Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nyogo83

    senior tag

    válasz Bib #10 üzenetére

    Szivo motort is szoktak, csak par %-os teljesitmeny emeles a maximum amit elerenek(max 5-8%) esetleg fogyasztas optimalizalas szempontjabol, de tul nagy valtozas nem szokott lenni, ezert nem is foglalkoznak vele.

    A motorhomersekletet siman at lehet verni, hogy hidegnek erezze a motort es dusitson folyamatosan a kevereken, a lambda szonda nem szol bele. Altalaban 60-70 fokos vizhomerseklet alatt zart szabalyzasu a befecskemdezes, a lambda szondat kizarja a korrekcios tenyezobol a vezerlo.
    Logikusan belegondolsz, normal mukodes soran akkor soha nem is tudna a vezerlo hideg motornal dusitani, mert a lambda visszaszabalyozna :)

    Egyebkent ezek a "sufni" muszerek akkor jonnek jol, ha egy az emberben van egy kis muszaki beallitottsag, es esetleg pl egy vizhofok jelado tonkremegy, akkor egy otthon elvegezheto 10 perces melo miatt ne kelljen 5-10ezret kiadnia. Sok autonal meg az is az elonye, hogy esetleg autovasarlas elott ra lehet nezni a tenyleges futott Km-re(jopar tipusnal nem lehet atirni, illetve nagzobb macera minthogy bevallaljak)

  • nyogo83

    senior tag

    válasz Bib #21 üzenetére

    "Húzd le a hőmérséklet jeladódról a csatlakozót,akkor -40C lesz a felvett érték"
    Nem minden esetben -40C lesz, mert nem mindegy hogy NTC-s vagy PTC-s a hofokjelado, illetve alapesetben mikor lehuzod, legtobb ECU atall egy gyari kozepertekre(40-60fok)

    "A szélessávú lambda szondák szinte azonnal üzemkészek és nem zárja ki semmi őket a működésből."
    Igen, csak szelessevu az eleg ritka az atlag utcai autoban, ezt mar legtobbszor tuning soran kerulnek bele. Valamint ha gyarilag is van benne, akkor is hagynak egy kis melegedesi idot, amig a szonda eleri a "megszolalasi" uzemhomersekletet, amit szinten a vizhofoktol tesznek fuggove.

    Szivato temat meg nem feszegettem, tisztaban vagyok a dolgokkal, lattam mar joparat.

    Csak arra probaltam reflektalni, hogy egy ket "szupertuner" hogyan tuningol es hogyan tudjak atba*ni az ECU-t illetve a tulajt :)

Új hozzászólás Aktív témák