Hirdetés
- iPhone topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Netfone
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bollokcs80
Korrektor
Ezek nagyon szép, modern és klassz dolgok, csak szerintem a MÁV jelen állapotában nem ez lenne a legfontosabb....
B.Cs.
-
leslieke
Jómunkásember
Haladunk Európa felé.
Ja nem, késnek a vonatok..
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
tatararpad
őstag
Bezzeg mikor naponta jártam vonattal sorba kellett állni a jegyért, mire felnőttem meg bevezetik ezeket a finomságokat hogy elektronikus jegy, alkalmazásban fizetés, e-személyi. Rossz korba születtem
-
hemaka
nagyúr
Az egyenlegre torteno jegyvasarlast meg lelottek...
-
Sanchez638
addikt
De a legjobb, mikor két megálló között nem talál térerőt a ketyere és nem tud jegyet adni a kaller , heti egy alkalommal utazok be a belvárosba és k mindig bele futok egy ilyen esetbe.
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
-
EmberXY
addikt
Ez is haladás, csak így tovább (vagy egy kicsit gyorsabban).
Az lenne az igazi, ha nem csak a bérletet lehetne feltölteni, hanem a jegyet is, és még sok minden mást is, és lenne gyakorlati haszna is az új személyinek, nem csak annyi, hogy ha ujjlenyomatot hagyok valahol, rögtön elkapnak.Up the Irons!
-
leixlo80
csendes tag
Tehát akkor a csóró kallernál még egy eszköz lesz. Jelenleg az egyik amelyikel jegyet is tud adni, és ellenőrizni a papír alapú jegy matrix kódját (ha van éppen térerő), a másik meg amivel az e-jegy QR kódját tudja beolvasni (szintén térerő függő). Mivel az előző esetekben sem sikerült megoldani hogy ne kelljen külön eszköz ezekhez (de miért? ), gondolom a chipet se tudják olvasni a meglévő készülékek.
[ Szerkesztve ]
-
Keem1
addikt
válasz Sanchez638 #13 üzenetére
De az nem a MÁV hibája, teeee
Amúgy nagy átlagban tényleg nem késnek sokat mostanság a vonatok. Ahogy írták már, van néhány kritikus időszak, vagy esetleg baleset, öngyi jelölt, felsővezeték szakadás, stb. De ezen kívül pontosak. A 10 perc alatti késést nem is nevezem késésnek, több száz kilométeren 10 perc akár a le/felszállók miatt is összejöhet.
Írták itt, hogy nem ez a legfontosabb, ahogy anno a wifi bevezetése sem. Valóban. De az ilyesmi költsége köszönő viszonyban sincs az új infrastruktúra áraival. Kb. mintha autót vennél a régi helyett, mások meg leszólnak, hogy új órát vettél. Ha nem vetted volna meg az órát, akkor se tudnál autót venni, ellenben legalább egy hátrányt ledolgoztál. Az autóra meg még spórolsz pár évet.
A mostani jegyellenőrzési mód meg átmeneti, egy idő után egyáltalán nem lesz papírjegy, és minden elektronikus ellenőrzést egy eszköz fog végezni. Nyilván az átmeneti években így érte meg a MÁV-nak jobban, hogy külön-külön eszközzel ellenőrizzenek.
[ Szerkesztve ]
-
N€T0X|N
őstag
válasz Sanchez638 #13 üzenetére
De a legjobb, mikor két megálló között nem talál térerőt a ketyere és nem tud jegyet adni a kaller
Ez érdekes, mert van offline értékesítés (legalábbis az aktuális vonalon, más vonatra tényleg csak online tud jegyet adni). Ráadásul jutalékot kapnak, úgyhogy az ő érdeke is, hogy jegyet adjon el neked.
[ Szerkesztve ]
Sent from my keyBoard
-
Béééla
őstag
Hollandok panaszkodnak hogy ha leesik egy falevél, egy órát késik a vonat. Szóval lehet a német (vagy japán) pontosságot nem sikerült még elérni, de azért egész pontosan járnak átlagos időben a vonatok.
Előre is elnézést kérek a vonalon lakóktól, de kinek a kije lakik arra? Nem tűnik egy olyan fontos vonalnak (és milyen finoman fogalmaztam, nem akartam senkit se megbántani ).
Mennyire tömöttek a vonatok arra? (lehet egy viszonylag nyugis vonalon akarják tesztelni?)Bélabá
-
-
Snoop-y
veterán
Nagyon modern. Nalunk (UK) meg van a kinyomtatott jegy jon a kaller megnezi stimmel e rajta a datum meg ,hogy jo vonaton vagy e aztan szepen modern modszerrel rarajzol a tollacskajaval vagy betepi egy picit a jegyet vagy csak visszaadja siman...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
PPatrik
aktív tag
És ehhez miért kell ez az egész felhajtás, hogy beleírják az e-személyibe az infókat?
A végén még kiderül, hogy betelik a személyi, vagy az istentudja mi lesz
Miért nem a személyi ig számához kötik a jegyet? Az ellenörző masina meg a felhőből lekérhetné (akár indulás előtt amíg van térerő), hogy milyen számok rendelkeznek érvényes jeggyel az adott szakaszra...
Valamilyen szinten a régi személyivel is mehetne így, csak ott kézzel kéne beírni a számot. -
tatararpad
őstag
Így megy ez itthon is, ne aggódj Habár nem rajzol, hanem egy dátumot és egy számsort ír rá, szerintem a kalauz vagy a vonat azonosítóját. Amúgy igazából a manuális megoldás is jól működik mindenféle technika nélkül, az ilyen modernizálás tippre inkább valamilyen big data célokat szolgál, a kényelem mellett persze. Mondjuk ez sokaknak bosszúság mintsem kényelem.
[ Szerkesztve ]
-
Keem1
addikt
válasz tatararpad #23 üzenetére
Tudod mennyire kényelmes otthon megvenni a vonatjegyet az ic helyjeggyel együtt, aztán stressz nélkül, 10 perccel indulás előtt kiballagni a pályaudvarra, leülni az előre lefoglalt helyedre és a kallernek a telefonon felmutatni a jegyedet?
Elárulom: nagyon[ Szerkesztve ]
-
Keem1
addikt
válasz tatararpad #25 üzenetére
Persze, értem én, és még csak azt se mondom, hogy nincs igazad. Csak én pedig arra céloztam, hogy a technika nem mindig az ördögtől való, lehet okosan is használni.
És félreértés ne essék, senkit nem fogok és nem is akarok megtéríteni, csak azt teszem, ami nekem jó. -
gergejly
aktív tag
most nem azért, de a MÁV is elmehet a ....ba. Ahelyett hogy értelmes újítást vezetnének be.
PL. visszahoznák a büfékocsit a magyar járatokra.
Meg kitakarítanák néha a vonatot. nem több értelme lenne?
Talán én is szívesen utaznék újra vonattal....
-
Keem1
addikt
"Meg kitakarítanák néha a vonatot. nem több értelme lenne?"
Hát, nem tudom, de én a mávos kocsikon többnyire nem találkozom kosszal, szeméttel (amit egyébként nem a máv, hanem az utasok kreálnak). Inkább időnként a CFR (román) kocsikon utazom úgy, hogy tele van szeméttel, kosszal. A szemetesek színültig, és az asztalok is tele vannak velük, ha Bukarestből jön a vonat Budapestre. Már a határátlépés előtt lesz tiszta mocsok a vonat."PL. visszahoznák a büfékocsit a magyar járatokra."
Ha nincs rá kereslet, te invesztálnál pénzt egy veszteségesen működő szolgáltatásba? Egyszerűen a magyar utazóközönség nagy részének nem kell. Én se vettem soha semmit a büfékocsiban, mert drága volt (mint a reptér, de ott rá vagyok kényszerítve)."Ahelyett hogy értelmes újítást vezetnének be."
Például mit? Azt ne írd, hogy vegyenek új kocsikat, mert egy ilyen fejlesztés árából még egy fél vasúti kocsi se jönne ki.Én értem, hogy szeretnéd a vasutat jobbá tenni, ahogy én is, de az ötleteid sajnos nem reálisak. Hidd el, én is utaznék vadiúj kocsikban, de ehhez rengeteg pénzre lenne szükség, az meg nincs se az államnak, se a MÁV-nak.
[ Szerkesztve ]
-
Keem1
addikt
-
senior tag
Egy év alatt (országosan) hány évet késnek a vonatok itthon .... ?
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer PC Ryzen 5600X RX6800 16GB Vízhűtés 32GB RAM 1TB Samsung 980 SSD Gold táp GARANCIA BESZÁMÍTÁS!
- Xbox Series X 1TB + 2 kontroller + játékok + extrák
- Intel LGA 1700-as Lapok
- Eladó egy Honeywell Evohome okos termosztát készlet
- Gamer PC Intel i5 12400F RTX 3080 VGA 32GB RAM 1TB Samsung 980 SSD Gold táp GARANCIA BESZÁMÍTÁS!