Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz INGJOKE #2 üzenetére

    "Nagyvárosba pizzafutárnak tuti jó.."

    Három adag tartalék akkumulátorral, hogy folyamatosan lehessen cserélni az autóban. A futárok általában este tolják a legjobban. Nagy gáz, nagy fék, sietni kell. A világítás sincs ingyen.

    Az autó nem szép, de nincs egyedül a csúnyaságával. A SEAT német érdekeltség. Miért mennek francia példa után, teljesen érthetetlen. A SAMRT tud ennél sokkal szebb kisautót. Inkább utánuk kellene "menni" a dizájnernek.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz pilóta #20 üzenetére

    Ezt a problémát már elrendezték az autógyárak.
    A BMW-Daimler üzemelteti a világ legnagyobb Carsharing hálózatát. a versenyszellemében összefogtak, hogy lenyomják a konkurenciát. :DDD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Zé. #22 üzenetére

    "a feltalálók abszolút lehetetlené vannak téve...
    Nincsenek magyar feltalálók. Egyszerűen képtelen olyan találmányt létrehozni, amihez nem szükséges hatalmas befektetés. Helyettük vannak teljesen hülyék vagy olyanok akik teljesen hülyének néznek mindenkit.

    "Oláh professzor úrnak van egy jó üzemanyag cellás találmánya: a direkt metanolos üzemanyag cella."
    Attól függ ki a találmány örököse és mit akar vele kezdeni. Ha semmit, akkor a szabadalmi jog lejátáig senki sem használhatja. De ez még csak találmány, mire megbízható ipari termék lehet belőle, hatalmas pénzt kell belenyomni. És a végén kiderülhet, hogy csak jónak látszó ötlet volt, mert megvalósíthatatlan a tömeggyártás.
    Hatalmas kockázati tőkét kell bevonni a fejlesztésbe. Ez ma Magyarországon nehezen oldható meg.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Zé. #24 üzenetére

    "A csehek gyártják Európa legjobb minőségű elektromos roller családot, licenc
    alapján. Ez nem kínai gagyi."

    Ehhez csak licencet kell vásárolni.Nem igényel nagy fejlesztést és kutatást. Némi pénz és elhatározás szükséges az induláshoz. A befutáshoz némi szerencse.

    "Azért akad még nálunk feltaláló... még!"
    Ez most hogyan kapcsolódik a csehek roller gyártáséhoz?

    "Egyébként én úgy tudom, hogy Izraelben megoldották ezt a kivehető akkus,
    cserélhetős lehetőséget."

    A SEAT is megoldotta. Rajtuk kívül más gyártók is. Ez nem vitatéma, eddig sem volt az..

    "Nálunk is sok minden megoldható lenne, ha a kormányunk ezt is kiemelt akció tervvel segítené..."
    Értem. Tehát az akcióterv hiánya gátolja a megoldhatóságot. Szerintem más, fontosabb motiváció is hiányzik.

    "Pl: A manapság gombamód épülő kerékpár utakat eleve szélesebbre kellene
    építeni, a közeljövő elektromos járműi okán! De nem, nem érdekli ez a
    tendencia a tervezőket, most min. többlet EU-s támogatással simán menne."

    Azt gondolom, hogy az elektromos eszközök nem a kerékpárokat váltják le, hanem a motoros járműveket.
    A közutakon van a helyük és nem a kerékpáros forgalom mellett.
    A nyitó cikkben szereplő autónak hatalmas előnye a városi közlekedésben, hogy kis helyet foglal. Helyből van a legkevesebb. Több jármű tud közlekedni és parkolni a nagy városokban.

    Más: Minden évben megrendezi az Aventics cég a pneuomobil versenyt. Igaz, ez sűrített levegős, a cég reklám célból, stb. de rendkívül inspiráló, látványos! Ehhez hasonlóan jó lenne egy elektromos verzió is...
    Az itt látott fejlődést megtapasztalva,tíz év alatt megfelelő ösztönzéssel--- könnyen belátható, hogy nem itt tartanánk!

    Tisztázzunk valamit. Nem lehet garázsprojekttel merőben új akkumulátort, meghajtást, motort fejleszteni.
    Nyilván előkerülnek jó ötletek. Ezekbe érdemes lehet befektetni.
    Könnyen belátható, hogy a másoktól várt ösztönzés helyett a saját motiváció a fejlődés kulcsa. Nem kell nagyban gondolkodni. Amelyik vitorláshajó nem tudja melyik kikötő akar eljutni, annak sohasem fúj jóirányba a szél. Ez esetben a szél tekinthető ösztönzésnek.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz t72killer #26 üzenetére

    Ha csak 5 misi az ára, akkor nagyon rendben van pizzafutárnak.
    Ennél olcsóbban csak Dacia vásárolható. Talán a Mitsubishinek van hasonló áron autója. Még a Ford Ka drágább.
    Ha hozzászámolod, hogy okosban lehet tölteni az akkumulátorokat a pizzasütő mellett. A további fenntartási költség 70%-al alacsonyabb, mint a robbanómotoros társaié. (A 70% nagy közelítés az akkumulátor amortizációjának figyelembe vétele nélkül.) Az akkumulátor okos felújításának is megjön a piaca és szolgáltatója.

    Persze használt autóval is lehet kiszállítani, csak az sem lesz olcsóbb hosszú távon.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz t72killer #30 üzenetére

    Alto jelenleg nincs forgalmazásban. Nem találtam új ajánlatot. Az Aygo alap változata nagyjából a fele ár, de a következő lépcső már kb 1 misivel drágább.
    Az már bizonyosan nem annyival olcsóbb, hogy megérje.

    Dolgozok egy cégnek. Sokat szállítunk megrendelőknek. Jelen 5 Fiesta és 3 Tranzit a flotta. A kollégák finoman nyomják a gázt :D Átlagban 9-10 liter közé esik a fogyasztás. A legnagyobbat 11 liter, egy munkatárs produkálja. De nála önköltségi alapon fizetett büntetésekből, szép gyűjteményt gyűlt össze.

    Ha beszámítod, hogy E autóval egyszerűbb a parkolás a nagy városokban. Ez az izé, még oda is le tud parkolni, ahol egy SMART vezetője is vakargatja a fejét.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz t72killer #32 üzenetére

    Münchenben van előny. Van egy csomó, gyakorlatilag üres e-parkoló. Ott négy órát töltés címén ingyen ellehetsz, míg a többiek tolják az órába a pénzt. Minimális adó van kivetve ezekre az autókra. Egyetlen buktató az akkumulátor életciklusa.

    Nyilván flottás vásárláskor csak a lízing jöhet szóba. A három új Fiesta esetében havi kb 90 euró/darab járművenként a költség. Arra számítani kell, hogy visszaadáskor keletkezik egy rendesebb számla, A többi költség akkor is lenne, ha vásárolnánk a járműveket.
    Három - négy évenként cseréljük az autókat. Régebben egy Renault Kangoo a teljes lízing időszak után a cég tulajdonába került. De nem hozott jelentős megtakarítást. A javítási költségek elvitték a "hasznot". Talán egy év volt amikor valóban alacsony költséget produkált az autó.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák