megérint-e egyáltalán valami funkciót, ha nem figyel oda. A hagyományos kapcsolók helyét meg simán megjegyzi az ember, Én a kocsimban csukott szemmel eligazodok. Oda sem kell figyelnem. Ez parasztvakításnak jó, meg olcsóbb a gyártása, mint a hagyományos műszereké, de nekem nem kéne. Én pl viszolygok a Tesla féle anti műszerfaltól is azzal a középre bszott ordas nagy kijelzőtől is.
[ Szerkesztve ]
-
tixem
addikt
Röhej egyszerűen. El tudom képzelni, hogy a user menet közben matatja a klímapanelt a megfelelő beállításokért a huszadik almenüt megnyitva, meg baszkurálja a rádiót. Ideális esetben ez majd kormányról vezérelhető lesz, de akkor is oda kell nézni a kijelzőre, hogy lássa mit állít be. Eközben az autó halad, a sofőr figyelmét meg leköti a tapicskolás. Szép új irány. Eközben én a 20 éves autómban vakon kitapintom a klímapanel és a gyári navigáció illetve a rádió gombjait úgy, hogy az utat nézem.
Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem
-
pilóta
veterán
Jaja. Még időben be kellene tiltani ezeket, vagy legalább meghatározni, hogy milyen kezelőszerveket kötelező fizikai gombokkal/kapcsolókkal megoldani (pl. klíma, ablaktörlő, fényszóró, rádió stb., gyakorlatilag bármi, amit menet közben kell/lehet állítani).
Mondjuk a rádiónál hogy a mély melyik hangszórónál legyen kicsit erősebb, a magas meg halkabb, azt be lehet állítani álló autónál is (sőt, csak akkor lehessen), de egy ablaktörlő intenzitás állításáért ne kelljen már 20 oldal mélységben menükben keresgélni, amikor megoldható egy fél eurós tekerővel az ablaktörlő kapcsolón...Aki él és nem boldog, az téved!
-
tixem
addikt
De hát a tekerő, meg a kapcsoló ma már nem fancy meg trendi. És ennek alá is rendelnek mindent, még a funkcionalitást és a biztonságot is
Vakuljon azonnal a paraszt és szaladjon a pénztárhoz pillanatnyi révületében, a többi le van ejtve.
Egyetértek egyébként, mobilozni tilos vezetés közben, lassan felakasztanak érte, de a tablet méretű központi kijelzőt ami ráadásul sok esetben nem is a vezető előtt van, hanem középen, azt bezzeg lehet baszkurálni menet közben.
[ Szerkesztve ]
Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem
-
vicze1
nagyúr
Autóiparban pont ugyanaz zajlik mint mobilpiacon zajlott. Ott Apple lett másolva, itt meg Tesla agymenése(Model 3/Y) van másolva.
Minding is az volt a vágyam, hogy kesztyűtartót touch kontrollal nyissak menüben bóklászás után. És akkor az esetlegesen életveszélyes menüben ablaktörlő kapcsolásról nem volt szó... -
SkyLine3000
addikt
Ja.
Hangvezérlésnek sokkal több értelme lenne, mint ennek a tapicskolós hülyeségnek. Az legalább nem vonná el a figyelmet a vezetésről. Csak ott meg előtte be kéne biflázni a sok parancsot. Amennyi millió funkció van egy mai autóban, nagyjából egy Háború és béke terjedelmű lenne.
Egyébként a BMW is hasonló baromságot fog csinálni. Arra kíváncsi lennék, hogy sötétben ezek a hatalmas kijelzők még éjszakai módban is mekkora fényt bocsájtanak ki? Mennyire lesz zavaró kilátásban a karácsonyfa-szerű világítás?[ Szerkesztve ]
-
válasz
SkyLine3000 #9 üzenetére
Amennyi funkció van egy mai autóban, abból mennyit bizergálhat a sofőr vezetés közben? Hármat? Ötöt? Annyi primitív parancsot csak meg tud jegyezni. Az utasok viszont tapogathatnak kedvükre bármit
[ Szerkesztve ]
-
Silεncε
őstag
Mostmár az autóknál is jöhet a hardverrel való farokméregetés
Fear is freedom! Subjugation is liberation! Contradiction is truth! Those are the facts of this world! And you will all surrender to them, you pigs in human clothing! - Kiryūin Satsuki
-
SkyLine3000
addikt
Szerencsére nem tudom, mennyi funkci van, de biztos több, mint az 1-es Octáviámban.
Mindenesetre inkább hangvezérlés+hagyományos kezelőszervek, mint ezek a böszme kijelzők.
Vezetés közben meg annyi funkciót bizergál a sofőr, amennyit akar. Azért mos tnem sorolom fel. Annyi olyan sofőr van, aki még a saját autójának sem tudja a rendszámát, hogy az ilyeneknek 10 db primitív parancs megtanulása is sok lenne.Az ilyenek úgy elvesznének ezeknek a tapicskolós műszerfalaknak menüjében, hogy az első fára felcsavarodnának.
-
tixem
addikt
válasz
SkyLine3000 #9 üzenetére
Naja, nekem már a saját autóm nagyjából 5 colos kijelzője kisüti a szemem még minimum fényerőn is éjszaka, rendszerint azonnal kikapcsolom.
Arról nem is beszélve, hogy fog ez kinezni egy téli reggelen ha lepárásodik? Örökké nem lehet garázsban állni. A használhatóságárol nem is beszélve
Tisztántartás... Nekem már a zongoralakk felületektől is agyvérzésem van, egyszerűen nem tűri a szemem, ha por vagy maszat van rajta. Én megőrülnék egy ilyen autóban rövid idő alatt.
[ Szerkesztve ]
Galaxy Note 9 ||| Vivotab Note 8 W10 ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) ||| Origin / Uplay - tixem
-
DeFranco
nagyúr
én is szoktam diktálni és használom viszonylag gyakran a google asszisztenst is, meglepően intelligens módon ismeri fel a szöveget, de tud nagyokat hibázni adott esetben, és ami a legrosszabb, hogy ilyenkor általában konzekvensen ragaszkodik is hozzá, ami meg extrém zavaró vezetés közben.
persze korlátozott parancskészlettel meg visszaigazolással, kutyafülével meg lehet oldani ezt is jobban, de nem lesz résmentes, jelenleg egy hangvezérlés főleg nem natív angol beszélővel képes ilyen bakikra.
a magyar nyelv pedig érteni ért, de a legkisebb beszédhibát is totális mellényúlással torolja meg.
-
Egy ilyen diktálós szövegfelismerőnek 1000+ szót kell felismernie az adott nyelven. Egy autóvezérlő rendszernek nem kell a szlenget, tájszavakat stb. megértenie. Bizonyára nem fog működni a "kapcsójjad má föl azt a kurva villanyt", de a "tompított fény bekapcsol"-t talán nem érti félre. Az okosotthon vezérlők is megértik a "turn light on"-t és nem a hűtőt kezdik nyitogatni.
-
match123
tag
Udv minden lada 1200 tulajnak. Tok gagyi hogy ezekben a szutykokban 20 almenuben kell megtalalni az indexet, meg a kezifeket. Az a sok mernok gondolhatott volna arra hogy ez igy nem jo...
-
match123
tag
Nyugi, felhallatszik :)
Koltoi tulzasokra koltoi tulzasokkal reagalok. Sztem is jobbak a kormanyon levo fizikai gombok, de azert ne menjunk mar olyan melyre hogy 20 almenuben kell turkalnom menet kozben hogy bekapcsoljam a klimat. De ha van valaki aki 130al ment az autopalyan es kozben rendszert frissitett, mert a gyereknek mert nem ment a spongyabob, akkor javitson ki.Ez kb ugyan az a hiszti mint 15 eve, hogy nincs felvevo/letevo gomb az erintokeprnyos telefonon, pedig az milyen kenyelmes volt vezetes kozben...
[ Szerkesztve ]
-
-
Squirrel
senior tag
Volvo-nál már eleg régóta ilyen érintőképernyős középkonzol van, annál a tesláé fényévekkel egyszerűbben kezelhető. Egyáltalán nem kell 20 almenüben baszkurálni az alapbeállításokat. Viszont nem is agyonanimált, konzol grafikát felvonultato a rendszere, az biztos. Tény, hogy a hagyományos tekerők, gombok kényelmesebbek és jobban memorizálhatóak, de ez van, a tervezők szerint ez a jövő, nekem is sokkal kézreállóbb visszaülni a hagyományos autoba, ha rajtam múlna, nem erőltetném fullba ezeket az érintőképernyőket. Viszont a merci meg bömbi tuti, hogy egy agyonanimált, látványos, de pont ezért igen túlkomplikált rendszert fog összehozni, mert szerintük az lesz a jo, mert látványos. Szép színes és szép a grafikája. A teslánál a hangvezérlés egész jól működik, sajnos még nem minden rendszer elérhető vele, de nem rossz. Mondjuk angolul beszélek vele, ha próbálok vele magyar zenét lejátszani, akkor az reménytelen. De navigációban mondom neki, hogy mit állítson be uticélnak, azt meg elég jól eltalálja magyar utcanevekkel is. Nem igazán értem.
[ Szerkesztve ]
-
arnoldito
senior tag
Eközben a Daimler megáll nem csak Kecskeméten, pontosabban el sem indul 18-val, mert nincs elég chip, nem tud a Bosch szenzort gyártani állítólag, ami ahhoz kell, hogy a park radar felülről mutassa a kocsi képét... De nem csak ők, hanem az Audi, GM, Ford stb. cégek is, ők más elektronikát nem kapnak. Gratulálok!
[ Szerkesztve ]
Hozzászólok Aktív témák
Hirdetés
ma A Hyperscreen egészen elképesztő látványt nyújt. Új szintre emelheti az utasok szórakoztatását, miközben a sofőrre is odafigyel.
- [Re:] Elado G.Skill TridentZ 16GB (2x8GB) DDR4-3200 CL14 (F4-3200C14D-16GTZKW)
- [Re:] [Dani6:] R9 290 Asus directcu2(Csak Backplate)
- Batch programozás
- [Re:] Bemutatkozott a Poco F2 Pro (már megint)
- [Re:] [Gáboromm:] Nyugatinál: Bontatlan PlayStation 5 / Ps5 + Pulse 3d + Controller + Duplatöltő / +Játékok +Garancia
- [Re:] [denx1992:] Gainward Phantom RTX 2070 Super
- Koronavírus topik
- Xbox One
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
- ULTRAGYORS Acer Predator XB253QGX/ 5évGAR---- IPS--240hz--0,5ms--1080p--Nvidia G-Sync---Monitor!!!
- Sérült dobozos, új, bontatlan, független Xiaomi telefonok számlával, garanciával!
- Új HP 255 G7 Multimédiás Netezős Laptop 15,6” -25% AMD A4-9125 4Gb 256GB SSD FULLHD LED MATT
- Nagykijelzős Acer /Intel Core i5-3210 / 4gb ram / 128gb ssd / Nvidia 2gb dedikált/win10 - Windows
- UrbanGlide Bike 140
Állásajánlatok
Cég: ICF Tech Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: T.A.Cs.
Város: Budapest