- iPhone topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okosórát gyermekeknek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
it Hatalmas politikai feszültséget okozott az ASML és a holland kormány nézeteltérése, de most úgy néz ki, hogy jelentős bővítésbe kezdenek Eindhovenben.
-
Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
ph A szokatlan külsejű CineBeam Q képes a 4K felbontás megjelenítésére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kwzatz
őstag
"az alacsony ajánlott gépigény, azt hittem kicsi nagyobb durranás lesz a PC-s port. 1060 meg 480 ajánlott videokartyanak 2019-ben..lol..."
De a gépigény meg a látvány az két különböző dolog, ennek inkább örülni kell. Van olyan játék, amihez sokkal erősebb gép kell, de sokkal szarabbul néz ki. Most akkor az a nagy durranás? -
negyven2
veterán
A Prémium kiadás önmagában nem létezik. Részemről volt egy félreértés a Rockstar Newswire cikkben írtaknál, ugyanis most először írtak róla íjen megnevezésben (ill. a Twitter bejegyzésben is csak annyi állt, hogy a a játék kiadásai majd ingyen felfrissítőek lesznek Prémium kiadásra).
Nos a Prémium kiadás ebben az esetben a játék Special/Ultimate kiadását jelenti. Vagyis a Standard kiadást lehet Special-ra frissíteni ingyen (pontosabban Standard áron lehet megvenni a Special-t). illetve a Special-t lehet ingyen frissíteni Ultimate-re (vagyis a Special kiadás áráért lehet megvenni az Ultimate kiadást).
Ami érthetően le van írva a hivatalos bejelentésnél. Amit vagy csak felületesen olvastam el (mint hogy mindegyik választható játék jár, nem csak 2), vagy megint módosítva, javítva lett a cikk ahhoz képest amit először olvastam (amire már volt pár példa náluk). Bár valószínűbb az előbbi.
[ Szerkesztve ]
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
Puma K
veterán
Mert az Epic gondolom nem kevés zsebpénzt fizetett a Rockstar-nak, hogy 1 hónapos előnyt kaphassanak más platform-platformokhoz(?) képest.
A R*-nál meg oszthattak-szorozhattak és megnézhették, hogy a RDR2 konzolon mennyit hozott, mennyit hozhat a GTA V-ös PC eladások türkében és mennyi az Epic store játékosbázisa akik potenciális vevők. Így megéri nekik az a extra zseton azon felül, amit amúgy is kapnának a játékért ha valaki megveszi bármelyik platformon.
A Steam-es brigád -szintén saját tippelés alapján- meg a 30-70%-os arány miatt eltolásra került. Ugyan a több mint 10.000.000 napi aktív felhasználó és a GTA V-Online-nal aktívan játszó ~350.000 ember nem egy rossz szám és vélhetően nagyobb a vásárló erő Steam-en mint az ingyens játékáról-játékairól ismert Epic store, de most ők hátrébb kerültek.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
addikt
lol most komolyan az a baj, hogy valószínű jól lesz optimalizálva a játék és nem kell PC-t fejlesztened? Komolyan nem értelek. Szerintem az lenne a rossz, mint a Ubisoft játékoknál, hogy legyen bika hardvered hozzá, mert különben állandóan 60 FPS alatt leszel(bár egyik kolléga szerint azok a játékok indokolják a hardvert, mert lát grafikai többletet tőle, hát én ezzel másképp vagyok).
Amúgy ez is érdekes: How Valve's updated Steam Distribution Agreement prevented a longer Red Dead Redemption 2 delay
Enélkül tehát valószínű még többet kellett volna várnunk, mint 1 hónap.[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Puma K
veterán
válasz negyven2 #500 üzenetére
Az Online GTA ötlete már a GTA III idején felmerült, de nem tudták tető alá hozni.
Az okai az emlékeim szerint pénzügyi és emberi erőforrás béli behatároltság volt.
Amit csak azután tudtak megoldani és foglalkozni vele miután a GTA III és az utána lévő címekből származó eladásokból befolyó pénzzel meg tudtak alapozni a szükséges bővítéseket.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
gyimger
őstag
válasz negyven2 #502 üzenetére
Az angol nyelvű híroldalak többsége is hülyén hozták le, a Rockstar oldalán valóban kicsit egyértelműbb: "free upgrades to the Premium Editions of Red Dead Redemption 2".
"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
Sinesol
veterán
válasz Hopkins95 #506 üzenetére
Az optimalizációról nem beszéltem, csak arról, hogy az ajánlott gépigény számai alapján nem valószínű, hogy kihasználják a lehetőségeket, amik a pc-s hardverekben rejlenek. Érted, ahova egy 4+4 es proci az ajánlott, ott nem várhatunk agyeldobós AI-t meg részletes fizikát...ahogy grafikában sem számíthatunk forradalmi látványra, ha egy 1060-tudásához van méretezve az egész...
[ Szerkesztve ]
-
Atom_Anti
senior tag
Vajon, ha az ajánlott gépigénynél erősebb gépem van, Ryzen 5 3600 és Geforce 1660ti, akkor ki tudom majd maxolni?
(#449) GAI
Hú, ez de nagy meló lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz Atom_Anti #513 üzenetére
A GTA V-ből ítélve ja, kb. ki lehet maxolni azzal is, ultra beallitason az is ugy nezett ki mint high-on, kb a semmire kért nagyobb vga-t. A gépigény alapjan tippre ez is jól optimalizalt lesz, viszont semmi extrat nem kapsz erősebb hardverrel, max nagyobb felbontashoz kellhet.
Ajánlott gépigényre visszatérve, azért igy közel 2020-hoz illene egy 2600/9600 és GTX1080/Vega64 ajánlott gépigénynek, ez egy egészséges középkategóriás gép.
Valahol elég fail amikor egy belépőkategóriás gép az ajánlott gépigény, kb. annyit mond, hogy le van tojva a PC kihasználása, áttoljuk a sima konzolportot oszt' jóvan.[ Szerkesztve ]
-
Atom_Anti
senior tag
Az 1080p megtenné felbontásnak és ott mindent csumatkán ráhúzni. 30fps felett elvagyok már.
(#516) Sinesol
Az mondjuk kellemetlen ha nincs semmi látványos extra, csak többet kér.
(#518) Hopkins95
Igen, akkor milyen jó hogy konzolokra írják először, optimalzálják szuper gyenge processzorokra, majd PC-n erős magokon még jobban fog futni.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hát arra biztos nem fognak plusz erőforrást fordítani, hogy jobb AI-t vagy fizikát kapjunk mint a jelenlegi konzolokon, szóval ez irreális elvárás. Meg akkor már más élmény lenne PC-n játszani, más lenne a játék, azt meg megint nem akarhatják. Ezt a portot inkább úgy fogd fel, hogy eredetileg konzolokra készült és aztán csináltak belőle egy verziót, amit PC-n is lehet futtatni, ennyi. Én nagyon örülök ennek és annak is, hogy alacsony a gépigénye, mert így a régebbi processzorokkal rendelkezők is konzol minőség felett tudják futtatni és nem mondhatják majd a konzolosok, hogy "De PC-n ugyanolyan minőségbe futtatni egy erőmű kell ám hozzá..."
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Sinesol
veterán
válasz Hopkins95 #518 üzenetére
Igen, erre gondoltam, hogy letojják az egészet, csak simán áttolják a konzolverziót ahelyett, hogy egy komoly PC-s verziót csinálnának. Pedig most már olyan óriási különbségek nincsenek az api-k közt, ha jol emlékszem a DX12 és az Xbox Api elég közel is áll egymáshoz, nem lenne olyan óriási erőfeszítés, ráadásul még egy évig húzták is a dolgot, lett volna idő is.
[ Szerkesztve ]
-
Atom_Anti
senior tag
Amúgy ez DirectX 11-es játék hogy Windows 7- en is fut? Én nem bánom ugyan...
-
#81556480
törölt tag
Jó ez a PC masterrace logika.
Ha nincs optimalizálva és erős hardveren is szarul fut, az a baj
Ha jól van optimalizálva és gyenge gépen is jól fut akkor az a baj. -
addikt
Ahogy wesder mondta, a konzolos eladások több bevételt generálnak, s így a kiadók arra koncentrálnak első sorban. Bár érdekes módon ez sem igaz már teljesen(Már a PC hozza a legtöbb bevételt az Ubisoftnak), de szerintem nagyrészt még mindig így van.
Én is szeretném ha a PC lenne a fő platform, de a konzolok annyira olcsóak egy PC-hez képest, hogy sokan inkább azt veszik. Én kipróbáltam, tartottam ott, hogy lehet átállok teljesen konzolra, de lemondtam róla, mert a PC sokkal nagyobb szabadságot, több beállítást ad.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
gyimger
őstag
-
negyven2
veterán
Igen, ez pontosabb megfogalmazás, de ugye itt még technikai korlátozások is közrejátszottak. Bár ha jól emlékszem a San Andreas konzolos kiadásaiban volt valami 2 fős multiszerűség. Illetve az V-nek az Online része erősen épített a Red Dead Redemption-nek az Online részére (az volt igazából a GTAO demója).
Amire viszont én is kíváncsi vagyok azok az eladások, ugyanis az RDR2-höz képest jelenleg így áll.
Ugye a GTA V 2013 szeptember 17-én érkezett meg akkor még kizárólag PS3/X360-ra október végére ~30 millió ment el belőle.
A 2014-es új generációs kiadásig kb. 33-34 millión állt már (viszont itt közben már a jelen generációs konzolok egy évesek voltak).
2014 végére 45 millión állt az eladás (10 millió ment el PS4/One-ra)
2015 március végig 52 millió (ugye a PC-s kiadás ezután jött)
2016 március végéig 65 millió
A RDR2 esetében már írtam, hogy ugye a játék október 26-án jött ki. Az előrendelésekkel és az első pár napi eladással együtt október 31-ig 17 milliót adtak el belőle (az előző RDR-t kb. 16 milliót adtak el a mai napig). December 31-ig 23 milliót adtak el, május végig 24 milliót míg augusztus végig 25 millión állt a játék eladás. Mivel az utóbbi pár hónapban már nem nagyon van a top 10 eladott játék között (ez annak tekintetében érdekes, hogy egy hónapja jött ki egy elég nagy Online update), szerintem jelenleg maximum 26 millió körül állhat az eladás.
Ráadásul a játékosok 25% vitte ki csak a sztori módot (online-ban is a 10-es szintig csak a játékos alig ötöde). Vagyis ennél a játéknál nagyon érződik, hogy az eladások java részét valószínűleg a hype vitte el ( pl. GTA V fejlesztőinek a játéka). És ezt az elméletet erősíti a nagyon sok csalódót játékos is. Ugyanis náluk nagyon érződik, hogy mást mást vártak, mint amit kaptak.
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
negyven2
veterán
Ezt neked írom, de alapvetően a többieknek is kérdés.
Ugye ez a GTA V hivatalosan megadott gépigénye
Minimum System Requirements:
-OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
-Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor (4 CPUs) @ 2.5GHz
-Memory: 4GB
-Video Card: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB (DX 10, 10.1, 11)
-Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
-HDD Space: 65GBRecommended System Requirements:
-OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
-Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
-Memory: 8GB
-Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
-Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
-HDD Space: 65GBAz itt megadott ajánlott gépen, milyen minőségben fut a játék (sztori részre értve, mert ugye az Online-t sajnos más is befolyásolja, hiába gyengébb benne a grafika). Ugyanis az RDR2 gépigényét részben ehhez kellene hasonlítani, hogy a Rockstar szerint mi számít ajánlottnak.
VTom: Ez egyértelmű, ezért se emeltem ki ezt. Viszont pont arra akartam célozni, hogy valószínűleg PC-n is sokan csak azért veszik meg mert Rockstar játék meg jó kritikákat kapott. Illetve nem hiszem a PC-s játékosbázis körében sokkal nagyobb arányban lennének a konzolosokhoz képest azok akik western témájú játékok rajongói.
[ Szerkesztve ]
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
-
negyven2
veterán
Azért a GTA V egy 5 éves játék aminek az alapjait X360/PS3 adja. Vagyis szerint ha arányaiban nézzük akkor az ajánlott itt is arra lesz elég mint GTA V-nél. Vagyis a 1080p/60fps medium beállítás.
Mert bár ez alatt is a R.A.G.E. engine van, de annak egy újabb kiadása.
[ Szerkesztve ]
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
Puma K
veterán
válasz negyven2 #532 üzenetére
Anno mikor megtudtam, hogy jön PC-re a GTA V majd 2015. áprilisában, akkor 2014. augusztusa vége felé összeraktam magamnak egy gépet a 0-ról, amihez megjelenítőnek egy 32"-os 1920x1080@60Hz-es tévét vettem csak a GTA V miatt.
A "GTA V-özös" konfig előtt pár évig laptopoztam... amely során rájöttem, hogy alkalmatlan számomra a laptop huzamosabb ideig avagy több órán át tartó játékra legyen bármilyen nehéz és rézzel telepakolt-több ventilátoros hűtése (igaz ekkor még nem volt lehetőség az undervolt meg custom fan curve-re adott típusoknál)... a laptopos időszak előtt amíg el nem adtam mindig az adott kornak-időszaknak-játék igényeknek megfelelően viszonylag erős gépem volt.
A GTA IV multiját i5 750@3,2GHz (4mag/4 szál) + tuningolt GTX 275-tel nyomtam.
Ezelőtt pedig E8400@3,6GHz (2mag/2szál) + HD 4850 kombón futtattam. De ez kevésnek bizonyult a GTA IV mutlija alá így fejleszteni kellett. Az akkor használt monitorom 1680x1050 felbontást tudott 60Hz-cen.Mivel 2012-2013-ban valamikor a GTA IV ment az akkor frissen általam összerakott haver gépén 2880x1620-as felbontásban is és 1920x1080-as felbontásban szintén maximumra állított grafikával gyakorlatilag stabil 60 FPS-el mint a két esetben egy i5 3470 (3,2GHz 4mag/4szál) + GTX 670 2GB VGA-val.
Így erre alapozva 2014-ben magamnak i5 4460 (3,2GHz 4mag/4szál) + GTX 760 2GB (ami teljesítményben egy GTX 670 szintjét hozta) kombóval szerelt gépet raktam össze. Ezzel a konfiggal offline-single nagyon jól megvoltam 1920x1080-ban úgy, hogy Very High-High beállításokat tudtam használni.
Viszont a GTA Online-hoz kevés volt a 4 mag 4 szálas 4460-as proci, mert meg-meg akadt.
Így kénytelen voltam váltani i7 4790K-ra amivel kisimult a játék 2015. szeptemberében azonos grafikai beállítások mellett, ami egészen 2019. szeptemberéig azaz majdnem 4 évig kiszolgált gond nélkül.A gépben VGA-ból volt a 4 év alatt a 4790K (amit használtam 4,4GHz és 4,7GHz-cen is az adott VGA teljesítményétől függően) mellett GTX 760, GTX 1070, GTX 1050 Ti és GTX 1080 Ti.
Viszont az a zavaró, hogy 2560x1440-es felbontáson 165Hz-cen szinte kimaxolt grafika mellett (azaz ésszel beállítva és ez-az levéve-kikapcsolva), az 1080 Ti-t nem használja ki a GTA V és az Online sem... fel kell skáláznom a felbontást, hogy 95% feletti terhelést kapjon a VGA, mert amúgy alatta van a terhelés mértéke.
Ezen remélem csiszoltak a RDR2-ben, hogy ha ott a GPU erő, akkor azt ki is használja és plusz FPS-t ad nem pedig hagyja mondhatni parlagon a VGA-t.
Szóval mindezek a fejlesztések és még persze alaplap, memória mennyisége fajtája, adattároló, ház, táp, monitor és stb-stb csak a GTA széria miatt történt
Bele is csúszott 1138 óra. Igaz volt egy 8 hónapos kihagyás.[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
+ még ami lemaradt: i5 4460 vs i7 4790K
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
válasz Atom_Anti #538 üzenetére
A GTX 1050 Ti ugyan ahhoz a grafikához jó volt 1080p-ben mint amit a GTX 760-nal használtam.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
19ati93
senior tag
Pl Codemasters akármit is ad ki mostanában "hatalmas" az ajánlott gépigénye, közben meg ultrán 110-20 fps+t kapsz az adott konfiggal, és 4k-ban is elmegy 60 fpsel high beállításokon. :D
Nagyon változóak ezek az igények azért. Játékról játékra és cégről cégre.
Rockstar optimalizálásával valószínűleg nem lesz gond. GTA IV-ből tanultak anno eleget. V már okés is volt.
-
-
Sylvanas
csendes tag
A 4460-ba nincs HT, csak sima 4 magos cpu. Tudom mert nekem is ez volt meg a mostani konfigom előtt
[ Szerkesztve ]
MSI Z370 Tomahawk, i7 8700k @ 4.70GHz, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz CL16, Asus TUF RTX 3080 OC, Samsung 970 EVO 500GB, FSP Hyper S 700W, Noctua NH-D15, Coolermaster MasterBox 5, Acer Predator XB271HU IPS
-
-
Puma K
veterán
válasz Sylvanas #547 üzenetére
Igen tudom, és ezen felül még mit szerettél volna mondani ami újdonság lehetne egy lassan több mint 5 éve megjelent CPU-nál?
Meg is említem: [link]
A felsorolt procik között egyedül a 4790K-nál hagytam ki a 4790K (4,4GHz, 4mag/8szál) részt[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!