Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • XMI

    csendes tag

    válasz hint #9 üzenetére

    "pedig a pixel binning miatt gyakorlatilag nem jár kompromisszummal, előnye van csak"

    Ez azért ebben a formában nem teljesen igaz:

    - Minden szenzornál pixelenként van valamennyi dead zóna, ahol nem érzékeny, lényegében egy keret a fényérzékeny terület körül. Ha egy összefüggő pixeled van, akkor 1x a keret vastagsága jön le, ha 4 pixelt binnelsz, akkor függőlegesen és vízszintesen is 2x-2x keretvastagság esik le 9-nél 3-3x, és így tovább. Ugyanakkora területen egy összefüggő pixelnek összesen mindig nagyobb fénygyűjtő felülete lesz, mint sok kicsi összebinneltnek. BSI szenzoroknál a keret lényegesen kissebb, mint FSI-nél, de nem nulla.
    - A binnelés olyan, mintha átlagolással próbálnál zajt csökkenteni. Hatásos, de vannak lényegesen jobb zajszűrő algoritmusok is. Minél több különálló pixeladat áll rendelkezésre, annál hatékonyabban tudják elkülöníteni a zajt a hasznos képtartalomtól. Összességében jobban jársz, ha a teljes felbontású képet kiolvasod, zajszűröd, majd csak utána skálázod le.
    - A quad-bayer, nona-bayer, 16x-bayer (secdeca?) színszűrő egy szűkséges rossz velejárója a binnelésnek, mert nem binnelhetsz össze különböző színű subpixeleket. Az effektív színfelbontás ennél a 200Mpixeles, 16x-bayer szenzornál kb 3Mpixel piros-kék és talán 8Mpixel zöld színben. Ok ennél valamelyest bonyolutabb a helyzet, de a lényeg, hogy 4-4 összefüggő színhiányos sor és oszlop van egymás mellett, ami bezoomolt képnél már nagyon sok.

    Igazából a binningnél szinte minden esetben jobb lenne egy sima bayer mintás érzékelő, amit a képprocesszor teljesen kiolvasna, teljes felbontásban feldolgozna, majd csak a legvégén skálázna le. Egyedül a videonál van előnye, mert sok megapixelt kiolvasni hosszú idő, emiatt csúnya rolling shutter lenne.

Új hozzászólás Aktív témák